Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 4 Απριλίου 2018

Όταν οι Αυτοκινητόδρομοι σώζουν ζωές, η αφέλεια τις αφαιρεί

κείμενο από το ypodomes.com
O προχθεσινός χαμός τεσσάρων ανθρώπων στην εθνική οδό Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι, μας θυμίζει και πάλι πόσο σημαντική είναι η ύπαρξη των αυτοκινητόδρομων στην Ελλάδα. Υπάρχουν πολλοί "πολέμιοι" της ιδέας των αυτοκινητόδρομων αλλά σε κάθε τέτοιο ατύχημα αποδεικνύεται περίτρανα πως πλέον τα δυστυχήματα και δη τα θανατηφόρα, γίνονται στην συντριπτική τους πλειοψηφία πλέον σε οδικούς άξονες που δεν διαθέτουν χαρακτηστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου.
Το ίδιο συνέβη και προχτές σε αυτό τον δρόμο που στο σημείο αυτό είναι η γνωστή παλιά "εθνική", δηλαδή δρόμος με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση, στενός, χωρίς διαχωριστικό ασφαλείας.
Το ίδιο συνέβαινε παλαιότερα στην Κορίνθου-Πατρών, στο Τρίπολη-Καλαμάτα, στο Αντίρριο-Ιωάννινα, στα Τέμπη στον Μαλιακό. Το ίδιο συμβαίνει ακόμα στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης.
Πέρα λοιπόν από τα -χαριτωμένα αλλά πολλές αφελή- τσιτάτα για την "υπερβολή" που έχουμε στην χώρα με τους κλειστούς αυτοκινητόδρομους, τους "μεγαλοεργολάβους" που με τα διόδια τους διαφεντεύουν τους δρόμους της χώρας, τους κακούς "ιδιώτες" που δεν άφησαν στην τύχη τους δρόμους -θανατηφόρα επικίνδυνους- και την ανόητη σύγκριση δρόμου-σιδηρόδρομου (δεν υπάρχει θέμα σύγκρισης ή ανταγωνισμού σε μία χώρα που δεν είχε τίποτα από τα δύο σε όρους σύγχρονης ύπαρξης και με διαφορετική μεταφορική φιλοσοφία) κάθε φορά που έχουμε τέτοια περιστατικά, τέτοιους θανάτους, μας κάνει να σκεφτόμαστε δύο-τρία πράγματα.
Το πρώτο είναι πως δόξα τω θεό! έχουμε ένα μεγάλο δίκτυο αυτοκινητόδρομων με πρακτικά μηδενικά τέτοια θανατηφόρα δυστυχήματα (από δεκάδες πριν ως δημόσιες εθνικές οδοί), το δεύτερο ότι ευτυχώς έχουμε προγραμματίσει ένα επιπλέον πρόγραμμα αναβάθμισης και άλλων δρόμων σε ασφαλείς αυτοκινητόδρομους (Πάτρα-Πύργος, Χανιά-Άγιος Νικόλαος, Λαμία-Ξυνιάδα, Τρικαλα-Εγνατία, Ιωάννινα-Κακαβιά, Παράκαμψη Χαλκίας) και το τρίτο οτι θα πρέπει να αξιολογήσουμε επιπλέον προσθέσεις.
Και μιλώ φυσικά για τον άξονα Θεσσαλονίκη-Χαλάστρα-Εύζωνοι που σε μεγάλο του τμήμα παραμένει δυστυχώς απλή εθνική οδός ενώ παίζει το ρόλο της σύνδεσης της χώρας με τα Σκόπια και κατ`επέκταση με τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη. Στον διαγωνισμό της Εγνατίας Οδού υπάρχει ως πιθανότητα, το δυστύχημα αυτό την κάνει αναγκαιότητα. Το σχήμα που θα αναλάβει τις τύχες της Εγνατίας θα πρέπει να έχει ως υποχρέωση την αναβάθμιση του δρόμου σε ασφαλή αυτοκινητόδρομο για να τελειώνει αυτή η μακάβρια ιστορία και σε αυτό τον άξονα.
Κάθε φορά που ακούμε ένα τέτοιο περιστατικό, κάθε φορά που έστω ένας άνθρωπος χάνει άδικα τη ζωή του (είτε φταίει είτε όχι) το κοντέρ των χρημάτων που δαπανήθηκαν για αυτούς τους δρόμους (και μετριέται σε αρκετά δισ ευρώ) μηδενίζεται. Η περίφημη οδική ασφάλεια που προσφέρουν οι νέοι αυτοί δρόμοι, είναι μετρήσιμοι, όχι όμως και η αξία έστω ενός ανθρώπου που αφήνει την τελευταία του πνοή σε κακούς δρόμους που ίσως αν είχαμε δώσει λίγη παραπάνω σημασία και ήταν ασφαλείς, τότε να είχαμε -δυνητικά- σώσει.
Σίγουρα δεν μπορούμε να κάνουμε παντού αυτοκινητόδρομους, αλλά τουλάχιστον εκεί που εντοπίζονται οι ανθρώπινες θυσίες θα πρέπει να δούμε πολύ σοβαρά το πρόβλημα και όταν μάλιστα υπάρχουν οι προϋποθέσεις να το λύσουμε. Εξάλλου με πόσα διόδια μπορεί να μετρηθεί μία ανθρώπινη ζωή;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα