Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 25 Ιουλίου 2024

Σε εξέλιξη οι πρόδρομες εργασίες για το νέο Thess INTEC - Ξεκινά διαγωνισμός 30 εκατ. ευρώ για το κυρίως έργο (φωτο)

 κείμενο από το ypodomes.com

Σε πλήρη εξέλιξη είναι πλέον οι πρόδρομες εργασίες για την ανάπτυξη του ThessINTEC στην περιοχή της Περαίας στη Θεσσαλονίκη. Παράλληλα αυτό το διάστημα ξεκινά και ο διαγωνισμός για το κυρίως έργο ύψους 30 εκατ. ευρώ, με στόχο το 2026 να έχει ολοκληρωθεί πλήρως.

Εχθές πραγματοποιήθηκε σύσκεψη εργασίας στο υπουργείο Ανάπτυξης ώστε ο Υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, να ενημερωθεί αναλυτικά για την πορεία εξέλιξης της κατασκευής του εμβληματικού Τεχνολογικού Πάρκου 4ης γενιάς Thess INTEC στη Θεσσαλονίκη, το οποίο χρηματοδοτείται με 33 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Στη συνάντηση ο κ.Θεοδωρικάκος ζήτησε τον βέλτιστο συντονισμό όλων των φορέων για να τρέξουν τα έργα με βάση τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί.

[ Πρόδρομες εργασίες στο Thess INTEC - Πηγή: Thess INTEC[/caption]

Όπως εξηγεί στο ypodomes.com o Διευθύνων Σύμβουλος του ThessINTEC, Νίκος Ευθυμιάδης, πλέον είναι σε εξέλιξη τρεις εργολαβίες που αφορά την προετοιμασία του χώρου για να παραδοθεί το Φθινόπωρο στον κύριο εργολάβο. Η πρώτη αφορά χωματουργικές εργασίες, η δεύτερη αντιπλημμυρικά με την προσθήκη εδάφους και η τρίτη με την στεγάνωση του χώρου για να μπορέσουν να αναπτυχθούν τα μελλοντικά κτίρια. Το κόστος των τριών εργολαβιών είναι περίπου 20 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα ξεκινά αυτό το διάστημα από το Thess Intec και ο διαγωνισμός για το κυρίως έργο ύψους 30 εκατ. ευρώ και στόχο να έχει δοθεί η σύμβαση το Φθινόπωρο για να ξεκινήσουν άμεσα τα έργα. To έργο υποστηρίζεται από την Πολιτεία, φορείς και την αγορά.

Το πρώτο που θα γίνει είναι η δημιουργία βασικών υποδομών, δηλαδή η δημιουργία εσωτερικού οδικού δικτύου, πεζοδρομίων, φωτισμού, κοινόχρηστων χώρων, στάθμευσης κ.α.

Επίσης θα δημιουργηθούν και τα βασικά δίκτυα, δηλαδή ηλεκτροδότηση, ύδρευση, αποχέτευση, ενέργεια, τηλεπικοινωνίες κ.α. Αυτά τα έργα εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν σε κάποιους μήνες για να ακολουθήσει η ανέγερση του κτιρίου του Thess Intec όγκου 10.000 τ.μ.

Το κτίριο θα έχει 4 ορόφους περίπου 2.500 τμ έκαστος. Δύο όροφοι θα αφορούν τα ερευνητικά εργαστήρια, ένας όροφος θα είναι "θερμοκοιτίδα" για start-ups και spin-offs και ένας όροφος θα είναι συνεδριακό κέντρο.

Το στοίχημα είναι η ολοκλήρωση όλων των έργων το 2026 καθώς η χρηματοδότηση καλύπτεται από το Ταμείο Ανάκαμψης με 35 εκατ. ευρώ και τα υπόλοιπά από ιδιωτικούς πορους. Το όλο κόστος έχει εκτιμηθεί σε περίπου 50 εκατ. ευρώ.

[] Πρόδρομες εργασίες στο Thess INTEC - Πηγή: Thess INTEC[/caption]

Τα άλλα κτίρια

Πέρα από το κτίριο του ThessINTEC, στον χώρο θα αναπτυχθούν επίσης κτίρια από το ΕΚΕΤΑ όγκου 11.000 τ.μ.  για να εγκατασταθούν πέντε ινστιτούτα.  Περιλαμβάνει μεικτή χρηματοδότηση από το ΕΤΕπ και Ταμείο Ανάκαμψης και ίδιοι πόροι 20 εκατ. ευρώ. Περιλαμβάνει μια πίστα δοκιμών I-mile για νέες τεχνολογίες οχημάτων όπως τα αυτόνομα οχήματα.  Μελλοντικά υπάρχει και δικαίωμα επέκτασης με προαίρεση στην σύμβαση που έχει συναφθεί με το ThessINTEC.

Επίσης έχει κλειδώσει και η συμφωνία με το Ισραηλινό fund JTLV για συνολικά 70.000 τ.μ. Σε πρώτη φάση θα αναπτυχθούν κτιριακές εγκαταστάσεις 15.000 τ.μ.

Όλα τα κτίρια θα αναπτυχθούν με την προηγούμενη ολοκλήρωση των βασικών υποδομών και δικτύων από τον εργολάβο που θα εγκατασταθεί φέτος.

Παράλληλα, όπως αναφέρει ο κ.Ευθυμιάδης, έχουν ξεκινήσει συζητήσεις με πολυεθνικό όμιλό που ενδιαφέρεται για την ανέγερση του ξενοδοχείου που προβλέπεται από το masterplan. Είναι πολύ πιθανόν η συμφωνία να κλείσει μέσα στο 2024 για να μπει και αυτό το πλάνο σε σειρά υλοποίησης.

Μεγάλο πλεονέκτημα του Thess Intec είναι η κοντινή του απόσταση από το αεροδρόμιο "Μακεδονία" της Θεσσαλονίκης αλλά και από την πόλη, πράγμα που διευκολύνει την πρόσβαση για τους μελλοντικούς χρήστες και επισκέπτες που κέντρου τεχνολογίας.

[] Πρόδρομες εργασίες στο Thess INTEC - Πηγή: Thess INTEC[/caption]

Το Thess Intec

Το ακίνητο που αναπτύσσεται το Thess Intec είναι 760 στρεμμάτων και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα στην ευρύτερη περιοχή όχι μόνο της Περαίας αλλά και όλου του Νομού Θεσσαλονίκης.

Μεγάλος στόχος είναι σε βάθος χρόνου να δημιουργηθούν 7.000 θέσεις εργασίες, οι περισσότερες εκ των οποίων, στον τομέα της καινοτομίας και της τεχνολογίας. Θα είναι ένα Επιστημονικό και Τεχνολογικό Πάρκο 4ης γενιάς που στόχο θα έχει την προσέλκυση εταιρειών και επιστημόνων και ανάδειξη της περιοχής ως κέντρο τεχνολογίας με συμβολή και στο ΑΕΠ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Στο σύνολό τους οι επενδύσεις από το Thess Intec, το ΕΚΕΤΑ και το fund, ανέρχονται σε περίπου 100 εκατ. ευρώ ενώ θα μπορεί να υπάρξει και επόμενη φάση με περαιτέρω ανάπτυξη κτιρίων.

Πολύ σημαντικό κίνητρο αποτελεί και η πρόσφατη ενημέρωση για την Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τον νέο σχεδιασμό η γραμμή Καλαμαριάς που εκτιμάται πως θα τεθεί σε λειτουργία το 2025, μελλοντικά προβλέπεται να επεκταθεί μέχρι το αεροδρόμιο Μακεδονία αλλά και το Thess Intec, όπου θα είναι και το τέρμα της γραμμής.

Για αυτό τον λόγο στο Thess Intec όπως σημειώνει ο κ.Ευθυμιάδης, έχει προβλεφθεί έκταση 100 στρεμμάτων για την μελλοντική δημιουργία του σταθμού Μετρό αλλά και χώρου στάθμευσης οχημάτων.

Είναι σήμερα η πιο μεγάλης κλίμακας πρωτοβουλία στο χώρο της καινοτομίας στη χώρα, και στόχος του είναι να δημιουργήσει αμφίδρομη κίνηση ανάμεσα στην επιστημονική και επιχειρηματική κοινότητα και να καταστήσει την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας, ως πόλο έλξης εταιριών υψηλής τεχνολογίας και ανθρώπινου δυναμικού υψηλού επιπέδου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα