Τρίτη 18 Μαρτίου 2025

Κυβερνητικό Πάρκο ΠΥΡΚΑΛ: ακόμα ένα βήμα για το διαγωνισμό - "Πράσινο φως" για το Ρυμοτομικό Σχέδιο

 κείμενο από το ypodomes.com

Ακόμα ένα βήμα κάνει ο διαγωνισμός για το κυβερνητικό πάρκο της ΠΥΡΚΑΛ καθώς εχθές δημοσιεύθηκε η απόφαση που εγκρίνει το Ρυμοτομικό Σχέδιο Εφαρμογής (ΡΣΕ) ανοίγοντας τον δρόμο για την ωρίμανση της διαδικασίας.

Να θυμίσουμε πως το ΡΣΕ είχε υποβληθεί τον Φεβρουάριο και η έγκριση του αποτελεί στοιχείο του διαγωνισμού.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση πλέον θα πρέπει να εκπονηθούν μελέτες αποκατάστασης και επανάχρησης των μνημείων που είναι χαρακτηρισμένα από το υπουργείο Πολιτισμού αλλά και οι χώροι στον περιβάλλοντα χώρο και τον προστατευόμενο κήπο.

Επισημαίνεται πως οι εργασίες εκσκαφών θα είναι υπό την εποπτεία του υπουργείου Πολιτισμού (όπως άλλωστε γίνεται σε όλα τα έργα, ακόμα και τα ιδιωτικά). Αρμόδια υπηρεσία είναι η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ανατολικής Αττικής και Εφορεία Παλαιοανθρωπολογίας Σπηλαιολογίας).

Ποια είναι όμως τα διατηρητέα κτίρια που χαρακτηρίζονται ως νέοτερα μνημεία; η παλαιά Πύλη του εργοστασίου, τα κτίρια 1, 2, 4 και 6 και τη Σήραγγα Βλητικών δοκιμών στο δυτικό τμήμα του οικοπέδου που χρονολογούνται στην πρώτη περίοδο λειτουργίας του εργοστασίου, τα κτίρια 7, 8 και 9 με τον περιβάλλοντα χώρο του κήπου της κατοικίας, διότι χρονολογούνται επίσης στην πρώτη περίοδο, τα κτίρια 11, 12 και 19 διότι ανήκουν στον κεντρικό πυρήνα των αρχικών και βασικών κτιρίων για τη λειτουργία του εργοστασίου, ιδιαίτερα τα 11 και 12 ως συνοδά κτίρια.

Να θυμίσουμε πως στην εκδήλωση ενδιαφέροντος της 25ης Οκτωβρίου 2024, το παρών έδωσαν τα σχήματα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, AVAX-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, METLEN-AKTOR. To έργο υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ και το κόστος του φτάνει τα 522 εκατ. ευρώ.

Τι προβλέπει το Ρυμοτομικό

Με το Ρυμοτομικό Σχέδιο διακρίνονται δύο περιοχές: η μια για την ανάπτυξη του Πολεοδομικού Κέντρου και η άλλη για την ανάπτυξη Ελεύθερου Χώρου και Αστικού Πρασίνου.

Συνολικά πέντε οικοδομικά τετράγωνα προορίζονται για κτιριακές αναπτύξεις. Στο βορειοδυτικό τμήμα στην οδό Ηλιουπόλεως θα χτιστούν νέα κτίρια δίπλα στο υφιστάμενο ενώ θα υπάρχει ένα διπλό ψηλό κτίριο στο βορειοαανατολικό τμήμα.

Εσωτερικά θα υπάρχει ακόμα ένα τετράγωνο με τα διατηρητέα κτίρια που θα έχουν χρήση ως γραφεία διοίκησης. Συνολικά 24 κτίρια έχουν κριθεί ως διατηρητέα.

Επίσης υπάρχουν άλλα δύο οικοδομικά τετράγωνα με την κατασκευή νέων κτιρίων.

Το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος έχει οριστεί σε 28 μέτρα και η μέγιστη δόμηση σε 145.800 τ.μ.

Για την ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου υπάρχουν και αντιδράσεις από φορείς ενώ έχουν σημειωθεί δύο προσφυγές.

Ο διαγωνισμός

Από τα μέσα Ιανουαρίου ο διαγωνισμός έχει εγκριθεί να περάσει στη Β` φάση και αναμένεται πλέον η εκκίνηση του. Είναι η φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου που θα καταλήξει στην υποβολή των προσφορών, ίσως και μέσα στο έτος.

Η ολοκλήρωση, δηλαδή οι υπογραφές, τοποθετούνται το 2026. Ο ανάδοχος θα αναλάβει το έργο για 30 χρόνια, με τα πρώτα τρία χρόνια να αφορούν την κατασκευαστική περίοδο.

Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του Υπερταμείου ορίστηκε από την Κυβερνητική Επιτροπή αρμόδια για τη διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας και την παρακολούθηση της εκτέλεσης των συμβάσεων για την υλοποίηση του έργου. Το έργο είναι υπό την εποπτεία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Το Κυβερνητικό Πάρκο θα φιλοξενεί 9 υπουργεία σε νέα και υφιστάμενα κτίρια, καθώς και πολιτιστικές και ψυχαγωγικές εγκαταστάσεις. Εκεί πρόκειται να στεγαστούν οι κεντρικές υπηρεσίες των υπουργείων Οικονομικών, Ανάπτυξης, Εργασίας, Υγείας, Περιβάλλοντος, Πολιτισμού, Εσωτερικών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τουρισμού, ενώ προβλέπεται επίσης η εγκατάσταση του Υπερταμείου και των θυγατρικών του (ΤΑΙΠΕΔ και ΕΤΑΔ).

Στις εγκαταστάσεις της παλιάς ΠΥΡΚΑΛ θα παραμείνουν διατηρούμενα κτίρια έκτασης 47.704 τ.μ., τα οποία έχουν κατασκευαστεί σε τρεις αρχιτεκτονικές περιόδους (1890-1930, 1930-1950 και 1950-2000) τα οποία καλύπτουν επιφάνεια 27,7 περίπου στρεμμάτων. Η επιφάνειά τους θα αυξηθεί κατά 55% -με εσωτερικές μεταρρυθμίσεις που θα γίνουν- και θα φτάσει τα 64.314 τ.μ. Τα βιομηχανικά κτίρια θα διατηρηθούν κατόπιν στατικής ενίσχυσης, ριζικής ανακαίνισης και επέκτασης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα