Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 24 Απριλίου 2018

Τα μεγάλα επιτεύγματα της ΕΡΓΟΣΕ: Τι παραδόθηκε, τι δημοπρατήθηκε τι έρχεται

κείμενο από το ypodomes.com
Ένα χρόνο στο τιμόνι της ΕΡΓΟΣΕ έκλεισε ο Χρήστος Διονέλης, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας και έμπειρο σιδηροδρομικό στέλεχος. Στο διάστημα αυτό έχοντας λάβει σημαντική κληρονομιά την προετοιμασία των νέων έργων με Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση από τη διοίκηση του νυν Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου ΥΠΟΜΕ Θάνου Βούρδα αλλά και την επιτάχυνση σημαντικών εν εξελίξει έργων, η εταιρεία κατέγραψε σημαντικά επιτεύγματα.
Μέσα στο διάστημα των πρώτων 12 μηνών, υπεγράφη η σύμβαση για το έργο υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Ψαθόπυργος-Ρίο (Μποζαϊτικα), ένα έργο που φέρνει, κυριολεκτικά, τον σιδηρόδρομο στην πόρτα της Πάτρας. Μιλάμε για ένα έργο με αρχικό κόστος 215εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ) και ανάδοχο την GD Infrastrutture.
Το δεύτερο βήμα ήταν η δημοπράτηση 3 μεγάλων έργων, δηλαδή της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Σεπολίων κόστους 151εκατ.ευρώ που μειοδότησε η ΙΝΤΡΑΚΑΤ, του έργου ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη που μειοδότησε ο ΑΚΤΩΡ και του έργου κανονικοποίησης-ηλεκτροκίνησης Ισθμός-Λουτράκι που μειοδότησε η Κ/Ξ Μυτιληναίος-Ξανθάκης. Στη φάση δημοπράτησης πρόσφατα μπήκαν και έργα περιβαλλοντικής προστασίας (φυτοτεχνικές εργασίες κατά μήκος των γραμμών Διακοπτό-Ροδοδάφνη και Πολύκαστρο-Ειδομένη, αντιπλημμυρικά έργα στο Σπερχειό).
Στη διάρκεια αυτών των 12 μηνών είδαμε και πολύ μεγάλα έργα να ολοκληρώνονται. Τα σημαντικότερα από αυτά ήταν ο νέος Σταθμός Ζεφυρίου, ανακαινισμένος Σταθμός Αθηνών, η ηλεκτροκίνηση της γραμμής Πειραιάς-Αθήνα που επέτρεψε για πρώτη φορά να συνδεθει σιδηροδρομικά το λιμάνι του Πειραιά με το κέντρο, το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος και το Κιάτο.
Στο υπεραστικό δίκτυο είχαμε την παράδοση στο Σταθμό Τιθορέας και Μώλου μαζι με το τμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι μήκους 54χλμ που περιλαμβάνει τη μεγαλύτερη σιδηροδρομικη σηραγγα στα Βαλκανία, αυτή της Σήραγγας Καλλιδρόμου μήκους 9χλμ.
Στον προγραμματισμό της ΕΡΓΟΣΕ για το αμέσως επόμενο διάστημα είναι η δημοπράτηση σειράς έργων όπως η Β`φάση του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθήνας (περιλαμβάνει και την υπόγεια σύνδεση με τον σταθμό του Μετρό), τα έργα ηλεκτροκίνησης Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και Λάρισα-Βόλος, η Β`φάση μελετών σύνδεσης του 6ου Προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης με το Σιδηροδρομικό δίκτυο, η μελέτη ανάπτυξης του δυτικού προαστιακού Θεσσαλονίκης κ.α.
Βλέποντας μπροστά, τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται η παράδοση του Θριασίου Πεδίου και μέσα στο καλοκαίρι η νέα διπλή γραμμή Τιθορέα-Δομοκός που είναι το τελευταίο τμήμα του που ολοκληρώνει το σιδηροδρομικό διάδρομο Αθήνας-Θεσσαλονικης.
Ένα πολύ σημαντικό βήμα είναι και η εξωστρέφεια της εταιρείας, βήμα που η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ δηλώνει περήφανη καθώς ήδη εκτελείται έργο σηματοδότησης στο Μαυροβούνιο με χρηματοδότηση από την ΕBRD, η συμμετοχή στο ερευνητικό πρόγραμμα shift2rail και το συμβόλαιο από το Interreg Ελλάδας-Αλβανίας 2014-2020 για τη σιδηροδρομική σύνδεση Φλωρινα-Καστοριά-Πόγραδετς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα