Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 29 Μαρτίου 2018

Τον Νοέμβριο 2018 η ολοκλήρωση των εργασιών για τον αγωγό TAP

κείμενο από το ypodomes.com
Ένα στρατηγικό έργο που αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στον επανασχεδιασμό του ενεργειακού χάρτη στη Νοτιοανατολική Ευρώπη -και όχι μόνο- «καλπάζει» τα τελευταία 2 χρόνια, εξελισσόμενο με ρυθμούς που, όπως δηλώνουν ακόμα και οι ίδιοι οι κατασκευαστές του, μερικές φορές «δυσκολεύονται» να παρακολουθήσουν.
Ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου, πιο γνωστός ως TAP, ο «σταρ» των ενεργειακών έργων που κατασκευάζονται σε ελληνικό έδαφος, βρίσκεται πλέον στην τελική ευθεία με την μηχανουργική ολοκλήρωση να υπολογίζεται τον Νοέμβριο του 2018, ανοίγοντας σταδιακά τον δρόμο για τη δοκιμαστική λειτουργία και την μετάβαση της υποδομής στον operator.
Σε ξενάγηση που διοργάνωσε για τους δημοσιογράφους η κοινοπραξία στο πεδίο των εργασιών στη Δυτική Μακεδονία, έγινε αισθητή η πρόοδος του έργου τόσο σε επίπεδο διανοίξεων των ζωνών εργασίας (ολοκληρωμένες κατά 96% σήμερα), όσο και σε επίπεδο συγκολλήσεων και καταβιβάσεων των σωλήνων μέσα στο έδαφος (σε ποσοστά που υπερβαίνουν το 80%).
Σημειώνεται πως το ελληνικό τμήμα του αγωγού είναι πλέον μία ανάσα από τα ελληνοαλβανικά σύνορα, εφόσον απομένουν μόλις 3 χλμ. μέχρι το σημείο της ένωσής του με το αλβανικό κομμάτι του έργου, όπου μάλιστα η ελληνική εργολαβία θα «προσχωρήσει» περί τα 70 μέτρα μέσα σε αλβανικό έδαφος για την ολοκλήρωση των τεχνικών εργασιών της.
Στον ελλαδικό χώρο, ο TAP διασταυρώνεται με τον ΔΕΣΦΑ σε 5 σημεία, με την ΔΕΠΑ σε 3, με 13 ποτάμια και αρκετές οδικές αρτηρίες, από τις οποίες διέρχεται υπογείως για ελαχιστοποίηση των οχλήσεων. 
Σε οικονομικά μεγέθη ο αγωγός μεταφράζεται σε 1,5 δισ. ευρώ άμεσων επενδύσεων. Εκτός από τις βασικές εργολαβίες, στην κατασκευή συμμετέχουν επιπλέον 367 υπεργολάβοι ενώ αυτή τη στιγμή στο έργο απασχολούνται περίπου 3.300 άτομα.
Ένα έργο με προτεραιότητα την ασφάλεια και το περιβάλλον
Νέα «ήθη» έφερε το έργο στις τοπικές κοινωνίες και σε επίπεδο πρακτικών ασφάλειας στα μέτωπα των εργασιών. Όλο το προσωπικό που εργάζεται για την κατασκευή του TAP περνάει καθημερινά από αλκοτέστ πριν αναλάβει τα καθήκοντά του ενώ εφαρμόζεται   μέγιστο όριο οχηματοχιλιομέτρων (500 χλμ.) και συνεχόμενης οδήγησης άνευ διαλείμματος ανά οδηγό (2 ώρες) καθημερινά προκειμένου να μειωθούν οι πιθανότητες πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων. Οι εκπρόσωποι του έργου δηλώνουν περήφανοι καθώς στα περίπου 60 εκατ. χλμ. που έχουν διανυθεί μέχρι σήμερα, δεν έχει καταγραφεί ούτε ένα σοβαρό συμβάν.
«Ο καθένας μπορεί να διακόψει τις εργασίες, αν θεωρεί ότι δεν τηρούνται οι προδιαγραφές, ανεξαρτήτως ιεραρχίας», τόνισε ο κος Σ. Λάππας, Pipeline Engineer στο έργο, δίνοντας το στίγμα για την βαρύτητα που δίνει ο TAP στην τήρηση των κανόνων ασφάλειας.
Η διέλευση του αγωγού από περιβαλλοντικά «ευαίσθητες» περιοχές που φιλοξενούν άγρια ζωή αποτέλεσε άλλη μία πρόκληση η οποία προσάρμοσε την υλοποίηση του έργου ως προς τον τρόπο της όδευσής του αλλά και ως προς την διεξαγωγή των εργασιών.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της διάτρησης του Αξιού σε μήκος 1.800 μ., μία από τις μεγαλύτερες σε αντίστοιχα έργα, αλλά και του Αλιάκμονα σε μήκος 600 μ., εργασία που μάλιστα βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη και υπαγορεύτηκε από το γεγονός ότι πρόκειται για περιοχή Natura.
Στενή συνεργασία όμως έχει αναπτύξει ο αγωγός και με τοπικές περιβαλλοντικές οργανώσεις για την διασφάλιση των ισορροπιών στις περιοχές από τις οποίες περνά. Εκπρόσωπος του «Αρκτούρου» εξήγησε ότι τα βουνά του νομού Καστοριάς είναι το σπίτι τουλάχιστον 400 αρκούδων, γεγονός που επέβαλε την κλιμάκωση των μέτρων ασφαλείας τόσο για το προσωπικό όσο και για τα ζώα, με βιντεοσκόπηση συγκεκριμένων ζωνών εργασίας σε 24ωρη βάση, την επιστράτευση drones για την επιθεώρηση των σκαμμάτων αλλά και την εφαρμογή συγκεκριμένων πρακτικών ασφάλειας στα εργοτάξια (π.χ. απομάκρυνση υπολειμμάτων τροφών που θα μπορούσαν να προσελκύσουν άγρια ζώα και να θέσουν σε κίνδυνο του εργάτες).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα