Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 23 Μαΐου 2023

Τα 9+1 μεγάλα έργα για τη Θεσσαλονίκη - Ποια είναι σε κατασκευή ποια έρχονται

 κείμενο από το ypodomes.com

9 +1 μεγάλα έργα στη Θεσσαλονίκη φιλοδοξούν να αλλάξουν το πρόσωπο της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της χώρας. Τα έργα αυτά είναι κυρίως συγκοινωνιακά για να βοηθήσουν ούτως ώστε στη Θεσσαλονίκη να βελτιώθούν οι συνθήκες μετακίνησης που σήμερα είναι σε ρυθμούς κορεσμού.

Ειδικότερα στη Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε εξέλιξη η υλοποίηση ενός καλοσχεδιασμένου προγράμματος έργων ύψους περίπου 5 δισ. ευρώ που αφορά την πόλη αλλά και την ευρύτερη περιοχή. Ποια είναι όμως αυτά τα έργα;

1.FlyOver Περιφερειακής Θεσσαλονίκης

Πρόκειται για έργο-ΣΔΙΤ με προϋπολογισμό 377 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και μιλάμε για ένα έργο ιδανικά σχεδιασμένο για τη Θεσσαλονίκη, έναν σύγχρονο υπέργειο αυτοκινητόδρομο, χωρίς διόδια, που θα αλλάξει την καθημερινότητα της πόλης.

Ο διαγωνισμός ξεκίνησε στα τέλη του 2020 και προσφορές δόθηκαν στο τέλος του 2021. Το ανάδοχο σχήμα είναι μεταξύ ΑΒΑΞ-Μυτιληναίου. Η σύμβαση για το έργο-ΣΔΙΤ  υπεγράφη στο τέλος του έτους μέχρι μέσα στο επόμενο διάστημα θα εγκατασταθούν τα πρώτα εργοτάξια για να ξεκινήσει η κατασκευή του. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

2.Μετρό Θεσσαλονίκης

Σε ό, τι αφορά το Μετρό της Θεσσαλονίκης γίνεται μεγάλη προσπάθεια για να μπορέσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Αττικό Μετρό να παραδώσει το εμβληματικό αυτό έργο στη Θεσσαλονίκη στο πρώτο εξάμηνο του 2024. Είναι μια σύνθετη άσκηση καθώς χρειάζεται να ολοκληρωθεί σε χρόνο ρεκόρ ο σταθμός Βενιζέλου ο οποίος καθυστέρησε λόγω των αρχαιοτήτων. Το 2024 θα παραδοθεί η επέκταση προς Καλαμαριά.

Στόχος είναι στο Μετρό να αναδειχθούν τα αρχαιολογικά ευρήματα και να υπάρξει παρουσία τους στους σταθμούς. Παράλληλα θα τρέξει σύντομα και ο διαγωνισμός για τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης μέσω ενός διαγωνισμού ΣΔΙΤ στον οποίο εκτιμάται ότι θα υπάρξει και συμμετοχή ευρωπαϊκών εταιρειών.

Το έργο αποτελείται από τη βασική γραμμή μήκους 9,6 χιλιομέτρων με 13 σταθμούς και την γραμμή Καλαμαριάς μήκους 4,8 χιλιομέτρων με 5 σταθμούς. Στη βασική γραμμή ανάδοχο είναι το σχήμα ΑΚΤΩΡ-WEBUILD-HITACHI και στη γραμμή Καλαμαριάς η ΑΚΤΩΡ. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Αττικό Μετρό.

3.Δικαστικά Μέγαρα Κεντρικής Μακεδονίας

Πρόκειται για διαγωνισμό-ΣΔΙΤ για τη δημιουργία νέων Δικαστικών Μεγάρων σε Σέρρες,Έδεσσα και αναβάθμιση του υφιστάμενου μεγάρου στη Θεσσαλονίκη. Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη από το 2021.

Τα σχήματα που έχουν περάσει στη Β`φάση είναι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΑΒΑΞ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΑΤΕΣΕ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ-REDEX. Τον διαγωνισμό τρέχει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το κόστος εκτιμάται σε 148 εκατ. ευρώ.

4.Νοσοκομείο Παίδων Θεσσαλονίκης

Πρόκειται για ακόμα μια μεγάλη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης θα κατασκευαστεί στη βορειοδυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης, στο Φίλυρο, με δωρεά 150 εκατ. ευρώ του Ιδρύματος και σύμφωνα με τον προγραμματισμό προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στο δημόσιο σύστημα υγείας τον Δεκέμβριο του 2025. Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη και εντός του 2023 εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν οι εργασίες.

5.Γέφυρα Αλιάκμονα

Πρόκειται για έργο το οποίο αναβαθμίζει τον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και θεωρείται μεγάλης σημασίας για την αύξηση του επιπέδου οδικής ασφάλειας. Τα έργα εκτελέστηκαν στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη, στο τμήμα Μαλιακός-Κλειδί.

Στη μήκους 600 μέτρων γέφυρα Αλιάκμονα γίνεται πλήρης ανακατασκευή του φορέα της με αντικατάσταση του καταστρώματος και προσθήκη 6 νέων μεσόβαθρων και 2 ακρόβαθρων. Τα έργα εκτελεί η για την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου η ΑΒΑΞ.

Είναι κομβικό για την ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας. Ένα έργο που έχει ολοκληρώθηκε στο τέλος του 2022.

6.Οδικός Άξονας Θεσσαλονίκη-Έδεσσα

Πρόκειται για οδικό έργο-ΣΔΙΤ το οποίο προωθείται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η δημοπράτηση του έργου είναι γεγονός και στις 5 Δεκεμβρίου 2022 ξεκίνησε ο διαγωνισμός με την εκδήλωση ενδιαφέροντος. Τώρα αναμένεται να περάσουμε στη Β`φάση της διαδικασίας.  Είναι ένα έργο που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον καθώς ο σημερινός άξονας χρίζει άμεσης αναβάθμισης.

Είναι συνολικού μήκους περίπου 80χλμ και προϋπολογισμού 419 εκατομμυρίων ευρώ, στο οποίο περιλαμβάνεται και η λειτουργία και η συντήρηση.

Πρόκειται για έργο στην περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας, είναι νευραλγικής σημασίας, εκτείνεται από το νομό Θεσσαλονίκης έως και το νομό Πέλλας. Το έργο θα μειώσει τους χρόνους διαδρομής, και άρα το κόστος, θα προσδώσει νέα στάνταρ οδικής ασφάλειας, και θα φέρει την πόλη και την βιομηχανική περιοχή κοντύτερα στην παραγωγική ενδοχώρα της Πέλλας και της Περιφέρειας γενικότερα.

7.Οδική σύνδεση ΟΛΘ-ΠΑΘΕ

Το έργο αυτό είναι υπό κατασκευή από την ΑΚΤΩΡ. Αφορά την σύνδεση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Εγνατία Οδός. Η παράδοση του εκτιμάται για τις αρχές του 2024. Με το έργο αυτό θα αυξηθεί σημαντικά η δυνατότητα συνδυασμένων μεταφορών αλλά και τη συνολική ανταγωνιστικότητα του Λιμένα Θεσσαλονίκης ενώ η ανάπτυξη του λιμανιού φέρνει ανάπτυξη στην πόλη, μεγάλες επενδύσεις και θέσεις εργασίας.

8.Σιδηροδρομική σύνδεση ΟΛΘ

Πέρυσι προκηρύχθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ και το έργο σύνδεσης του ΟΛΘ με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Στόχος είναι το μετατραπεί το λιμάνι σε εμπορευματικό κόμβο μεταφορών και logistics στη Βόρεια Ελλάδα και με άμεση θετική επιρροή στις βαλκανικές αγορές.

9.Προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης

Αυτό το έργο δημοπρατήθηκε με τη σιδηροδρομική σύνδεση ΟΛΘ ως ένα πακέτο από την ΕΡΓΟΣΕ. Είναι έργο που ξαναφέρνει στη ζωή ανενεργές γραμμές στη Δυτική Θεσσαλονίκη και δημιουργεί και κάποιες νέες με στόχο τη δημιουργία Προαστιακών γραμμών που θα εξυπηρετούν την δυτική πλευρά της πόλης.

Το +1 έργο

Το δέκατο έργο αφορά την επέκταση του 6ου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Το έργο θεωρείται κρίσιμης σημασίας για την ανάπτυξη του λιμανιού και της πόλης. Θα διπλασιάσει την ικανότητα μεταφοράς εμπορευμάτων και θα κάνει την πόλη κόμβο εμπορευμάτων προς τα Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη. Ο σχετικός διαγωνισμός είναι σε αναμονή και όπως έχει γίνει γνωστό, το έργο θα αναλάβει η κοινοπραξία "MYTILINEOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα