Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2009

Μελλοντική Γραμμή 6. Μια πρώτη ματιά

Αν και απ` ότι φαίνεται δεν πρόκιται να τις δούμε ποτέ να υλοποιούνται ωστόσο κανένας δεν μας αφαιρεί το δικαίωμα να ελπίζουμε. Δεν θα γίνει το αφιέρωμα στη Γραμμή 6β. Τώρα ας ασχοληθούμε με τη Γραμμή 6Α. Πρόκειται για μια ακόμα καινούργια Γραμμή Μετρό σύμφωνα με το νέο ρυθμιστικό της πρωτεύουσας. Είναι μια γραμμή που ξεκινά από τα Βόρεια Προάστια και συγκεκριμένα απο τα Βριλήσσια και θα ακολουθεί πορεία μέσω Χαλανδρίου, Ψυχικού προς το Κέντρο, το Θησείο και μέσω Καλλιθέας θα καταλήγει στην Πειραϊκή Χερσόνησο στον Άγιο Νικόλαο Πειραιά.
Είναι μια αμφιλεγόμενη γραμμή καθώς περνά απο πυκνοκατοικημένες περιοχές όπως το Χαλανδρι και η Καλλιθέα αλλά και ο Πειραιάς αλλά κατά την άποψη μου δεν είναι στις προτεραιότητες κατασκευής καθώς με τον ένα ή τον άλλο τρόπο οι περιοχές που θα περνά η Γραμμή 6α εκτός του Πειραιά εξυπηρετουνται από άλλες Γραμμές του δικτύου. Βρίσκω τη συγκεκριμένη γραμμή ενδιαφέρουσα αλλά για τα μελλοντικά δεδομένα της Αθήνας.
Οπως φαίνεται η γραμμή δεν χρειάζεται κάποια μετατόπιση καθώς κάτι τέτοιο θα την έφερνε σχεδόν σε όλο το μήκος της σε συνάντηση με άλλες γραμμές. Οι Σταθμοί που ενώσουν τα Βριλήσσια με το Γκύζη και τον Πειραιά είναι οι:
1.ΜΕΛΙΣΣΙΑ, 2.ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ, 3.ΠΕΝΤΕΛΗ (ανταπόκριση με Προαστιακό), 4.ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ, 5.ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΣ, 6.ΚΑΤΩ ΧΑΛΑΝΔΡΙ, 7.ΝΕΟ ΨΥΧΙΚΟ, 8.ΦΑΡΟΣ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 4), 9.ΨΥΧΙΚΟ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 8), 10.ΠΑΝΟΡΜΟΥ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 3), 11.ΓΚΥΖΗ, 12.ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΡΓΕΝΤΙΝΗΣ, 13.ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ (ανταπόκριση με Γραμμές 2, 4), 14.ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΤΖΙΑ, 15.ΘΗΣΕΙΟ (ανταπόκριση με Γραμμές 1,7), 16.ΑΝΩ ΠΕΤΡΑΛΩΝΑ, 17.ΑΓΙΟΙ ΠΑΝΤΕΣ, 18.ΔΑΒΑΚΗ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 8), 19.ΑΓΙΑ ΦΩΤΕΙΝΗ, 20.ΛΥΡΙΚΗ, 21.ΤΖΙΤΖΙΦΙΕΣ, 22.Λ.ΠΕΙΡΑΙΩΣ/ΡΕΝΤΗΣ, 23.ΚΑΜΙΝΙΑ (ανταπόκριση με τη Γραμμή 1), 24.ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (ανταπόκριση με Γραμμή 3), 25.ΗΡΩΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ, 26.ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, 27.ΑΚΤΗ ΞΑΒΕΡΗ,
Προτεινόμενη σειρά κατασκευής:
Πρώτο τμήμα: Ακτή Ξαβέρη- Δαβάκη (10 Σταθμοί) και Φάρος-Δαβακη (10 Σταθμοί)
Δεύτερο τμήμα:Πεντέλη-Φάρος (5 Σταθμοί)
Τρίτο τμήμα: Νέα Πεντέλη-Πεντέλη (3 Σταθμοί)
Μετά απο την πρώτη ματιά στις επόμενες μελλοντικά Γραμμές του Μετρό της Αθήνας η προσωπική μου εκτίμηση είναι πως η σειρά κατασκευής Γραμμών θα ήταν: Γραμμή 7, Γραμμή 8, Γραμμή 6β, Γραμμή 6α, Γραμμή 5. Αν και πιθανότατα οι Γραμμές αυτές δεν θα εφαρμοστούν μιας και το ρυθμιστικό του Σουφλιά δεν ψηφίστικε ποτέ ωστόσο σίγουρα μπορούν να χαρακτηριστούν ως βάση για μια πραγματική αξιολόγηση των αναγκών της πρωτεύουσας τα επόμενα 30 χρόνια. πχ κάλλιστα η Γραμμή 6α απο το Ψυχικό μέχρι την Καλλιθέα θα μπορούσε να γίνει με Τραμ και αραιές στάσεις για την καλύτερη λειτουργία του. Επίσης επιμένω πως ο Πειραιάς απαραίτητα πρέπει να αποκτήσει σύνδεση με Μετρό με τα Νότια Προάστια καθώς και με τις Δυτικές Συνοικίες του. Μια άλλη εκδοχή θα ήταν η εφαρμογή της μελέτης του ΗΣΑΠ που ένωνε το Σταθμό Φάληρο με το Ελληνικό.

4 σχόλια:

Μετρόφιλος είπε...

Δεν κρύβω ότι αυτή τη γραμμή ψήφισα στη σχετική ψηφοφορία. Καλύπτει τρεις δήμους που έχουν κέντρα με σοβαρή εμπορική κίνηση: Χαλάνδρι, Καλλιθέα και κυρίως Πειραιά, ο οποίος δεν μπορεί να είναι ικανοποιημένος από τις γραμμές 1 και 3.
Ο σχεδιασμός της γραμμής 6 δείχνει ότι στοχεύει στην "κλοπή" επιβατών από τη γραμμή 1 μεταξύ Θησείου και Πειραιά. Πρόκειται για άλλη μια εκδήλωση της γνωστής κόντρας μεταξύ των πρώην Υπουργών Μεταφορών και Δημοσίων Έργων!
Αν σχεδίαζα εγώ τη γραμμή, θα είχε αρκετές διαφορές. Από την Πλατεία Δαβάκη στην Καλλιθέα θα συνέχιζε ίσια κάτω από τη Θησέως και θα έφτανε στο σταθμό Φιξ για ανταπόκριση με τη γραμμή 2. Από εκεί θα συνέχιζε Πρώτο Νεκροταφείο - Προφήτης Ηλίας - Παγκράτι για ανταπόκριση με τις εκεί γραμμές (4 και 8). Στόχος βέβαια θα ήταν η αποφυγή του κέντρου της Αθήνας που, όπως έχω ξαναγράψει, δύσκολα θα άντεχε νέες γραμμές.
Κατεβαίνοντας από πάνω η γραμμή 6 θα έφτανε μέχρι το Πανεπιστήμιο και εκεί τέρμα. Θα ήταν καταπληκτικό αν μπορούσε να συνδέσει το Πανεπιστήμιο με το Θησείο, αλλά αυτό το θεωρώ φοβερά δύσκολο τεχνικά.
Όπως και να έχει πρέπει να περιμένουμε τον καινούργιο σχεδιασμό των γραμμών μετρό στις αρχές του 2010 για να τον σχολιάσουμε.

Beroea είπε...

«Μια άλλη εκδοχή θα ήταν η εφαρμογή της μελέτης του ΗΣΑΠ που ένωνε το Σταθμό Φάληρο με το Ελληνικό.»

Μήπως έχετε περισσότερες πληροφορίες γι'αυτό το θέμα; Μου κεντρίζει πάρα πολύ το ενδιαφέρον. Τί προβλέπει η μελέτη; Υπόγειο ή υπέργειο δίκτυο; Γιατί όμως δεν έχει ακουστεί καθόλου στα ΜΜΕ; Μήπως διότι έχει μηδενικές πιθανότητες κατασκευής; Πάντως ένας τέτοιος κλάδος από Πειραιά μέσω Μοσχάτου, Καλλιθέας, Ν. Σμύρνης και Αγ. Δημητρίου να καταλήγει Ελληνικό θα ήταν ιδανικό για μια εντυπωσιακή βελτίωση των συγκοινωνιακών χρόνων στα νότια προάστια όπως και της μείωσης των μετακινήσεων με αυτοκίνητο.

Μιά άλλη απορία μου πάντως είναι γιατί ακυρώνουν και καθυστερούν τα σχέδια για την επέκταση του μετρό. Υποτίθεται ότι η νέα κυβέρνηση θέτει το περιβάλλον ψηλά στην ατζέντα της με το νέο υπουργείο περιβάλλοντος. Το μετρό πάντα παίρνει μετακινούμενους από τα αυτοκίνητα και λεωφορεία και μειώνει τις εκπομπές ρύπων λόγω μικρότερης χρήσης τους. Δεν μπορώ να καταλάβω τί σκέφτονται οι αρμόδιοι υπουργοι.

Γεώργιος είπε...

Θεωρώ πολύ αμφίβολο να γίνει οπιαδήποτε ανταπόκριση στο σταθμο
Πανόρμου. Άλλωστε κατι τέτοιο είχε προταθεί και παλιότερα πριν καθιερωθεί η γραμμή "U" αλλα αυτό θα δημιουργούσε πολλα προβλήμματα στη λειτουργία της γραμμης Αεροδρόμιο - Αιγαλεω (πολύμηνη διακοπή κυκλοφορίας) και ετσι ακυρωθηκε.

Ανώνυμος είπε...

www.youtube.com/watch?v=bJDCMth8poM

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα