Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 20 Ιουνίου 2016

Συνδέοντας την Ευρώπη: Πως μοιράζονται τα 6,7δις ευρώ για έργα μεταφορών στις 28 χώρες της Ε.Ε

κείμενο από το ypodomes.com
6,7 δις ευρώ για μεταφορικά έργα ενέκρινε η Κομισιόν. Συνολικά 195 έργα θα υλοποιηθούν μέσω του CEF (Connecting Europe Facilites) και 9 από αυτά αφορούν τη χώρα μας. Από αυτά τα έργα το σημαντικότερο για την Ελλάδα είναι το Ψαθόπυργος-Ρίο όπου εξασφαλίζει την υλοποίηση του.
Να σημειώσουμε πως πρόκειται για τη δεύτερη φάση του CEF καθώς στην πρώτη φάση ολοκληρώθηκε το 2015 με την Ελλάδα να αποσπά χρηματοδότηση 500εκ.ευρώ για τα 2 μεγάλα σιδηροδρομικά έργα της χώρας (Τιθορέα-Δομοκός και Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος).
Σήμερα θα δούμε τι ποσά εξασφάλισε η κάθε χώρα σε αυτή τη δεύτερη φάση χρηματοδότησης και να επισημάνουμε ότι θα υπάρξει ένας ακόμα τελικός γύρος με ότι χρηματοδότηση έχει απομείνει και εκεί θα προκριθούν τα πιο ώριμα έργα συνολικά σε όλη την Ευρώπη.
Παρακάτω θα δείτε τα ποσά ανά χώρα και το σημαντικότερο project. Μεγάλη κερδισμένη είναι η Πολωνία που απέσπασε 1,9δις ευρώ, δηλαδή περίπου το 25% του διαθέσιμου ποσού.
ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ: 154εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το σιδ.τμήμα Κόστεντες-Σεπτέμβρη με 151εκ.ευρω.
ΒΕΛΓΙΟ: 61,3εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το SESAR Deployment με 23,4εκ.ευρώ.
ΤΣΕΧΙΑ: 589,1εκ.ευρώ με σημαντικότερα τα έργα στη σιδ.γραμμή Πράγα-Τσερνόσιτσε με 97εκ.ευρώ και έργα ERTMS/ETCS με 141εκ.ευρώ.
ΔΑΝΙΑ: 40,2εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το ERTMS με 18εκ.ευρώ.
ΓΕΡΜΑΝΙΑ:189,2εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το SESAR Deployment με 95εκ.ευρώ.
ΕΣΘΟΝΙΑ: 15εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το διεθνές έργο Rail Baltica με 10εκ.ευρώ.
ΙΡΛΑΝΔΙΑ: 20,1εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το SESAR Deployment με 10εκ.ευρώ.
ΕΛΛΑΔΑ: 94,1εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το σιδηροδρομικό τμήμα Ψαθόπυργος-Πάτρα με 78,5εκ.ευρώ.
ΙΣΠΑΝΙΑ:87,1εκ.ευρώ με σημαντικότερο το ERTMS έργο με 36εκ.ευρώ.
ΓΑΛΛΙΑ: 141εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το SESAR Deployment με 31εκ.ευρώ.
ΚΡΟΑΤΙΑ: 306,9εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το σιδ.τμήμα Κρίζεβτσι-Κοπριβνιτσα-Σύνορα με 241εκ.ευρώ.
ΙΤΑΛΙΑ: 91,4εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο ERTMS με 45,7εκ.ευρώ.
ΚΥΠΡΟΣ:0,8εκ.ευρώ
ΛΕΤΟΝΙΑ:2,4εκ.ευρώ
ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ:204,8εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το διεθνές έργο Rail Baltica με 190εκ.ευρώ.
ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ: 0,1εκ.ευρώ
ΟΥΓΓΑΡΙΑ: 809,6εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το διεθνές έργο CoRISMa με 692εκ.ευρώ και τη σιδ.γραμμή Ζαχαλομπάτα-Πουζταζαμπολτς με 231εκ.ευρώ
ΜΑΛΤΑ: 0,2 εκ.ευρώ
ΟΛΛΑΝΔΙΑ: 117,8εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το SESAR Deployment με 49,7εκ.ευρώ
ΑΥΣΤΡΙΑ: 43,5εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το SESAR Deployment με 24εκ.ευρώ
ΠΟΛΩΝΙΑ:1,9δις ευρώ με σημαντικότερα έργα:σιδ.γραμμή Ζαμπρζε-Κατοβίτσε-Κρακοβίαμε 410εκ.ευρώ,τη σιδ.γραμμή Τσιζεφ-Μπιαλιστοκ με 302εκ.ευρώ, τη σιδ.γραμμή Κρακοβία-Ρουτζιτς με 320εκ.ευρώ, τη σιδ.ένωση με το λιμάνι του Γκντανσκ με 115εκ.ευρώ, τη σιδ.γραμμη Σιεντιτσε-Τέρεσπολ με 109εκ.ευρώ, τη σιδ.ένωση με το λιμάνι του Γκντύνια με 163εκ.ευρω, έργο διαχείρισης του συστήματος μς 125εκ.ευρώ, τη σιδ.ένωση με τα λιμανια Τσετσιν και Σβινουτσιε με 122εκ.ευρώ, περαιτέρω βελτίωση της γραμμής μέσα στο λιμάνι του Γκντανσκ με 93εκ.ευρώ
ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ:423,1εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο την σιδ.γραμμή Μπέιρα Αλτα με 375εκ.ευρώ
ΡΟΥΜΑΝΙΑ: 519,3εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο τη σιδ.γραμμή Μπράσοβ-Σιγκισοάρα ΜΕ 440εκ.ευρώ.
ΣΛΟΒΕΝΙΑ:132,6εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο τη σιδ.γραμμή Ζίντανι Μοστ-Τσέλιγε με 117,6εκ.ευρώ
ΣΛΟΒΑΚΙΑ:507,5εκ.ευρώ με σημαντικότερα έργα τη σιδ.γραμμή Ντέβινσκα Νόβαβες-Σύνορα με Τσεχία με 200εκ.ευρώ, σιδ.έργο στο Γκαμπτσίκοβο με 122,9εκ.ευρώ, τη σιδ.γραμμή Λιτπόβσκι-Τατρυ με 80εκ.ευρώ και το οδικό έργο στον αυτοκινητόδρομο Τσαντκα-Σβρτσινοβετς 74,3εκ.ευρώ.
ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ: 40,2εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το SESAR Deployment με 15εκ.ευρώ.
ΣΟΥΗΔΙΑ: 65,3εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το SESAR Deployment με 49,7εκ.ευρώ.
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ:132εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το SESAR Deployment με 61εκ.ευρώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα