Δευτέρα 10 Μαρτίου 2025

Μετρό Αθήνας: "πράσινο φως" στην περιβαλλοντική μελέτη για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον

 κείμενο από το ypodomes.com

Ένα βήμα έκανε ο μεγάλος διαγωνισμός της Ελληνικό Μετρό για την επέκταση της γραμμής 2 στο Ίλιον καθώς το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έδωσε το πράσινο φως στην περιβαλλοντική μελέτη. Αυτό ουσιαστικά κλειδώνει και το αντικείμενο των εργασιών που πρόκειται να γίνουν όταν ξεκινήσει η υλοποίηση των έργων.

Σε αντίθεση με ότι συμβαίνει με την γραμμή 4, όπου επιλέχθηκε να γίνουν ξεχωριστές εργολαβίες, μια τα πρόδρομα έργα και μια για το κυρίως έργο, η επέκταση προς Ίλιον θα τα περιλαμβάνει όλα σε μια εργολαβία.

Αυτό σημαίνει πως όταν συμβασιοποιηθεί το έργο θα πρέπει να ξεκινήσουν οι οριστικές μελέτες και στις θέσεις που έχουν χωροθετηθεί οι σταθμοί να γίνουν όλες οι παρακάμψεις δικτύων, οι αρχαιολογικές εργασίες και οι κυκλοφοριακές μελέτες.

Στη συνέχεια και αφού έχει ολοκληρωθεί αυτό το στάδιο, θα ξεκινήσουν οι εκσκαφές στους τρεις σταθμούς και τα φρέατα της επέκτασης ενώ θα πιάσει δουλειά και ένας μετροπόντικας ο οποίος θα αναλάβει την διάνοιξη της σήραγγας των 4 χιλιομέτρων που τελικά θα συνδεθεί με την εν λειτουργία σήραγγας στην περιοχή της Ανθούπολης.

Το ευτύχημα στην περίπτωση του Μετροπόντικα είναι πως σήμερα έχουμε δύο μηχανήματα που διανοίγουν την σήραγγα στην γραμμή 4 και όταν ολοκληρωθεί το έργο τους μπορούν να μετακινηθούν σε άλλα έργα μετρό, όπως αυτό της επέκτασης προς Ίλιον.

Η επέκταση προς Ίλιον

Το επόμενο απαραίτητο βήμα που χρειάζεται να γίνει είναι να βρεθεί χρηματοδότηση για την επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον. Ο διαγωνισμός που είναι σε εξέλιξη από τον Μάιο του 2023 έχει ένα προβλεπόμενο κόστος 550 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ). Το ποσό αυτό όπως και όλες οι προηγούμενες επεκτάσεις του δικτύου αναζητείται από ευρωπαϊκά κονδύλια και κατά βάση το ΕΣΠΑ 2021-2027, χωρίς όμως ακόμα να έχει κλειδώσει η χρηματοδότηση.

Το θετικό είναι πως έργα Μετρό είναι έργα πρώτης προτεραιότητας για την Ευρωπαϊκή Ένωση και τυγχάνουν κατά προτεραιότητα χρηματοδότηση σε σχέση για παράδειγμα με οδικά έργα, ωστόσο προς το παρόν η αναζήτηση συνεχίζεται.

Εδώ να θυμίσουμε πως ο διαγωνισμός της Ελληνικό Μετρό ξεκίνησε πριν από περίπου 1,5 έτος με την εκδήλωση ενδιαφέροντος και την συμμετοχή 4 σχημάτων: ΤΕΡΝΑ, INTRAKAT, ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM και ΑΚΤΩΡ-ΜΕΤΚΑ.

Ο διαγωνισμός της Ελληνικό Μετρό για την επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον, προβλέπει περίπου 4 χιλιόμετρα υπόγειας διπλής γραμμής και την κατασκευή 3 σταθμών. Οι δύο από αυτούς θα είναι επί της Λεωφόρου Θηβών. Ο πρώτος είναι ο σταθμός ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ στη συμβολή των οδών Θηβών και Καππαδοκίας και ο δεύτερος είναι ο σταθμός ΙΛΙΟΝ στη συμβολή των οδών Θηβών και Ελαιών. Ο νέος τερματικός σταθμός θα ονομάζεται ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ και θα κατασκευαστεί στη συμβολή των οδών Αγίου Νικολάου και Παραμυθιάς στα σύνορα Ιλίου και Καματερού.

Η επέκταση αυτή θα είναι για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ένα από τα μεγαλύτερα συγκοινωνιακά επιτεύγματα των επομένων ετών και εντάσσεται στον προγραμματισμό για την “τιθάσευση” του κυκλοφοριακού προβλήματος της πρωτεύουσας της χώρας. Με την λειτουργία του η διαδρομή από το Ίλιον μέχρι την Ομόνοια θα διαρκεί περίπου 15 λεπτά ενώ το μέσο θα φτάσει σχεδόν μέχρι τα όρια του Δήμου Αγίων Αναργύρων-Καματερού στην περιοχή του Αγίου Νικολάου.

Ο επιβάτης θα μπορεί να διασχίσει ολόκληρη τη γραμμή 2 από το Ίλιον μέχρι το Ελληνικό σε κάτι περισσότερο από 30 λεπτά ενώ με μια μετεπιβίβαση στην Ομόνοια θα φτάνει στο λιμάνι του Πειραιά σε περίπου 35 λεπτά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα