Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2021

Στην Ήπειρο επεκτείνεται το φυσικό αέριο – Ποιες πόλεις θα αποκτήσουν δίκτυο

 κείμενο από το ypodomes.com

Στην Ήπειρο επεκτείνεται το φυσικό αέριο  από την ΔΕΔΑ η οποία συνεχίζει με σταθερό ρυθμό την επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου σε ολόκληρη την ηπειρωτική Ελλάδα. Ο χειμώνας που έχουμε μπροστά μας θα είναι δύσκολος αναφορικά με την ενεργειακή κρίση που βιώνουμε και τις τιμές θέρμανσης να έχουν ακριβύνει.

Ως εκ τούτου το φυσικό αέριο αναμένεται να αποδειχθεί μια πολύτιμη λύση, ειδικά όσον αφορά τις πόλεις της Βόρειας Ελλάδας. Αυτό παρά του ότι και οι τιμές φυσικού αερίου έχουν πάρει την ανηφόρα.

Σε Ήπειρο και Στερεά Ελλάδα

Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, η επόμενη περιοχή που θα δει το φυσικό αέριο να φτάνει στις γειτονιές της είναι η περιφέρεια της Ηπείρου. Μέχρι τον Δεκέμβρη του 2021 αναμένεται να δημοπρατηθούν τα έργα φυσικού αερίου στις τέσσερις μεγάλες πόλεις της περιφέρειας , δηλαδή τα Ιωάννινα, η Άρτα, η Πρέβεζα και η Ηγουμενίτσα.

Παράλληλα, όπως σημειώνουν οι ίδιες πηγές, προγραμματίζεται στο ίδιο διάστημα και η δημοπράτηση δικτύου φυσικού αερίου σε δύο πόλεις της Στερεάς Ελλάδας, της Άμφισσας και του Καρπενησίου. Μάλιστα αυτές οι δύο περιοχές έμειναν τελευταίες καθώς προγραμματίζεται να προμηθεύονται το καύσιμο με την τεχνολογία του συμπιεσμένου φυσικού αερίου.

Είναι ίσως μια από τις πιο σημαντικές επεκτάσεις του δικτύου καθώς θα καλύψει περιοχές που βιώνουν πιο έντονο χειμώνα σε σχέση με τις περισσότερες περιφέρειες της χώρας.

Σχετικά με την υπόλοιπη χώρα τα πιο πολλά έργα έχουν δημοπρατηθεί και μεγάλο μέρος από αυτά έχει ήδη συμβασιοποιηθεί. Έτσι λοιπόν η εταιρεία της ΔΕΔΑ πρόκειται να ολοκληρώσει ένα πρόγραμμα ανάπτυξης με έργα ύψους 300 εκατ. ευρώ που αφορά την περίοδο 2021-2025.

Που γίνονται έργα

Στην παρούσα φάση υλοποιούνται έργα στην περιφέρεια ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Πιο συγκεκριμένα στην Αλεξανδρούπολη, στην Κομοτηνή, στη Δράμα, στην Ξάνθη, στην Καβάλα γίνονται παρεμβάσεις ώστε να να αποκτήσουν οι πόλεις το πολύτιμο καύσιμο. Πρόσφατα υπεγράφη και η σύμβαση για την πόλη της Ορεστιάδας, δεύτερη πόλη στον Νομό Έβρου.

Επίσης πριν περίπου ένα μήνα υπεγράφη και το έργο επέκτασης φυσικού αερίου στην Λαμία. Είναι η πρώτη που θα αποκτήσει φυσικό αέριο ανάμεσα στις πόλεις της Στερεάς Ελλάδας.

Στο επόμενο χρονικό διάστημα σύμφωνα με εκτιμήσεις πηγών κοντά στο θέμα, πρόκειται να υπογραφούν οι συμβάσεις για την επέκταση του δικτύου σε Σέρρες-Κιλκίς, Κατερίνη-Αλεξάνδρεια, Θήβα-Χαλκίδα.

Σε πιο πρώιμο στάδιο διαγωνισμού βρίσκονται οι επεκτάσεις του δικτύου σε Αγρίνιο-Πύργο, Πάτρα, Γρεβενά και Καστοριά-Μανιάκι-Άργος Ορεστικό.

Από που έρχονται οι πόροι

Όσον αφορά την χρηματοδότηση όλων αυτών των έργων πρόκειται για ένα μείγμα πόρων. Τα κονδύλια έρχονται από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, από κοινοτικούς πόρους μέσω ΕΣΠΑ και από ίδια κεφάλαια.

Ο φιλόδοξος στόχος της ΔΕΔΑ είναι να καλύψει τις μεγαλύτερες αστικές περιοχές της χώρας. Οι επόμενες πόλεις που θα μπουν στο πρόγραμμα επέκτασης του δικτύου φυσικού αερίου, θα καθοριστεί στο πρόγραμμα 2022-2026 της εταιρείας.

Ενδιαφέρον για την Κρήτη

Κλείνοντας αξίζει να αναφέρουμε πως υπάρχει πλάνο και για την νησιωτική Ελλάδα. Σύμφωνα με πηγές από την εταιρεία παρουσιάζει ενδιαφέρον η ανάπτυξη του δικτύου και στην Κρήτη.

Ωστόσο απαραίτητη προϋπόθεση για να φτάσει το φυσικό αέριο στα νησιά είναι η ύπαρξη πρώτα άλλων υποδομών. Δηλαδή θα πρέπει πρώτα να υπάρξει παρέμβαση άλλων φορέων όπως είναι ο ΔΕΣΦΑ, και σε δεύτερη φάση να αναλάβει έργα η ΔΕΔΑ.

Θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι για τις περιοχές της Θεσσαλίας και της Θεσσαλονίκης υπεύθυνη ανάπτυξης του δικτύου είναι η ΕΔΑ ΘΕΣΣ ενώ για την περιοχή της Αττικής, η ΕΔΑ Αττικής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα