Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2009

Εξωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης:(και) εδώ επανασχεδιάζουμε

Το υπουργείο παγώνει τη διαδικασία έγκρισης της προκαταρκτικής περιβαλλοντικής μελέτης του έργου, η οποία έχει ολοκληρωθεί από τον περασμένο Μάρτιο, στάλθηκε στο πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ και ξεκινά διαβούλευση με τους δήμους και τους πολίτες, για να κάνει την τελική χάραξη.
Η αναστολή των ενεργειών για την κατασκευή του έργου ανακοινώθηκε από τον υφυπουργό Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη σε συνάντηση που είχε με τον δήμαρχο Θέρμης Θεόδωρο Παπαδόπουλο, δημοτικούς συμβούλους των δήμων Θέρμης και Βασιλικών, και ενδιαφερόμενους πολίτες στο πολιτιστικό κέντρο Θέρμης. Συμμετείχε ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Απόστολος Γούλας και εκπρόσωποι του Συλλόγου Ενεργών Πολιτών Θέρμης. Η προχθεσινή συνάντηση ήταν στην ουσία η πρώτη από τις επαφές που ξεκινά ο υφυπουργός, προκειμένου να καταγράψει τις ενστάσεις και τις προτάσεις των πολιτών και να καταλήξει σε έναν κοινά αποδεκτό σχεδιασμό της εξωτερικής περιφερειακής. Η διαβούλευση αναμένεται να διαρκέσει μέχρι τις αρχές του 2010 και ξεκίνησε από το δήμο Θέρμης, διότι δημοτική αρχή και κάτοικοι έχουν διατυπώσει τις αντιρρήσεις τους για τη σχεδιαζόμενη χάραξη του δρόμου.
“Δέσμευση της κυβέρνησής μας είναι η λύση των προβλημάτων που υπάρχουν, και για τα οποία έχουν διατυπωθεί σημαντικές ενστάσεις από το δήμο και άλλους φορείς της Θέρμης, όπως και της Κηπούπολης και της περιοχής των Πεύκων”, δήλωσε ο υφυπουργός και πρόσθεσε ότι “πιστεύω πως όλοι μαζί μπορούμε να βρούμε λύσεις που να σέβονται το περιβάλλον και τους σχεδιασμούς για την οικιστική ανάπτυξη της περιοχής. Είναι σημαντικό να δώσουμε γρήγορα τις αναγκαίες λύσεις, για να μπορέσουν να διασφαλίσουμε τους αναγκαίους πόρους για τη δημοπράτηση του έργου”.
Ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε ότι “είναι καθοριστικό το γεγονός τις ανοιχτής διαβούλευσης για τη λύση των προβλημάτων από τη χάραξη της εξωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Η εξωτερική περιφερειακή μαζί με το μετρό είναι τα δύο μεγάλα συγκοινωνιακά έργα της Θεσσαλονίκης, αλλά και της ευρύτερης περιοχής.
Δύο έργα που θα συμβάλουν σε μεγάλο βαθμό στη λύση του μεγάλου κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης αλλά και στην επικοινωνία της ευρύτερης περιοχής της Κεντρικής Μακεδονίας με το αεροδρόμιο Μακεδονία και τη Χαλκιδική. Έργα που θα συμβάλουν στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη και συνοχή της ευρύτερης περιοχής”.
Η αντίδραση των κατοίκων του δήμου Θέρμης εκδηλώθηκε από τις αρχές του 2008, όταν έγινε γνωστή η χάραξη της εξωτερικής περιφερειακής στην προκαταρκτική μελέτη. Η δημοτική αρχή αντέδρασε καθώς η χάραξη διερχόταν ανάμεσα στους οικισμούς Νέας Ραιδεστού και Φιλοθέης, δηλαδή μέσα από περιοχή, η οποία έχει χαρακτηριστεί από τον Οργανισμό Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης (ΟΡΘΕ) οικιστικά κατάλληλη, για να επεκταθεί το ρυμοτομικό σχέδιο της Νέας Ραιδεστού και Φιλοθέης, περίπου 4.300 στρέμματα. Εκτός από την ηχορύπανση, ο αυτοκινητόδρομος, που σχεδιάστηκε με έξι λωρίδες κυκλοφορίας συν δύο βοηθητικές, θα υποβάθμιζε την ποιότητα ζωής εκατοντάδων κατοίκων του Τριαδίου, και θα δημιουργούσε περιβαλλοντικά προβλήματα.
Ο δήμος μάλιστα, το Μάιο του 2008, κατέθεσε και συγκεκριμένες προτάσεις για τη χάραξη, οι οποίες είχαν εγκριθεί κατά πλειοψηφία από το δημοτικό συμβούλιο και ήταν:
1) Κοινή χάραξη της εξωτερικής περιφερειακής και του δρόμου Θέρμης - Γαλάτιστας σε όλο το μήκος τους στο δήμο Θέρμης (βόρειο τμήμα) και εξασφάλιση της χρηματοδότησης του υπολοίπου τμήματος της νέας οδού Θεσσαλονίκης - Πολυγύρου.
2) Η εξωτερική περιφερειακή, στη νοτιοανατολική της πορεία, να χαραχτεί στα ανατολικά όρια του δήμου Θέρμης και στα όρια με το δήμο Βασιλικών, ώστε να συνδεθεί με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Μουδανιών.
3) Η δημοτική αρχή έθεσε ως απαραίτητους όρους, εκτός των άλλων, για το σχεδιασμό της εξωτερικής περιφερειακής και των συνδετήριών της στα όρια του δήμου, την προστασία των χρήσεων γης, την ανάσχεση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, την αντιμετώπιση της διάβρωσης στην ημιορεινή και αναδασωτέα ζώνη, και αντισταθμιστικά έργα σε όλο το μήκος της χάραξης για την ενίσχυση της δάσωσης.
Η νομαρχία Θεσσαλονίκης, από την πλευρά της, έφερε το θέμα προς συζήτηση στο νομαρχιακό συμβούλιο τον περασμένο Ιούλιο, όπου εκδόθηκαν τρία διαφορετικά ψηφίσματα που συνέκλιναν στη θέση ότι η νομαρχία δεν θα δεχθεί το σχεδιασμό εάν δεν προηγηθεί διάλογος με τους κατοίκους, δεν γίνουν βελτιώσεις και δεν υπάρξει συναίνεση.
Το έργο της εξωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης έχει συναντήσει και τις αντιδράσεις της “Επιτροπής για την Προστασία του Σέιχ Σου”, η οποία υποστήριξε ότι η κατασκευή του δρόμου θα προκαλούσε καταστροφή 124 στρμ. βλάστησης του περιαστικού δάσους και ζήτησε την επαναχάραξή της εκτός των ορίων του δάσους. Σύμφωνα με την επιτροπή, η εξωτερική περιφερειακή, όπως είχε σχεδιαστεί, περνούσε μέσα από το Σέιχ Σου σε μήκος 6,6 χλμ. Η προμελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων προέβλεπε μέσα στη ζώνη προστασίας του δάσους δύο σήραγγες μήκους 2,5 χλμ. και 320 μέτρων, υπέργειες κοιλαδογέφυρες 770 μέτρων, εκσκαφές 570 μέτρων και επιφανειακό οδόστρωμα 3 χλμ. Ακόμη, στο ύψος των Κωνσταντινουπολίτικων προβλεπόταν η δημιουργία ενός ανισόπεδου υπερκόμβου με σήραγγες και γέφυρες συνολικού μήκους τεχνικών 2.160 μέτρων, που θα συνέδεαν την εξωτερική με την περιφερειακή οδό. Επίσης, κατά τη φάση λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου προβλεπόταν ότι θα θιγούν εκατοντάδες στρέμματα δέντρων από τη σκόνη, τα καυσαέρια και το θόρυβο, ενώ υπήρχε ενδεχόμενο αύξησης των κινδύνων πυρκαγιάς.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ
Η χάραξη της εξωτερικής περιφερειακής ανακοινώθηκε από τον πρώην υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά σε ενημερωτική συνάντηση φορέων της Θεσσαλονίκης το Νοέμβριο του 2006 και στις αρχές του 2007 άρχισαν να προκηρύσσονται οι προκαταρκτικές τεχνικές και περιβαλλοντικές μελέτες.
Η εξωτερική περιφερειακή οδός, μετά και τις τελευταίες βελτιώσεις που έγιναν στη χάραξη, σχεδιάστηκε από τον κόμβο του ΤΙΤΑΝ μέχρι τον κόμβο στο Σχολάρι, στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών, σε μήκος 34,5 χλμ. συν 2,5 χλμ. συνδετήρια οδός μέχρι το ύψος του γηροκομείου “Άγιος Παντελεήμονας”, στο Δερβένι. Προϋπολογίσθηκε στα 680 εκ. ευρώ αλλά με τις αναπροσαρμογές των τιμών εκτιμήθηκε ότι εάν ξεκινούσε το έργο θα κόστιζε περίπου 1 δις. ευρώ.
Με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας συν μια βοηθητική ανά κατεύθυνση ο δρόμος, με σήραγγες, γέφυρες αλλά και επιφανειακά, σχεδιάστηκε να περάσει από τους λόφους πίσω από το νοσοκομείο “Παπαγεωργίου”, να συνεχίσει μέσω Φιλύρου και Πεύκων, και λίγο νοτιότερα από το Ασβεστοχώρι, όπου συναντούσε τον κόμβο Χορτιάτη. Αμέσως μετά, με τούνελ και γέφυρες, οδηγεί στον Ελαιώνα Πανοράματος, περνά κάτω από το Πανόραμα και βγαίνει στον Κισσό, συνεχίζει με γέφυρες και μικρές σήραγγες έως το Τριάδι. Από εκεί ένας κλάδος του προβλέφτηκε να καταλήξει στο αεροδρόμιο “Μακεδονία”, ενώ ένας δεύτερος κλάδος να συνεχίζει πάνω από τους Ταγαράδες καταλήγοντας μετά το Σχολάρι στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει σήραγγες συνολικού μήκους 9 χλμ., γέφυρες μήκους 1.500 μέτρων και επτά ανισόπεδους κόμβους για τη σύνδεσή του με τις αστικές περιοχές.
Όσον αφορά τη Θέρμη, είχε γίνει μια μικρή τροποποίηση της χάραξης νοτιότερα, στα όρια του Τριαδίου, όπου προστέθηκε ένας κόμβος στη βιομηχανική περιοχή, για να εξυπηρετεί τη Θέρμη. Επίσης, ο άξονας μετακινήθηκε σχεδιαστικά βορειότερα στα Κωνσταντινουπολίτικα, καθώς περνούσε κάτω από την κλινική “Γένεσις”, ενώ έγινε αλλαγή χάραξης και στην Αγία Παρασκευή.
Η προκαταρκτική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου στάλθηκε το Μάρτιο του 2009 στο ΥΠΕΧΩΔΕ για έγκριση.

9 σχόλια:

τρενομανής είπε...

Μη λησμονούμε ότι λίγο πριν τον πόλεμο του 1940 είχε ξεκινήσει η κατασκευή τμήματος της σιδ/κης Εγνατίας Θεσσαλονίκης - Αγγίστας, παρακάμπτοντας τον κύκλο που πραγματοποιεί ο σιδηρόδρομος μέσω Κιλκίς - Δοϊράνης - Ροδόπολης - Σιδηροκάστρου - Σερρών. Έως τον καιρό που κατασκευάστηκε ο ανισόπεδος κόμβος οδού Λαγκαδά - Εξωτ. Περιφερειακής στέκονταν ακέραιο το ανατολικό ακρόβαθρο της σιδ/κης αερογέφυρας (ή πιο γνωστής ως "γέφυρας Μεταξά") στο ύψος της Ανθούπολης, της υπό κατασκευή σιδ/κης σύνδεσης Θεσσαλονίκης - Αγγίστας, το οποίο γκρεμίστηκε για την ανέγερση κτηριακών εγκαταστάσεων μιας ιδιωτικής επιχείρησης, ενώ δυτικά της οδού Λαγκαδά διακρίνεται ακόμα το όρυγμα της σιδ/κης αυτής χάραξης. Η εξωτερική περιφερειακή οδός δίνει μια πρώτης τάξεως ανεπανάληπτη ευκαιρία να λειτουργήσει στη μεσαία νησίδα της εξωτερικής περιφερειακής οδού, μέσω ειδικού συνδετικού ανισόπεδου σιδ/κου κόμβου στην περιοχή Λαχανόκηπων/Νέων Διαβατών, σιδ/κο δίκτυο διπλής ηλεκτροκίνητης γραμμής και να συνδεθεί σιδηροδρομικά η οποιαδήποτε ανατολική κατεύθυνση (σιδ/κη Εγνατία, Χαλκιδική, Επανωμή, αεροδρόμιο κ.λ.π.) με τον Κεντρικό Σιδ/κο Σταθμό Θεσσαλονίκης. Παράλληλα θα ήταν δυνατό να αναπτυχθεί ένα πρώτης τάξεως προαστιακό σιδ/κο δίκτυο πολύ πυκνότερο του λεκανοπεδίου, όταν είναι δυνατόν με σιδ/κη προαστιακή σύνδεση να ενώνονται οι παρυφές του Ωραιοκάστρου, η Ευκαρπία, τα Νοσοκομεία Παπαγεωργίου / Νέο Γ.Σ.Ν. 424, το Ρετζίκι, η Εξοχή, το Ασβεστοχώρι και πιθανόν το νοσοκομείο Παπανικολάου, το Πανόραμα, η κλινική Γένεσις, οι παρυφές της Πυλαίας, η Θέρμη, η Νέα Ραιδεστός και το Τριάδι, τα Βασιλικά, η Αγία Αναστασία και η Γαλάτιστα, με δυνατότητα σιδ/κων διακλαδώσεων και προς Χαλκιδική και προς αεροδρόμιο (συνάντηση με Μετρό μετά την επέκταση προς Καλαμαριά/Μίκρα/Αεροδρόμιο) και προς Αγία Τριάδα, Περαία, Νέους Επιβάτες, Μηχανιώνα, Επανομή κ.ο.κ. Η περιαστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης θα εκτιναχθεί αυτόματα στα ουράνια. Η ανάσα στο κυκλοφοριακό θα είναι γιγαντιαία. Θα δείτε πως, σε αντίθεση με τους κατοίκους του λεκανοπεδίου, οι Θεσσαλονικείς θα γεμίσουν ασφυκτικά έναν τέτοιο προαστιακό σιδηρόδρομο, πραγματική επανάσταση στις αστικές και περιαστικές μετακινήσεις της Θεσσαλονίκης...

Ανώνυμος είπε...

ΓΙΑ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΡΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΙΛΑΝΕ;

Μετρόφιλος είπε...

Η Θεσσαλονίκη έχει την τύχη ότι είναι η εκλογική περιφέρεια του Μαγκριώτη! Γι' αυτό είμαι αισιόδοξος για την πορεία τόσο του μετρό όσο και της εξωτερικής περιφερειακής (αν και γι' αυτήν έχω επιφυλάξεις κατά πόσο θα συμβάλει στην επίλυση του κυκλοφοριακού της πόλης). Ο Ρέππας είναι από την Αρκαδία, άρα αλίμονο σ' εμάς τους Αθηναίους!

Ανώνυμος είπε...

asxeto thema ,

stin kina to neo treno pigeni me 4oo xm tin ora kai dianih apostasi 1000 xiliometra se 3 ores!!!!!

elladara!!!!

Λάζαρος Κ. είπε...

Προς Μετρόφιλο:

Είναι τόσα πολλά τα έργα που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στη Θεσσαλονίκη λόγω των εδώ Υπουργών μας, που πραγματικά δεν προλαβαίνουμε να τα μετράμε. Όντως η Αθήνα είναι ριγμένη σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα.

ΥΓ. Δε θέλω να ξεκινήσω αντιδικία, δεν είναι αυτός ο σκοπός μου. Μακάρι να γίνουν έργα σε όλη τη χώρα και φυσικά στην Αθήνα (εξάλλου κι εγώ εδώ μένω).

Κυριάκος Π. είπε...

Ζω στη Θεσσαλονίκη, αλλά αγαπώ και την Αθήνα (όσο και αν αυτό φαίνεται περίεργο σε ορισμένους!) και δεν αισθάνομαι κανένα κόμπλεξ ή αντιπάθεια έναντι των φίλων Αθηναίων. Ίσα-ίσα έχω πολλούς φίλους στην Αθήνα, όπως και πολύς άλλος κόσμος από τη Θεσσαλονίκη βέβαια.
Θα συμφωνήσω με τον φίλο Λάζαρο Κ.
Είναι τουλάχιστον αστείο να μιλάμε για έργα στη Θεσσαλονίκη, όταν το μοναδικό το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή είναι το μετρό...και αυτό βέβαια με καθυστερήσεις τεράστιες, και χωρίς να ξέρουμε το πόσο θα εξυπηρετήσει στη μορφή και στο μέγεθος που κατασκευάζεται.
Τι να πρωτοθυμηθούμε...ότι η διάνοιξη της οδού Λαγκαδά (υποτιθέμενο Ολυμπιακό έργο του 2004) τελείωσε στους Ολυμπιακούς του Πεκίνου, η νέα προβλήτα του λιμανιού "κατασκευάζεται" εδώ και τουλάχιστον μια δεκετία ή ότι μέχρι να ολοκληρωθεί η εξωτερική περιφερειακή...θα αποτελεί πλέον "εσωτερική" περιφερεικαή λόγω της εν πολλοίς άναρχης και ανεξέλγκτης επέκτασης της πόλης.
Για τη θαλάσσια συγκοινωνία δε νομίζω ότι χρειάζεται να αναφερθώ..."λειτουργεί στην εντέλεια" εδώ και χρόνια...
Όσοι ζούμε στη Θεσσαλονίκη, ξέρουμε πολύ καλά ότι τα μποτιλιαρίσματα της πόλης είναι σαφώς χειρότερα από αυτά της Αθήνας...απλά μας σώζει το μικρότερο μέγεθος της πόλης...
Αν δε γίνει κάτι σύντομα, το (όποιο) επίπεδο της πολης θα πέσει σε τριτοκοσμικά δεδομένα

Ανώνυμος είπε...

Να γίνει κάτι σύντομα με τι λεφτα? Με ελλειμμα 12,7% ? Εχουμε χρεωκοπησει, η διεθνης οικονομικη κριση μας "σκοτωσε" σαν χωρα και οικονομια! Εδω ουτε στην Αθηνα δεν μπορει να γινει κατι και δεν τρεχουν τα μεγαλα εργα πια!

τρενομανής είπε...

Αν δεν κάνουν έργα δεν θα εισπράξουν και τα χρήματα από το ΕΣΠΑ. Τα χρήματα αυτά για να εισέλθουν στα εθνικά μας ταμεία χρειάζονται και ένα ποσοστό εθνικών πόρων. Αν χαθούν αυτά τα ποσά αντίο στην έξοδο από την κρίση και αντίο ανάπτυξη και υποδομές...

Ανώνυμος είπε...

O Tzimhs o Repas akyrwse grammh 4 tou metro, akyrwse to aerodromio sthn Krhth, akyrwse tis epektaseis ths attikhs odou, akyrwse to mhtropolitiko parko sto ellhniko, ante twra na epanaprosdiorisei se synenohsh me tous lhstarxous nomarxes kai dhmarxous, kala krasa gkiaour, oso mporeis na xareis ton frape mesa sto xreomeno tzip me klarina dynata kai ena kiritsiler sto stoma, mhn ksexnas kai to kinhto kathws striveis,

giounanistan kai agios o theos !

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα