Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2007

Άποψη: Τα νέα ΚΤΕΛ τι γίνονται;

Εδώ και τουλάχιστον 6 χρόνια έχει αποφασιστεί η μεταφορά των 2 απαράδεκτων και τριτοκοσμικών τερματικών ΚΤΕΛ της Αθήνας (Λαρίσης και Πελοπονήσσου) δίπλα ακριβώς από το νέο Σταθμό του Μετρό Ελαιώνας. Όταν ακόμα τα έργα του Σταθμού ήταν σε εξέλιξη λέγονταν ότι το 2005 θα είχε μεταφερθεί το ΚΤΕΛ.
Σήμερα και ενώ το 2007 τελειώνει δεν έχει ξεκινήσει κανένα έργο. Νομίζω ότι ενώ η Αθήνα σαν πρωτεύουσα έχει ένα υποδειγματικό Αεροδρόμιο ένα πολύ όμορφο κεντρικό λιμάνι στον Πειραιά ένα εξίσου εντυπωσιακό δίκτυο μέσων (μετρό-τραμ κλπ) είναι αδιανόητο να λειτουργούν στις συνθήκες που λειτουργούν τα 2 απαράδεκτα ΚΤΕΛ. Είναι βρόμικα χωρίς καμία οργάνωση οι άνθρωποι που αποβιβάζονται από αυτά συνωστίζονται στις πιάτσες των ταξί όπου στριμώχνονται σε διπλές και τριπλές κούρσες.
Γνωρίζετε ότι στις περισσότερες μεγάλες Ευρωπαϊκές πόλεις αυτό που εμείς ονομάζουμε ΚΤΕΛ εκεί φέρει τον τίτλο Διεθνές Αμαξοστάσιο Υπεραστικών Λεωφορείων. Σε τέτοια εκτίμηση το έχουν.
Η εικόνα και του Έλληνα αλλά και του ξένου επισκέπτη μόνο κολακευτική δεν είναι. Ελπίζουμε ο νέος Υπουργός Μεταφορών να κάνει γρήγορες ενέργειες προκειμένου να ξεκινήσουν τάχιστα οι διαδικασίες κατασκευής του.

Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2007

Μετρό: Υπάρχουν μελλοντικές επεκτάσεις;

Το Αττικό Μετρό συνεχίζει να επεκτείνεται και στα επόμενα 2,5 χρόνο απο τώρα θα προστεθούν τμηματικά άλλοι 10 Σταθμοί. Η Αθήνα έχει ανάγκη απο νέους σταθμούς και ενδεχομένως νέες γραμμές. Σε φάση μελέτης βρίσκεται η νέα γραμμή 4 που θα συνδέει το Γαλάτσι με το Μαρούσι περνόντας απο το κέντρο της Αθήνας (σε λίγες μέρες θα υπάρξει αφιέρωμα σε αυτή τη νέα μελλοντική γραμμή με 20 Σταθμούς) . Με αυτή την επέκταση θα καλυφθεί σχεδόν εξολοκλήρου το κέντρο το Γαλάτσι καθώς και η Κηφισίας.
Κατά την άποψη μου και σίγουρα μετά την κατασκευή της υπό δημοπράτηση επέκτασης απο το Χαιδάρι προς τον Πειραιά είναι απαραίτητη η περαιτέρω επέκταση της Γραμμής 2 απο την Ανθούπολη (θα ανοίξει τέλος του 2008) μέχρι το Ίλιον και νότια απο το Ελληνικό (θα ανοίξει τέλος του 2009) μέχρι τη Γλυφάδα. Εξίσου απαραίτητη είναι και μια επέκταση στα Βόρεια Προάστια απο τη Δουκίσσης Πλακεντίας προς τα Μελλίσσια. Μια σημαντική λύση θα έδινε και η γραμμή του ΟΣΕ στη διακλάδωση στο ύψος των Αγίων Αναργύρων μέχρι το Ζεφύρι. Με μία μικρή επεκταση απο τη διακλάδωση μέχρι το Σταθμό Κάτω Πατήσια θα μπορούσε να υπάρξει μια μεγάλη επέκταση προς τα Βορειο-δυτικά Προάστια της Αθήνας που δεν έχουν καμία εξυπηρέτηση απο μέσο σταθερής τροχιάς.
Επίσης τα νότια προάστια με πρόσωπο στην παραλιακή έχουν μια ανεπαρκής εξυπηρέτηση απο το Τραμ ενώ σε αναμονή είναι και τα δυτικά προάστια του Πειραιά (Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Αμφιάλη, Νεάπολη, Πέραμα).
Απομένει να δούμε πέρα απο τις δικές μας σκέψεις και τις προτάσεις της επίσημης πολιτείας.Το Αττικό Μετρό συνεχίζει να επεκτείνεται και στα επόμενα 2,5 χρόνο από τώρα θα προστεθούν τμηματικά άλλοι 10 Σταθμοί. Η Αθήνα έχει ανάγκη από νέους σταθμούς και ενδεχομένως νέες γραμμές. Σε φάση μελέτης βρίσκεται η νέα γραμμή 4 που θα συνδέει το Γαλάτσι με το Μαρούσι περνώντας από το κέντρο της Αθήνας (σε λίγες μέρες θα υπάρξει αφιέρωμα σε αυτή τη νέα μελλοντική γραμμή με 20 Σταθμούς) . Με αυτή την επέκταση θα καλυφθεί σχεδόν εξολοκλήρου το κέντρο το Γαλάτσι καθώς και η Κηφισίας.
Κατά την άποψη μου και σίγουρα μετά την κατασκευή της υπό δημοπράτηση επέκτασης από το Χαιδάρι προς τον Πειραιά είναι απαραίτητη η περαιτέρω επέκταση της Γραμμής 2 από την Ανθούπολη (θα ανοίξει τέλος του 2008) μέχρι το Ίλιον και νότια από το Ελληνικό (θα ανοίξει τέλος του 2009) μέχρι τη Γλυφάδα. Εξίσου απαραίτητη είναι και μια επέκταση στα Βόρεια Προάστια από τη Δουκίσσης Πλακεντίας προς τα Μελίσσια. Μια σημαντική λύση θα έδινε και η γραμμή του ΟΣΕ στη διακλάδωση στο ύψος των Αγίων Αναργύρων μέχρι το Ζεφύρι. Με μία μικρή επέκταση από τη διακλάδωση μέχρι το Σταθμό Κάτω Πατήσια θα μπορούσε να υπάρξει μια μεγάλη επέκταση προς τα Βόρειο-δυτικά Προάστια της Αθήνας που δεν έχουν καμία εξυπηρέτηση από μέσο σταθερής τροχιάς.
Επίσης τα νότια προάστια με πρόσωπο στην παραλιακή έχουν μια ανεπαρκής εξυπηρέτηση από το Τραμ ενώ σε αναμονή είναι και τα δυτικά προάστια του Πειραιά (Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Αμφιάλη, Νεάπολη, Πέραμα).
Απομένει να δούμε πέρα από τις δικές μας σκέψεις και τις προτάσεις της επίσημης πολιτείας.

ΟΣΕ: Με το βλέμμα στο μέλλον

Η αλήθεια είναι ότι μας χωρίζει το χάος από την υπόλοιπη Ευρώπη σε ότι αφορά τους σιδηρόδρομους. Ακόμα και στον κεντρικό κορμό Πάτρα- Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Εύζωνοι υπάρχει μονή χάραξη. Η ηλεκτροκίνηση είναι μισή άρα προς το παρόν άχρηστη.
Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν γίνεται τίποτα. Ήδη μεγάλος μέρος του άξονα αυτού (ΠΑΘΕ) είναι ολοκληρωμένο και τα τμήματα που βρίσκονται υπό κατασκευή είναι το Κιάτο-Αίγιο και το Τιθορέα-Λιανοκλάδι- Δομοκός. Η διπλή γραμμή αναμένεται να δοθεί τμηματικά στην κυκλοφορία από το 2011 και να ολοκληρωθεί το 2013. Όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση αναμένεται να παραδοθεί το 2013 και έτσι ο βασικός σιδηροδρομικός ιστός να ολοκληρωθεί.

Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2007

Μαλλιακός: Παράδοση τμημάτων με ελλείψεις

Την Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2007 και με 2 μήνες καθυστέρηση από την αρχική ημερομηνία παραδόθηκαν από τον ΥΠΕΧΩΔΕ τμήματα μήκους 32χλμ.
Συγκεκριμένα παραδόθηκαν:
α. παράκαμψη Αγίου Κωνσταντίνου από Λόγγο μέχρι έξοδο σήραγγας Κνημίδας μήκους 11,4χλμ. παράδοση εξολοκλήρου όλου του μήκους.
β. παράκαμψη Καμένων Βούρλων από έξοδο σήραγγας Κνημίδας έως τα Σκάρφεια μήκους 9χλμ. Ολοκληρωμένα τα 8 από τα 9 χλμ. Προβλέπεται όμως κανονική κίνηση των αυτοκινήτων (;;)
γ. Στα επόμενα 12χλμ είναι έτοιμος ο κλάδος προς Αθήνα. Η κίνηση προς Λαμία θα γίνεται από τον παλιό δρόμο με 2 λωρίδες κυκλοφορίας.
δ. Πολύ νωρίτερα από τον προβλεπόμενο χρόνο παράδοσης δίδεται στην κυκλοφορία και το τμήμα Αγία Παρασκευή -Αγία Μαρίνα μήκους 4,5 χλμ που έχει κατασκευαστεί πλήρως.
Έτσι μεγάλο τμήμα από το "αμαρτωλό" πέταλο του Μαλλιακού παραδίδεται μετατρέποντας το σε ασφαλή αυτοκινητόδρομο.
Άντε και εις ανώτερα..

Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2007

Προαστιακός Θεσσαλονίκης!

Η πρώτη γραμμή του Προαστιακού στη Θεσσαλονίκη είναι γεγονός! Μετά από πολλές διαβουλεύσεις και σκέψεις η Θεσσαλονίκη απέκτησε την πρώτη της γραμμή Προαστιακού. Ουσιαστικά τα δρομολόγια γίνονται πάνω στη ήδη υπάρχουσα γραμμή του ΟΣΕ. Το μήκος της γραμμής είναι 98χλμ. Η συχνότητα των δρομολογίων θα είναι ανά 1 ώρα ανά κατεύθυνση και οι ταχύτητες που θα αναπτύσσονται θα είναι μέχρι 160χλμ. Οι Σταθμοί που θα λειτουργήσουν είναι οι εξής:
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΣΙΝΔΟΣ, ΑΔΕΝΔΡΟ, ΠΛΑΤΥ, ΑΙΓΙΝΙΟ, ΚΟΡΙΝΟΣ, ΚΑΤΕΡΙΝΗ, ΛΙΤΟΧΩΡΟ.
Επίσης ανακοινώθηκε η λειτουργία εντός των επόμενων μηνών μιας δεύτερης γραμμής μήκους 124χλμ με 24 σταθμούς και θα είναι η Θεσσαλονίκη -Σέρρες.
Υπό μελέτη βρίσκεται και μια καινούργια γραμμή η οποία θα ενώνει τη Θεσσαλονίκη με το Αεροδρόμιο και τη Χαλκιδική.
'Έτσι λοιπόν και επίσημα η Θεσσαλονίκη μπαίνει στο club των Ευρωπαϊκών πόλεων με μέσα σταθερής τροχιάς.
Καλή συνέχεια...

Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου 2007

Μετρό Θεσσαλονίκης:Φτάνει 1 Γραμμή;

Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι το μεγαλύτερο έργο που γίνεται αυτή τη στιγμή στη πόλη. Έχει μετατρέψει σε κόλαση την ήδη επιβαρυμένη κίνηση στους δρόμους και ειδικά στο κέντρο. Όλοι βέβαια κάνουν υπομονή καθώς μετά από μερικά χρόνια η πόλη θα αποκτήσει επιτέλους την πρώτη της Γραμμή Μετρό. Φτάνει όμως για να ανακουφίσει και να δώσει λύσεις στην κορεσμένη από κίνηση Θεσσαλονίκη; Όπως και στην περίπτωση της Αθήνας όλα γίνονται αργά. Οι προγραμματισμένες επεκτάσεις ακόμα δεν έχουν δημοπρατηθεί και πιθανότατα δεν θα είναι έτοιμες όταν ανοίξει τις πύλες του το Μετρό.
Η επέκταση προς Καλαμαριά μάλλον είναι έτοιμη προς δημοπράτηση αλλά δεδομένου του ατελείωτου χρόνου που χρειάζεται στη χώρα μας από τη δημοπράτηση να περάσουμε στην κατασκευή (η περίπτωση της επέκτασης προς Πειραιά π.χ ξεκίνησε τον Ιούλιο του 06` και 14 μήνες μετά έχει ολοκληρωθεί μόνο οι επιλογή των ομιλών και αναμένεται ακόμα αρκετός χρόνος για την έναρξη των εργασιών) δεν είμαστε αισιόδοξοι.
Αν υποθέσουμε ότι όλα πάνε καλά και το 2009 αρχίσουν οι εργασίες πόσα χρόνια θα χρειαστούν να κατασκευαστούν 5χλμ υπόγειας γραμμής και 5 Σταθμοί στον σφιχτό αστικό κορμό της Θεσσαλονίκης; 4-5; δηλαδή το 2013-2014 οπότε η εκτίμηση περί ταυτόχρονης λειτουργίας με τη γραμμή 1 ακυρώνεται.
Η επέκταση προς Σταυρούπολη είναι χειρότερη καθώς ακόμη είναι στο στάδιο μελετών και δεν έχει βρεθεί τρόπος χρηματοδότησης. Ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι. Είναι επέκταση 5χλμ υπόγειας γραμμής με άλλους 5 Σταθμούς.
Ακόμα και έτσι όμως μεγάλο τμήμα του αστικού ιστού της Θεσσαλονίκης μένει χωρίς Μετρό. Το ίδιο συμβαίνει με το Αεροδρόμιο. Μένει με την εξυπηρέτηση από λεωφορεία και ταξί.
Δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα έστω κάποιο μελλοντικό πλάνο επεκτάσεων που θα περιμένουν τη σειρά τους να υλοποιηθούν. Περιμένουμε ένα πλάνο 20ετίας το οποίο σταδιακά θα καλύψει τη Θεσσαλονίκη και τα προάστια της.
Δεν θέλω να είμαι μηδενιστής. Γίνονται πολλά και είναι σημαντικό που κατασκευάζεται η πρώτη Γραμμή. Ξεκίνησε ένα έργο που καρκινοβατούσε επί πολλά χρόνια. Αλλά η εμπειρία της Αθήνας θα έπρεπε να μας έχει διδάξει και να υπάρχει ένας καλύτερος προγραμματισμός για τις απαραίτητες επεκτάσεις του Μετρό έτσι ώστε να είναι και εμπορικά πετυχημένο αφού είναι γεγονός ότι ένα πλέγμα Γραμμών θα ωφελούσε κατά πολύ την προσέλκυση των πολιτών στην καθημερινή του μετακίνηση.
Γιατί πρέπει να φτάσουμε στο 2012 μέχρι να ανακαλύψουμε τις διευρυμένες ανάγκες της Θεσσαλονίκης για περισσότερο Μετρό;
Περιμένω τα σχόλια σας...

Τραμ: Δοκιμαστικό Δρομολόγιο

Το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2007 για την πρώτη επέκταση του Αττικού Τραμ από τη Γλυφάδα στη Βούλα μήκους 670μ (!). Η παράδοση στο κοινό του πολύ μικρού αυτού τμήματος αναμένεται τον Οκτώβριο ενώ το ενδιαφέρον πλέον στρέφεται στην επέκταση του μέσου στον Πειραιά που είναι και η πιο σημαντική επέκταση.

Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2007

Εγνατια: παραδόσεις τμημάτων

Η Εγνατία Οδός αρχίζει και παίρνει την τελική της μορφή. Την Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2007 παραδόθηκαν και νέα τμήματα στην κυκλοφορία. Συγκεκριμένα:
Από Α/Κ Βενέτικου έως τον Ανατολικό Κόμβο Γρεβενών, μήκους 13 χλμ.,
Ο μεγάλος Κόμβος της Εγνατίας Οδού με τον Κάθετο Άξονα «Σιάτιστα/Ιεροπηγή-Κρυσταλλοπηγή», μαζί με 6 χλμ,
Το τμήμα «Μεγάλη Βόλβη-Ρεντίνα», μήκους 15 χλμ και προϋπολογισμού 54 εκατ. ευρώ, με το οποίο ολοκληρώνεται η Εγνατία Οδός στην Κεντρική Μακεδονία και δημιουργείται ο μεγαλύτερος σε χρήση στην Ελλάδα συνεχής αυτοκινητόδρομος, μήκους 275 χλμ, από τα Γρεβενά μέχρι και τον ποταμό Στρυμόνα.
Έτσι απομένουν κάποια τμήματα στην Ήπειρο και κάποια άλλα μικρότερα τμήματα για να ολοκληρωθεί ο μεγαλύτερος Ελληνικός Αυτοκινητόδρομος.
Η Εγνατία στην τελική της μορφή θα εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα έως τους Κήπους Έβρου με μήκος 670χλμ. Θα ενώνει σχεδόν όλες τις μεγάλες πόλεις της Ηπείρου της Μακεδονίας και της Θράκης βγάζοντας πολλές περιοχές από την απομόνωση και δημιουργώντας νέα δεδομένα για την ανάπτυξη τους.
Αλλά η Εγνατία δε σταματάει εδώ καθώς έχει και κάθετους άξονες οι οποίοι είναι υπό κατασκευή και θα συνδέουν ασφαλώς τη χώρα μας με την Αλβανία τα Σκόπια και τη Βουλγαρία.
Ένα τεράστιο έργο εθνικής σημασίας λοιπόν.

Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2007

Παραδόσεις έργων μέχρι το 2013

Τα επόμενα χρόνια πρόκειται να παραδοθούν μεγάλα έργα τόσο στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη όσο και στην περιφέρεια.
Παρακάτω σας παρουσιάζουμε τη λίστα με τις παραδόσεις πάντα σύμφωνα με τα επίσημα χρονοδιαγράμματα.

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΤΟ 2007-10 έργα
Η χρονιά που διανύουμε ξεκίνησε με παραδόσεις μεγάλων έργων κυρίως στην Αθήνα. Τον Φεβρουάριο ο Προαστιακός πρόσθεσε το Σταθμό Πεντέλη. Τον Μάιο η Αττικό Μετρό επεκτάθηκε από το Μοναστηράκι με 3 Σταθμούς: Κεραμεικός, Ελαιώνας, Αιγάλεω. Τον Ιούνιο ο Προαστιακός επεκτάθηκε προς Πειραιά με τους ενδιάμεσους σταθμούς Λεύκα, Ρέντης, Ρουφ. Τον Ιούλιο παραδόθηκε η επέκταση του Προαστιακού από Κόρινθο έως Κιάτο. Τον Σεπτέμβριο στο Μαλλιακό Κόλπο παραδίδονται (επιτέλους) η παράκαμψη του Αγίου Κωνσταντίνου και των Καμένων Βούρλων. Τον Οκτώβριο (1 μήνες) παραδίδεται και ο Σταθμός Μεταμόρφωση και θα παραδοθεί η μικρή επέκταση του Τραμ από τη Γλυφάδα έως τη Βούλα. Το Δεκέμβριο (03 μήνες) θα ολοκληρωθεί το Ανατολικό τμήμα της Εγνατίας Οδού καθώς και ένα ακόμα τμήμα του Μαλλιακού από τις Θερμοπύλες έως την Αγία Μαρίνα.
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ – ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΣΤΑΘΜΟΥ ΠΕΝΤΕΛΗ
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ – ΓΡΑΜΜΗ 3 ΕΠΕΚΤΑΣΗ 4,5ΧΛΜ ΑΠΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ 1.ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ- 2.ΕΛΑΙΩΝΑΣ- 3.ΑΙΓΑΛΕΩ
ΜΑΛΛΙΑΚΟΣ – ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΑΓΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΜΑΛΛΙΑΚΟΣ – ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΚΑΜΕΝΑ ΒΟΥΡΛΑ
ΜΑΛΛΙΑΚΟΣ - ΤΜΗΜΑ ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ – ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ – ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΑΘΗΝΑ (ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΛΕΥΚΑ, ΡΕΝΤΗΣ, ΡΟΥΦ)
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ – ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΚΙΑΤΟ
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ – ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΣΤΑΘΜΟΥ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ
ΑΤΤΙΚΟ ΤΡΑΜ – ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ ΓΛΥΦΑΔΑ ΕΩΣ ΒΟΥΛΑ
ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ – ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΤΟ 2008
Αυτή η χρονιά δεν περιλαμβάνει μεγάλες παραδόσεις πανελλαδικά και το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στα έργα της Αθήνας. Τον Ιούνιο θα παραδοθεί ο πολυαναμενόμενος αυτοκινητόδρομος Σχηματάρι – Χαλκίδα και η Γραμμή 3 της Αττικό Μετρό θα προσθέσει έναν ακόμα Σταθμό (Νομισματοκοπείο). Τον Οκτώβριο θα παραδοθεί ένα ακόμα τμήμα του Μαλλιακού Κόλπου από τα Σκάρφεια έως τις Θερμοπύλες και ο αναβαθμισμένος διάδρομος Αθήνα –ΣΚΑ με τους ενδιάμεσους σταθμούς. Στα Τέλη Δεκεμβρίου το Αττικό Μετρό θα γιορτάσει διπλά καθώς θα προσθέσει την επέκταση, από το Αιγάλεω στο Σταθμό Χαιδάρι και την επέκταση της Γραμμής 2 από τον Άγιο Αντώνιο έως τη Ανθούπολη με 2 Σταθμούς. Επίσης ολοκληρώνεται και το δυτικό τμήμα της Εγνατίας Οδού.
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ – ΓΡΑΜΜΗ 3 ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΣΤΑΘΜΟΥ ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ – ΓΡΑΜΜΗ 3 ΕΠΕΚΤΑΣΗ 1,5 ΧΛΜ ΑΠΟ ΑΙΓΑΛΕΩ ΣΤΟ ΣΤΑΘΜΟ 1.ΧΑΙΔΑΡΙ
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ – ΓΡΑΜΜΗ 2 ΕΠΕΚΤΑΣΗ 1,5 ΧΛΜ ΑΠΟ ΑΓΙΟ ΑΝΤΩΝΙΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ 1.ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ,2. ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ – ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥ ΑΘΗΝΑ-ΣΚΑ (ΣΤΑΘΜΟΙ ΘΥΜΑΡΑΚΙΑ, ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ, ΠΥΡΓ. ΒΑΣΙΛ., ΛΥΚΟΤΡΥΠΑ, ΣΚΑ)
ΑΞΟΝΑΣ ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ - ΧΑΛΚΙΔΑ
ΜΑΛΛΙΑΚΟΣ – ΤΜΗΜΑ ΣΚΑΡΦΕΙΑ – ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ
ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΔΥΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΤΟ 2009
Το 2009 έχει 4 παραδόσεις έργων οι οποίες κυρίως θα γίνουν και πάλι στην Αθήνα. Τον Ιανουάριο θα εγκαινιαστεί το τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Πελοποννήσου Τρίπολη- Αθήναιο. Τον Μάρτιο θα προστεθεί ο Σταθμός Χολαργός της Γραμμής 3. Επίσης θα παραδοθεί στο Βοτανικό το Νέο Γήπεδο του Παναθηναικού. Τον Ιούνιο θα παραδοθεί η Παράκαμψη Αγρινίου της Βόρειας Ιόνιας Οδού. Τον Αύγουστο καθώς και ένα τμήμα ακόμα του Μαλλιακού (Παράκαμψη Λαμίας). Τον Σεπτέμβριο θα ολοκληρωθεί και ο Σταθμός Μετρό Αγία Παρασκευή στη Γραμμή 3. Το Δεκέμβριο του ίδιου έτους το Αττικό Μετρό θα εγκαινιάσει μια μεγάλη επέκταση από τον Άγιο Δημήτριο έως το Ελληνικό με 4 Νέους Σταθμούς.

ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΓΡΑΜΜΗ 2 ΕΠΕΚΤΑΣΗ 5,5 ΧΛΜ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΑΓΙΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ 1.ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, 2.ΑΛΙΜΟ, 3.ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, 4.ΕΛΛΗΝΙΚΟ
ΜΑΛΛΙΑΚΟΣ – ΤΜΗΜΑ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΛΑΜΙΑΣ
ΟΣΕ ΣΗΡΑΓΓΑ ΚΑΛΛΙΔΡΟΜΟΥ (10ΧΛΜ)
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ - ΓΡΑΜΜΗ 3 ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΣΤΑΘΜΩΝ 1.ΧΟΛΑΡΓΟΣ- 2.ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
ΓΗΠΕΔΟ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΥ
Α/Δ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΗΣΣΟΥ ΤΜΗΜΑ ΤΡΙΠΟΛΗ-ΑΘΗΝΑΙΟ


ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΤΟ 2010

2010. Μία χρονιά σχεδόν αποκλειστικά για την Ελληνική επαρχία. Οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι της Ελλάδας αρχίζουν και παίρνουν σάρκα και οστά. Το Φεβρουάριο θα εγκαινιαστεί το τμήμα της Βόρειας Ιόνιας Οδού Αντίρριο – Παράκαμψη Αγρινίου. Τον Απρίλιο θα δοθεί το τμήμα και το τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Ανατολικής Πελοποννήσου Τσάκωνα –Καλαμάτα ενώ η Πάτρα θα γιορτάσει τα εγκαίνια 3 μεγάλων έργων της (Νέο Λιμάνι, Παραγλαύκιες αρτηρίες, Φράγμα Πείρου –Παραπείρου). Το τελευταίο τμήμα του Μαλλιακού θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο (Στυλίδα-Ράχες). Εντός του καλοκαιριού θα παραδοθεί η επέκταση του Προαστιακού Κιάτο –Ξυλόκαστρο. Τον Δεκέμβριο θα παραδοθεί το τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κιάτο –Πάτρα –Πύργος και θα ολοκληρωθεί η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Κιάτο –Ροδοδάφνη. Τον ίδιο μήνα θα είναι έτοιμο το νέο υπόγειο τμήμα Ν. Φάληρο –Πειραιά του Ηλεκτρικού με το Σταθμό Καμίνια ενώ η πρώτη μεγάλη επέκταση της Αττικό Τραμ θα είναι γεγονός με τη διαδρομή Νέο Φάληρο – Πειραιάς.

ΜΑΛΛΙΑΚΟΣ – ΤΜΗΜΑ ΣΤΥΛΙΔΑ – ΡΑΧΕΣ
ΟΣΕ – ΝΕΑ ΔΙΠΛΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΚΙΑΤΟ- ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ – ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΙΑΤΟ-ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟ
ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΠΑΤΡΑΣ (ΝΕΟ ΛΙΜΑΝΙ, ΠΑΡΑΓΛΑΥΚΙΕΣ ΑΡΤΗΡΙΕΣ, ΦΡΑΓΜΑ ΠΕΙΡΟΥ- ΠΑΡΑΠΕΙΡΟΥ)
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ –ΚΑΛΑΜΑΤΑ (ΤΜΗΜΑ ΚΙΑΤΟ-ΠΑΤΡΑ- ΠΥΡΓΟΣ)
ΑΤΤΙΚΟ ΤΡΑΜ – ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ Ν. ΦΑΛΗΡΟ ΕΩΣ ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΑΠΟ Ν. ΦΑΛΗΡΟ- ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΑΜΙΝΙΑ

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΤΟ 2011
Τη χρονιά του 2011 συνεχίζονται τα έργα στην Ελληνική Επαρχία. Ένα μεγάλο έργο θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο και αυτό είναι η Υποθαλάσσια Αρτηρία Θεσσαλονίκης. Τον ίδιο μήνα θα ολοκληρωθεί ο Αυτοκινητόδρομος Ανατολικής Πελοποννήσου. Το φθινόπωρο ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ θα ολοκληρωθούν τα έργα στα Τέμπη με διπλές σήραγγες και γέφυρες. Στο τέλος του έτους ολοκληρώνεται και η Ηλεκτροκίνηση του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη καθώς και η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Τιθορέα –Λιανοκλάδι με πλήθος από σήραγγες και γέφυρες

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΟΣ – ΤΡΙΠΟΛΗ – ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΛΑΔΟΣ ΛΕΥΚΤΡΟ- ΣΠΑΡΤΗ
ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥ ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΡΤΗΡΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΠΑΘΕ- ΤΜΗΜΑ ΤΕΜΠΗ-ΣΚΟΤΙΝΑ (25ΧΛΜ)
ΟΣΕ- ΔΙΠΛΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΤΙΘΟΡΕΑ – ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ


ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΤΟ 2012
Το 2012 είναι μία πολύ σημαντική χρονιά καθώς θα ολοκληρώνονται πολύ μεγάλα έργα πανελλαδικά. Τον Μάρτιο θα ολοκληρωθεί ο Αυτοκινητόδρομος της Βόρειας Ιόνιας Οδού. Τον Ιούνιο θα παραδοθεί η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Ροδοδάφνης –Πάτρας. Τον Δεκέμβριο θα παραδοθεί το μεγαλύτερο έργο που έγινε ποτέ στη Θεσσαλονίκη : το Μετρό με 13 Σταθμούς. Τον ίδιο μήνα παραδίδονται, ο Νέος Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Λαμία – Εγνατία) και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα, Λαύριο και η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής έως την Ποσειδώνος.

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΡΧΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ 9,6ΧΛΜ ΜΕ 13 ΣΤΑΘΜΟΥΣ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΒΟΡΕΙΑ ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΛΑΜΙΑ- ΚΑΡΔΙΤΣΑ- ΤΡΙΚΑΛΑ- ΕΓΝΑΤΙΑ)
ΟΣΕ- ΝΕΑ ΔΙΠΛΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ- ΠΑΤΡΑ
ΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΤΤΙΚΗΣ (ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ΠΡΟΣ ΡΑΦΗΝΑ- ΛΑΥΡΙΟ + ΔΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΩΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ)

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΤΟ 2013
Το 2013 μετά από μία παύση 3,5 ετών η Αττικό Μετρό θα εγκαινιάσει τον Ιούνιο την μεγάλη επέκταση από το Χαϊδάρι στο Πειραιά με 7 Σταθμούς. Μία επέκταση θα γιορτάσει όμως και το Μετρό Θεσσαλονίκης από Πατρικίου προς Καλαμαριά με 5 Σταθμούς καθώς και η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Λιανοκλάδι- Δομοκός με πλήθος από σήραγγες και γέφυρες. Στο τέλος αυτού του έτους ο Προαστιακός θα εγκαινιάσει την επέκταση από το Σταθμό Κορωπί έως το Λαύριο ενώ ολοκληρώνεται και ο Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος –Καλαμάτα με το τμήμα Πύργος – Καλαμάτα.

ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΓΡΑΜΜΗ 3 – ΕΠΕΚΤΑΣΗ 8,1ΧΛΜ ΑΠΟ ΧΑΙΔΑΡΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ 1.ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ- 2.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ- 3.ΝΙΚΑΙΑ- 4.ΤΑΜΠΟΥΡΙΑ- 5.ΠΕΙΡΑΙΑΣ- 6.ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ- 7.ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ
ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗ 5ΧΛΜ ΠΡΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ ΜΕ 5 ΣΤΑΘΜΟΥΣ
ΟΣΕ – ΝΕΑ ΔΙΠΛΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ – ΔΟΜΟΚΟΣ
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ – ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΘΜΟ ΚΟΡΩΠΙ ΕΩΣ ΛΑΥΡΙΟ ΜΕ 4 ΣΤΑΘΜΟΥΣ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΟΣ- ΠΑΤΡΑ- ΚΑΛΑΜΑΤΑ

Σάββατο 1 Σεπτεμβρίου 2007

Δεσμεύσεις για νέες υποδομές στις πυρόπληκτες περιοχές

Εκατοντάδες (αν όχι χιλιάδες) είναι οι προσφορές στους πυρόπληκτους συμπολίτες μας απο απλούς ανθρώπους μέχρι μεγάλες εταιρείες και Δήμους. Ακόμα και απο το εξωτερικό ομογενείς αλλά και απο την Κύπρο(η οποία θα ανακατασκευάσει σπίτια σε χωριά που κάηκαν).
Μετά απο συνάντηση Πρωθυπουργού και Υπουργου ΠΕΧΩΔΕ εξαγγέλθηκε πλήρης ανακατασκευή των καμμένων σπιτιών στις πληγείσες περιοχές αλλά και νέα δίκτυα υποδομής για την ανασυγκρότηση των καμμένων περιοχών.
Περίμένουμε την πλήρη δέσμη μέτρων για να βοηθηθούν αυτοί οι άνθρωποι στις δύσκολες ώρες που περνούν.
Θα ενημερωθείτε πλήρως μελλοντικά για όποια μέτρα έχουν να κάνουν με τις υποδομές των περιοχών που κάηκαν.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα