Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 29 Αυγούστου 2007

Μαλλιακός: Παράδοση τμημάτων

Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Κου Σουφλιά τον Σεπτέμβριο αρχίζουν οι παραδόσεις στον Μαλλιακό Κόλπο. Συγκεκριμένα ανακοινώθηκε η παράδοση των πρώτων 32χλμ με τις παρακάμψεις Καμμένων Βούρλων και Αγίου Κωνσταντίνου.

Τρίτη 28 Αυγούστου 2007

Πάνω στα καμμένα

Η σύγχρονη τραγωδία που χτύπησε τη χώρα μας είναι πρωτόγνωρη. 63 συνάνθρωποι μας νεκροί θύματα της φωτιάς και της δυσκολίας αντιμετώπισης κρίσεων - όπως πάντα γίνεται σε αυτό τον τον τόπο σε κάθε συμφορά (Σάμαινα, Σεισμός 99 κλπ).
Η οικονομική καταστροφή των περιοχών που κάηκαν η οικολογική καταστροφή που είναι σχεδόν αδύνατον να επανέλθει στην προηγούμενη κατάσταση. Η άνευ προυγουμένου καταστροφή μας κάνει όλους απαισιόδοξους για το μέλλον αυτών των ανθρώπων που δεν έχουν σπίτι, έπιπλα, περιουσία, γή να καλλιεργήσουν. ΤΙΠΟΤΑ.
Αν θέλουμε να λεγόμαστε σύγχρονη κοινωνία συμπονετική και αλλυλέγγυα ας βοηθήσουμε ο καθένας ξεχωριστά και όλοι μαζί και να απαλύνουμε τον πόνο αυτών των ανθρώπων που πρέπει να ξανασταθούν στα πόδια τους. Ας πιέσουμε η Πολιτεία να κάνει γεναία μακροπρόθεσμα μέτρα και να συμπεριλάβει και τα θύματα των πυρκαγιών των προηγούμενων ετών.
Ας ανάψουμε ένα κερί για τους 63 συνανθρώπους μας που χάθηκαν άδικα προσπαθώντας να ξεφύγουν απο την καταστροφική μανία της φωτιάς.
Την Τετάρτη 29 Αυγούστου 2007 προγραμματίζεται σιωπηλή διαμαρτυρία στο Σύνταγμα. Ας πάμε όλοι και να δείξουμε ότι εκτός απο ενεργοί πολίτες είμαστε και Άνθρωποι. Ας δείξουμε ότι είμαστε ο Πατέρας, η Μητέρα, τα Αδέρφια και τα Παιδιά των Ανθρώπων αυτών που υποφέρουν.
Ας είμαστε όλοι μαζι τους.....

Τετάρτη 22 Αυγούστου 2007

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ο πρώτος μετροπόντικας

Πριν ένα μήνα παραδόθηκε ο πρώτος από τους 2 μετροπόντικες που θα κατασκευάσουν τις δίδυμες σήραγγες του Μετρό Θεσσαλονίκης. Το κόστος και για τους 2 μετροπόντικες ανέρχεται σε 15 εκατομμύρια Ευρώ.
Οι μετροπόντικες έχουν διάμετρο 6,19 μ και μήκος 90 μέτρα και βάρος 42,5 τόνους. Καθημερινά θα σκάβουν 10 μέτρα έτοιμης σήραγγας. Υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν περίπου 2,5 χρόνια (30 μήνες) για την ολοκλήρωση της διάνοιξης των 2 σηράγγων.
Από τις αρχές Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσει το ταξίδι του μετροπόντικα από τη Γερμανία στη Θεσσαλονίκη. Μόλις ολοκληρωθεί η μεταφορά θα μεταφερθεί αποσυναρμολογημένος στο Σταθμό Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός για να συναρμολογηθεί και να αρχίσει το ταξίδι του περίπου τον Φεβρουάριο του 2008. Αν όλα πάνε καλά τον Σεπτέμβριο του 2010 θα έχει ολοκληρώσει τη διαδρομή των 9,6 χιλιομέτρων.

Δευτέρα 20 Αυγούστου 2007

Μετρό: Πρόοδος επεκτάσεων προς Ελληνικό, Ανθούπολη

Προχωρούν οι επεκτάσεις προς Ελληνικό και Ανθούπολη. Συγκεκριμένα:
Επέκταση προς Ελληνικό
Έχει γίνει κατάληψη μιας λωρίδας στη Λ. Βουλιαγμένης λίγο μετά το Σταθμό του Αγίου Δημητρίου προκειμένου να κατασκευαστεί ή σήραγγα που θα συνδέει την υπάρχουσα γραμμή που τερματίζει στο σταθμό Άγιο Δημήτριο με την υπο κατασκευή σήραγγα προς Ελληνικό. Η κατασκευή είναι μήκους 260μ και θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο του ανοικτού ορύγματος «cut and cover». Οι εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός 3-4 μηνών και στο τέλος του έτους θα πραγματοποιηθεί η κυκλοφοριακή αποκατάσταση της Λεωφόρου Βουλιαγμένης.

Επέκταση προς Ανθούπολη
Αποκλείστηκε η κίνηση των οχημάτων στο τμήμα της Οδού Αναπαύσεως μεταξύ Λ.Θηβών και Δωδεκανήσου. Σε εξέλιξη βρίσκονται σήμερα οι εργασίες κατασκευής του σταθμού Ανθούπολη. Οι παρακάμψεις δικτύων κοινής ωφελείας βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο κατασκευής, η εγκατάσταση των πασσάλων περιμετρικά του σκάμματος του Σταθμού βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και πλέον απαιτείται η πλήρη ανάπτυξη του εργοταξιακού χώρου του αναδόχου προκειμένου να προχωρήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες του Σταθμού Ανθούπολη, ο οποίος κατασκευάζεται υπογείως της οδού Αναπαύσεως.
Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με τον προγραμματισμό που υπάρχει η επέκταση προς Ανθούπολη θα ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο 2008 (σε 16 μήνες) και προς Ελληνικό τον Δεκέμβριο 2009 (28 μήνες)

Κυριακή 19 Αυγούστου 2007

Άποψη: Έργα Σταθερής τροχιάς μόνο στην Αθήνα;

Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα Μετρό και Τραμ διαθέτει μόνο η Αθήνα όπου τα δίκτυα συνεχώς επεκτείνονται. Στη Θεσσαλονίκη κατασκευάζεται η πρώτη γραμμή Μετρό και σύντομα θα δημοπρατηθεί και μια δεύτερη. Η υπόλοιπη αστική Ελλάδα έχει παραμείνει με στόλους λεωφορείων και κάνενα πρόγραμμα έστω μελλοντικό ανάπτυξης μέσων σταθερής τροχιάς.
Σίγουρα η Ελλάδα είναι μια μικρή χώρα και πέραν τηα Αθήνας και της Θεσσαλονίκης οι υπόλοιπες πόλεις έχουν σχετικα μικρό πληθυσμό για έργα Μετρό. Όμως κάποιες πόλεις που ο πληθυσμός τους αγγίζει ή και ξεπερνά τις 300.000 κατοίκους όπως το Ηράκλειο η Πάτρα η Λαρισα και κάποιες λίγο μικρότερες όπως ο Βόλος τα Γιάννενα και η Καλαμάτα θα μπορούσαν άνετα να αναπτύξουν ένα δίκτυο Τραμ.
Είναι πάρα πολλές οι πόλεις στην Ευρώπη με παρόμοιους πληθυσμούς που έχουν ένα ευρύ δίκτυο Τραμ στην πόλη τους. Βέβαια είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν τόσο μεγάλα κονδύλια για όλες αυτές τις πόλεις αλλά ίσως θα έπρεπε να δημιουργηθεί ενα masterplan και σε μια περίοδο 20 ετών αυτές οι πόλεις να αναπτύξουν ένα αξιοπρεπές δίκτυο Τραμ.
Η χρηματοδότηση θα μπορούσε να είναι είτε αυτοχρηματοδοτούμενη απο ιδιωτικές εταιρείες είτε απο πόρους απο μελλοντικά ΚΠΣ καθώς τα βασικά οδικά έργα θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2013. Άρα θα ελευθερωθούν πόροι που μπορούν να μεταμορφώσουν την αστική ζωή στην περιφέρεια σε μοντέρνες Ευρωπαικές πόλεις.
Το μειονέκτημα βέβαια βρίσκεται στην ρυμοτόμηση των πόλεων αυτών όπου σχεδόν όλοι οι δρόμοι είναι στενοί. Και πάλι όμως ακολουθώντας το παράδειγμα των πεζοδρομήσεων θα μπορούσαν να εντάξουν το Τραμ σε αυτούς τους δρόμους απελευθερώνοντας τους απο τα αυτοκίνητα και δίνοντας ένα ισχυρο κίνητρο στον κόσμο να χρησιμοποιήσει το Τραμ.
Χρειάζεται λοιπόν αρχικά ο σχεδιασμός και το όραμα έτσι ώστε πολλές μεγάλες πόλεις της Ελλάδας να μετατραπούν σε ισχυρά αστικά κέντρα.

Δευτέρα 13 Αυγούστου 2007

Flashback:Αττική Οδός

Η Αττική Οδός αποτέλεσε όνειρο πολλών γενεών Ελλήνων μέχρι να υλοποιηθεί. Ήδη απο τη δεκαετία του 60` φάνηκε η ανάγκη για ένα ελέυθερο δρόμο που θα παρακάμπτει το κέντρο της ΑΘήνας και θα ενώνει την Αττική. Ξεκίνησε λοιπόν αρχικά με την ονομασία Ελέυθερη Λεωφόρος Ελευσίνας- Σταυρού -Σπάτων (με τη χωροθέτηση του νεόυ αερολιμένα των ΑΘηνών). Κάπου στα μέσα της δεκαετίας το 90` ξεκίνησε ο διαγωνισμός για την κατασκευή του. Τον Μάιο του 96 υπεγράφη η σύμβαση παραχώρησης με την Κ/Ξ ¨Αττική Οδός¨.
Απο κείνη τη στιγμή ξεκίνησε ο αγώνας για την κατασκευή του δρόμου εντός των χρονικών ορίων που έθετε η σύμβαση παραχώρησης.
Όλο το έργο είναι μήκους 65χλμ με 3 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατέυθυνση και χωρίζεται στα τμήματα Ελευσίνα- Αεροδρόμιο και την Δυτική Περιφερειακή Υμηττού.
Το πρώτο τμήμα Γέρακας-Αεροδρόμιο δόθηκε στην κυκλοφορία λίγο προιντην παράδοση του Νέου Αεροδρομίου τον Μάρτιο του 2001.
Απο κεί και έπειτα άρχισαν να δίδονται στην κυκλοφορία τμηματικά και τα υπόλοιπα τμήμτα του αυτοκινητόδρομου με τελευταία αυτά της Δυτικής περιφερειακής Υμηττού λίγο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.
Πέρα απο τα βασικά οφέλη του αυτοκινητόδρομου (μείωση χρόνου, ασφαλής μετακίνηση, λίγοτερη κατανάλωση βενζίνης άρα κα λιγότερα καυσαέρια) η Αττική Οδός αποτέλεσε και την ραχοκοκαλιά ενός νέου μεταγορικού μέσου. Του Προαστιακού Σιδηροδρόμου. Επίσης μέσω της Αττικής Οδού το Μετρό φτάνει στο Αεροδρόμιο ενώ υπάρχουν 2 κόμβοι που ενώνουν τον Προαστιακό με το Μετρό (Δουκίσσης Πλακεντίας και Νερατζιότισσα).
Η καθημερινή κίνηση στην Αττική Οδό ξεπέρασε κάθε προσδοκία πάρολο το τέλος των διοδιών (2,70€ ανα ΙΧ). Πέρίποιυ 300.000 αυτοκίνητα χρησιμοποιοπυν κάθε μέρα την Αττική Οδό ενώ η πρόβλεψη εφτανεμετα βίας τα 200.000 αυτοκίνητα.
Ο Αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού είναι απο τα έργα πόυ μας κάνουν περήφανους και περιμένουμε και ανάλογη συνέχεια στο μέλλον. Ήδη συζητείται η επέκταση της Αττικής Οδού προς ΡΑφήνα και Νότια Προάστια. Περιμένουμε λοιπόν με μεγάλο ενδιαφέρον την εξέλιξη αυτού του τεράστιου έργου που ανέβασε την ποιότητα των μετακινήσεων εντός και ακτός της πόλης της Αθήνας αλλά και ολόκληρης της Αττικής.

Παρασκευή 3 Αυγούστου 2007

Εγνατία: Παράδοση τμήματος

Ένα νέο τμήμα παραδίδεται στην Εγνατία Οδό. Την Παρασκευή 3 Αυγούστου παραδίδεται το τμήμα Χρυσούπολη - Νέστος μήκους 9χλμ. Απομένει ένα τμήμα 8χλμ στο Νέστο το οποίο θα παραδοθεί εντός του 2008. Έτσι θα ολοκληρωθεί το Ανατολικό τμήμα της Εγνατίας από τη Θεσσαλονίκη έως τους Κήπους Έβρου.
Με λίγα λόγια η Εγνατία Οδός φτάνει επιτέλους στη οριστική ολοκλήρωση του Αυτοκινητόδρομου μήκους 670χλμ.

Μητροπολιτικό Πάρκο Αθήνας

Η Αθήνα επιτέλους θα αποκτήσει μητροπολιτικό πάρκο. Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ παρουσίασε την τελική μελέτη για την δημιουργία του Μητροπολιτικού Πάρκου Αθηνών στην περιοχή του πρώην αεροδρομίου στην περιοχή του Ελληνικού. Το συνολικό μέγεθος του πάρκου θα φτάσει τα 6.500 στρέμματα συνυπολογίζοντας το γκολφ στο Ελληνικό και τις εγκαταστάσεις του Αγίου Κοσμά μιας και θα ενοποιηθούν οι χώροι και θα υπογειοποιηθεί η Λ. Ποσειδώνος στο ύψος του πάρκου.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Κου Σουφλιά θα είναι το μεγαλύτερο πάρκο στην Ευρώπη και ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο. Θα είναι υπερδιπλάσιο του Hyde Park στο Λονδίνο και σχεδόν διπλάσιο του Central Park στη Νέα Υόρκη.
Το πάρκο θα αποτελείται από Ομοιογενές Άλσος σε ξηρές περιοχές , Μικτό Άλσος σε περιοχές που βρίσκονται μεταξύ δεξαμενών νερού και ξερών περιοχών, μικτά άλση αποτελούμενα από 5 διαφορετικά είδη φυλλοβόλων δέντρων και θάμνων, Υδροχαρή φυτά γύρω από δεξαμενές, λεκάνες, μικρές λίμνες, Επιφάνειες με γκαζόν όπου θα χρησιμοποιηθούν προσεκτικά λόγω της μεγάλης κατανάλωσης νερού. Τοποθετούνται σε οποιαδήποτε περιοχή αθλητικών δραστηριοτήτων, σε περιοχές για πικνίκ ή γύρω από κύρια κτίρια. Θα καλύπτουν συνολικά 16% της επιφάνειας του Πάρκου, Χλόη μεταξύ των πράσινων διαδρόμων, Φράκτες φυτών και θάμνοι.
Η πρόσβαση στο Πάρκο θα είναι εύκολη αφού μέσω Βουλιαγμένης θα υπάρχουν 2 Σταθμοί Μετρό (Αργυρούπολη και Ελληνικό) και σύνδεση Μετρό με Τραμ (με επαναχάραξη του Τραμ) και από την παραλιακή Λεωφόρο με Τραμ.
Τώρα αυτό που απομένει είναι να γίνουν όλα αυτά πραγματικότητα. Ελπίζουμε σε λίγα χρόνια να ΕΙΝΑΙ πραγματικότητα και οι κάτοικοι αλλά και οι επισκέπτες της Αθήνας να χαίρονται μια όαση πρασίνου κοντά στο κέντρο της πόλης. Ένας χώρος όπου θα μπορούν να παίξουν και να απασχοληθούν ελεύθερα τα παιδιά αλλά και οι μεγάλοι. Περιμένουμε με αγωνία την συνέχεια!

Πέμπτη 2 Αυγούστου 2007

Ανάπτυξη σε υποδομές

Η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχει να επιδείξει μεγάλη πρόοδο σε όλους τους τομείς και έχει μειώσει αισθητά την απόσταση που τη χωρίζει από τις υπόλοιπες προηγμένες χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Νέοι Αυτοκινητόδρομοι ( Αττική Οδός- Αθήνα Κιάτο ΠΑΘΕ -εκτός Μαλλιακού και Τεμπών- ολοκλήρωση περίπου 450χλμ στην Εγνατία-), Αεροδρόμια (Ελ. Βενιζέλος- ένα από τα καλύτερα αεροδρόμια στην κατηγορία του στον κόσμο), η γέφυρα του Ρίο – Αντίρριο , το Αττικό Μετρό (2 Γραμμές 25Χλμ με 25 σταθμούς), ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος, το Αττικό Τραμ και άλλα έργα ώθησαν την Ελλάδα μπροστά και βελτίωσαν την ποιότητα ζωής των πολιτών που ζουν σε αυτή τη χώρα.
Όμως αυτά είναι η αρχή. Η συνέχεια προβλέπεται πιο συναρπαστική και υπόσχεται σε 6-7 χρόνια από σήμερα η Ελλάδα να συγκαταλέγεται στις πιο μοντέρνες χώρες της Ευρώπης. Το όραμα πολλών γενεών Ελλήνων έχει αρχίσει ήδη να παίρνει σάρκα και οστά.
Ας ρίξουμε μια ματιά στο τι πρόκειται να γίνει στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
ΕΡΓΑ ΤΕΜΠΩΝ-ΣΚΟΤΙΝΑΣ (ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΠΑΘΕ)
ΕΡΓΑ ΜΑΛΛΙΑΚΟΥ (ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΠΑΘΕ)
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ (ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ- ΚΗΠΟΙ ΕΒΡΟΥ)
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ (ΑΝΤΙΡΡΙΟ- ΙΩΑΝΝΙΝΑ)
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΤΡΙΠΟΛΗ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΛΑΔΟΣ ΛΕΥΚΤΡΟ –ΣΠΑΡΤΗ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΟΣ- ΠΑΤΡΑ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΛΑΜΙΑ- ΚΑΡΔΙΤΣΑ- ΤΡΙΚΑΛΑ- ΓΡΕΒΕΝΑ)
ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΡΤΗΡΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ (ΡΑΦΗΝΑ, ΛΑΥΡΙΟ & ΥΠΟΓΕΙΟΣ ΚΛΑΔΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΛΕΩΦΟΡΟΥΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ & ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ)
ΒΟΡΕΙΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΡΗΤΗΣ (ΒΟΑΚ- ΚΑΣΤΕΛΛΙ- ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ)
Μια ολόκληρη γενιά αυτοκινητοδρόμων ετοιμάζονται και θα ολοκληρωθούν με χρονικό ορίζοντα το 2013.
Η ολοκλήρωση του ΠΑΘΕ επιτέλους ξεκινά και είναι από τα πολύ σημαντικά έργα. Τα έργα των Τεμπών (σήραγγες 11.5χλμ και αρκετές γέφυρες) θα ολοκληρωθούν το καλοκαίρι του 2011 σταματώντας το βάσανο χιλιάδων οδηγών καθημερινά.
Τα έργα του Μαλλιακού μήκους 70χλμ είναι σε εξέλιξη και θα αρχίσουν να παραδίδονται σταδιακά από το καλοκαίρι του 2007-παράκαμψη Αγίου Κωνσταντίνου και Καμένων Βούρλων- και θα ολοκληρωθούν το καλοκαίρι του 2010. Έτσι ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Η ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού θα πραγματοποιηθεί στα τέλη του 2008 με τα τελευταία 200χλμ να παραδίδονται σταδιακά από το 2007. Οι κάθετοι της Εγνατίας θα παραδοθούν και αυτοί μέχρι τα τέλη του 2008.
Ο Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος- Τρίπολη – Καλαμάτα και κλάδος για Σπάρτη έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται και θα αρχίσει να παραδίδεται τμηματικά από το τέλος του 2008 έως την ολοκλήρωση του το Μάρτιο του 2011.
Η Ιόνια Οδός από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα (σύνδεση με Εγνατία Οδό) ξεκινά και αυτός να κατασκευάζεται με χρονικό ορίζοντα το 2012 αλλά τμηματικά θα αρχίσει να παραδίδεται από το καλοκαίρι του 2009.
Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Λαμία-Γρεβενά) είναι ένας ολοκαίνουργιος Αυτοκινητόδρομος ο οποίος δεν έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται. Ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου είναι μάλλον εντός του 2012.
Ο Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος -Πάτρα-Καλαμάτα είναι ένα σημαντικό έργο το όποιο όμως δεν έχει αρχίσει ακόμα να κατασκευάζεται. Ό χρόνος παράδοσης του ορίζεται χρονικά μάλλον εντός του 2013.
Η υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται στις αρχές του 2007 και ο χρόνος ολοκλήρωσης της ορίζεται εντός του 2011.
Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο καθώς και το νέο τμήμα της περιφερειακής Υμηττού μέχρι την Λεωφόρο Ποσειδώνος είναι προς το παρόν σε εξέλιξη χωρίς να γνωρίζουμε την τύχη τους.
ΜΕΣΑ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ ΑΣΤΙΚΑ (ΜΕΤΡΟ-ΤΡΑΜ)
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣ ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ (ΓΡΑΜΜΗ 2)
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟ (ΓΡΑΜΜΗ 2)
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣΘΕΣΗ 3 ΣΤΑΘΜΩΝ (ΓΡΑΜΜΗ 3)
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣ ΧΑΙΔΑΡΙ (ΓΡΑΜΜΗ 3)
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ (ΓΡΑΜΜΗ 3)
ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΑΠΟ ΝΕΟ ΦΑΛΗΡΟ ΕΩΣ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΑΜΙΝΙΑ (ΓΡΑΜΜΗ 1)
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗ 1 Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ- ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΤΤΙΚΟ ΤΡΑΜ ΠΡΟΣ ΒΟΥΛΑ
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΤΤΙΚΟ ΤΡΑΜ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
Το μεγάλο νέο στα έργα Μετρό στη χώρα μας είναι η αρχή της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης. Ένα μεγάλο έργο που θα βοηθήσει σημαντικά στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης. Κατασκευάζονται 9,6χλμ γραμμής με 13 Σταθμούς και η παράδοση τους προβλέπεται εντός του 2012.
Επεκτάσεις του Αττικού Μετρό: Γραμμή 2 –Νότια Επέκταση από τον Άγιο Δημήτριο μέχρι το Ελληνικό (5,5χλμ γραμμής με 4 Σταθμούς) και παράδοση το 2009, Δυτική Επέκταση από Άγιο Αντώνιο έως Ανθούπολη (1,5χλμ με 2 Σταθμούς) με παράδοση το 2008. Γραμμή 3- πρόσθεση 3 Σταθμών στη Γραμμή προς Δουκίσσης Πλακεντίας με παράδοση το 2008. Δυτική επέκταση από Αιγάλεω μέχρι τοι Χαιδάρι(1,5χλμ με 1 Σταθμό) το 2008. Επέκταση από Χαιδάρι προς Πειραιά (8,1χλμ γραμμής με 7 Σταθμούς) με παράδοση το 2013. Νέα Γραμμή 4 – είναι σε φάση μελέτης η νέα αυτή Γραμμή (20χλμ με 20 Σταθμούς) ξεκινά από Γαλάτσι – Κέντρο Αθήνας- Ζωγράφου- Μαρούσι)
Επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης : προβλέπονται 11,0 χλμ γραμμής με 10 νέους Σταθμούς και βρίσκεται σε φάση μελέτης.
Επεκτάσεις Αττικού Τραμ: επέκταση προς Βούλα (700μ) με παράδοση το 2007 και επέκταση προς Πειραιά (3χλμ) με παράδοση το 2010


ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΑΘΗΝΑ- ΣΚΑ (ΟΣΕ & ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ)
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΠΡΟΣ ΚΙΑΤΟ- ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟ (2010) – ΠΑΤΡΑ (2013)
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΠΡΟΣ ΧΑΛΚΙΔΑ-ΘΗΒΑ
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΠΡΟΣ ΡΑΦΗΝΑ
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΠΡΟΣ ΛΑΥΡΙΟ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗ- ΛΑΡΙΣΑ
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΟΣΕ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΑΞΟΝΑ ΚΙΑΤΟ- ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ (ΟΣΕ & ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ)
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΥΤΙΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ (ΙΩΑΝΝΙΝΑ- ΑΝΤΙΡΡΙΟ- ΡΙΟ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ)
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ (ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ-ΚΗΠΟΙ ΕΒΡΟΥ)

Πολλά σχέδια για το μέλλον υπάρχουν για τον ΟΣΕ τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο Αθηνών αλλά και τη δημιουργία του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης. Αυτή τη στιγμή τα έργα είναι υπό κατασκευή ενώ ηλεκτροκίνηση σε όλη τη χώρα υπάρχει μόνο στο κομμάτι Θεσσαλονίκη –Εύζωνοι και στο τμήμα του Προαστιακού Δουκ. Πλακεντία- Αεροδρόμιο. Πολύ μεγάλα έργα εκσυγχρονισμού γίνονται σε όλη τη χώρα. Ο Προαστιακός Αθηνών θα προσθέσει 4 Σταθμούς από την Αθήνα στο ΣΚΑ. Το καλοκαίρι θα παραδοθεί η επέκταση Κόρινθος-Κιάτο ενώ το 2009 θα επεκταθεί μέχρι Ξυλόκαστρο. Επίσης υπό κατασκευή είναι οι διαδρομές προς Χαλκίδα και Θήβα. Υπό μελέτη είναι οι επεκτάσεις προς Ραφήνα και Λαύριο. Υπό μελέτη και ο Προαστιακός Θεσσαλονίκης προς Χαλκιδική, Κατερίνη, Έδεσσα.
Ο ΟΣΕ κάνει μεγάλες προσπάθειες να αναπτύξει ένα μοντέρνο δίκτυο πανελλαδικά και αυτή τη στιγμή γίνονται μεγάλα έργα στη διαδρομή Λιανοκλάδι- Δομοκός και Κιάτο-Πάτρα. Τα έργα αυτά θα παραδίδονται σταδιακά από το 2009 έως το 2013. Η ηλεκτροκίνηση της Γραμμής Πάτρα- Αθήνα- Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι είναι υπό κατασκευή και πρόκειται να ολοκληρωθεί περί το 2013.


Νέα έργα στην Ελλάδα 2007-2013

Το ΥΠΕΧΩΔΕ έχει σε στάδιο μελετών και νέα γενιά έργων. Τα σημαντικότερα από αυτά είναι:
Εγνατία Οδός: Κάθετος Άξονας Θεσσαλονίκη –Σέρρες –Προμαχώνας
Τρίκαλα- Άρτα
Λάρισα- Φάρσαλα
Λαμία –Ιτέα –Αντίρριο
Αγρίνιο – Καρπενήσι
Χαλκίδα- Ψαχνά- Ιστιαία-Αιδηψός
Σύνδεση Πρέβεζας με Ιόνια Οδό
Σύνδεση Λευκάδα με Άκτιο
Τρίπολη- Βυτίνα –Αρχαία Ολυμπία
Αναβάθμιση Λεωφόρου Θηβών
Επέκταση ταχείας Λεωφόρου Μαρκοπούλου – Λαυρίου στο Σούνιο
Κατασκευή Λεωφόρου Κύμης και σύνδεση της με ΝΕΟ
Ενοποίηση ελεύθερων χώρων Νέου Γηπέδου ΠΑΟ.
Υπογειοποίηση Λεωφόρου Αλεξάνδρας στο ύψος παλαιού Γηπέδου ΠΑΟ.
Αναβάθμιση ΒΟΑΚ
Κατασκευή ΝΟΑΚ

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα