Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή, 29 Αυγούστου 2014

10 χρόνια μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, μηδενική η αξιοποίηση του ΟΑΚΑ

κείμενο από το ypodomes.com
Μία μεγάλη ευκαιρία χάθηκε για την Ελλάδα, όταν μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 η μεγάλη κληρονομιά των εγκαταστάσεων έμειναν αναξιοποίητες και ζημιογόνες. Τις τελευταίες εβδομάδες πολλά δημοσιεύματα ξένων media αναφερόμενοι σε αυτό το γεγονός υπήρξαν αρκετά επικριτικοί.

Το landmark των Ολυμπιακών Αγώνων, το στέγαστρο Καλατράβα, με πολλά προβλήματα λόγω μη συντήρησης αποτέλεσε σημεία ειρωνικών σχολίων σε βαθμό που τελικά ανάγκασε την Περιφέρεια Αττικής να διαθέσεις 8εκ.ευρώ για τη συντήρηση του.

Η αλήθεια είναι πως οι Ολυμπιακές εγκαταστάσεις που κόστισαν τουλάχιστον 10 δις ευρώ, έμειναν χωρίς την απαιτούμενη συντήρηση και εκμετάλλευση, γεγονός που σίγουρα γεννά ερωτήματα.

Ο Ολυμπιακός Πόλος στο Μαρούσι, παρότι θα έπρεπε να είναι μία από τις βασικές ατραξιόν του τουριστικού προϊόντος της πόλης, μένει ερμητικά κλειστός για τον κόσμο και ανοίγει μόνο για αθλητικές συναντήσεις και συγκεκριμένα events.

Αν κάνουμε μία σύγκριση με τον αντίστοιχο Ολυμπιακό Πόλο στη Βαρκελώνη που οι αγώνες διεξήχθησαν 12 χρόνια νωρίτερα (το 1992) θα δούμε μία εικόνα εντελώς διαφορετική.

Ο χώρος είναι ανοιχτός για το κοινό, το Ολυμπιακό Στάδιο είναι επίσης ανοιχτό. Υπάρχουν αναμνηστικές φωτογραφίες από την τέλεση των Αγώνων,  κατάστημα εστίασης, αγοράς σουβενίρ ενώ η καθαριότητα είναι εμφανής. Καθημερινά πολύς κόσμος είναι εκεί για να θαυμάσει τα στάδια, το χώρο, να φωτογραφηθεί και να τιμήσει τους ίδιους τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Στη χώρα που γέννησε τον Ολυμπισμό 2 φορές, καθώς το 1996 εδώ και πάλι διεξήχθησαν οι Αγώνες, στο Παναθηναϊκό Στάδιο, μάλλον δεν θεωρούμε τόσο σημαντική την ανάμνηση των Αγώνων του 2004 και κλειδώνουμε τις πόρτες.

Τουριστικά πρόκειται για ένα μεγάλο αυτογκόλ, καθώς η εικόνα τουριστών να προσπαθούν να δουν μέσα από τα κάγκελα και τις κλειστές πόρτες, τον χώρο του ΟΑΚΑ είναι καθημερινή και ειδικά το καλοκαίρι.

Στο Φάληρο η ίδια εικόνα, στο Γαλάτσι, τη Νίκαια, τα Άνω Λιόσια.

Αυτή η σπουδαία κληρονομιά των αγώνων πρέπει να διασωθεί και να αναδειχθεί, ακόμα και τώρα, 1 χρόνια από τη λήξη των Αγώνων. Ένα Ολυμπιακό Μουσείο που να θυμίζει πόσο σπουδαίοι ήταν αυτοί οι Αγώνες, πόσο άλλαξαν την ίδια τη χώρα.

Το ορατό αποτέλεσμα των Ολυμπιακών Αγώνων, ήταν τελικά οι υποδομές που έμειναν στην πόλη. Πολλοί είναι επικριτικοί και αναφέρονται στο πόσα ξοδέψαμε για να γίνουν οι εγκαταστάσεις, οι δρόμοι και όλα εκείνα που σήμερα τα θεωρούμε αυτονόητα.

Όμως τίποτα δεν είναι αυτονόητο. Από το 1996 μέχρι το 2004 που έγιναν οι Ολυμπιακοί της Αθήνας του 2004 η πόλη μεταμορφώθηκε. Απέκτησε ένα Νέο μοντέρνο Αεροδρόμιο, δύο κλειστούς αυτοκινητόδρομους (Αττική Οδός-Κηφισό), νέους μεγάλους δρόμους προς τα Μεσόγεια, 2 νέες γραμμές Μετρό με επεκτάσεις, Τραμ, Προαστιακό Σιδηρόδρομο και άλλες μικρότερες παρεμβάσεις.

Αυτή σήμερα είναι η κληρονομιά που άφησαν οι αγώνες. Είναι η τεχνοκρατική διάσταση της κληρονομιάς των Αγώνων. Η πολιτιστική και η αθλητική προς το παρόν είναι κρυμμένες στο μυαλό και τη θύμηση σε κάθε ένα από εμάς που ζήσαμε αυτούς τους εκπληκτικούς Αγώνες.

10 χρόνια μετά, είναι η ώρα να ξαναθυμηθούμε και να αναδείξουμε αυτούς τους Αγώνες που έγιναν στην Αθήνα. Να αξιοποιήσουμε αυτό που έχουμε και να κρατήσουμε ζωντανούς στη μνήμη μας , αυτούς του αγώνες που άλλαξαν όχι μόνο την Αθήνα, αλλά ολόκληρη τη χώρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα