Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2011

Σιδηρόδρομος: γρήγορα προχωρά το έργο σύνδεσης του λιμανιού στο Ικόνιο με το δίκτυο και το Θριάσιο

κείμενο από το ypodomes.com
Ποιός είπε ότι ο Σιδηρόδρομος είναι μόνο για επιβατικές μεταφορές; Ένα από τα σημαντικότερα παρακλάδια υπηρεσιών είναι οι εμπορικές μεταφορές. Εδώ και αρκετά χρόνια ο ΟΣΕ προσπαθεί να ολοκληρώσει το σημαντικότερο έργο εμπορικής εκμετάλευσης.

Αυτό δεν είναι άλλο από την σύνδεση των Εμπορευματικών Προβλήτων του Ικονίου με το Θριάσιο Πεδίο και το υπόλοιπο Σιδηροδρομικό Δίκτυο. Τα έργα εξελίσσονται με ικανοποιητική πλέον ταχύτητα και δεν θα περάσει μεγάλο διάστημα από την οριστική διασύνδεση του Λιμανιού με το Θριάσιο πεδίο.

Ήδη οι γραμμές έφτασαν στον παραχωρημένο προβλήτα της ΣΕΠ, και στον προβλήτα Ι του ΟΛΠ. Η εγκατάσταση των σιδηροτροχιών έχει ηδη ολοκληρωθεί σε όλο το λιμάνι. Έχει γίνει αποξήλωση της παράπλευρης εισόδου του Β6 τομέα επάνδρωσης, προκειμένου να προχωρήσει το έργο μέχρι την αφετηρία του που θα είναι μπροστά στο κτήριο του ΣΕΜΠΟ όπου μελλοντικά θα ξεκινήσει η άμεση φορτοεκφόρτωση των κοντέινερ που θα έχουν καταληκτικό προορισμό το Θριάσιο.

Από την άλλη, οι κατασκευαστικές προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς τη διάνοιξη στοών στο Σχιστό, αλλά και την αποπεράτωση της γέφυρας στην Αθηνών - Κορίνθου.

Το έργο μετά την ολοκλήρωσή του εκτιμάται ότι θα δώσει τεράστια ανάσα στο κυκλοφοριακό των παραλιμένιων Δήμων, μια και όλα τα φορτία με προορισμό τον Πειραιά θα παραπεμφθούν στο Θριάσιο, ενώ εντός των τέρμιναλ θα διακινούνται μόνο τράνζιτ κοντέινερ.

3 σχόλια:

τρενομανής είπε...

Άλλο ένα έργο που σχεδιάστηκε χωρίς πρόβλεψη για το μέλλον (όπως λ.χ. η έλλειψη σιδηροδρομικής υποδομής στην γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου η οποία θα στερήσει την σιδ/κη σύνδεση της Αιτωλοακαρνανίας με τον μελλοντικό προαστιακό Πατρών - Αθηνών). Θα ήταν δυνατόν να σχεδιαστεί η σιδ/κη γραμμή για την σιδηροδρομική εξυπηρέτηση των κατοίκων των δυτικών συνοικιών του Πειραιά. Μάλιστα για τα 10 χλμ της σιδ/κης γραμμής από το Ικόνιο στην Μαγούλα ή στα Άνω Λιόσια δεν θα χρειαζόταν διπλασιασμός της γραμμής, παρά μόνο 3 - 4 διακλαδώσεις και ένα καλό σύστημα σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης και φυσικά ηλεκτροκίνηση! Τα έργα στην Ελλάδα όταν σχεδιάζονται, σχεδιάζονται γαλαντόμα και large! Έχουμε βρε παιδί μου την άνεση να κάνουμε λ.χ. μια δευτέρα σιδ/κη γέφυρα μεταξύ Ρίου - Αντιρρίου, έχουμε την δυνατότητα να ξανααπαλωτριώσουμε γη στο πάμφθηνο λεκανοπέδιο για επέκταση του προαστιακού στις δυτικές συνοικίες. Για όλα αυτά ευτυχώς που δε φταίνε οι πολιτικοί που σώζουν εδώ και πολλές δεκαετίες την χώρα αλλά οι δημόσιοι υπάλληλοι που διορίστηκαν μόνοι τους...

Ανώνυμος είπε...

@ τρενομανής:

Πόσοι πειραιώτες θέλουν προαστιακό από το Πέραμα στην Ελευσίνα; Με τι πληρότητα θα κυκλοφορούν τέτοια τρένα;

Τί υπάρχει στο ενδιάμεσο, εκτός από πουρνάρια και εγκαταστάσεις του Π.Ν;

Υπάρχει ήδη προαστιακός που φτάνει στο επιβατικό λιμάνι του Πειραιά και χρειάζεται ηλεκτροκίνηση και σωστή λειτουργία.

Καλώς σχεδιάστηκε έτσι το έργο, ας μην πέσουμε να τους φάμε τώρα που ολοκληρώνεται...

τρενομανής είπε...

Αγαπητέ ανώνυμε 13 Σεπτεμβρίου 2011 7:15 μμ. άσχημα θα ήταν να μετακινούνται από και προς το ΣΚΑ από το Ικόνιο, από το Πέραμα και το Κερατσίνι σε 10 min; Στο λεκανοπέδιο ΔΕΝ υπάρχει ακατοίκητη περιοχή με πουρνάρια κ.λπ.. Όταν το 1955 - 57 επεκτάθηκε ο Ηλεκτρικός βορείως του σταθμού Αττικής, στο σταθμό του Αμαρουσίου, του Νέου Ηρακλείου, ακόμα και της προσφυγικής Νέας Ιωνίας βόσκανε πρόβατα. Οι συρμοί βορείως της Αττικής ήταν διβάγονοι! Όταν πρωτολειτούργησε ο προαστιακός οι συρμοί πηγαινοέρχονταν άδειοι ανατολικά του ΣΚΑ. Σήμερα συμβαίνει το ίδιο; Πέριξ ενός αστικού σιδηροδρομικού δικτύου προσαρμόζεται ο πληθυσμός και οικιστικά και από άποψη μεταφορικών συνηθειών. Οι δυτικές συνοικίες του Πειραιά είναι συγκοινωνιακά υπερβολικά υποβαθμισμένες. Είχανε και τρία μέσα σταθερής τροχιάς (ηλεκτρικός αστικός σιδηρόδρομος Πειραιά – Περάματος, διπλή – μικτού εύρους σιδ/κη γραμμή Άγιοι Ανάργυροι - Ελευσίνα και Σ.Σ. Αγίου Διονυσίου για την υπεραστική σιδ/κη σύνδεση του Πειραιά) ΟΛΑ καταργημένα σήμερα... Επομένως δεν χάνεται καμιά ευκαιρία που θα εξυπηρετούσε συγκοινωνιακά τα δυτικά του Πειραιά. Όμως οι έλληνες πολιτικοί που σώζουν αενάως αυτήν την χώρα είναι πολύ large στα δημόσια έργα. Όλα μπορούν να γίνουν διπλά και τρίδιπλα. Λεφτά υπάρχουν...(από τις έκτακτες εισφορές)

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα