Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου 2007

Μετρό Θεσσαλονίκης:Φτάνει 1 Γραμμή;

Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι το μεγαλύτερο έργο που γίνεται αυτή τη στιγμή στη πόλη. Έχει μετατρέψει σε κόλαση την ήδη επιβαρυμένη κίνηση στους δρόμους και ειδικά στο κέντρο. Όλοι βέβαια κάνουν υπομονή καθώς μετά από μερικά χρόνια η πόλη θα αποκτήσει επιτέλους την πρώτη της Γραμμή Μετρό. Φτάνει όμως για να ανακουφίσει και να δώσει λύσεις στην κορεσμένη από κίνηση Θεσσαλονίκη; Όπως και στην περίπτωση της Αθήνας όλα γίνονται αργά. Οι προγραμματισμένες επεκτάσεις ακόμα δεν έχουν δημοπρατηθεί και πιθανότατα δεν θα είναι έτοιμες όταν ανοίξει τις πύλες του το Μετρό.
Η επέκταση προς Καλαμαριά μάλλον είναι έτοιμη προς δημοπράτηση αλλά δεδομένου του ατελείωτου χρόνου που χρειάζεται στη χώρα μας από τη δημοπράτηση να περάσουμε στην κατασκευή (η περίπτωση της επέκτασης προς Πειραιά π.χ ξεκίνησε τον Ιούλιο του 06` και 14 μήνες μετά έχει ολοκληρωθεί μόνο οι επιλογή των ομιλών και αναμένεται ακόμα αρκετός χρόνος για την έναρξη των εργασιών) δεν είμαστε αισιόδοξοι.
Αν υποθέσουμε ότι όλα πάνε καλά και το 2009 αρχίσουν οι εργασίες πόσα χρόνια θα χρειαστούν να κατασκευαστούν 5χλμ υπόγειας γραμμής και 5 Σταθμοί στον σφιχτό αστικό κορμό της Θεσσαλονίκης; 4-5; δηλαδή το 2013-2014 οπότε η εκτίμηση περί ταυτόχρονης λειτουργίας με τη γραμμή 1 ακυρώνεται.
Η επέκταση προς Σταυρούπολη είναι χειρότερη καθώς ακόμη είναι στο στάδιο μελετών και δεν έχει βρεθεί τρόπος χρηματοδότησης. Ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι. Είναι επέκταση 5χλμ υπόγειας γραμμής με άλλους 5 Σταθμούς.
Ακόμα και έτσι όμως μεγάλο τμήμα του αστικού ιστού της Θεσσαλονίκης μένει χωρίς Μετρό. Το ίδιο συμβαίνει με το Αεροδρόμιο. Μένει με την εξυπηρέτηση από λεωφορεία και ταξί.
Δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα έστω κάποιο μελλοντικό πλάνο επεκτάσεων που θα περιμένουν τη σειρά τους να υλοποιηθούν. Περιμένουμε ένα πλάνο 20ετίας το οποίο σταδιακά θα καλύψει τη Θεσσαλονίκη και τα προάστια της.
Δεν θέλω να είμαι μηδενιστής. Γίνονται πολλά και είναι σημαντικό που κατασκευάζεται η πρώτη Γραμμή. Ξεκίνησε ένα έργο που καρκινοβατούσε επί πολλά χρόνια. Αλλά η εμπειρία της Αθήνας θα έπρεπε να μας έχει διδάξει και να υπάρχει ένας καλύτερος προγραμματισμός για τις απαραίτητες επεκτάσεις του Μετρό έτσι ώστε να είναι και εμπορικά πετυχημένο αφού είναι γεγονός ότι ένα πλέγμα Γραμμών θα ωφελούσε κατά πολύ την προσέλκυση των πολιτών στην καθημερινή του μετακίνηση.
Γιατί πρέπει να φτάσουμε στο 2012 μέχρι να ανακαλύψουμε τις διευρυμένες ανάγκες της Θεσσαλονίκης για περισσότερο Μετρό;
Περιμένω τα σχόλια σας...

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

-Δυστυχώς στην Ελλάδα οι ιθύνοντες σκέφτονται λύσεις όταν τα προβλήματα διογκώνονται σε πολύ μεγάλο βαθμό. Θα μπορούσα να πω μάλλον σε ύψιστο βαθμό.-Κοινώς λαϊκιστί: "'Οταν φτάσει ο κόμπος στο χτένι". 'Αρα και στην περίπτωση του Μετρό της Θεσ/νίκης μας, θα μεριμνήσουν, θα βρουν τα σχετικά κονδύλια, ή ακόμα & θα επισπεύσουν διαδικασίες μελέτης & κατασκευής όταν το πρόβλημα φτάσει στο "απροχώρητο". Με άλλα λόγια όταν δεν θα "κινήται" τίποτα από το μποτιλιάρισμα, στους κοντινούς δήμους του δήμου Θεσ/νίκης (μεγάλους & μικρούς) περιφεριακά του μητρικού δήμου Θεσ/νίκης. 'Αρα να περιμένουμε το πρόβλημα να φτάσει στο "απροχώρητο" για να δούμε αποτελέσματα! -'Οπως πχ αρχίσαμε να βλέπουμε πρόοδο εδώ και λίγες βδομάδες στο θέμα με το περίφημο "πέταλο" του Μαλλιακού! Είναι γνωστό ότι εδώ και πολλά χρόνια, εκατοντάδες άνθρωποι(μήπως χιλιάδες?) έχουν χάσει την ζωή τους λόγω μεγάλης χρονικής καθυστέρησης του έργου αυτού του αυτοκινητοδρόμου. (Μιλάμε για 70-75χλμ αυτ/δρόμου!) -'Αρα σκεφτείτε μόνο το έξής: -'Oταν χρέιάζεται να φύγουν από την ζωή εκατοντάδες ή χιλάδες άνθρωποι, για να υλοποιηθεί αυτό το όχι & τόσο μεγάλο έργο, φανταστείτε πόσο υπομονή πρέπει να κάνουμε έμεις οι Θεσσαλονικείς για τις επεκτάσεις του Μετρό. Μακάρι να κάνω λάθος & να πέσω έξω & να γίνουν οι πρώτες επεκτάσεις πρίν το 2015. Δεν είμαι τόσο απαισιόδοξος όσο φαίνομαι αλλά είμαι συγκρατημένα αισιόδοξος για τα χρονοδιαγράμματα των επεκτάσεων του Μετρό της Θεσσαλονίκης.Απο:(Βασίλης Κ.)

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα