Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2019

Ιόνια Οδός: Εντυπωσιακά στοιχεία για τα τροχαία, τι γίνεται με τις επεκτάσεις

κείμενο από το ypodomes.com
Με ένα θανατηφόρο τροχαίο έκλεισε ο πρώτος χρόνος λειτουργίας των τριών Τμημάτων Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Αντιρρίου– Ιωαννίνων, δηλαδή για την Ιόνια Οδό. Ο άξονας που με την λειτουργία του μεταμόρφωσε ένα δρόμο-καρμανιόλα σε δρόμο-πρότυπο, ανέβασε κατακόρυφα τα επίπεδα οδικής ασφάλειας.
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσαν στην δημοσιότητα οι Γενικές Αστυνομικές Διευθύνσεις Ηπείρου και Δυτικής Ελλάδας, στον οδικό άξονα που ξεκινά από το Αντίρριο (αμέσως μετά το πέρας της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου) και σταματά σε κόμβο με την Εγνατία Οδό, παρουσίασε 13 τροχαία, ένα εκ των οποίων θανατηφόρο και 12 ελαφρείς τραυματισμούς.
Επί της ουσίας, αυτά τα στατιστικά επιβεβαιώνουν την τεράστια αλλαγή που έφερε ο αυτοκινητόδρομος στην καθημερινότητα κυρίως των Ηπειρωτών και των Αιτωλοακαρνάνων αλλά ευρύτερα και σε όσους κινούνται στον αυτοκινητόδρομο.

ΑΥΞΗΣΗ ΔΙΕΛΕΥΣΕΩΝ – ΑΥΞΗΣΗ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Ένα επιπρόσθετο στοιχείο είναι η κατακόρυφη αύξηση στην κίνηση πάνω στην Ιόνια Οδό. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com, κατά μέσο όρο, κάθε μέρα κινούνται σχεδόν 30.000 οχήματα. Αν αυτό συνδυαστεί με τα στοχεία της τροχαίας, τότε μας δίνει ένα ακόμα πλεονέκτημα στη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου και της συμβολής του στην γεωμετρική μείωση των τροχαίων.
Αντίθετα με τον αυτοκινητόδρομο, οι οδηγοί αποδεικνύονται ..τολμηροί, μιας και σύμφωνα με στοιχεία της τροχαίας σημειώνουν 15.000 παραβάσεις. Οι περισσότερες αφορούν υπερβολική ταχύτητα, καταδεικνύοντας ότι οι οδηγοί δύσκολα αντιστέκονται στο γκάζι.
Με ένα θανατηφόρο τροχαίο έκλεισε ο πρώτος χρόνος λειτουργίας των τριών Τμημάτων Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Αντιρρίου– Ιωαννίνων, δηλαδή για την Ιόνια Οδό. Ο άξονας που με την λειτουργία του μεταμόρφωσε ένα δρόμο-καρμανιόλα σε δρόμο-πρότυπο, ανέβασε κατακόρυφα τα επίπεδα οδικής ασφάλειας.
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσαν στην δημοσιότητα οι Γενικές Αστυνομικές Διευθύνσεις Ηπείρου και Δυτικής Ελλάδας, στον οδικό άξονα που ξεκινά από το Αντίρριο (αμέσως μετά το πέρας της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου) και σταματά σε κόμβο με την Εγνατία Οδό, παρουσίασε 13 τροχαία, ένα εκ των οποίων θανατηφόρο και 12 ελαφρείς τραυματισμούς.
Επί της ουσίας, αυτά τα στατιστικά επιβεβαιώνουν την τεράστια αλλαγή που έφερε ο αυτοκινητόδρομος στην καθημερινότητα κυρίως των Ηπειρωτών και των Αιτωλοακαρνάνων αλλά ευρύτερα και σε όσους κινούνται στον αυτοκινητόδρομο.

ΑΥΞΗΣΗ ΔΙΕΛΕΥΣΕΩΝ – ΑΥΞΗΣΗ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Ένα επιπρόσθετο στοιχείο είναι η κατακόρυφη αύξηση στην κίνηση πάνω στην Ιόνια Οδό. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com, κατά μέσο όρο, κάθε μέρα κινούνται σχεδόν 30.000 οχήματα. Αν αυτό συνδυαστεί με τα στοχεία της τροχαίας, τότε μας δίνει ένα ακόμα πλεονέκτημα στη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου και της συμβολής του στην γεωμετρική μείωση των τροχαίων.
Αντίθετα με τον αυτοκινητόδρομο, οι οδηγοί αποδεικνύονται ..τολμηροί, μιας και σύμφωνα με στοιχεία της τροχαίας σημειώνουν 15.000 παραβάσεις. Οι περισσότερες αφορούν υπερβολική ταχύτητα, καταδεικνύοντας ότι οι οδηγοί δύσκολα αντιστέκονται στο γκάζι.
Πιο αναλυτικά βεβαιώθηκαν 4.585 παραβάσεις και 1.811 από αυτές ήταν για υπερβολική ταχύτητα. Ακολουθούν οι παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων με 894 παραβάσεις.

ΟΙ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΔΕΟΜΕΝΟΙ ΑΞΟΝΕΣ

Αν η Ιόνια Οδός, πέρνει «άριστα» στην οδική ασφάλεια, δεν συμβαίνει το ίδιο με την Αμβρακία Οδό, τον κάθετο άξονα της που ξεκινά από την Αμφιλοχία και τερματίζει στο Άκτιο. Ο άξονας έχει 15χλμ με χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου, αλλά τα υπόλοιπα παραμένουν ημιτελή και υπο δημοπράτηση.
Σε αυτόν τον άξονα (κυρίως στο παλιό τμήμα) παρατηρούνται πολύ συχνά τροχαία και δυστυχήματα λόγω του πολύ κακού οδοστρώματος, της στενότητας και της ελλειμματικής χάραξης. Οι φορείς στην περιοχή πιέζουν για την ολοκλήρωση του άξονα και ειδικότερα για την περίφημη παράκαμψη Αμφιλοχίας στην οποία απομένουν εργασίες λίγων μηνών για να μπορέσει να αποδοθεί στην κυκλοφορία.
Για τις επεκτάσεις προς Κακαβιά και Αγρίνιο δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία όμως είναι φανερό ότι εξυπηρετούν σημαντικό όγκο οχημάτων καθημερινά. Στην πρώτη έχουμε την κύρια οδική είσοδο-έξοδο προς Αλβανία και στη δεύτερη τη μεγαλύτερη πόλη της Αιτωλοακαρνανίας με τον εκτιμώμενο πληθυσμό να ξεπερνά τις 100.000 κατοίκους. Εδώ ο παράγοντας της οδικής ασφάλειας αναμένεται να αυξηθεί στα πλαίσια της επέκτασης των οδικών αξόνων που αναμένεται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα