Το Αττικό Μετρό συνεχίζει να επεκτείνεται και στα επόμενα 2,5 χρόνο απο τώρα θα προστεθούν τμηματικά άλλοι 10 Σταθμοί. Η Αθήνα έχει ανάγκη απο νέους σταθμούς και ενδεχομένως νέες γραμμές. Σε φάση μελέτης βρίσκεται η νέα γραμμή 4 που θα συνδέει το Γαλάτσι με το Μαρούσι περνόντας απο το κέντρο της Αθήνας (σε λίγες μέρες θα υπάρξει αφιέρωμα σε αυτή τη νέα μελλοντική γραμμή με 20 Σταθμούς) . Με αυτή την επέκταση θα καλυφθεί σχεδόν εξολοκλήρου το κέντρο το Γαλάτσι καθώς και η Κηφισίας.
Κατά την άποψη μου και σίγουρα μετά την κατασκευή της υπό δημοπράτηση επέκτασης απο το Χαιδάρι προς τον Πειραιά είναι απαραίτητη η περαιτέρω επέκταση της Γραμμής 2 απο την Ανθούπολη (θα ανοίξει τέλος του 2008) μέχρι το Ίλιον και νότια απο το Ελληνικό (θα ανοίξει τέλος του 2009) μέχρι τη Γλυφάδα. Εξίσου απαραίτητη είναι και μια επέκταση στα Βόρεια Προάστια απο τη Δουκίσσης Πλακεντίας προς τα Μελλίσσια. Μια σημαντική λύση θα έδινε και η γραμμή του ΟΣΕ στη διακλάδωση στο ύψος των Αγίων Αναργύρων μέχρι το Ζεφύρι. Με μία μικρή επεκταση απο τη διακλάδωση μέχρι το Σταθμό Κάτω Πατήσια θα μπορούσε να υπάρξει μια μεγάλη επέκταση προς τα Βορειο-δυτικά Προάστια της Αθήνας που δεν έχουν καμία εξυπηρέτηση απο μέσο σταθερής τροχιάς.
Επίσης τα νότια προάστια με πρόσωπο στην παραλιακή έχουν μια ανεπαρκής εξυπηρέτηση απο το Τραμ ενώ σε αναμονή είναι και τα δυτικά προάστια του Πειραιά (Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Αμφιάλη, Νεάπολη, Πέραμα).
Απομένει να δούμε πέρα απο τις δικές μας σκέψεις και τις προτάσεις της επίσημης πολιτείας.Το Αττικό Μετρό συνεχίζει να επεκτείνεται και στα επόμενα 2,5 χρόνο από τώρα θα προστεθούν τμηματικά άλλοι 10 Σταθμοί. Η Αθήνα έχει ανάγκη από νέους σταθμούς και ενδεχομένως νέες γραμμές. Σε φάση μελέτης βρίσκεται η νέα γραμμή 4 που θα συνδέει το Γαλάτσι με το Μαρούσι περνώντας από το κέντρο της Αθήνας (σε λίγες μέρες θα υπάρξει αφιέρωμα σε αυτή τη νέα μελλοντική γραμμή με 20 Σταθμούς) . Με αυτή την επέκταση θα καλυφθεί σχεδόν εξολοκλήρου το κέντρο το Γαλάτσι καθώς και η Κηφισίας.
Κατά την άποψη μου και σίγουρα μετά την κατασκευή της υπό δημοπράτηση επέκτασης από το Χαιδάρι προς τον Πειραιά είναι απαραίτητη η περαιτέρω επέκταση της Γραμμής 2 από την Ανθούπολη (θα ανοίξει τέλος του 2008) μέχρι το Ίλιον και νότια από το Ελληνικό (θα ανοίξει τέλος του 2009) μέχρι τη Γλυφάδα. Εξίσου απαραίτητη είναι και μια επέκταση στα Βόρεια Προάστια από τη Δουκίσσης Πλακεντίας προς τα Μελίσσια. Μια σημαντική λύση θα έδινε και η γραμμή του ΟΣΕ στη διακλάδωση στο ύψος των Αγίων Αναργύρων μέχρι το Ζεφύρι. Με μία μικρή επέκταση από τη διακλάδωση μέχρι το Σταθμό Κάτω Πατήσια θα μπορούσε να υπάρξει μια μεγάλη επέκταση προς τα Βόρειο-δυτικά Προάστια της Αθήνας που δεν έχουν καμία εξυπηρέτηση από μέσο σταθερής τροχιάς.
Επίσης τα νότια προάστια με πρόσωπο στην παραλιακή έχουν μια ανεπαρκής εξυπηρέτηση από το Τραμ ενώ σε αναμονή είναι και τα δυτικά προάστια του Πειραιά (Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Αμφιάλη, Νεάπολη, Πέραμα).
Απομένει να δούμε πέρα από τις δικές μας σκέψεις και τις προτάσεις της επίσημης πολιτείας.
Τι είπε ο 49χρονος φιλόλογος στην αντιτρομοκρατική για τη γιάφκα στο
Παγκράτι
-
O 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη, καθώς εντοπίστηκε οπλοστάσιο σε υπόγειο
που νοίκιαζε στο Παγκράτι, ανέφερε στην αντιμοκρατική ότι δεν έχει καμία
σχέσ...
Πριν από 1 ημέρα
2 σχόλια:
Κατ’ αρχάς συγχαρητήρια για το περιεχόμενο του ιστολογίου. Είναι πολύ ενδιαφέροντα τα θέματα με τα οποία ασχολείσαι.
α) Η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό (Μ.Α.Μ.) που ολοκληρώθηκε το 2000-01 (Έκθεση 4) προέβλεπε τις εξής γραμμές μετρό:
2 Πετρούπολη – Γλυφάδα με κλάδο Πανεπιστήμιο – Γαλάτσι
3 Πειραιάς – Αεροδρόμιο (μέσω Πικερμίου) με κλάδο Πανόρμου – Παράδεισος
(χάρτης προβλεπόμενου δικτύου μετρό: 1,17 MB, 294 KB, χάρτης όλου του συστήματος: 1,30 MB, 298 KB – τι προέβλεπε η 3η έκθεση της Μ.Α.Μ.: 311wt8.jpg)
Όπως ξέρεις, οι κλάδοι των γραμμών 2 και 3 τελικά συνενώθηκαν ώστε με την προσθήκη κάποιων ενδιάμεσων σταθμών να προκύψει η υπό μελέτη 4η γραμμή του μετρό. Επίσης η χάραξη Πλακεντίας – Αεροδρόμιο μέσω Παλλήνης και Πικερμίου δεν υλοποιήθηκε, αντιθέτως το μετρό προσέγγισε το αεροδρόμιο μέσω του διαδρόμου του προαστιακού σιδηροδρόμου.
β) Όσον αφορά την μετρική σιδηροδρομική γραμμή από τους Αγίους Αναργύρους έως τα Άνω Λιόσια (που συνεχίζει προς Ασπρόπυργο, Ελευσίνα, Μέγαρα κτλ. – χάραξη των Σ.Π.Α.Π.), δυστυχώς είναι άγνωστο το μέλλον της.
● Η γραμμή αυτή από Αγίους Αναργύρους έως Ελευσίνα είναι διπλή. Η μία είναι μετρική, ενώ η άλλη συνδυασμένου (μεικτού) εύρους και συνδέεται με τον άξονα Πειραιά – Σ.Κ.Α. Η μετρική γραμμή έχει αποκοπεί στα Μυκονιάτικα (μεταξύ Τριών Γεφυρών και Αγίων Αναργύρων), ενώ πιο πριν στη θέση της έχει στρωθεί από την αρχή κανονική γραμμή. Μετά την Ελευσίνα η μετρική γραμμή συνεχίζει μονή.
● Ο Ο.Σ.Ε. δεν έχει διευκρινίσει τι θα γίνει η γραμμή αυτή. Παλιότερα είχε δημοσιεύσει χάρτες όπου αξιοποιείται μόνο το τμήμα Άνω Λιόσια – Μέγαρα της γραμμής για προαστιακά δρομολόγια (Πειραιάς ή Αθήνα – Μέγαρα, υποθέτω μετά από μετατροπή της υφιστάμενης γραμμής σε κανονικού εύρους): diktyo_2004.jpg, diktyo_2010.jpg, suburban.jpg (χάρτες από το παλιό site του Ο.Σ.Ε. φυλαγμένοι στο archive.org)
● Η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό δεν παρενέβη στα σχέδια του Ο.Σ.Ε., οπότε στους χάρτες της η γραμμή Αγίων Αναργύρων – Άνω Λιοσίων δεν αξιοποιείται.
● Αντίθετα, το Εργαστήριο Αστικού Περιβάλλοντος του Ε.Μ.Π., στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος «Ολοκληρωμένο δίκτυο τραμ στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Αθηνών», έχει παρουσιάσει μελέτη για αξιοποίηση της γραμμής με ελαφρύ μετρό / tram-train («Διερεύνηση σύνδεσης με μέσο σταθερής τροχιάς των Άνω Λιοσίων και του Θριασίου με το κέντρο της Αθήνας», Νοέμβριος 2005). Τα δρομολόγια που προτείνονται είναι Κάτω Πατήσια (εναλλακτικά Άγιοι Ανάργυροι ή στ. Λαρίσης) – Ναυπηγεία Ελευσίνας. Ο σχετικός χάρτης: ath-ele_lrt-1.jpg . Για το tram-train βλ. και σχετικό δημοσίευμα του δικτύου Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ.*
Έγραψα είναι άγνωστο το μέλλον της γιατί κάποιοι (στον Ο.Σ.Ε. και όχι μόνο) δεν κοιτάζουν το συμφέρον του επιβατικού κοινού, αλλά φοβούνται ότι αν υλοποιηθούν τέτοια δρομολόγια θα κόβουν επιβάτες από τον προαστιακό!
γ) Τι πρέπει να γίνει κατά τη γνώμη μου:
● Να προχωρήσουν όλες οι επεκτάσεις του μετρό που προέβλεπε η Μ.Α.Μ. σύμφωνα και με τις μετέπειτα αναθεωρήσεις ώστε να έχουμε τις γραμμές Πετρούπολη – Γλυφάδα, Πειραιάς (Ευαγγελίστρια) – Αεροδρόμιο και Γαλάτσι – Μαρούσι (επιφυλάξεις έχω μόνο στη χάραξη της γραμμής 4 στην περιοχή του Ζωγράφου).
● Το σχέδιο του Ο.Α.Σ.Α. για εξ ολοκλήρου υπόγεια επέκταση της γραμμής 1 (Η.Σ.Α.Π.) από την Κηφισιά μέχρι τον Άγιο Στέφανο το θεωρώ περιττή πολυτέλεια σε αυτή τη φάση. Ας επεκταθεί αρχικά μέχρι τη Νέα Ερυθραία ή την Εθνική Οδό και βλέπουμε (άλλες περιοχές έχουν πολύ μεγαλύτερη προτεραιότητα).
● Είναι εμφανής η ανάγκη για κατασκευή μιας νέας κυκλικής γραμμής μετρό που να συνδέει όλες τις υπόλοιπες μεταξύ τους, όπως και τις γραμμές τραμ και προαστιακού σιδηροδρόμου. Η 5η γραμμή θα εξυπηρετεί περιφερειακές μετακινήσεις, θα αποσυμφορήσει το κεντρικό τμήμα του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου και θα καλύψει σημαντικούς πόλους έλξης που δεν καλύπτονται καθόλου από μέσα σταθερής τροχιάς (Πανεπιστημιούπολη, Πολυτεχνειούπολη, Τ.Ε.Ι. Αθήνας και Πειραιά, πιθανώς Αττικό Νοσοκομείο). Γι’ αυτήν θα γράψω σε επόμενο σχόλιο.
● Να αξιοποιηθεί ο διάδρομος των Σ.Π.Α.Π. οπωσδήποτε στο τμήμα μεταξύ Αγίων Αναργύρων και Ελευσίνας, κατά προτίμηση δρομολόγια να γίνονται από τα Κάτω Πατήσια έως και τα Μέγαρα. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να καταργούμε υπάρχουσες σιδηροδρομικές γραμμές!
Επίσης
● να προχωρήσουν τα σχέδια για προαστιακό σιδηρόδρομο στα Μεσόγεια μέχρι το Λαύριο και τη Ραφήνα και
● να υλοποιηθεί η μελέτη του Εργαστηρίου Αστικού Περιβάλλοντος για εκτεταμένο δίκτυο τραμ.
Υ.Γ. Στους συνδέσμους μπορείς να προσθέσεις:
α) Φόρουμ stadia.gr - Ενότητα «Υποδομές και έργα»
β) Amnizia (δικτυακός τόπος αφιερωμένος στον σιδηρόδρομο)
Υ.Υ.Γ. Νομίζω ότι πρέπει να αφήνεις περισσότερες δημοσιεύσεις (post) στην 1η σελίδα, ώστε τα λίγο παλιότερα θέματα να μη φεύγουν γρήγορα από την αρχική σελίδα.
* Το τραμ της Καρλσρούης στο Bad WIldbad
[...] Συνδυάζοντας τα προτερήματα των δύο αυτών υποδομών, τα τραμ αυτά μπορούν να προσφέρουν αξιόπιστες και ευέλικτες υπεραστικές υπηρεσίες. Το σύστημα αυτό μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα της αξιοποίησης της μετρικής γραμμής Αγίων Αναργύρων - Ελευσίνας - Μεγάρων, όπου αντίστοιχοι συρμοί μπορούν να δρομολογηθούν εξασφαλίζοντας σημαντικό μεταφορικό έργο με μηδενική περιβαλλοντική επιβάρυνση στις επιβαρυμένες αυτές περιοχές.
αξιόπιστες και ευέλικτες υπεραστικές υπηρεσίες όπως ακριβώς το υπογραμμίζεις, αγαπητέ. Αυτό ακριβώς που λείπει από το λεκανοπέδιο.
κροκ/επιβάτης
Δημοσίευση σχολίου