Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2019

Οι 4+1 ενεργειακές αποκρατικοποιήσεις που «παραλαμβάνει» το 2020

κείμενο από το ypodomes.com
Το 2019 φτάνει στο τέλος του έχοντας δρομολογήσει σημαντικές εξελίξεις στο μέτωπο των αποκρατικοποιήσεων στην Ενέργεια που θα διαμορφώσουν τη νέα εικόνα της αγοράς και με «ανοιχτούς λογαριασμούς» για κορυφαίους εγχώριους ενεργειακούς παίκτες: τη ΔΕΠΑ, τον ΑΔΜΗΕ, το ΔΕΔΔΗΕ και τα ΕΛΠΕ.

Προσδοκία του ΤΑΙΠΕΔ για το 2020 είναι να «τρέξουν» οι περισσότερες ενεργειακές αποκρατικοποιήσεις αρχής γενομένης από τη ΔΕΠΑ Υποδομών, για την οποία η διαδικασία πώλησης έχει ήδη εκκινήσει και βρίσκεται σε εξέλιξη. Ο διαγωνισμός αφορά στο 100% των μετοχών της νέας εταιρείας με πωλητές το ελληνικό Δημόσιο (65%) και τα ΕΛΠΕ (35%) και όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, το ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί είναι ισχυρό. Η προθεσμία υποβολής ενδιαφέροντος έχει οριστεί για τις 14/2 του νέου έτους.

Το «μέτωπο» της ΔΕΠΑ βέβαια δεν τελειώνει εδώ καθώς στα τέλη Ιανουαρίου, αναμένεται συνέχεια με το πωλητήριο του 65% από το μερίδιο που κατέχει το Δημόσιο και από τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, της δεύτερης εταιρείας που προέκυψε από τον διαχωρισμό των δραστηριοτήτων της μέχρι πρότινος ενιαίας ΔΕΠΑ. Και σε αυτή την περίπτωση, η διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος εκτιμάται ότι θα προκαλέσει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον.

Στα της ηλεκτρικής ενέργειας, αυτό που ανακινήθηκε έντονα, ειδικά κατά τους τελευταίους μήνες του χρόνου, ήταν η ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ, με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη να δηλώνει πρόσφατα με αφορμή την παρουσίαση του νέου business plan της ΔΕΗ, την πρόθεση της Κυβέρνησης για ιδιωτικοποίηση του Διαχειριστή σε ποσοστό 49%, παραχωρώντας ενισχυμένα δικαιώματα μειοψηφίας στον στρατηγικό επενδυτή.



Η ΔΕΗ παρόλα αυτά -η οποία άλλωστε σχεδιάζει μεσοπρόθεσμα μερική ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ- παραμένει επιφυλακτική όσον αφορά τους όρους πώλησης προτάσσοντας ότι αυτή θα πρέπει να γίνει με τρόπο που να διασφαλίζεται το συμφέρον της Επιχείρησης.

Αν και έχει εκφραστεί βούληση και για περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, το τοπίο και οι όροι μιας τέτοιας κίνησης δεν έχουν ξεκαθαρίσει ακόμη. Η μόνη κίνηση που αναμένουμε σε σαφώς ορισμένο ορίζοντα -σε επίπεδο μεταβολών μετοχικής σύνθεσης- είναι στην «Αριάδνη Interconnection», την κατά 100% θυγατρική του ΑΔΜΗΕ και φορέα υλοποίησης της «μεγάλης» ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης, για την οποία προβλέπεται διάθεση ποσοστού έως 39%.

Σε ό,τι αφορά την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΠΕ (με πωλητές το ΤΑΙΠΕΔ και την Paneuropean Oil and Industrial Holdings, συμφερόντων Λάτση), όλα τα ενδεχόμενα φαίνεται να παραμένουν στο τραπέζι με τη διαδικασία να μετατίθεται για μεταγενέστερο χρόνο οπότε θα έχει ξεκαθαρίσει η εικόνα της αγοράς.

Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει ήδη γνωστά, ανάμεσα στα πιθανά σενάρια συμπεριλαμβάνεται η τμηματική πώληση των προς διάθεση μετοχών μέσω Χρηματιστηρίου αλλά ακόμη και η μη πώληση των μετοχών του Δημοσίου, ανάλογα με τις επιδόσεις της ελληνικής Οικονομίας.

Υπενθυμίζεται ότι η διαδικασία πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου (50,1%) είχε ξεκινήσει από τον Απρίλιο του 2018, ωστόσο κρίθηκε άγονη τόσο τον περασμένο Απρίλιο (2019) όσο και κατά την επαναληπτική διαδικασία, η οποία έληξε τον Σεπτέμβριο χωρίς να κατατεθούν -και στις 2 περιπτώσεις- προσφορές από τα επενδυτικά σχήματα που συμμετείχαν.

Τέλος, στο πρώτο εξάμηνο του 2020 έχει προγραμματιστεί ο διαγωνισμός παραχώρησης των δικαιωμάτων εκμετάλλευσης της Υπόγειας Αποθήκης Φυσικού Αερίου της Νότιας Καβάλας που αποτελεί Έργο Κοινού Ενδιαφέροντος και επί του παρόντος βρίσκεται υπό εκμετάλλευση από την Energean.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα