Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 8 Ιουνίου 2016

Προς υλοποίηση χωρίς το τμήμα ΓΟΥΔΗ-ΜΑΡΟΥΣΙ-ΕΘΝ.ΟΔΟΣ η Γραμμή 4 του Μετρό

κείμενο από το ypodomes.com
"Μονόπαντη" μπήκε στη λίστα των έργων προς χρηματοδότηση στο πόρταλ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας.
Σύμφωνα με τη λίστα που υπάρχει, κατατέθηκαν 3 ξεχωριστά έργα για να βρουν επενδυτές. Το πρώτο είναι το γνωστό τμήμα ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ, το δεύτερο τμήμα είναι ο κλάδος ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ-ΑΝΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ και το τρίτο τμήμα είνια το ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΠΕΡΙΣΣΟΣ.
Από τη λίστα λείπει όλο το βόρειο-ανατολικό τμήμα της γραμμής από το Γουδή μέχρι την Εθνική Οδό, με μήκος 15χλμ και 11 σταθμούς. Αυτό γεννά και τα πρώτα ερωτήματα, για ποιο λόγο δεν μπήκε για χρηματοδότηση καθώς το τμήμα ειδικά επί της Κηφισίας θεωρείται κρίσιμο για την ανακούφιση του σοβαρού κυκλοφοριακού προβλήματος που έχει ο συγκεκριμένος οδικός άξονας.
Η "μονόπαντη" είσοδος της Γραμμής 4, όμως δημιουργεί και ερωτηματικά σχετικά με το αν βρεθεί πρόθυμος επενδυτής (ή επενδυτές) να δώσουν 2,1 δις ευρώ και να περιμένει ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα όχι μόνο για να πάρει τα λεφτά του αλλά και το εκτιμώμενο κέρδος του και μάλιστα μέρος αυτών από το Ελληνικό Δημόσιο.
Σύμφωνα με τα όσα αναγράφονται στην ανάλυση των έργων θα υπάρξει σχήμα ΣΔΙΤ με τον επενδυτή να συμμετέχει και στην περίοδο λειτουργίας καθώς όπως αναφέρεται "έσοδα θα έλθουν από την πώληση εισιτηρίων, τη διαφήμιση, από τα πάρκινγκ, άλλες εμπορικές δραστηριότητες όπως επίσης πληρωμές διαθεσιμότητας από το Κράτος".
Εδώ σύμφωνα με πηγές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο ypodomes.com τόσο αυτά τα έργα Μετρό όσο και τα υπόλοιπα που υπάρχουν μέσα, προς το παρόν δεν είναι έργα του "Πακέτου Γιούνκερ" αλλά έργα που απευθύνονται στην Παγκόσμια Επενδυτική Κοινότητα για να βρουν χρηματοδότες.
Η διαφορά έγκειται στο γεγονός πως τα έργα που θα χρηματοδοτηθούν από τον EFSI (το Πακέτο Γιούνκερ δηλαδή) θα πρέπει να έχουν ολοκληρωμένες, ώριμες μελέτες, να έχουν αξιολογηθεί και είνα "bankable" δηλαδή διαπραγματεύσιμα για χρηματοδότηση.
ΤΙ ΠΡΟΩΘΕΙΤΑΙ
Τα τρία τμήματα που προωθούνται προς υλοποίηση μέσω της χρηματοδότησης από την Παγκόσμια Επενδυτική Κοινότητα είναι:
1.ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ: Κόστος: 1,5 δις ευρω, 12,9χλμ γραμμής, 14 σταθμοί. Έργο μαμούθ, με χρυσοφόρο συμβόλαιο για αυτόν που θα το αναλάβει. Θα διατρέχει τις πλέον πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης: Γαλάτσι, Κυψέλη, Γκύζη, Εξάρχεια, Κολωνάκι, Ιλίσια, Ζωγράφου, Καισαριανή. Το κόστος αναλύεται σε 870εκ.ευρώ στα έργα πολιτικού μηχανικού, 390εκ.ευρώ στα Η/Μ συστήματα και 240εκ.ευρώ σε προμήθεια 18 συρμών. Σύμφωνα με τα αναγραφόμενα το έργο θα μπορεί να ξεκινήσει τον Ιούνιο του 2017.
Η διάρκεια κατασκευής αναμένεται να διαρκέσει 8 χρόνια, δηλαδή η λειτουργία τοποθετείται το 2025. Εκτιμάται ότι θα το τμήμα αυτό θα το χρησιμοποιούν 220.000 επιβάτες καθημερινά ενώ με τη λειτουργία του τμήματος θα μειωθεί κατά 53.000 η κυκλοφορία των οχημάτων.
2.ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ-ΑΝΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ: Κόστος: 370εκ.ευρώ. 5χλμ, 4 σταθμοί. Θα εξυπηρετεί πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης, το Παγκράτι, ο Βύρωνας, ο Υμηττός και η Άνω Ηλιούπολη. Το κόστος αναλύεται σε 229,4εκ.ευρώ στα έργα πολιτικού μηχανικού, 88,8εκ.ευρώ στα Η/Μ συστήματα και 51,8εκ.ευρώ σε προμήθεια συρμών. Σύμφωνα με τα αναγραφόμενα το έργο θα μπορεί να ξεκινήσει τον Νοέμβριο του 2018.
Η διάρκεια κατασκευής αναμένεται να διαρκέσει 6 χρόνια, δηλαδή η λειτουργία τοποθετείται το 2025. Εκτιμάται ότι θα το τμήμα αυτό θα το χρησιμοποιούν 76.000 επιβάτες καθημερινά ενώ με τη λειτουργία του τμήματος θα μειωθούν οι εκλυόμενοι ρύπου κατά 68 τόνους/ημέρα.
3.ΠΕΡΙΣΣΟΣ-ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ: Κόστος: 220εκ. ευρώ 3χλμ, 2 σταθμοί. Το κόστος αναλύεται σε 140,8εκ.ευρώ στα έργα πολιτικού μηχανικού, 55εκ.ευρώ στα Η/Μ συστήματα και 24,2εκ.ευρώ σε προμήθεια συρμών. Σύμφωνα με τα αναγραφόμενα το έργο θα μπορεί να ξεκινήσει τον Νοέμβριο του 2018.
Η διάρκεια κατασκευής αναμένεται να διαρκέσει 6 χρόνια, δηλαδή η λειτουργία τοποθετείται το 2024. Εκτιμάται ότι θα το τμήμα αυτό θα το χρησιμοποιούν 29.000 επιβάτες καθημερινά ενώ με τη λειτουργία του τμήματος θα μειωθούν οι εκλυόμενοι ρύπου κατά 26 τόνους/ημέρα.
Τα νεότερα για τη χρηματοδότηση των τμημάτων αυτών θα τα έχουμε εφόσον υπάρχει η σχετική "όρεξη" από τους επενδυτές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα