Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2011

ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ: τα σημαντικότερα γεγονότα της εβδομάδας (5-11 Σεπτεμβρίου)

κείμενο από το ypodomes.com
Η εβδομάδα που πέρασε ήταν η τελευταία εβδομάδα πριν τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Έτσι κυριάρχησαν τα έργα της Βόρειας Ελλάδας και της Θεσσαλονίκης, με το Μετρό της πόλης να έχει ακατάπαυστη ειδησεογραφία.

Η δημοπράτηση του οδικού τμήματος Νίκη- Φλώρινα μήκους 14,5 χλμ που ανήκει στον άξονα Κοζάνη -Νίκη- Φλώρινα, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη. Προσωρινός μειοδότης η Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ- ΤΕΡΝΑ- ΜΟΧΛΟΣ. Το έργο είναι ένα από τα σημαντικότερα στη Δυτική Μακεδονία.

Εν μέσω πολλών δημοσιευμάτων για το Μετρό της Θεσσαλονίκης τελικά το συμπέρασμα ήταν πως επιτέλους ξεκίνησε η κατασκευή του σταθμού ΑΝΑΛΗΨΗ, ενώ ο πρώτος μετροπόντικας «έσκασε μύτη» στο σταθμό ΦΛΕΜΙΝΓΚ. Ξεκινούν επίσης ο Ν.Σ. Σταθμός, ο σταθμός Σιντριβάνι ενώ άγνωστο παραμένει τι θα γίνει με τους σταθμούς ΒΟΥΛΓΑΡΗ - ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ. Το αμαξοστάσιο τελικά κλήρωσε να γίνει στην Πυλαία.

Η επέκταση για Καλαμαριά ελέω ΔΕΘ, πήρε μπρος! Οι Περιβαλλοντικοί Όροι εγκρίθηκαν και περνάμε σύντομα στην β` φάση με στόχο να αρχίσουν οι εργασίες το καλοκαίρι του 2012. Το αμαξοστάσιο της Μίκρας τελικά δεν θα το δούμε ποτέ..

Στο Μετρό της Αθήνας μπορεί τα έργα να έχουν κολλήσει και οι νέες επεκτάσεις να είναι ..κάπου στο μέλλον, ωστόσο η τεχνολογία είναι εδώ. Από τον Δεκέμβριο μας υπόσχονται δωρεάν WI FΙ internet σε 7 κεντρικούς σταθμούς. Γιατί όχι σε όλους;

Οι Αυτοκινητόδρομοι μάλλον θα μας απασχολήσουν πολύ στο κοντινό μέλλον αλλά όχι για την κατασκευή τους αλλά για την κόντρα τους με το Υπουργείο Υποδομών. Η Ολυμπία Οδός εξέδωσε ανακοίνωση που ρίχνει τις ευθύνες στο ΥΠΟΜΕΔΙ και πήρε οργισμένη απάντηση από το Υπουργείο. Αποτέλεσμα : μηδέν.

Το σχέδιο ΗΛΙΟΣ είναι άλλο ένα υποθετικό επενδυτικό όραμα της τάξεως των 20 δις ευρώ που έρχεται από τη Γερμανία. Θέλουν να εκμεταλλευτούν τον ήλιο και τη θάλασσα με την πράσινη ενέργεια. Εμείς δεν μπορούμε;

Στους κάθετους της Εγνατίας Οδού: το Αρδάνιο- Ορμένιο θα ολοκληρωθεί το 2014 ενώ το Κομοτηνή- Σύνορα το 2012. Τμηματικά εννοείται και αν δεν έχουμε περαιτέρω προβλήματα.

Μέχρι το 2016 θα έχει ολοκληρωθεί η νέα γραμμή Κιάτο ?Ρίο ενώ το δίκτυο θα επεκταθεί μέχρι την Ηλεία. Στον Σιδηρόδρομο μιλάμε πάντα μελλοντικά καθώς επί του παρόντος λειτουργεί με ..δεκανίκια. Ένα άλλο μη ενθαρρυντικό νέο ήταν και η μηδενική συμμετοχή στον διαγωνισμό για τη Β` φάση του Θριάσιου Πεδίου.

Στο Monorail του Πειραιά αναμένεται σε δύο εβδομάδες η εύρεση τεχνικού συμβούλου και πάμε για τη β` φάση του διαγωνισμού με στόχο τα έργα να αρχίσουν μέσα στο 2012 και να καλύψουν το λιμάνι από άκρη σε άκρη.

Ξεκινά η β` φάση του διαγωνισμού του Φ/Β πάρκου στην Κοζάνη. Οι μνηστήρες είναι 15 και αναμένεται μεγάλη μάχη για την κατασκευή ενός «πράσινου μεγαθηρίου» από ηλιακά πάνελς.

Κωμικοτραγικές καταστάσεις στον ΗΣΑΠ με τις μετατάξεις των υπαλλήλων να επηρεάζουν σε τέτοιο βαθμό τα δρομολόγια που έφτασαν να γίνονται ανά 30 λεπτά και από Μετρό να θυμίζει Προαστιακό Σιδηρόδρομο..

ΜΙΚΡΑ
Στη Θεσσαλονίκη κατεδάφισαν κτίριο για τη διάνοιξη της Αγίου Δημητρίου. 100εκ ευρώ για έργα πολιτισμού στην Κρήτη. Στην Αθήνα πέρασε η τροπολογία για την ανέγερση τεμένους. Στον Δήμο Καβάλας περνά το πρώην στρατόπεδο Ασημακοπούλου. Από μέρα σε μέρα το αναβαθμισμένο Αεροδρόμιο Αλεξανδρούπολης θα παραδοθεί.

Ανησυχούν στην Κέρκυρα και τους Παξούς για τα έργα των φραγμάτων. Υπεγράφη η σύμβαση για τον οδικό άξονα Αταλάντη ? Όρια Νομών Φθιώτιδας/Βοιωτίας. Εγκρίθηκαν 65 εκ ευρώ για το τμήμα του ΒΟΑΚ Γούρνες- Χερσόνησος. Ξεκίνησε ο διαγωνισμός για τη διαχείριση των απορριμμάτων στην Πελοπόννησο.

ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Στην Ελβετία έχοντας αυτοκινητόδρομους σκέφτονται μελλοντικά. Τι θα κάνουν; Θα βάλουν ηλιακούς συλλέκτες στους αυτοκινητόδρομους τους. Στην Ιερουσαλήμ ξεκίνησαν τα πρώτα δειλά δρομολόγια με το ολοκαίνουργιο Τραμ! Η Κύπρος θα παίρνει για 6 μήνες ηλεκτρικό ρεύμα από τα Κατεχόμενα. Οδικό έργο στην Σερβία πήρε η δική μας ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα