Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024

Πως τρέχουν τα μεγάλα έργα υποδομών στο Ελληνικό

 κείμενο από το ypodomes.com

Με σταθερούς ρυθμούς τρέχουν τα έργα υποδομών στο Ελληνικό καθώς βαίνει προς ολοκλήρωση η σήραγγα στην υπογειοποίηση Ποσειδώνος. Σύμφωνα με πληροφορίες, σήμερα το ποσοστό ολοκλήρωσης αγγίζει το 80%. Το ποσοστό αυτό αφορά στην διαμόρφωση του υπόγειου σκελετού της σήραγγας (δηλαδή της σκυροδέτησης) και πιστεύεται ότι μέσα στο 2025 θα έχει πάρει την τελική της μορφή.

Το έργο που ξεκίνησε το 2022 είναι πλέον στην πιο ώριμη μορφή του καθώς με την ολοκλήρωση της σήραγγας θα ξεκινήσει και η διαδικασία σύνδεση της με την Λεωφόρο Ποσειδώνος στα δύο νέα της άκρα. Η ολοκλήρωση του έργου έχει τοποθετηθεί για τα τέλη του 2025 αλλά στην κυκλοφορία -ύστερα από την περίοδο της δοκιμαστικής λειτουργίας- εκτιμάται πως θα δοθεί στις αρχές του 2026.

Με την υπογειοποίηση της Ποσειδώνος σε μήκος 1,5 χιλιομέτρων από την παραλία Αλίμου μέχρι το ύψος της Μαρίνας Αγίου Κοσμά, θα μειωθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση καθώς καταργούνται 6 φανάρια και γίνεται μια ελεύθερη λεωφόρος. Ο υπογειοποιημένος άξονας α διαθέτει τρεις λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας.

Τα μεγάλα τοπόσημα των έργων υποδομών

Τα έργα υποδομής τα οποία εκτελεί η ΑΒΑΞ για λογαριασμό της Lamda Development που έχει αναλάβει και το 100% της χρηματοδότησης είναι σε αρκετά προχωρημένο στάδιο. Σε αυτά μπορούμε να ξεχωρίσουμε κάποια σημαντικά τοπόσημα.

Το πρώτο τοπόσημο είναι η ανάδειξη των δύο ρεμάτων που διατρέχουν την έκταση της ανάπλασης. Πρόκειται για το ρέμα Τραχώνων στο βορειοδυτικό άκρο και στο Ρέμα Αεροδρομίου που εκβάλει στο νότιο άκρο της μαρίνας του Αγ. Κοσμά.

Ουσιαστικά αυτό που εκτελείται μέσω των έργων αυτών είναι ένα πολύ σημαντικό αντιπλημμυρικό έργο το οποίο δεν προστατεύει μόνο την ευρύτερη περιοχή αλλά αποκαθιστά την ροή των δυο ρεμάτων τα οποία διαπλατύνονται, βαθαίνουν αποκτώντας μεγαλύτερη αντιπλημμυρική ικανότητα.

Το δεύτερο σημαντικό σημείο είναι μια εσωτερική οδική σήραγγα που μεταξύ άλλων θα δίνει πρόσβαση στα υπόγεια παρκινγκ του μελλοντικού The Ellinikon Mall. Αφορά στη δημιουργία μιας οδικής σήραγγας με μήκος περίπου 350 μέτρων και κατόπιν μέσω και αποτελεί μέρος του εσωτερικού βασικού οδικού δικτύου. Ονομάζεται "Mall Underpass".

Ακόμα ένα ενδιαφέρον σημείο των έργων υποδομής είναι το flyover που θα εξυπηρετεί την πρόσβαση στο IRC, δηλαδή στο Ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-HARD ROCK. Το flyover θα συνδέει απευθείας το παραλιακό μέτωπο με την περιοχή του IRC.

Στα βασικά έργα δικτύων κοινής ωφέλειας έχει προβλεφθεί να είναι όλα υπογειοποιημένα. Τα δίκτυα ηλεκτρισμού, ύδρευσης και αποχέτευσης, φυσικού αερίου και τηλεπικοινωνιών. Παράλληλα σε εξέλιξη είναι και η διαμόρφωση του χώρου με πεζοδρόμους, ποδηλατόδρομους, τοπικό οδικό δίκτυο κλπ.

Σημαντικό σημείο αποτελεί και η διαμόρφωση της νέας παραλίας στην περιοχή του Αγίου Κοσμά που θα γίνει σημείο αναφοράς για το παραλιακό μέτωπο, όταν αυτό τεθεί σε πλήρη λειτουργία.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com τα έργα προχωρούν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ενώ το έργο της υπογειοποίησης είναι και ελαφρά μπροστά από τον προγραμματισμό του.

Τα έργα θα αρχίσουν σταδιακά να παραδίδονται από το 2025, τμηματικά και σε εναρμόνιση με τις λοιπές αναπτύξεις της Lamda Development με προτεραιότητα πάντα το παραλιακό μέτωπο.

Το πρώτο έργο που εκτιμάται πως θα παραδοθεί, είναι η σύνδεση του Κέντρου Αθλητικών Εγκαταστάσεων με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Αυτό εκτιμάται πως θα δοθεί δοθεί νωρίς μέσα στο 2025, χωρίς ακόμα να έχει κλειδώσει το πότε ακριβώς.

Αυτό το τμήμα του δρόμου δίνει πρόσβαση σε αθλητές και επισκέπτες, στο υπό διαμόρφωση αθλητικό κέντρο. Να θυμίσουμε πως τα έργα για τις αθλητικές εγκαταστάσεις εκτελούνται από το σχήμα ΜΕΤΚΑ-INTRAKAT και έχουν προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό.

Σύμφωνα με τις μελέτες όταν λειτουργήσει θα υπάρχουν εγκαταστάσεις για δημόσια χρήση αλλά και εγκαταστάσεις για διάφορες αθλητικές δραστηριότητες. Η ολοκλήρωση του εκτιμάται περίπου για το καλοκαίρι του 2025.

Το παραλιακό τμήμα

Η έμφαση όπως αναφέρθηκε και παραπάνω δίνεται στο παραλιακό τμήμα της επένδυσης. Σε αυτό έχουν προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό τα έργα για το Riviera Tower, τα Cove Residences και αναπτύξεις στην περιοχή του Αγίου Κοσμά. Επίσης στα πρώτα στάδια είναι η κατασκευή του παράκτιου mall, Riviera Galleria στην περιοχή της Μαρίνας του Αγίου Κοσμά.

Μέρος του παραλιακού μετώπου θα αρχίσει να παραδίδεται προς τα τέλη του 2025-αρχές του 2026 και θα ακολουθήσουν παραδόσεις μέχρι και το 2027. Το 2028 εκτιμάται πως θα λειτουργήσει και το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα (IRC) που ουσιαστικά θα είναι και το τελευταίο έργο σε αυτή την πρώτη φάση των έργων ανάπτυξης του πόλου του Ελληνικού.

Το Riviera Tower προχωρά και ψηλώνει καθώς πλέον ξεχωρίζει στον Αττικό ουρανό. Η ολοκλήρωση του τοποθετείται το 2026. Το Riviera Galleria έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί το 2027.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα