Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2023

Με γκάζια μπαίνει το 2023 στις υποδομές: Ποια έργα υπογράφονται, ποια δημοπρατούνται

 κείμενο από το ypodomes.com

Με ...γκάζια μπαίνει το 2023 καθώς μέσα στο πρώτο δίμηνο αναμένεται η υπογραφή πολλών έργων αλλά και η δημοπράτηση νέων. Άλλωστε το διάστημα μέχρι την Άνοιξη θεωρείται από πολλούς η τελευταία στροφή πριν τις εθνικές εκλογές, οπότε θα περιμένουμε να ενταθεί η κινητικότητα στο χώρο των κατασκευών.

Μέσα σε αυτό το διάστημα περιμένουμε τη συμβασιοποίηση έργων που θα αγγίξουν τα 2 δισ. ευρώ με έργα όπως η Λ.Κύμης, η ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη και η παράκαμψη Χαλκίδας. Παράλληλα για πολλά νέα έργα θα ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία όπως ο τριπλός κόμβος στον Σκαραμαγκά, το Ιωάννινα-Κακαβιά, ο αγωγός ύδρευσης Πρέβεζας-Λευκάδας κ.α.

Υπογραφές έργων

Ήδη μέσα στον Δεκέμβριο είδαμε την υπογραφή του πρώτου οδικού ΣΔΙΤ για τη χώρα για το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, ένα έργο-σημαία στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Μέσα στο επόμενο διάστημα οδεύουν για υπογραφές τρία ακόμα μεγάλα οδικά έργα: η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης (ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ), το Μπράλος-Άμφισσα (ΑΒΑΞ) και η παράκαμψη Χαλκίδας (ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ). Τα έργα αυτά είναι σε διαδικασία διαγωνισμού από τις αρχές του 2022 και έφτασε η ώρα των υπογραφών που θα στείλουν στην περίοδο της υλοποίησης.

Παράλληλα τον δρόμο των υπογραφών παίρνουν ακόμα δύο οδικά έργα-ΣΔΙΤ. Το πρώτο είναι για τον άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη (ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ) και το μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος-Νεάπολη (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ).

Με αυτή την πεντάδα ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός μιας γενιάς οδικών έργων, πολλά εκ των οποίων ήταν πολυσυζητημένα για χρόνια. Αναφορικά με το κεντρικό τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά-Ηράκλειο, οι δεσμευτικές προσφορές εκτιμάται ότι θα δοθούν το πρώτο τρίμηνο για να προκύψει ο ανάδοχος. Υπογραφές περιμένουμε και για το οδικό έργο Γραβιά-Μεταλλεία Βωξίτη (ΙΝΤΕΡΚΑΤ).

Εκκίνηση διαγωνισμών

Από τη μία όμως ολοκληρώνονται διαγωνισμοί και από την άλλοι ξεκινούν νέοι. Μέσα στον Ιανουάριο περιμένουμε την εκκίνηση των διαγωνισμών πολλών νέων έργων. Εμβληματικό είναι αυτό για το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού στο Βοτανικό από τον Δήμο Αθηναίων, έργο που αναμένεται από τους πράσινους φιλάθλους. Παράλληλα ξεκινούν διαγωνισμοί έργων του υπουργείου Υποδομών: τα εγγειοβελτιωτικά έργα Αμβρακίας (64,5 εκατ. ευρώ), Ύδρευση Πρέβεζας, Άρτας, Λευκάδας (140 εκατ. ευρώ), τα αντιπλημμυρικά έργα Λουτρακίου (22,3 εκατ. ευρώ), το Φράγμα Μπραμιανού (53,5 εκατ. ευρώ), Φράγμα Τσικνιά (103,9 εκατ. ευρώ).

Δεν ξεχνάμε το μεγάλο έργο του ΟΣΕ για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής που επίσης ξεκινά τον Ιανουάριο αλλά και το έργο-ΣΔΙΤ για τη λειτουργία-συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης από την Αττικό Μετρό. Τα δύο έργα έχουν ήδη τραβήξει το ενδιαφέρον πολλών εταιρειών και αναμένεται η κάθοδος ισχυρών σχημάτων.

Στα μέσα Ιανουαρίου ξεκινούν οι διαγωνισμοί-ΣΔΙΤ για το νέο Πρωτοδικείο Αθηνών (υπ.Δικαιοσύνης) και τα Δικαστικά Μέγαρα σε Λαμία-Βόλο-Καρδίτσα-Τρίκαλα (υπ.ΥΠΟΜΕ) ενώ τον Φεβρουάριο θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την νέα Μονάδα Απορριμμάτων στη Θεσσαλονίκη (ΦΟΔΣΑ) ύψους 241 εκατ. ευρώ.

Προκηρύξεις νέων έργων

Μέσα στο πρώτο δίμηνο αναμένονται και προκηρύξεις νέων έργων. Δύο από αυτά είναι κυριολεκτικά έργα που ήταν στα συρτάρια για πολλά χρόνια. Το Ιωάννινα-Κακαβιά (υπ.ΥΠΟΜΕ) παίρνει την άγουσα για υλοποίηση μετά από ταλαιπωρία 15 και πλέον ετών. Μαζί και το έργο-ανάσα για τη Δυτική Αττική που αφορά την ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλαιω και του τριπλού κόμβου στον Σκαραμαγκά (υπ.ΥΠΟΜΕ).

Το μεγαλύτερο όμως όλων των έργων που περιμένουμε να προκηρυχθεί από μέρα σε μέρα είναι η επέκταση της γραμμής 2 στο Ίλιον (Αττικό Μετρό). Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο έργο ύψους 500 εκατ. ευρώ μήκους 3,5χλμ με 3 σταθμούς. Το έργο είναι βέβαιο πως θα κινητοποιήσει τους 5 μεγάλους ομίλους. Θα πρέπει να διευκρινίσουμε πως στην συγκεκριμένη εργολαβία δεν περιλαμβάνεται η προμήθεια συρμών η οποία θα αποτελέσει αντικείμενο ξεχωριστής εργολαβίας.

Παράλληλα αναμένονται οι προκηρύξεις για τη Λιμνοδεξαμενή Χοχλακίων στη Σητεία (υπ.Αγροτικής Ανάπτυξης), τα αντιπλημμυρικά στη Νέα Μάκρη και το Φράγμα του Πλατύ Ποταμού (υπ.ΥΠΟΜΕ).

Στα έργα του Ελληνικού αναμένεται να ανακοινωθεί σύντομα ο ανάδοχος για τις αθλητικές εγκαταστάσεις ενώ θα προχωρήσουν οι διαγωνισμοί για Vouliagmenis Mall, Riviera Galleria και το Πάρκο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα