Η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχει να επιδείξει μεγάλη πρόοδο σε όλους τους τομείς και έχει μειώσει αισθητά την απόσταση που τη χωρίζει από τις υπόλοιπες προηγμένες χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Νέοι Αυτοκινητόδρομοι ( Αττική Οδός- Αθήνα Κιάτο ΠΑΘΕ -εκτός Μαλλιακού και Τεμπών- ολοκλήρωση περίπου 450χλμ στην Εγνατία-), Αεροδρόμια (Ελ. Βενιζέλος- ένα από τα καλύτερα αεροδρόμια στην κατηγορία του στον κόσμο), η γέφυρα του Ρίο – Αντίρριο , το Αττικό Μετρό (2 Γραμμές 25Χλμ με 25 σταθμούς), ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος, το Αττικό Τραμ και άλλα έργα ώθησαν την Ελλάδα μπροστά και βελτίωσαν την ποιότητα ζωής των πολιτών που ζουν σε αυτή τη χώρα.
Όμως αυτά είναι η αρχή. Η συνέχεια προβλέπεται πιο συναρπαστική και υπόσχεται σε 6-7 χρόνια από σήμερα η Ελλάδα να συγκαταλέγεται στις πιο μοντέρνες χώρες της Ευρώπης. Το όραμα πολλών γενεών Ελλήνων έχει αρχίσει ήδη να παίρνει σάρκα και οστά.
Ας ρίξουμε μια ματιά στο τι πρόκειται να γίνει στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
ΕΡΓΑ ΤΕΜΠΩΝ-ΣΚΟΤΙΝΑΣ (ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΠΑΘΕ)
ΕΡΓΑ ΜΑΛΛΙΑΚΟΥ (ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΠΑΘΕ)
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ (ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ- ΚΗΠΟΙ ΕΒΡΟΥ)
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ (ΑΝΤΙΡΡΙΟ- ΙΩΑΝΝΙΝΑ)
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΤΡΙΠΟΛΗ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΛΑΔΟΣ ΛΕΥΚΤΡΟ –ΣΠΑΡΤΗ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΟΣ- ΠΑΤΡΑ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΛΑΜΙΑ- ΚΑΡΔΙΤΣΑ- ΤΡΙΚΑΛΑ- ΓΡΕΒΕΝΑ)
ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΡΤΗΡΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ (ΡΑΦΗΝΑ, ΛΑΥΡΙΟ & ΥΠΟΓΕΙΟΣ ΚΛΑΔΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΛΕΩΦΟΡΟΥΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ & ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ)
ΒΟΡΕΙΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΡΗΤΗΣ (ΒΟΑΚ- ΚΑΣΤΕΛΛΙ- ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ)
Μια ολόκληρη γενιά αυτοκινητοδρόμων ετοιμάζονται και θα ολοκληρωθούν με χρονικό ορίζοντα το 2013.
Η ολοκλήρωση του ΠΑΘΕ επιτέλους ξεκινά και είναι από τα πολύ σημαντικά έργα. Τα έργα των Τεμπών (σήραγγες 11.5χλμ και αρκετές γέφυρες) θα ολοκληρωθούν το καλοκαίρι του 2011 σταματώντας το βάσανο χιλιάδων οδηγών καθημερινά.
Τα έργα του Μαλλιακού μήκους 70χλμ είναι σε εξέλιξη και θα αρχίσουν να παραδίδονται σταδιακά από το καλοκαίρι του 2007-παράκαμψη Αγίου Κωνσταντίνου και Καμένων Βούρλων- και θα ολοκληρωθούν το καλοκαίρι του 2010. Έτσι ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Η ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού θα πραγματοποιηθεί στα τέλη του 2008 με τα τελευταία 200χλμ να παραδίδονται σταδιακά από το 2007. Οι κάθετοι της Εγνατίας θα παραδοθούν και αυτοί μέχρι τα τέλη του 2008.
Ο Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος- Τρίπολη – Καλαμάτα και κλάδος για Σπάρτη έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται και θα αρχίσει να παραδίδεται τμηματικά από το τέλος του 2008 έως την ολοκλήρωση του το Μάρτιο του 2011.
Η Ιόνια Οδός από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα (σύνδεση με Εγνατία Οδό) ξεκινά και αυτός να κατασκευάζεται με χρονικό ορίζοντα το 2012 αλλά τμηματικά θα αρχίσει να παραδίδεται από το καλοκαίρι του 2009.
Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Λαμία-Γρεβενά) είναι ένας ολοκαίνουργιος Αυτοκινητόδρομος ο οποίος δεν έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται. Ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου είναι μάλλον εντός του 2012.
Ο Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος -Πάτρα-Καλαμάτα είναι ένα σημαντικό έργο το όποιο όμως δεν έχει αρχίσει ακόμα να κατασκευάζεται. Ό χρόνος παράδοσης του ορίζεται χρονικά μάλλον εντός του 2013.
Η υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται στις αρχές του 2007 και ο χρόνος ολοκλήρωσης της ορίζεται εντός του 2011.
Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο καθώς και το νέο τμήμα της περιφερειακής Υμηττού μέχρι την Λεωφόρο Ποσειδώνος είναι προς το παρόν σε εξέλιξη χωρίς να γνωρίζουμε την τύχη τους.
ΜΕΣΑ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ ΑΣΤΙΚΑ (ΜΕΤΡΟ-ΤΡΑΜ)
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣ ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ (ΓΡΑΜΜΗ 2)
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟ (ΓΡΑΜΜΗ 2)
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣΘΕΣΗ 3 ΣΤΑΘΜΩΝ (ΓΡΑΜΜΗ 3)
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣ ΧΑΙΔΑΡΙ (ΓΡΑΜΜΗ 3)
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ (ΓΡΑΜΜΗ 3)
ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΑΠΟ ΝΕΟ ΦΑΛΗΡΟ ΕΩΣ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΑΜΙΝΙΑ (ΓΡΑΜΜΗ 1)
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗ 1 Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ- ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΤΤΙΚΟ ΤΡΑΜ ΠΡΟΣ ΒΟΥΛΑ
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΤΤΙΚΟ ΤΡΑΜ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
Το μεγάλο νέο στα έργα Μετρό στη χώρα μας είναι η αρχή της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης. Ένα μεγάλο έργο που θα βοηθήσει σημαντικά στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης. Κατασκευάζονται 9,6χλμ γραμμής με 13 Σταθμούς και η παράδοση τους προβλέπεται εντός του 2012.
Επεκτάσεις του Αττικού Μετρό: Γραμμή 2 –Νότια Επέκταση από τον Άγιο Δημήτριο μέχρι το Ελληνικό (5,5χλμ γραμμής με 4 Σταθμούς) και παράδοση το 2009, Δυτική Επέκταση από Άγιο Αντώνιο έως Ανθούπολη (1,5χλμ με 2 Σταθμούς) με παράδοση το 2008. Γραμμή 3- πρόσθεση 3 Σταθμών στη Γραμμή προς Δουκίσσης Πλακεντίας με παράδοση το 2008. Δυτική επέκταση από Αιγάλεω μέχρι τοι Χαιδάρι(1,5χλμ με 1 Σταθμό) το 2008. Επέκταση από Χαιδάρι προς Πειραιά (8,1χλμ γραμμής με 7 Σταθμούς) με παράδοση το 2013. Νέα Γραμμή 4 – είναι σε φάση μελέτης η νέα αυτή Γραμμή (20χλμ με 20 Σταθμούς) ξεκινά από Γαλάτσι – Κέντρο Αθήνας- Ζωγράφου- Μαρούσι)
Επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης : προβλέπονται 11,0 χλμ γραμμής με 10 νέους Σταθμούς και βρίσκεται σε φάση μελέτης.
Επεκτάσεις Αττικού Τραμ: επέκταση προς Βούλα (700μ) με παράδοση το 2007 και επέκταση προς Πειραιά (3χλμ) με παράδοση το 2010
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΑΘΗΝΑ- ΣΚΑ (ΟΣΕ & ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ)
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΠΡΟΣ ΚΙΑΤΟ- ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟ (2010) – ΠΑΤΡΑ (2013)
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΠΡΟΣ ΧΑΛΚΙΔΑ-ΘΗΒΑ
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΠΡΟΣ ΡΑΦΗΝΑ
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΠΡΟΣ ΛΑΥΡΙΟ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗ- ΛΑΡΙΣΑ
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΟΣΕ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΑΞΟΝΑ ΚΙΑΤΟ- ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ (ΟΣΕ & ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ)
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΥΤΙΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ (ΙΩΑΝΝΙΝΑ- ΑΝΤΙΡΡΙΟ- ΡΙΟ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ)
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ (ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ-ΚΗΠΟΙ ΕΒΡΟΥ)
Πολλά σχέδια για το μέλλον υπάρχουν για τον ΟΣΕ τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο Αθηνών αλλά και τη δημιουργία του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης. Αυτή τη στιγμή τα έργα είναι υπό κατασκευή ενώ ηλεκτροκίνηση σε όλη τη χώρα υπάρχει μόνο στο κομμάτι Θεσσαλονίκη –Εύζωνοι και στο τμήμα του Προαστιακού Δουκ. Πλακεντία- Αεροδρόμιο. Πολύ μεγάλα έργα εκσυγχρονισμού γίνονται σε όλη τη χώρα. Ο Προαστιακός Αθηνών θα προσθέσει 4 Σταθμούς από την Αθήνα στο ΣΚΑ. Το καλοκαίρι θα παραδοθεί η επέκταση Κόρινθος-Κιάτο ενώ το 2009 θα επεκταθεί μέχρι Ξυλόκαστρο. Επίσης υπό κατασκευή είναι οι διαδρομές προς Χαλκίδα και Θήβα. Υπό μελέτη είναι οι επεκτάσεις προς Ραφήνα και Λαύριο. Υπό μελέτη και ο Προαστιακός Θεσσαλονίκης προς Χαλκιδική, Κατερίνη, Έδεσσα.
Ο ΟΣΕ κάνει μεγάλες προσπάθειες να αναπτύξει ένα μοντέρνο δίκτυο πανελλαδικά και αυτή τη στιγμή γίνονται μεγάλα έργα στη διαδρομή Λιανοκλάδι- Δομοκός και Κιάτο-Πάτρα. Τα έργα αυτά θα παραδίδονται σταδιακά από το 2009 έως το 2013. Η ηλεκτροκίνηση της Γραμμής Πάτρα- Αθήνα- Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι είναι υπό κατασκευή και πρόκειται να ολοκληρωθεί περί το 2013.
Νέα έργα στην Ελλάδα 2007-2013
Το ΥΠΕΧΩΔΕ έχει σε στάδιο μελετών και νέα γενιά έργων. Τα σημαντικότερα από αυτά είναι:
Εγνατία Οδός: Κάθετος Άξονας Θεσσαλονίκη –Σέρρες –Προμαχώνας
Τρίκαλα- Άρτα
Λάρισα- Φάρσαλα
Λαμία –Ιτέα –Αντίρριο
Αγρίνιο – Καρπενήσι
Χαλκίδα- Ψαχνά- Ιστιαία-Αιδηψός
Σύνδεση Πρέβεζας με Ιόνια Οδό
Σύνδεση Λευκάδα με Άκτιο
Τρίπολη- Βυτίνα –Αρχαία Ολυμπία
Αναβάθμιση Λεωφόρου Θηβών
Επέκταση ταχείας Λεωφόρου Μαρκοπούλου – Λαυρίου στο Σούνιο
Κατασκευή Λεωφόρου Κύμης και σύνδεση της με ΝΕΟ
Ενοποίηση ελεύθερων χώρων Νέου Γηπέδου ΠΑΟ.
Υπογειοποίηση Λεωφόρου Αλεξάνδρας στο ύψος παλαιού Γηπέδου ΠΑΟ.
Αναβάθμιση ΒΟΑΚ
Κατασκευή ΝΟΑΚ
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου