Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2024

Ξεκίνησαν οι πρόδρομες εργασίες για την μεγάλη επένδυση της H.I.G. Capital στον Ασπρόπυργο

 κείμενο από το ypodomes.com

Σε εξέλιξη είναι οι πρόδρομες εργασίες για την μεγάλη επένδυση της HIG Capital στον Ασπρόπυργο. Όπως ανέφερε από το βήμα του 25ου συνεδρίου της ΕΕL, ο επικεφαλής της, Κωνσταντίνος Μπήτρος, στις αρχές του 2025 θα ξεκινήσει η κατασκευή των πρώτων χώρων. Τα έργα όπως είχε ανακοινώσει και παλαιότερα θα ολοκληρώνονται και θα λειτουργούν σταδιακά.

Πρόκειται για την μεγάλη επένδυση των 300 εκατ. ευρώ με την οποία φιλοδοξείται να δημιουργηθεί όχι απλά ένα Logistics Park αλλά μια νέα πόλη στην περιοχή του Ασπροπύργου, στις παλιές εγκαταστάσεις της Ελληνικής Χαλυβουργίας.

Μιλώντας γενικότερα για την επένδυση, ο κ.Μπήτρος τόνισε πως στην περιοχή εντοπίζονται προβλήματα στο κομμάτι των υποδομών καθώς τις ώρες αιχμής μπορεί ένα φορτηγό να χρειάζεται έως και 40 λεπτά για να μπορέσει να προσεγγίσει τις εγκαταστάσεις λόγω της στενότητας των δρόμων και της μεγάλης κίνησης οχημάτων ενώ μίλησε και για την επικινδυνότητα που παρουσιάζει πολλές φορές η περιοχή.

Ο κ.Μπήτρος εξέφρασε επίσης την ευχή να προχωρήσει ο νέος οδικός άξονας που θα συνδέσει την Ελευσίνα με τα Οινόφυτα και ο οποίος ξεκινά από τον κόμβο 3 της Αττικής Οδού αλλά και να μπορέσει να λειτουργήσει και πάλι επαρκώς η σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης καθώς αυτή μειώνει σημαντικά το κόστος μεταφοράς.

"Θέλουμε να βελτιώσουμε συνολικά την εικόνα της περιοχής, να δούμε πως μπορούμε να βελτιώσουμε το περιβάλλον γύρω μας, για να αυξηθεί η προστιθέμενη αξία της περιοχής αλλά κυρίως για τους χρήστες του hub του οποίου κατασκευάζουμε" είπε χαρακτηριστικά ο κ.Μπήτρος.

Παράλληλα η OB Streem όπως σημείωσε ο κ.Μπήτρος έχει ξεκινήσει τις πρώτες end to end μεταφορές από την Ασία στην Ευρώπη. Καθημερινά η εταιρεία κινεί περίπου 160 φορτηγά την ημέρα στον άξονα Αθηνας-Θεσσαλονίκης. "Δεν είναι η Ελλάδα ο στόχος, είναι η Ευρώπη, κινούμαστε προς την επίτευξη του να γίνει η χώρα διεθνής κόμβος μεταφορών" σημείωσε και όπως είπε η εταιρεία προχωρώντας προς τον στόχο του carbon neutral μέχρι το 2030 ήδη πειραματίζεται με φορτηγά με καύσιμο το lng.

Η επένδυση στον Ασπρόπυργο

Αυτό που ουσιαστικά επιδιώκεται να δημιουργηθεί στο παλιό ακίνητο της Ελληνικής Χαλυβουργίας είναι ένας πολυχώρος ο οποίος θα συνδυάζει την λειτουργία ενός logistics park αλλά και την δημιουργία ενός πόλου πάνω στην Εθνική Οδό. Πιθανό όνομα της επένδυσης είναι το Hull Logistics City (HLC).

Πέρα από την ύπαρξη αποθηκών που θα φιλοξενήσουν τις λειτουργίες logistics, στο εγκεκριμένο σχέδιο της στρατηγικής επένδυσης περιλαμβάνεται η ανέγερση και λειτουργία ξενοδοχείου, ιδιωτικής κλινικής, εμπορικών καταστημάτων, χώρων εστίασης, στάθμευσης, ανεφοδιασμού καυσίμων και ξεκούρασης.

Πολύ σημαντικός παράγοντας για την επένδυση της HIG αποτελεί επίσης η δημιουργία χώρου συναρμολόγησης προϊόντων σε απόσταση βολής από το λιμάνι του Πειραιά, ένας από τους πρώτους στην Ελλάδα.

Ο πολυχώρος που είναι υπό κατασκευή φιλοδοξεί να λειτουργήσει σαν μια "μικρή πόλη" με συνδυαστικές λειτουργίες. Προβλέπεται για παράδειγμα λειτουργία ενός ξενοδοχείου το οποίο κατά πάσα πιθανότητα θα διαχειρίζεται η Ella Resorts, του ξενοδοχειακού σκέλους της HIG, θα μπορεί να φιλοξενεί από στελέχη των εταιρειών logistics μέχρι οδηγούς που θέλουν να διανυκτερεύσουν.

Επίσης θα λειτουργήσει χώρος εστίασης κάτω από κάποια από τις επώνυμες αλυσίδες της ελληνικής αγοράς. Η κλινική θα είναι γενικού χαρακτήρα και θα προσφέρει υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας και μάλιστα σε μια περιοχή που απουσιάζουν τέτοιες δομές.

Το ίδιο, με τον σταθμό ανεφοδιασμού καυσίμων που θα λειτουργήσει από εταιρεία του χώρου, όπως και οι εμπορικοί χώροι. Για όλες αυτές τις επιπλέον λειτουργίες σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις και οι συμφωνίες που θα προκύψουν θα ανακοινωθούν τους επόμενους μήνες.

Σημαντικό μέρος της επένδυσης αφορά και τις λιμενικές εγκαταστάσεις που διαθέτει το ακίνητο και που προσδίδουν και έναν ευρύτερο χαρακτήρα στην επένδυσης του Αμερικανικού fund.

Στην επένδυση προβλέπονται επίσης και ανταποδοτικά οφέλη προς τον Δήμο Ασπροπύργου με την ύπαρξη χώρου πρασίνου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα