Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα, 22 Μαΐου 2017

Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος: Αρχές 2018 και βλέπουμε οι πρώτες μπουλντόζες

κείμενο από το ypodomes.com
Την επιτάχυνση της διαδικασίας δημοπρατήσεων και Φακέλου Μεγάλου Έργου υπόσχεται το Υπουργείο Υποδομών για το έργο κατασκευής του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος. Σύμφωνα με έγγραφο του Υπουργείου που διαθέτει το ypodomes και το οποίο απαντά ερώτηση στη Βουλή του Ανεξάρτητου Βουλευτή Νίκου Νικολόπουλου, μέχρι τον Ιούνιο θα έχουν προκηρυχθεί όλες οι εργολαβίες ενώ σύντομα θα κατατεθεί ο ΦΜΕ στις Βρυξέλλες.
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με το έγγραφο η 6η εργολαβία, τμήμα "Κάτω Αχαγιά-Σαγαίικα" θα διεξαχθεί στις 30 Μαϊου 2017, η 7η εργολαβία "Κάτω Αχαγιά-ΒΙΠΕ Πάτρας" θα προκηρυχθεί εντός του μήνα και η 8η και τελευταία εργολαβία "Μιντιλόγλι-ΒΙΠΕ Πάτρας" προγραμματίζεται η προκηρυχθεί εντός του Ιουνίου δίνοντας τέλος σε ένα γαϊτανάκι δημοπρατήσεων που κρατά 2 χρόνια.
Μεγάλο ενδιαφέρον έχει όμως και η απάντηση για τις 5 εργολαβίες που έχουν διεξαχθεί καθώς όπως αναφέρεται:
-Στην πρώτη εργολαβία "Πύργος-Δουναίικα" με μειοδότη την Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών με 53,05% ακόμα δεν έχει εκδοθεί η απόφαση έγκρισης του αποτελέσματος του διαγωνισμού.
-Στη δεύτερη εργολαβία "Δουναίικα-Αμαλιάδα" με μειοδότη την Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών Α.Ε. με 55,32%, ζητήθηκαν από το Υπουργείο διευκρινίσεις σχετικά με την προσφερόμενη έκπτωση και τώρα είναι στη φάση της αξιολόγησης τους.
-Στην τρίτη εργολαβία "Αμαλιάδα-Κυλλήνη" με μειοδότη την Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών με 57,45%, δεν έχει εκδοθεί η Απόφαση έγκρισης του αποτελέσματος του διαγωνισμού.
-Στην τέταρτη εργολαβία "Κυλλήνη-Βάρδα" με μειοδότη την Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών με 50,39% που διεξήχθη στις 7 Φεβρουαρίου ακόμα δεν έχει γίνει κάποια διαδικασία.
Στην πέμπτη εργολαβία "Βάρδα-Σαγαίικα" με μειοδότη την Κ/Ξ Ιντερκάτ-Ξανθάκης με 49,9% είμαστε στη φάση σύνταξης του πρακτικού του διαγωνισμού.
Ο ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΕΡΓΟΥ
Αναφορικά με την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ 2014-2020 και το Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ, στάλθηκε πρόσκληση της αρμόδιας Διαχειριστικής Αρχής στη Διεύθυνση Οδικών Υποδομών στις 24.1.2017. Σύμφωνα με την παραπάνω πρόσκληση, μετά την προκήρυξη της 6ης εργολαβίας μπορεί να υποβληθεί η πρόταση για την ένταξη του έργου στο Νέο ΕΣΠΑ καθώς έργα όπως αυτό που έχουν "σαλαμοποιηθεί" απαιτείται να έχει προκηρυχθεί το 70% του έργου για να χαρακτηριστούν ώριμα προς ένταξη.
Μέχρι τώρα έχει προχωρήσει η εκπόνηση της Μελέτης Αξιολόγησης Κόστους Οφέλους (ΑΚΟ) καθώς και η σύνταξη της Αίτησης Χρηματοδότησης που θα πρέπει να υποβληθούν στις Υπηρεσίες της Ε.Ε.
Η ΑΚΟ έχει κατατεθεί από την Διαχειριστική Αρχή και την ομάδα Jaspers που είναι αρμόδια για την υποβοήθηση των διαδικασιών ένταξης των μεγάλων έργων στα συγχρηματοδοτούμενα Προγράμματα ενώ παίζει και το ρόλο του τεχνικού συμβούλου ελέγχου της αίτησης που θα υποβληθεί.
Σύμφωνα με το έγγραφο μόλις η ΑΚΟ ολοκληρωθεί θα προχωρήσουν οι διαδικασίες για την ένταξη του έργου και στην συνέχεια θα αρχίσουν να υπογράφονται οι συμβάσεις. Πάντως όπως αναφέρεται "η ΑΚΟ εμπλουτίζεται και συμπληρώνεται σύμφωνα με τις παρατηρήσεις της ομάδας Jaspers για να εξασφαλιστεί ότι η Αίτηση που θα υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα εγκριθεί χωρίς προβλήματα και χωρίς καθυστερήσεις."
Από το παραπάνω έγγραφο πάντως γίνεται φανερό ότι οι εργολαβίες θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος Αυγούστου ενώ ακόμα και αν μέχρι τον Οκτώβριο προχωρήσει η έγκριση του Φακέλου Μεγάλου Έργου για να ολοκληρωθεί η προσυμβατική περίοδος απαιτείται χρόνος 3-4 μηνών (κατ`ελάχιστο) πράγμα που σημαίνει ότι έργα για τον αυτοκινητόδρομο θα δούμε το νωρίτερο στις αρχές του 2018.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα