Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου 2023

Νέο Γήπεδο Παναθηναϊκού: Σε εξέλιξη οι προετοιμασίες για να ξεκινήσει η κατασκευή - Ορόσημο το 2026

 κείμενο από το ypodomes.com

Σε πλήρη εξέλιξη είναι οι πρόδρομες εργασίες στον χώρο που θα ανεγερθεί το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού. Τα έργα τα οποία έχουν ξεκινήσει ήδη από την Άνοιξη προχωρούν και στόχος είναι τα κυρίως έργα, να ξεκινήσουν εντός του 2023.

Σύμφωνα με πληροφορίες σε αυτή τη φάση προχωρούν οι οριστικές μελέτες από την ανάδοχο κοινοπραξία αλλά και οι μελέτες εφαρμογής που θα μας οδηγήσουν στην εκκίνηση της ανέγερσης της νέας έδρας τ των πρασίνων. Μια από τις τελευταίες εκκρεμότητες όπως ανέφερε και σε χθεσινή του συνέντευξη ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, είναι η έκδοση της οικοδομικής άδειας που ουσιαστικά θα δώσει το πράσινο φως και από μέρους της πολιτείας για την ανεγερση.

Αναφορικά με τις πρόδρομες εργασίες, το κύριο αντικείμενο τους είναι να προετοιμάσουν τα πάντα για να μπει η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και να ξεκινήσουν τα έργα. Ανάμεσα στις σημαντικότερες εργασίες είανι η απορρύπανση και εξυγίανση του εδάφους, η απομάκρυνση χωμάτων και άλλων υλικών αλλά και η εν γένει προετοιμασία του εργοταξίου.

Η ολοκλήρωση του έργου όπως εκτίμησε για άλλη μια φορά ο Δήμαρχος Αθηναίων είναι για το 2026 όπου και θα ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία της μεγάλης αθλητικής υποδομής.

Στην ίδια συνέντευξη ο κ.Μπακογιάννης ανέφερε πως η χωρητικότητα του γηπέδου θα κυμαίνεται από 38.000 μέχρι 40.000 καθώς αυτό θα οριστικοποιηθεί από την ολοκλήρωση των μελετών. Το έργο του γηπέδου έχει προϋπολογιστεί με κάποια συνοδά έργα σε 122 εκατ. ευρώ με χρηματοδότηση κατά το μεγαλύτερο μέρος από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της χώρας.

Το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού στον Βοτανικό είναι ένα από τα βασικά έργα της λεγόμενης "Διπλής Ανάπλασης" καθώς πέρα από την κατασκευή του ποδοσφαιρικού σταδίου θα υλοποιηθεί και ένα μεγάλο έργο ανάπλασης της περιοχής του Βοτανικού που θα έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός μεγάλου πάρκου 215 στρεμμάτων που ουσιαστικά θα "αγκαλιάζει" το γήπεδο και θα περιλαμβάνει και ανάπτυξη βασικών δικτύων υποδομής (δρόμοι, πεζοδρόμια, πράσινο, δίκτυα κοινής ωφέλειας κ.α). Το κόστος των έργων εκτιμάται σε περίπου 75 εκατ. ευρώ με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Επίσης ο κ.Μπακογιάννης προέβλεψε πως μέσα στο 2024 θα πάρει μπρος και το τρίτο κατά σειρά έργο που είναι οι εγκαταστάσεις του Ερασιτέχνη Παναθηναϊκού.

Τελευταίο και σημαντικό έργο θα είναι, με την ολοκλήρωση του γηπέδου και η ανάπλαση του ακινήτου που βρίσκεται σήμερα το γήπεδο του Παναθηναϊκού επί της Λεωφόρου Αλεξάνδρας. Στο σύνολο της η επένδυση υπολογίζεται σε περίπου 400 εκατ. ευρώ.

Ένα από τα μεγάλα οφέλη για την περιοχή του Βοτανικού που παραμένει επί δεκαετίες ένα τριτοκοσμικό σημείο σε απόσταση βολής από την Ομόνοια είναι οι επενδύσεις που αναμένεται να γίνουν. Όπως σημείωσε στην ίδια συνέντευξη ο κ.Μπακογιάννης "Έχουμε τη μελέτη, όπου στοιχειοθετείται ξεκάθαρα πως θα προσελκύσουμε πάνω από 400 εκατ. ευρώ άμεσες επενδύσεις. Που σημαίνει ποιοτικές θέσεις εργασίας στην πρωτεύουσα".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα