Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα Μετρό και Τραμ διαθέτει μόνο η Αθήνα όπου τα δίκτυα συνεχώς επεκτείνονται. Στη Θεσσαλονίκη κατασκευάζεται η πρώτη γραμμή Μετρό και σύντομα θα δημοπρατηθεί και μια δεύτερη. Η υπόλοιπη αστική Ελλάδα έχει παραμείνει με στόλους λεωφορείων και κάνενα πρόγραμμα έστω μελλοντικό ανάπτυξης μέσων σταθερής τροχιάς.
Σίγουρα η Ελλάδα είναι μια μικρή χώρα και πέραν τηα Αθήνας και της Θεσσαλονίκης οι υπόλοιπες πόλεις έχουν σχετικα μικρό πληθυσμό για έργα Μετρό. Όμως κάποιες πόλεις που ο πληθυσμός τους αγγίζει ή και ξεπερνά τις 300.000 κατοίκους όπως το Ηράκλειο η Πάτρα η Λαρισα και κάποιες λίγο μικρότερες όπως ο Βόλος τα Γιάννενα και η Καλαμάτα θα μπορούσαν άνετα να αναπτύξουν ένα δίκτυο Τραμ.
Είναι πάρα πολλές οι πόλεις στην Ευρώπη με παρόμοιους πληθυσμούς που έχουν ένα ευρύ δίκτυο Τραμ στην πόλη τους. Βέβαια είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν τόσο μεγάλα κονδύλια για όλες αυτές τις πόλεις αλλά ίσως θα έπρεπε να δημιουργηθεί ενα masterplan και σε μια περίοδο 20 ετών αυτές οι πόλεις να αναπτύξουν ένα αξιοπρεπές δίκτυο Τραμ.
Η χρηματοδότηση θα μπορούσε να είναι είτε αυτοχρηματοδοτούμενη απο ιδιωτικές εταιρείες είτε απο πόρους απο μελλοντικά ΚΠΣ καθώς τα βασικά οδικά έργα θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2013. Άρα θα ελευθερωθούν πόροι που μπορούν να μεταμορφώσουν την αστική ζωή στην περιφέρεια σε μοντέρνες Ευρωπαικές πόλεις.
Το μειονέκτημα βέβαια βρίσκεται στην ρυμοτόμηση των πόλεων αυτών όπου σχεδόν όλοι οι δρόμοι είναι στενοί. Και πάλι όμως ακολουθώντας το παράδειγμα των πεζοδρομήσεων θα μπορούσαν να εντάξουν το Τραμ σε αυτούς τους δρόμους απελευθερώνοντας τους απο τα αυτοκίνητα και δίνοντας ένα ισχυρο κίνητρο στον κόσμο να χρησιμοποιήσει το Τραμ.
Χρειάζεται λοιπόν αρχικά ο σχεδιασμός και το όραμα έτσι ώστε πολλές μεγάλες πόλεις της Ελλάδας να μετατραπούν σε ισχυρά αστικά κέντρα.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
1 σχόλιο:
Τραμ κατα την άποψή μου δεν πρέπει να έχει μόνο η Αθήνα. Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Ηράκλειο και Βόλος πρέπει έχουν τραμ. Η κίνηση στις Ελληνικές πόλεις (μεγάλες και μικρές) χτυπάει κόκκινο. Οπότε το τραμ είναι απαραίτητο.
Δημοσίευση σχολίου