Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2025

"Ξεκλειδώνει" το έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ - Δημοσιεύθηκε το ΠΔ για τις επενδύσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

 κείμενο από το ypodomes.com

Το μεγάλο βήμα με την δημοσίευση του ΦΕΚ που περιλαμβάνει το Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ) πραγματοποιήθηκε εχθές, γεγονό που «ξεκλειδώνει» την επέκταση του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, δίνοντας το εναρκτήριο λάκτισμα για την εκκίνηση ενός πολυαναμενόμενου έργου, που θα επιτρέψει στο λιμάνι να υποδέχεται πλοία κύριων γραμμών.

Για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), πρόκειται για ένα έργο, που ο προϋπολογισμός του διαμορφώνεται πλέον «σε επίπεδα πολύ πάνω» από τα αρχικά προβλεπόμενα 130 εκατ. ευρώ, λόγω των ανατιμήσεων σε ενέργεια και οικοδομικά υλικά, που προκάλεσαν οι ευρύτερες γεωοπολιτικές εξελίξεις.

Η χρηματοδότηση του έργου έχει εξασφαλιστεί. Να θυμίσουμε πως ανάδοχος του έργου είναι το σχήμα ΜΕΤΚΑ-ΤΕΚΑΛ ύστερα από την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού.

Το έργο του ΟΛΘ με τίτλο «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής» αποτελεί το μεγαλύτερο νέο λιμενικό έργο της χώρας και εντάσσεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού μετά την ιδιωτικοποίηση του. Να θυμίσουμε ότι πρόκειται για επαναδημοπράτηση του έργου καθώς ο πρώτος διαγωνισμός δεν ολοκληρώθηκε και ακυρώθηκε λόγω των μεγάλων αλλαγών που προέκυψαν στις τιμές των υλικών κατασκευής την διετία 2021-2023.

Είναι το βασικό έργο των υποχρεωτικών επενδύσεων της ΟΛΘ Α.Ε. μετά την ιδιωτικοποίηση της και αναμένεται να αλλάξει την εικόνα όχι μόνο του λιμανιού αλλά και όλης της πόλης. Η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 30 μήνες και αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις θα μπορέσει να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2026. Με τη λειτουργία του αναβαθμισμένου προβλήτα θα διπλασιαστεί η ικανότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.

Η ολοκλήρωση του 6ου προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης αποτελεί ένα μεγαλύτερο λιμενικό έργο υποδομής που θα ενδυναμώσει ακόμα περισσότερο την θέση της χώρας μας ως διαμετακομιστικού κέντρου Ανατολής-Δύσης, με κόστος που ανέρχεται με τον ΦΠΑ σε 170 εκατ. ευρώ. Ανεξάρτητοι μηχανικοί στο έργο είναι η κοινοπραξία ΣΑΛΦΩ – AECOM -ΣΑΜΑΡΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ.

Η Θεσσαλονίκη έχει το βασικό πλεονέκτημα της εύκολης πρόσβασης προς τις αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, γεγονός που της δίνει μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης.

Ο συνολικός προϋπολογισμός των υποχρεωτικών επενδύσεων ανέρχεται σε 160 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων: 130 εκατ. ευρώ προορίζονται για την επέκταση της λιμενικής υποδομής του 6ου προβλήτα, 7 εκατ. ευρώ για τον μηχανικό εξοπλισμό του προβλήτα και 23 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση του Παλαιού Τελωνειακού Σταθμού.

Επιπλέον, σύμφωνα με το ΦΕΚ, η ζώνη του Εμπορικού Λιμένα (Ζώνη Β), με υφιστάμενη επιφάνεια 1.164.493 τ.μ., θα επεκταθεί στα 1.687.040 τ.μ. μετά την ολοκλήρωση των προγραμματισμένων έργων στον 6ο προβλήτα. Η οργάνωση της ζώνης θα περιλαμβάνει τη διαμόρφωση τριών υποζωνών με συγκεκριμένες χρήσεις γης και όρους δόμησης.

Αναλυτικά το έργο

Στα έργα του Προβλήτα 6 περιλαμβάνονται η βυθοκόρηση-εκβάθυνση του διαύλου προσέγγισης και τη περιοχής ελιγμού των πλοίων, οι απαραίτητες υποδομές και ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις και ο εξοπλισμός για την εξυπηρέτηση της διαδικασίας φορτοεκφόρτωσης πλοίων, καθώς και η επέκταση των υποδομών του σιδηροδρομικού σταθμού.

Επιπλέον η κατασκευή νέου κέντρου εφοδιαστικής (Logistic Center) που περιλαμβάνει την κατασκευή ενός νέου κτηρίου στη βάση του Προβλήτα 6, μέγιστης επιφάνειας 60.000 τ.μ., και διαμόρφωση χώρων στάθμευσης για την εξυπηρέτηση του εν λόγω κτηρίου, ενώ επιπλέον προβλέπεται η κατασκευή νέων σιλό και δεξαμενών για την αποθήκευση δημητριακών, υγρών φορτίων και πετρελαιοειδών.

Σύμφωνα με το ΦΕΚ, «για την εξυπηρέτηση της επιβατικής, εμπορικής, ναυτιλιακής, τουριστικής και βιομηχανικής κίνησης, καθώς και της εν γένει λειτουργικότητας και ασφάλειας του λιμένα Θεσσαλονίκης, εγκρίνεται πρόγραμμα λιμενικών έργων, κτιριακών έργων, έργων υποδομής και έργων πολιτιστικού χαρακτήρα κατά ζώνες, καθώς και η κυκλοφοριακή οργάνωση του λιμένα.

Οι παρεμβάσεις

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται, επιτρέπεται η υλοποίηση μιας σειρά έργων στον επιβατικό λιμένα και συγκεκριμένα:

α. Αποκατάσταση και αξιοποίηση του Κτιρίου Παλαιού Τελωνειακού Σταθμού (νυν Επιβατικού Σταθμού): αφορά κτιριακό έργο αποκατάστασης του υφιστάμενου Κτιρίου Παλαιού Τελωνειακού Σταθμού, συνολικής επιφάνειας περίπου 12.250,00 τ.μ., που βρίσκεται στην περιοχή προς δόμηση Α.2.1, με αλλαγή της χρήσης του σύμφωνα με τις επιτρεπόμενες χρήσεις της υποζώνης Α.2.,

β. Κατασκευή επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας και λοιπών χρήσεων: αφορά σύνολο κτιριακών έργων που συνεργάζονται χωρικά με τις γειτονικές περιοχές προς δόμηση και συμπεριλαμβάνουν τη δημιουργία ενός κτιρίου-τοπόσημου εμβληματικού χαρακτήρα, το οποίο δύναται να αξιοποιήσει έως και τα 2/5 της συνολικής δόμησης που αντιστοιχεί στην περιοχή προς δόμηση Α2.2.

γ. Αναστήλωση, αποκατάσταση και αξιοποίηση των διατηρητέων κτισμάτων του συγκροτήματος των Στάβλων: αφορά κτιριακό έργο αναστήλωσης και αποκατάστασης του υφιστάμενου συγκροτήματος των Στάβλων που βρίσκεται στην περιοχή προς δόμηση Α.2.3, με στόχο την ανάδειξη της ιστορικότητάς του και την αξιοποίησή του. Το συγκρότημα των Στάβλων προορίζεται για φιλοξενία λειτουργιών πολιτιστικού χαρακτήρα, όπως πνευματικών, καλλιτεχνικών και κοινωνικών δραστηριοτήτων, κέντρων έρευνας και καινοτομίας, πρότυπων γραφειακών χώρων και θερμοκοιτίδων επιχειρήσεων».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα