Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 31 Αυγούστου 2015

Αυτοκινητόδρομος Μορέας: 2 χρόνια χωρίς έργα, μόλις 60εκ.ευρώ για να τελειώσει το έργο

κείμενο από το ypodomes.com
Σε εκκρεμότητα έμεινε τελικά από δεύτερη συνεχόμενη Κυβέρνηση η επικαιροποίηση και η υπογραφής νέας σύμβασης για τον Αυτοκινητόδρομο Μορέα. Ο οδικός άξονας που κατά την τριετή διάρκεια (2011-2012-2013) στη διάρκεια της οποίας ήταν ο μοναδικός που προχώρησε στην κατασκευή και απόδοση τμημάτων, έφτασε να είναι ουραγός.

Αυτό καθώς περιμένει εδώ και 1 χρόνο την υπογραφή της σύμβασης, κάτι που δε συνέβη ούτε στη διάρκεια της Κυβέρνησης Σαμαρά, ούτε στη διάρκεια της Κυβέρνησης Τσίπρα. Αυτό που απομένει πραγματικά ως ερώτημα είναι πως εφόσον αυτές οι καθυστερήσεις δεν οφείλονται στην παραχωρησιούχο εταιρεία αλλά αποκλειστικά στο Δημόσιο, ποιο θα είναι το ποσό αποζημίωσης που θα απαιτηθεί από τον παραχωρησιούχο.

Για να μην τρέφουμε αυταπάτες θα πρέπει να θυμίσουμε πως με την έναρξη της νέας περιόδου κατασκευής, δηλαδή από το 2014 με την υπογραφή των επικαιροποιημένων συμβάσεων το Δημόσιο (όπως σας έχει ενημερώσει επανειλημμένα το ypodomes.com) υποχρεώθηκε να καταβάλλει εκατοντάδες εκατομμύρια ως αποζημίωση λόγω ακριβώς λόγω των δικών του καθυστερήσεων. Όσο λοιπόν ο χρόνος περνάει, το χρήμα θα μετράει αντίστοιχα.

Το παράδοξο στην περίπτωση του Μορέα είναι πως ενώ βρισκόμαστε πραγματικά μία ανάσα πριν την ολοκλήρωση καθώς απομένουν έργα της τάξης των 60εκ.ευρώ, στο τμήμα Λεύκτρο – Σπάρτη, κυρίως το τμήμα Πελλάνα – Σπάρτη μήκους 14 χλμ με κόστος 15εκ.ευρώ και την Περιμετρική Οδό Καλαμάτας μήκους 11 χλμ με κόστος 45εκ.ευρώ. Στο τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη έχουν εκτελεστεί εργασίες ύψους 186 εκ. € και στην Περιμετρική οδό της Καλαμάτας 60 εκ. €.

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΜΟΡΕΑ
Ο Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο - Σπάρτη έχει συνολικό μήκος 205 χλμ. εκ των οποίων έγινε αναβάθμιση των τμημάτων Κόρινθος-Τρίπολη και κατασκευή των υπόλοιπων τμημάτων του άξονα.

Η συμβατική Προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου έληγε την 3-9-2012 αλλά έχει παραταθεί μέχρι την 31-10- 2015 εν όψει της αναδιάρθρωσης της Σ.Π. Επειδή μέχρι σήμερα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες αναδιάρθρωσης της Σύμβασης Παραχώρησης (εκκρεμεί το Σχέδιο της Συμφωνίας Τροποποίησης των Διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης για έλεγχο νομιμότητας στο Ελεγκτικό Συνέδριο), η Προθεσμία ολοκλήρωσης για μεν το Λεύκτρο-Σπάρτη θα παραταθεί κατά 4 μήνες από την Ημερομηνία Έναρξης Ισχύος Τροποποίησης (μετά την Δημοσίευση στο ΦΕΚ του Κυρωτικού Νόμου για την Συμφωνία τροποποίησης των διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης), για  δε την Περιμετρική Οδό της Καλαμάτας κατά 7 μήνες από την αντίστοιχη ημερομηνία.

ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Μάρτιος 2013 : Ο Παραχωρησιούχος υποβάλει για έγκριση στους Δανειστές το Επικαιροποιημένο Χρηματοοικονομικό Μοντέλο του έργου με καταβολή Επιδότησης Λειτουργίας εκ μέρους του Δημοσίου συνολικού ύψους 199 εκατομμυρίων σταδιακά ανά εξάμηνο από το 2012 έως το 2035.

Ιούνιος 2013 : Η ΕΙΒ με επιστολή της προς την Ελληνική Κυβέρνηση (Υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων) ζητεί την έγκριση του υπόψη Χρηματοοικονομικού Μοντέλου από το Δημόσιο. Αυτό φυσικά συνεπάγεται την τροποποίηση της Συμβασης Παραχώρησης. Στις 26-6-2013 οι Υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (κ.κ. Στουρνάρας και Χρυσοχοίδης) με κοινή επιστολή τους προς την ΕΙΒ αποδέχονται το αίτημά της.

Ιούλιος 2013 – Δεκέμβριος 2013 : Περίοδος εντατικών διαβουλεύσεων για την επανεκκίνηση των τεσσάρων  Εργων Παραχώρησης. Οι εργασίες στον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα & Λεύκτρο – Σπάρτη συνεχίζονται. Τα τέσσερα σταματημένα Εργα επανεκκινούν  στις 18/12/2013 μετά την ψήφιση του Νόμου 4219/2013. Τον Οκτώβριο του 2013 επιβάλλεται  από τους Δανειστές αναστολή χρηματοδότησης του Κατασκευαστή γεγονός που οδηγεί σταδιακά στην κάμψη του ρυθμού των κατασκευαστικών δραστηριοτήτων.

Μάρτιος 2014 : Ουσιαστική διακοπή των κατασκευαστικών δραστηριοτήτων στον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα & Λεύκτρο – Σπάρτη . Οι Δανειστές απαιτούν την έγκριση της Συμφωνίας Τροποποίησης.

Απρίλιος 2014 – Νοέμβριος 2014 : Περίοδος εντατικών διαβουλεύσεων για την σύνταξη του κειμένου της Συμφωνίας Τροποποίησης. Υποβολή Γνωστοποίησης Κρατικής Ενίσχυσης προς την Ευρωπαική Επιτροπή.  Στις 27/10/2014 η Ευρωπαική Επιτροπή εγκρίνει την Συμφωνία τροποποίησης διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης. Υποβολή της Σύμβασης για Ελεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Με βάση τις εκδοθείσες Διαιτητικές αποφάσεις για αποζημιώσεις Κατασκευαστή λόγω Γεγονότων Καθυστέρησης, το ποσό της συνολικής αποζημίωσης υπολογίζεται κατ’ ανώτατο όριο σε 60 εκατ.€.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα