Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2024

"Κλειδώνει" η ΑΤΕΣΕ στο διαγωνισμό για τα 8 νέα σχολεία μέσω ΣΔΙΤ στα Χανιά

 κείμενο από το ypodomes.com

Ένα βήμα εμπρός έκανε ο διαγωνισμός-ΣΔΙΤ που αφορά την κατασκευή 8 σχολείων και την ανάπλαση του Πάρκου Ειρήνης και Φιλίας στα Χανιά.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com προχθές πραγματοποιήθηκε η αποσφράγιση της προσφοράς που κατέθεσε η ΑΤΕΣΕ και άνευ απροόπτου τις επόμενες ημέρες θα προχωρήσει το πρακτικό με το οποίο η τεχνική εταιρεία θα γίνει προσωρινός ανάδοχος, κλειδώνοντας το έργο.

Εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, η διαδικασία θα συνεχίσει με την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών από την ΑΤΕΣΕ, θα κλειδώσει το χρηματοδοτικό σχήμα και στη συνέχεια θα αποσταλεί η σύμβαση-ΣΔΙΤ στο Ελεγκτικό Συνέδριο για να εγκριθεί και τελικά θα υπογραφεί το έργο με το οποίο θα πάρει σάρκα και οστά.

Με αυτό το έργο η ΑΤΕΣΕ θα έχει πλέον παρουσία σε τρία έργα για σχολικά συγκροτήματα μέσω ΣΔΙΤ. Αυτό καθώς έχει αναλάβει από την περασμένη δεκαετία την κατασκευή 10 σχολείων-ΣΔΙΤ στην Αττική και στις 30 Οκτωβρίου 2024 υπέγραψε σε σχήμα με την METLEN την σύμβαση-ΣΔΙΤ για την κατασκευή 17 σχολείων-ΣΔΙΤ στην Κεντρική Μακεδονία.

Η ΑΤΕΣΕ παράλληλα κατέβασε προσφορά και για τον διαγωνισμό-ΣΔΙΤ που αφορά τις φοιτητικές εστίες στην Δυτική Μακεδονία, έχοντας ακόμα μια παρουσία σε αντίστοιχα έργα ενώ συμμετέχει και στον διαγωνισμό-ΣΔΙΤ για σχολικές μονάδες στην Ρόδο.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι είναι το πρώτο δημοτικό κτιριακό έργο-ΣΔΙΤ της χώρας που επιτυγχάνει σε ανάλογο διαγωνισμό και οδεύει πλέον προς την υλοποίηση με τον Δήμο Χανίων να πρωτοπορεί.

Τα 8 σχολικά συγκροτήματα προβλέπεται να κατασκευαστούν είναι τα παρακάτω:

1.2ο Γυμνάσιο Ακρωτηρίου
2.το 4ο Γυμνάσιο Χανίων στα Λιβάδια,
3.το 3ο Νηπιαγωγείο Νέας Κυδωνίας και 2ο Νηπιαγωγείο Βαμβακόπουλου
4.το 2ο Δημοτικό Νέας Κυδωνίας στην Παρηγοριά,
5.το 18ο Δημοτικό Χανίων και 22ο Νηπιαγωγείο Χανίων,
6.το Δημοτικό Σχολειο Χωραφακίων
7.το 1ο Νηπιαγωγείο Περιβολίων (συστεγάζεται με το Δημοτικό Σχολείο που προβλέπεται επίσης η επέκταση του)
8.23-38ο Νηπιαγωγείο Χανίων

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 42 εκατ. ευρώ. Η σύμβαση-ΣΔΙΤ θα έχει διάρκεια 324 μήνες και συμπεριλαμβάνει 2 περιόδους. Η πρώτη περίοδος που είναι 24 μήνες αφορά την κατασκευή και οι υπόλοιποι 300 μήνες, δηλαδή 25 χρόνια αφορούν τη διάρκεια συντήρησης, καθαρισμού και φύλαξης των σχολικών συγκροτημάτων, τα οποία με την ολοκλήρωση του ΣΔΙΤ θα πρέπει να επιστραφούν στην αρχική τους κατάσταση στο Δήμο Χανίων.

Τα πλεονεκτήματα των έργων ΣΔΙΤ είναι η διατήρηση των υποδομών σε άριστη κατάσταση με αποτέλεσμα να υπάρχει άμεση αναβάθμιση στην ποιότητα των υπηρεσιών που δίδονται και στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για γεωμετρική αναβάθμιση του ρόλου του σχολείου.

Το αντικείμενο του έργου

Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά, αφενός στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή και τεχνική διαχείριση – λειτουργία οκτώ (8) σχολικών μονάδων στον Δήμο Χανίων και αφετέρου στη μελέτη, χρηματοδότηση, ανακατασκευή και τεχνική διαχείριση – λειτουργία και ανάπλαση, τεχνολογική αναβάθμιση του «Πάρκου Ειρήνης και Φιλίας των Λαών» του Δήμου Χανίων, αλλά και ενοποίησή του, με την έννοια της κατασκευής πρόσβασης και διασύνδεσης με τον Δημοτικό Κήπο, μέσω Σ.Δ.Ι.Τ..

Στο πλαίσιο της σύμβασης σύμπραξης, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης (Ι.Φ.Σ.) καλείται να αναλάβει τα ακόλουθα:

α) τη σύνταξη του συνόλου των μελετών, που θα υποβληθούν κατά την εκτέλεση της σύμβασης σύμπραξης, καθώς και το σύνολο των ενεργειών και τη σύνταξη των εγγράφων που απαιτούνται, για να διασφαλισθεί η έγκαιρη έκδοση του συνόλου των αδειοδοτήσεων και εγκρίσεων, που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις·

β) το σύνολο των εργασιών κατασκευής των κτιριακών υποδομών του έργου και ανάπλασης, και διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου αυτών και της ανακατασκευής του πάρκου, όπως θα αναφερθούν αναλυτικά στη Β΄ φάση του διαγωνισμού, προκειμένου οι άνω υποδομές και χώροι να είναι πλήρως διαθέσιμοι προς χρήση, για τον σκοπό που προορίζονται·

γ) το σύνολο των εργασιών μελέτης και ανάπλασης του «Πάρκου Ειρήνης και Φιλίας των Λαών», που περιλαμβάνει ενδεικτικά και όχι αναγκαία, την κατασκευή νέων στεγάστρων, για την αύξηση των περιοχών σκίασης, την αντικατάσταση σκληρών υλικών, τη φύτευση νέων δέντρων, την εγκατάσταση νέων φωτιστικών με τεχνολογία εξοικονόμησης ενέργειας, τη δημιουργία μικρού μεγέθους εγκαταστάσεων για νέες χρήσεις (π.χ. γήπεδα τένις, μπάσκετ χωρίς κερκίδες), τον εκσυγχρονισμό της εγκατάστασης της λίμνης στο βόρειο τμήμα του πάρκου, την τοποθέτηση στεγάστρου –για στήριξη φωτοβολταϊκών στοιχείων, τη διάνοιξη περάσματος δυτικά του πάρκου, τη διαμόρφωση ράμπας από το βόρειο τμήμα του πάρκου μέχρι το κεντρικό τμήμα του και την εγκατάσταση αισθητήρων –για την καταγραφή των παραμέτρων του κλίματος στα διάφορα σημεία του πάρκου, με σκοπό την αντιμετώπιση των θερμικά μη άνετων συνθηκών του πάρκου και την επίλυση των προβλημάτων (π.χ. προσβασιμότητα), σε ιδιαίτερα προβληματικές περιοχές του και η ενοποίησή του με τον Δημοτικό Κήπο, υπό την έννοια της σύζευξης αυτών, διά της κατασκευής ενδεικτικά, εναερίου ή υπογείου προσβάσεως και επικοινωνίας μεταξύ των 2 χώρων, για την εξυπηρέτηση των χρηστών·

δ) τη χρηματοδότηση του έργου με ίδια ή / και δανειακά κεφάλαια·

ε) την τεχνική διαχείριση, καθ’ όλη τη διάρκεια της σύμβασης σύμπραξης, η οποία συνίσταται, ιδίως, στην επιθεώρηση, τη συνήθη, την προληπτική και τη διορθωτική συντήρηση, τη βαριά συντήρηση, την καθημερινή τεχνική λειτουργία και επιστασία, για την ετοιμότητα και ικανότητα, για λειτουργία των εγκαταστάσεων και συστημάτων των κτιριακών υποδομών, και του περιβάλλοντος χώρου αυτών και του πάρκου, ούτως ώστε το έργο να είναι απολύτως κατάλληλο και διαθέσιμο, σύμφωνα με τις απαιτήσεις διαθεσιμότητας και με όσα θα οριστούν στη Β΄ φάση του διαγωνισμού·

στ) την ασφάλιση των κτιριακών και λοιπών εγκαταστάσεων, και συστημάτων των υποδομών, που αποτελούν αντικείμενο της σύμβασης σύμπραξης, τόσο κατά τη φάση μελέτης και της κατασκευής, όσο και κατά τη φάση λειτουργίας, όπως αυτή θα προσδιορίζεται αναλυτικά στη Β’ φάση του διαγωνισμού·

ζ) τη φύλαξη και τον καθαρισμό των κτιριακών και λοιπών εγκαταστάσεων, και συστημάτων των υποδομών, που αποτελούν αντικείμενο της σύμβασης σύμπραξης, καθ’ όλη τη διάρκεια της σύμβασης σύμπραξης, όπως αυτή θα προσδιορίζεται αναλυτικά στη Β’ φάση του διαγωνισμού και με την επιφύλαξη των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας, περί προστασίας της προσωπικότητας και των προσωπικών δεδομένων, με αντάλλαγμα πληρωμές διαθεσιμότητας, κατά την περίοδο λειτουργίας των ανωτέρω.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα