Αν και απ` ότι φαίνεται δεν πρόκιται να τις δούμε ποτέ να υλοποιούνται ωστόσο κανένας δεν μας αφαιρεί το δικαίωμα να ελπίζουμε. Δεν θα γίνει το αφιέρωμα στη Γραμμή 6β. Τώρα ας ασχοληθούμε με τη Γραμμή 6Α. Πρόκειται για μια ακόμα καινούργια Γραμμή Μετρό σύμφωνα με το νέο ρυθμιστικό της πρωτεύουσας. Είναι μια γραμμή που ξεκινά από τα Βόρεια Προάστια και συγκεκριμένα απο τα Βριλήσσια και θα ακολουθεί πορεία μέσω Χαλανδρίου, Ψυχικού προς το Κέντρο, το Θησείο και μέσω Καλλιθέας θα καταλήγει στην Πειραϊκή Χερσόνησο στον Άγιο Νικόλαο Πειραιά.
Είναι μια αμφιλεγόμενη γραμμή καθώς περνά απο πυκνοκατοικημένες περιοχές όπως το Χαλανδρι και η Καλλιθέα αλλά και ο Πειραιάς αλλά κατά την άποψη μου δεν είναι στις προτεραιότητες κατασκευής καθώς με τον ένα ή τον άλλο τρόπο οι περιοχές που θα περνά η Γραμμή 6α εκτός του Πειραιά εξυπηρετουνται από άλλες Γραμμές του δικτύου. Βρίσκω τη συγκεκριμένη γραμμή ενδιαφέρουσα αλλά για τα μελλοντικά δεδομένα της Αθήνας.
Οπως φαίνεται η γραμμή δεν χρειάζεται κάποια μετατόπιση καθώς κάτι τέτοιο θα την έφερνε σχεδόν σε όλο το μήκος της σε συνάντηση με άλλες γραμμές. Οι Σταθμοί που ενώσουν τα Βριλήσσια με το Γκύζη και τον Πειραιά είναι οι:
1.ΜΕΛΙΣΣΙΑ, 2.ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ, 3.ΠΕΝΤΕΛΗ (ανταπόκριση με Προαστιακό), 4.ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ, 5.ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΣ, 6.ΚΑΤΩ ΧΑΛΑΝΔΡΙ, 7.ΝΕΟ ΨΥΧΙΚΟ, 8.ΦΑΡΟΣ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 4), 9.ΨΥΧΙΚΟ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 8), 10.ΠΑΝΟΡΜΟΥ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 3), 11.ΓΚΥΖΗ, 12.ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΡΓΕΝΤΙΝΗΣ, 13.ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ (ανταπόκριση με Γραμμές 2, 4), 14.ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΤΖΙΑ, 15.ΘΗΣΕΙΟ (ανταπόκριση με Γραμμές 1,7), 16.ΑΝΩ ΠΕΤΡΑΛΩΝΑ, 17.ΑΓΙΟΙ ΠΑΝΤΕΣ, 18.ΔΑΒΑΚΗ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 8), 19.ΑΓΙΑ ΦΩΤΕΙΝΗ, 20.ΛΥΡΙΚΗ, 21.ΤΖΙΤΖΙΦΙΕΣ, 22.Λ.ΠΕΙΡΑΙΩΣ/ΡΕΝΤΗΣ, 23.ΚΑΜΙΝΙΑ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 1), 24.ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (ανταπόκριση με Γραμμή 3), 25.ΗΡΩΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ, 26.ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, 27.ΑΚΤΗ ΞΑΒΕΡΗ,
Προτεινόμενη σειρά κατασκευής:
Πρώτο τμήμα: Ακτή Ξαβέρη- Δαβάκη (10 Σταθμοί) και Φάρος-Δαβακη (10 Σταθμοί)
Δεύτερο τμήμα:Πεντέλη-Φάρος (5 Σταθμοί)
Τρίτο τμήμα: Νέα Πεντέλη-Πεντέλη (3 Σταθμοί)
Μετά απο την πρώτη ματιά στις επόμενες μελλοντικά Γραμμές του Μετρό της Αθήνας η προσωπική μου εκτίμηση είναι πως η σειρά κατασκευής Γραμμών θα ήταν: Γραμμή 7, Γραμμή 8, Γραμμή 6β, Γραμμή 6α, Γραμμή 5. Αν και πιθανότατα οι Γραμμές αυτές δεν θα εφαρμοστούν μιας και το ρυθμιστικό του Σουφλιά δεν ψηφίστικε ποτέ ωστόσο σίγουρα μπορούν να χαρακτηριστούν ως βάση για μια πραγματική αξιολόγηση των αναγκών της πρωτεύουσας τα επόμενα 30 χρόνια. πχ κάλλιστα η Γραμμή 6α απο το Ψυχικό μέχρι την Καλλιθέα θα μπορούσε να γίνει με Τραμ και αραιές στάσεις για την καλύτερη λειτουργία του. Επίσης επιμένω πως ο Πειραιάς απαραίτητα πρέπει να αποκτήσει σύνδεση με Μετρό με τα Νότια Προάστια καθώς και με τις Δυτικές Συνοικίες του. Μια άλλη εκδοχή θα ήταν η εφαρμογή της μελέτης του ΗΣΑΠ που ένωνε το Σταθμό Φάληρο με το Ελληνικό.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
4 σχόλια:
Δεν κρύβω ότι αυτή τη γραμμή ψήφισα στη σχετική ψηφοφορία. Καλύπτει τρεις δήμους που έχουν κέντρα με σοβαρή εμπορική κίνηση: Χαλάνδρι, Καλλιθέα και κυρίως Πειραιά, ο οποίος δεν μπορεί να είναι ικανοποιημένος από τις γραμμές 1 και 3.
Ο σχεδιασμός της γραμμής 6 δείχνει ότι στοχεύει στην "κλοπή" επιβατών από τη γραμμή 1 μεταξύ Θησείου και Πειραιά. Πρόκειται για άλλη μια εκδήλωση της γνωστής κόντρας μεταξύ των πρώην Υπουργών Μεταφορών και Δημοσίων Έργων!
Αν σχεδίαζα εγώ τη γραμμή, θα είχε αρκετές διαφορές. Από την Πλατεία Δαβάκη στην Καλλιθέα θα συνέχιζε ίσια κάτω από τη Θησέως και θα έφτανε στο σταθμό Φιξ για ανταπόκριση με τη γραμμή 2. Από εκεί θα συνέχιζε Πρώτο Νεκροταφείο - Προφήτης Ηλίας - Παγκράτι για ανταπόκριση με τις εκεί γραμμές (4 και 8). Στόχος βέβαια θα ήταν η αποφυγή του κέντρου της Αθήνας που, όπως έχω ξαναγράψει, δύσκολα θα άντεχε νέες γραμμές.
Κατεβαίνοντας από πάνω η γραμμή 6 θα έφτανε μέχρι το Πανεπιστήμιο και εκεί τέρμα. Θα ήταν καταπληκτικό αν μπορούσε να συνδέσει το Πανεπιστήμιο με το Θησείο, αλλά αυτό το θεωρώ φοβερά δύσκολο τεχνικά.
Όπως και να έχει πρέπει να περιμένουμε τον καινούργιο σχεδιασμό των γραμμών μετρό στις αρχές του 2010 για να τον σχολιάσουμε.
«Μια άλλη εκδοχή θα ήταν η εφαρμογή της μελέτης του ΗΣΑΠ που ένωνε το Σταθμό Φάληρο με το Ελληνικό.»
Μήπως έχετε περισσότερες πληροφορίες γι'αυτό το θέμα; Μου κεντρίζει πάρα πολύ το ενδιαφέρον. Τί προβλέπει η μελέτη; Υπόγειο ή υπέργειο δίκτυο; Γιατί όμως δεν έχει ακουστεί καθόλου στα ΜΜΕ; Μήπως διότι έχει μηδενικές πιθανότητες κατασκευής; Πάντως ένας τέτοιος κλάδος από Πειραιά μέσω Μοσχάτου, Καλλιθέας, Ν. Σμύρνης και Αγ. Δημητρίου να καταλήγει Ελληνικό θα ήταν ιδανικό για μια εντυπωσιακή βελτίωση των συγκοινωνιακών χρόνων στα νότια προάστια όπως και της μείωσης των μετακινήσεων με αυτοκίνητο.
Μιά άλλη απορία μου πάντως είναι γιατί ακυρώνουν και καθυστερούν τα σχέδια για την επέκταση του μετρό. Υποτίθεται ότι η νέα κυβέρνηση θέτει το περιβάλλον ψηλά στην ατζέντα της με το νέο υπουργείο περιβάλλοντος. Το μετρό πάντα παίρνει μετακινούμενους από τα αυτοκίνητα και λεωφορεία και μειώνει τις εκπομπές ρύπων λόγω μικρότερης χρήσης τους. Δεν μπορώ να καταλάβω τί σκέφτονται οι αρμόδιοι υπουργοι.
Θεωρώ πολύ αμφίβολο να γίνει οπιαδήποτε ανταπόκριση στο σταθμο
Πανόρμου. Άλλωστε κατι τέτοιο είχε προταθεί και παλιότερα πριν καθιερωθεί η γραμμή "U" αλλα αυτό θα δημιουργούσε πολλα προβλήμματα στη λειτουργία της γραμμης Αεροδρόμιο - Αιγαλεω (πολύμηνη διακοπή κυκλοφορίας) και ετσι ακυρωθηκε.
www.youtube.com/watch?v=bJDCMth8poM
Δημοσίευση σχολίου