Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη, 27 Αυγούστου 2014

Κέρκυρα: Το αρχοντικό νησί με τις ξεχασμένες υποδομές

κείμενο από το ypodomes.com
Ένα από τα ομορφότερα νησιά της χώρας, αδιαμφισβήτητα είναι η Κέρκυρα. Το ιστορικό αυτό νησί έχει την δική του ξεχωριστή θέση στις προτιμήσεις εκατοντάδων χιλιάδων τουριστών κάθε χρόνο.

Εκτός όμως από τον τουρισμό η Κέρκυρα είναι και ένα από τα μεγαλύτερα πληθυσμιακά κέντρα της Ελληνικής Περιφέρειας με περίπου 110 χιλιάδες κατοίκους. Συνδυαστικά, το καλοκαίρι ο τοπικός πληθυσμός και το τουριστικό ρεύμα δημιουργούν πολύ μεγάλες ανάγκες στα θέματα υποδομών.

Αεροδρόμιο, Λιμάνι και μικρότεροι λιμένες αλλά και δρόμοι μπήκαν στο «μικροσκόπιο» του Ypodomes.com και μαζί οι υποδομές της πόλης της Κέρκυρας, τα τουριστικά της αξιοθέατα και όλα όσα μπορούν να χαρακτηριστούν ως υποδομές μίας περιοχής.

Σαν μια πρώτη άποψη είναι πως οι υποδομές του νησιού τείνουν να χαρακτηριστούν καλές σε γενικές γραμμές αλλά με επείγουσα ανάγκη αναβάθμισης. Πάντως, σε πολλές περιπτώσεις παρατηρείς υποδομές που είναι είτε κατεστραμμένες είτε είναι σε κακή κατάσταση.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά:

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ, ΛΙΜΑΝΙΑ
Το Αεροδρόμιο Ιωάννης Καποδίστριας βρίσκεται μέσα στον αστικό ιστό της πόλης. Η πρόσβαση είναι άνετη και μόλις 5 λεπτά από την παλιά πόλη της Κέρκυρας. Είναι ένα αεροδρόμιο που πληρεί τις βασικές προδιαγραφές αλλά με πολλές υποσημειώσεις. Το κτίριο είναι σχετικά μικρό για τις ανάγκες τουλάχιστον του καλοκαιριού, οι χώροι υποδοχής και αναμονής πάρα πολύ μικροί και βασικοί χώροι όπως οι τουαλέτες σε κακή κατάσταση. Αρκετά υποφωτισμένο σου έδινε –και είναι- την εντύπωση ενός παλιού αεροδρομίου που χτίστηκε κάτω από άλλες συνθήκες μιας άλλης εποχής.

Γενικά το Αεροδρόμιο της Κέρκυρας σου δίνει την εντύπωση ενός πολύ παλιού αεροδρομίου, λίγο …ξεκούρδιστου και με άμεση την ανάγκη μιας ευρείας αναβάθμισης.  Εδώ πρέπει να πούμε πως υπάρχει αίτημα για κατασκευή νέου Αεροδρομίου στην περιοχή της Λευκίμμης από το 2004 αλλά δεν υπάρχει ούτε μία προκαταρκτική μελέτη.

Το λιμάνι της πόλης από την άλλη, είναι το ακριβώς αντίθετο. Οργανωμένο σωστά με καλή εσωτερική σήμανση, καθαρό και με τακτικότητα, είναι ένα Περιφερειακό Λιμάνι που εξυπηρετεί 100% τις ανάγκες του νησιού και βοηθώντας την απόκτηση μίας καλής εικόνας για το κεντρικό λιμάνι του νησιού. Χώροι αναμονής, όμορφος χώρος για τα κρουαζιερόπλοια. Η πρόσβαση σε αυτό άνετη, βρίσκεται στη βόρεια πλευρά της πόλης και μέσα στην πόλη. Ένα πολύ καλό λιμάνι.

Τα περιφερειακά λιμάνια και ειδικότερα αυτό της Λευκίμμης είναι απλά …αχαρακτήριστα. Δεν υπάρχει κανένας σκιασμένος χώρος, παρά ένα κυλικείο που υποχρεωτικά πρέπει να αγοράσεις κάτι.  Σε θερμοκρασίες Αυγούστου αν δεν πας στη ώρα που έρχεται το φέρυ (που οι εκπαιδευμένοι ήταν γνώστες και έφταναν 5 λεπτά πριν) κινδυνεύεις από την καυτή άσφαλτο του λιμένα και τις υψηλές θερμοκρασίες της εποχής. Επείγουσα η ελάχιστη μετατροπή του σε ένα έστω υποτυπώδες λιμάνι, δορυφορικό της πόλης. Η πρόσβαση σε αυτό αρκετά καλή, τουλάχιστον στα πρώτα χιλιόμετρα.

ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
Είναι το μεγαλύτερο από τα προβλήματα του νησιού. Ένα πολύ κακό οδικό δίκτυο με εξαιρετικά στενούς δρόμους, με απίστευτες κλίσεις και ατελείωτα ζιγκ-ζαγκ. Το καθώς πρέπει δίκτυο ελάχιστο (λίγα χιλιόμετρα μεταξύ πόλης καιΓουβιών και λίγα χιλιόμετρα από το λιμάνι της Λευκίμμης με κατεύθυνση προς τα βόρεια).

Από πλευράς συντήρησης τα πράγματα είναι ακόμα πιο άσχημα καθώς δεν παρατηρήσαμε σχεδόν σε όλο το νησί πουθενά ίχνη νέας ή τουλάχιστον σχετικά νέας ασφάλτου. Η κατάσταση των δρόμων αποτελεί ένα πολύ κακό συνοδοιπόρο των οδηγών. Η ανάγκη για εκτεταμένες συντηρήσεις στο οδικό δίκτυο είναι επιβεβλημένη.  Η σήμανση είναι ελλιπής, σε πολλά σημεία είναι διφορούμενη και δημιουργεί σε πολλές περιπτώσεις σύγχυση στον οδηγό.

Εδώ και πολλά χρόνια έχουν γίνει προσπάθειες για την αναβάθμιση του οδικού δικτύου με την κατασκευή του άξοναΒορρά-Νότου Σκριπερό-Κέρκυρα-Λευκίμμη αλλά χωρίς ποτέ να ξεκινήσει κάποια σοβαρή προσπάθεια για να υλοποιηθεί το έργο. Τα πολύ μικρά κονδύλια του νέου ΕΣΠΑ μέσω του προγράμματα Υποδομές-Περιβάλλον κάνουν σχεδόν αδύνατη την υλοποίηση αυτού του πλάνου μέχρι το 2020.

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ
Οι τουριστικές υποδομές του νησιού είναι ικανοποιητικές σε γενικές γραμμές. Το Αχίλλειον, σε άψογη κατάσταση, το ίδιο και η γύρω περιοχή, τα μνημεία της πόλης σε σχετικά καλή κατάσταση (με κάποιες μικρές εξαιρέσεις κακής συντήρησης). Αλγεινή εντύπωση προκαλεί η κατάσταση του Μον Ρεπό που άλλο περιμένεις και άλλο βλέπεις. Πλήρης η εγκατάλειψη για ένα από τα σπουδαιότερα μνημεία της Κέρκυρας.

ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Η εντυπωσιακή παλιά πόλη (που μεγάλα τμήματα έχουν  χαρακτηριστεί ως μνημείο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO) είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Οι δρόμοι εξίσου καλοί, τα γύρω μνημεία εντυπωσιακά. Ανάγκη αναστήλωσης υπάρχουν σε αρκετά από τα ιστορικά κτίρια της παλιάς πόλης.

Η σύγχρονη πόλη αρκετά καλή σε θέματα υποδομών εξυπηρετεί το σκοπό της κα γενικά ακολουθεί (με μικρές παρενθέσεις) την ομορφιά της παλιά πόλης.

Σε γενικό επίπεδο η Κέρκυρα που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ατού του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος είναι σε καλή κατάσταση. Είναι όμως εμφανής η ανάγκη εκσυγχρονισμού σε πολλές από τις υποδομές της καθώς συνδέεται με την ραγδαία ανάπτυξη του τουρισμού αλλά και την ανάγκη αναβάθμισης της ποιότητας των υποδομών του νησιού.

Η νέα Περιφερειακή αρχή αλλά και ο Δήμος της Κέρκυρας έχουν τώρα την ευκαιρία με το Νέο ΕΣΠΑ να διεκδικήσουν σημαντικά κονδύλια για ακριβώς αυτό το σκοπό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα