Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2018

Προς δημοπράτηση η υπογειοποίηση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Ρίο-Άγιος Διονύσιος

κείμενο από το ypodomes.com
Την δημοπράτηση τον ερχόμενο Ιανουάριο της υπογειοποίησης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Ρίο-Άγιος Διονύσιος στην Πάτρα ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης μετά από συνάντηση που είχε με το Δήμαρχο Πατρέων κ.Πελετίδη. Όπως σημείωσε υπήρχε δέσμευση για την υπογειοποίση και μετά από μελέτη που διεξήγαγε η ΕΡΓΟΣΕ, αποδείχθηκε ότι είναι τεχνικά εφικτό.
Ο κ.Σπίρτζης υπογράμμισε πως "μιλάμε για ένα τμήμα 6,5 χιλιομέτρων πλήρους υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής. Τον μήνα που καθυστερήσαμε ήμασταν σε διαπραγματεύσεις , με τα όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και βρήκαμε και την χρηματοδότηση. Θα κοστίσει 45 εκατ. ευρώ, πρόσθετα, αυτό το έργο. Άρα έχει κλείσει και η χρηματοδότηση του έργου. Η εκτίμηση που έχουμε από τις υπηρεσίες της ΕΡΓΟΣΕ -είναι εδώ ο Διευθύνων Σύμβουλος και ο Διευθυντής Μελετών και θέλω να τους ευχαριστήσω γι΄ αυτή την προσπάθεια- είναι τέλος Ιανουαρίου να έχουμε την προκήρυξη του διαγωνισμού για την υλοποίηση αυτού του έργου".
Ο Υπουργός Υποδομών μίλησε και για τη ανάπλαση που θα γίνει στην σημερινή υφιστάμενη επίγεια γραμμή λέγοντας πως "για το τμήμα πάνω από την υπογειοποίηση θα υπάρχει μεικτή επιτροπή από το Υπουργείο , την ΕΡΓΟΣΕ και τον Δήμο Πατρέων προκειμένου, να συμφωνήσουμε το πως θα αξιοποιηθεί αυτή η έκταση, πάνω από την γραμμή. Την ανάπλαση δηλαδή που θα γίνει στο μήκος των 6,5 χιλιομέτρων. Από ότι είπε ο Δήμαρχος, σκέφτονται στον Δήμο να υπάρχει ένας ποδηλατόδρομος, πράσινο και χώροι κοινωνικών δραστηριοτήτων. Θα τα δούμε αυτά, θα συμμετέχει και το Τεχνικό Επιμελητήριο".
Ο κ.Σπίρτζης τόνισε και την μεγάλη αλλαγή που θα φέρει αυτό το μεγάλο έργο και ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις του είπε πως "όταν υλοποιηθούν αυτά που σήμερα εξαγγέλλουμε και σχεδιάζουμε και για μετά τον Άγιο Διονύσιο , για τα Μέσα σταθερής τροχιάς, η Πάτρα θα είναι μία άλλη πόλη , με πραγματικό παραλιακό μέτωπο -όχι στον χάρτη μόνο-, για τους πολίτες της και με οριστική επίλυση του προβλήματος της κυκλοφορίας".
Σύμφωνα με τα στοιχεία που αποκάλυψε ο Υπουργός, στη νέα διπλή γραμμή, η μία θα μπορεί να υποστηρίξει και τρένα μετρικής γραμμής προκειμένου να υπάρχει διασύνδεση της νέας με την παλιά γραμμή αλλά και να μπορεί να λειτουργήσει ο Προαστιακός της Πάτρας κατά τη διάρκεια των έργων. Επίσης θα μπορεί να συνδέει και την μελλοντική επέκταση του Προαστιακού προς Κάτω Αχαγιά και Πύργο.
Το έργο όπως φαίνεται πως θα αγγίξει σε κόστος τα 300εκατ.ευρώ και θα είναι το μεγαλύτερο συγχρηματοδοτούμενο από την Ε.Ε. σιδηροδρομικό έργο νέας γενιάς, θα περιλαμβάνει δε και την πλήρη ανακαίνιση όλων των σταθμών στο παραπάνω τμήμα ενώ για τον Άγιο Διονύσιο προβλέπεται ένας νέος υπερσύγχρονος τερματικός σταθμός που θα καλύπτει τις ανάγκες της πολής.
Σε δεύτερη φάση προβλέπεται η επέκταση της γραμμής μέχρι το νέο λιμάνι και τον Άγιο Ανδρέα που θα καλύψει και τις ανάγκες για τις εμπορευματικές μεταφορές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα