Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2009

Μετά τη δέσμευση Ρέππα για πεζογέφυρα ήρθε και η δωρεά


Ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας δεσμεύτηκε σε γονείς μαθητών του Κολεγίου Αθηνών, με τους οποίους επικοινώνησε την Παρασκευή το πρωί, ότι το Υπουργείο, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, θα κατασκευάσει πεζογέφυρα στο σημείο της Κηφισίας όπου σκοτώθηκε 15χρονος μαθητής.
Η δέσμευση αυτή ήρθε μετά από την κίνηση των μαθητών να αποκλείσουν για αρκετή ώρα το πρωί της Παρασκευής την λεωφόρο Κηφισίας, στα όρια Φιλοθέης και Χαλανδρίου. Οι μαθητές διαμαρτύρονταν για το θάνατο συμμαθητή τους, που παρασύρθηκε πριν από μια εβδομάδα από διερχόμενο όχημα, ενώ προσπαθούσε να διασχίσει τη λεωφόρο για να πάει στο σχολείο. Oι μαθητές, από σχολεία της ευρύτερης περιοχής Ψυχικού και Φιλοθέης, με σύνθημα «Γέφυρα ζωής ή διάβαση θανάτου;», πραγματοποίησαν συμβολική διαμαρτυρία, ζητώντας να κατασκευαστεί μια πεζογέφυρα ή να υπάρξει η προειδοποίηση στο ύψος της Κηφισίας στα Σίδερα Χαλανδρίου, όπου έχασε τη ζωή του ο συμμαθητής τους.
Με πρωτοβουλία του Δ. Σ. του Ελληνοαμερικανικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Κολλεγίου Αθηνών - Κολλεγίου Ψυχικού) διευθετείται η κατασκευή πεζογέφυρας επί της Κηφισίας, στο ύψος του Κολλεγίου. Την κατασκευή ανέλαβε εθελοντικά ομάδα ανθρώπων του Κολλεγίου έπειτα από συνεννόηση με τον αρμόδιο υπουργό κ. Δημ. Ρέππα. Πρόκειται για σημείο - καρμανιόλα όπου στις 4/12, όχημα τραυμάτισε θανάσιμα τον 15χρονο Σόλωνα Καρυδάκη. Από το σημείο περνούν καθημερινά χιλιάδες μαθητές και τα ατυχήματα είναι συχνά. Χρηματοδότης - δωρητής του έργου θα είναι ο Γιώργος Προκοπίου, μέλος του ΕΕΙ. Την αρχιτεκτονική μελέτη θα προσφέρουν ο καθηγητής του Harvard University - Graduate Σπύρος Πολλάλης και ο απόφοιτος Αλέξανδρος Σαμαράς, πρόεδρος του Δ. Σ. του ΕΕΙ. Τη στατική μελέτη οι απόφοιτοι πολιτικοί μηχανικοί Φαίδων Καρυδάκης, πατέρας του άτυχου Σόλωνα, και ο Στρ. Ευστρατιάδης. Την παρακολούθηση του έργου θα έχει ο πολιτικός μηχανικός Δ. Αναγνωστόπουλος.
** Η φωτό της ανάρτησης δεν είναι η πεζογέφυρα που πρόκειται να κατασκευαστεί.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πεζογέφυρα Ρέπα.

Θα σας φτιάξουμε γεφύρια…

Μου κάνει εντύπωση πόσο γρήγορα ο υπουργός κύριος Ρέπας έσπευσε να υιοθετήσει και να υποσχεθεί την κατασκευή της πεζογέφυρας στην Κηφισίας στο σημείο που σκοτώθηκε ο μαθητής. Αν επρόκειτο για γέφυρα οδοντοστοιχίας ο κύριος Ρέπας ως οδοντίατρος να είχε άποψη. Επειδή πρόκειται για πεζογέφυρα ως μη ειδικός αντέδρασε ως πολιτικός του στιλ θα σας φτιάξουμε γεφύρια. Ελπίζω να είναι από άγνοια και όχι εκ του πονηρού. Πολλά χρόνια τώρα η πολιτεία προσπαθεί να κάνει την Κηφισίας δρόμο μεγάλης ταχύτητας και μεγάλης παροχής οχημάτων διατηρώντας την όμως ως ανοιχτό δρόμο προς τις εκατέρωθεν συνοικίες με τις κοινωνικές δραστηριότητες. Δεν μπορούν να γίνουν και τα δύο μαζί. Πρόκειται πάλι για Ελληνική πατέντα και επικίνδυνη τσαπατσουλιά. Σε καμία πόλη της Ευρώπης δεν κατασκευάζουν πεζογέφυρες σε δρόμους με ανοιχτά πεζοδρόμια και παράλληλα διαβάσεις πεζών. Τις φτιάχνουν εκεί που ο πεζός δεν έχει άλλο τρόπο να περάσει απέναντι. Εδώ το έχουν κάνει στην Συγγρού που έχει μπάρες μόνο στην νησίδα και υπόγειες διαβάσεις και τα θανατηφόρα ατυχήματα είναι πάρα πολλά.
Η πεζογέφυρα στην Κηφισίας είναι μια εύκολη και φτηνή λύση που θα αυξήσει όμως την επικινδυνότητα των πεζών μια που θα αυξήσει την ταχύτητα των οχημάτων ή τουλάχιστον την διάθεση των οδηγών για μεγαλύτερη ταχύτητα και την δικαιολογία γιατί ο πεζός δεν πάει από την πεζογέφυρα.
Υπάρχουν ευρωπαϊκές προδιαγραφές για κάθε δρόμο ανάλογα με την χρήση από πού διέρχεται, τι δραστηριότητες υπάρχουν στην περιοχή, πόσοι πεζοί περνούν απέναντι, κάθε πόσα μέτρα πρέπει να υπάρχει διάβαση. Χρειάζεται δηλαδή μια ολοκληρωμένη μελέτη από συγκοινωνιολόγους.
Έχουν γίνει πολλά λάθη στον δρόμο. Μετά τις κατασκευές των ανισόπεδων της Κατεχάκη και του Φάρου έχουν καταργηθεί κατά τους Ολυμπιακούς αγώνες διαβάσεις και διασταυρώσεις οι οποίες παρέμειναν και μετά, δημιουργώντας μεγαλύτερες ταχύτητες άρα και παροχή οχημάτων αλλά κυρίως δίνει την αίσθηση στον οδηγό ότι μετά τον Φάρο βγαίνει εκτός αστικού περιβάλλοντος. Σας θυμίζω ότι υπάρχουν απαράδεκτα μεγάλες αποστάσεις ανάμεσα σε διαβάσεις.
Πρέπει να επανέρθουν οι διασταυρώσεις και να φτιαχτούν διαβάσεις κάθε 200 μέτρα όπου τα φανάρια θα καθορίζουν την ταχύτητα ανάλογα την ώρα και την κυκλοφορία.
Ή θέλουμε μια αστική λεωφόρο με χαμηλή σχετικά ταχύτητα οχημάτων με πεζούς, μαγαζιά, σχολεία κτλ, ή μια κλειστή λεωφόρο με πεζογέφυρες. Και τα δύο δεν γίνονται.
Κ. Καπάκας

Ανώνυμος είπε...

Κλειστή λεωφόρο με πεζογέφυρες.

Ο δρόμος είναι για τα αμάξια. Οι πεζοί να μάθουν να χρησιμοποιούν τις πεζογέφυρες και τις υπόγειες διαβάσεις.

Όλη η Κηφισίας από την Πανόρμου μέχρι το Δαχτυλίδι έπρεπε να έχει ανισόπεδους κόμβους και κανένα φανάρι να κόβει την ροή των οχημάτων.

Οι πεζοί απο τις πεζογέφυρες τους.

Η Συγγρού είναι ένας δρόμος διαμάντι για τα οδικά δεδομένα της πρωτεύουσας. Ευθεία, 4 λωρίδες, νησίδα με ψηλή μπαριέρα στη μέση, χωρίς φανάρια και ίχνος πεζού.

Επειδή ζούσα στο Παλαιό Φάληρο από το 1980 μέχρι το 2005, έζησα τη Συγγρού με φανάρια και μετά ως δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Εννοείται είναι κλάσης ανώτερη τώρα.

Μακάρι όλοι οι δρόμοι στο Λεκανοπέδιο να ήταν σαν τη Συγγρού και την Αττική Οδό.

Unknown είπε...

Καλά όλα τα άλλα, μπορεί να είναι λάθος ή οτιδήποτε. Αλλά είναι λογικό να λέμε για τον αρμόδιο υπουργό "Αν επρόκειτο για γέφυρα οδοντοστοιχίας ο κύριος Ρέπας ως οδοντίατρος να είχε άποψη"; Καλώς ή κακώς είναι εκεί. Έχει συμβούλους και επιτελείο. Τι να κάνει δηλαδή να μη μιλάει; Να λέει "α, εγώ δεν ξέρω, να ρωτήσετε τον αρμόδιο σύμβουλο"; Είμαστε καθόλου σοβαροί;

Ανώνυμος είπε...

Αυτό είπα και εγώ ή κλειστή λεοφώρο με πεζογάφυρες και υπόγειες διαβάσεις ή συχνές διαβάσεις και φανάρια που θα ρυθμίζουν την ταχύτητα και τα δύο μαζί δεν γίνονται.
Όσο για τον κύριο Ρέπα ΝΑΙ να ρωτήσει πριν έναν ειδικό (στην προκιμένη περίπτωση συγκοινωνιολόγο) και όχι σύμβουλο... Πότε θα απαλαγούμε απο τους πολιτικούς που τα ξέρουν όλα;

Unknown είπε...

Μα οι σύμβουλοι του υπουργείου για το όποιο θέμα/έργο θεωρείς ότι ΔΕΝ περιλαμβάνουν ειδικούς επί του θέματος;

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα