Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 25 Αυγούστου 2015

Αυτοκινητόδρομος Ε65: Στο Κηπουρειό Γρεβενών θα καταλήγει το τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία

κείμενο από το ypodomes.com
Στον αυτοκινητόδρομο του Ε65 όλοι μιλάμε για την ανάγκη κατασκευής του νότιου τμήματος από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα για να συνδεθεί ο αυτοκινητόδρομος με τον ΠΑΘΕ και να προσελκύσει περισσότερους οδηγούς.

Οι φωνές όμως που μιλούν για αναγκαιότητα της κατασκευής του βόρειου τμήματος από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία είναι πολύ λιγότερες. Μία από αυτές είναι και ο Μενέλαος Κωνσταντάκος, ένα από τα παλαιότερα και πιο ιστορικά στελέχη του τότε ΥΠΕΧΩΔΕ με καριέρα που μέτρησε 35 χρόνια.

Σήμερα ο κος Μενέλαος Κωνσταντάκος είναι συνταξιούχος αλλά έχει τιμηθεί ως επίτιμος Γ. Διευθυντής στο σημερινό Υποδομών και η ενασχόληση του με τα έργα δεν έχει σταματήσει καθόλου. Μιλώντας στο ypodomes.com εξέφρασε την αγωνία του να κατασκευαστεί το βόρειο τμήμα του Ε65.

«Τον άξονα αυτό τον σχεδιάζαμε από τη δεκαετία του 1980 και υπήρχε μία λογική στη χάραξη του. Σκοπός είναι να συνδέεται εύκολα με την Ήπειρο και κατ` επέκταση με τον υπό υλοποίηση άξονα της Αδριατικής που φτάνει μέχρι τη Σλοβενία και την Αυστρία.»

Όταν βγήκε η απόφαση για το «κούρεμα» του Ε65 όλοι μιλούσαν για ένα προβληματικό άξονα ο οποίος χάνοντας τα άκρα του θα έμενε ένας απομονωμένος αυτοκινητόδρομος ο οποίος θα εξυπηρετεί σχεδόν αποκλειστικά τις τοπικές μετακινήσεις, χάνοντας την αξία του ως ένα δρόμο που συνδέει  διαφορετικές περιοχές, θα συνδέεται με τους υπόλοιπο οδικό δίκτυο αυτοκινητόδρομων.

Το νότιο και το βόρειο τμήμα υπάρχουν στη νέα σύμβαση (του 2013) και η αγωνία είναι αν τελικά τα χρήματα του ΕΣΠΑ φτάνουν για να μπορέσουν να ολοκληρωθούν και τελικά ο Ε65 να γίνει ένας «κανονικός» αυτοκινητόδρομος.

Όμως ο κος Κωνσταντάκος βλέπει ένα «λάθος» στη χάραξη. Όπως λέει στο ypodomes «η μετατόπιση της χάραξης του βόρειου τμήματος από την περιοχή του Μετσόβου στην περιοχή του Γρεβενών (στο Κηπουρειό) είναι λάθος επιλογή. Όλη η στρατηγική χάραξη που επιλέχθηκε ήταν να μπορέσει ο Ε65 να έρθει κοντά στην Ήπειρο και να έχει εύκολη σύνδεση με την Ηγουμενίτσα, τα Ιωάννινα και τον άξονα της Αδριατικής. Τώρα απομακρύνεται από αυτόν και η απόσταση μεγαλώνει κατά 25χλμ.»

Το βόρειο τμήμα του Ε65 είναι αυτή τη στιγμή «παγωμένο». Αυτό για 2 σημαντικούς λόγους:
Α) γιατί εκείνη η αρχική χάραξη δημιουργούσε περιβαλλοντικά προβλήματα  και έπρεπε να επιλεγεί μία εναλλακτική που επιπλέον λόγω της νέου οικονομικού περιβάλλοντος να είναι όσο πιο οικονομικό γίνεται. Η παραχωρησιούχος προχώρησε σε νέα μελέτη όπου προτείνει νέα ανατολική όδευση του δρόμου και κατάληξη στην περιοχή Κηπουργειό Γρεβενών, απόσταση 22χλμ ανατολικότερα. Η πρόταση ακόμα δεν έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Υποδομών.

Β) γιατί προς το παρόν δεν είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση του από το νέο ΕΣΠΑ καθώς ο σχεδιασμός είναι σε εξέλιξη.

Η πιο «φρέσκια» είδηση είναι η συμφωνία του Υπουργείου Υποδομών με την Κ/Ξ Κεντρική Οδός για την ολοκλήρωση του έργου με παράταση κατά 18 μήνες και συμφωνία για κατασκευή τόσο του νότιου όσο και του βόρειου τμήματος, χωρίς ωστόσο να υπάρχει κάτι περισσότερο από αυτό (χρηματοδότηση, χρονοδιάγραμμα κλπ).

Για την επιλογή της ανατολικής χάραξης με κατάληξη το Κηπουρειό το ypodomes απευθύνθηκε στην κοινοπραξία παραχώρησης όπου έλαβε την παρακάτω απάντηση: «Η εταιρία παραχώρησης «Οδός Κεντρικής Ελλάδος Α.Ε», κατέθεσε - όπως προβλεπόταν από τη συμφωνία αναδιάρθρωσης του έργου παραχώρησης το Δεκέμβριο του 2013 – εγκαίρως την  τροποποιητική μελέτη χάραξης του βόρειου τμήματος του έργου (Τρίκαλα - Εγνατία), που θα συνδέσει τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος - Ε65 με την Εγνατία Οδό. Το εν λόγω τμήμα, καθώς και το νότιο άκρο του αυτοκινητοδρόμου από τη Λαμία έως την Ξυνιάδα, είχαν χαρακτηριστεί ως «αναβαλλόμενα» στη συμφωνία αναδιάρθωσης του 2013, με την κατασκευή τους να μετατίθεται για το μέλλον.

Βάσει της νέας μελέτης, η οποία και αναμένει την τυπική έγκριση των αρμοδίων αρχών, η σύνδεση του αυτοκινητοδρόμου με την Εγνατία Οδό θα γίνει στο ύψος του Κηπουρειού Γρεβενών. Η εν λόγω χάραξη, αποτελεί τη βέλτιστη επιλογή καθώς ξεπερνιούνται τα προβλήματα του παρελθόντος, ενώ εξασφαλίζεται η ολοκλήρωσή του συνόλου του έργου, καθώς και η σύνδεσή του με το μεγαλύτερο οδικό άξονα της χώρας»
.   

Από την πλευρά του ο κος Κωνσταντάκος επισημαίνει πως η αλλαγή χάραξης απομακρύνει τον Ε65 από την Ήπειρο και την Αδριατική Οδό και χάνεται η ευκαιρία ανάδειξης του κάλλους της Δυτικής Θεσσαλίας. «Η αλλαγή χάραξης πέραν της επιβάρυνσης με επιπλέον χιλιόμετρα θα επιφέρει πλήγμα στην προσέλκυση και ανάδειξη των σημαντικών σημείων της περιοχής, όπως η Καλαμπάκα που είναι το δεύτερο σημαντικότερο μέρος της Ορθοδοξίας μετά το Άγιον Όρος.»

Το ypodomes απευθύνθηκε και στον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, Κώστα Αγοραστό που ήταν κατηγορηματικός: «η νέα όδευση μειώνει κατά 50% το κόστος, εξαλείφει τα περιβαλλοντικά προβλήματα και τον κατασκευαστικό χρόνο, εμείς ως Περιφέρεια επιδιώκουμε την κατασκευή όλου του Ε65 από Λαμία έως Εγνατία και θέλουμε να ξεκινήσει η κατασκευή τους το συντομότερο δυνατό».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα