Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2011

Αυτοκινητόδρομοι: Έρχονται οι 'Αυτοκινητόδρομοι Ελλάδας'

κείμενο από το ypodomes.com
Στην απορρόφηση της Γενικής Γραμματείας Συγχρηματοδοτούμενων Δημοσίων Έργων (ΓΓΣΔΕ) από το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ), με στόχο την δημιουργία μίας εταιρίας που θα συντονίζει τα έργα συμβάσεων παραχώρησης και το τηλεδιόδιο, προχωρά η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.

Όπως πληροφορείται «Το Βήμα», η νεά καθετοποιημένη επιχειρησιακή μονάδα θα φέρει - κατά πάσα πιθανότητα - το όνομα «Αυτοκινητόδρομοι Ελλάδος» και θα αποτελεί τον εταιρικό μετασχηματισμό του ΤΕΟ, το οποίο θα απορροφήσει τις Ειδικές Υπηρεσίες Δημοσίων Έργων (ΕΥΔΕ) της ΓΓΣΔΕ, που έχουν ως αντικείμενο τα έργα με συμβάσεις παραχώρησης.

Η πρωτοβουλία λαμβάνεται προκειμένου η νέα εταιρία να είναι σε θέση να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις συνθήκες και στις απαιτήσεις της διαχείρισης των συμβάσεων παραχώρησης.

Η νέα εταιρία θα μπορεί να διαχειρίζεται δημόσια έργα με σύμβαση παραχώρησης και να εποπτεύει και να επιβλέπει την κατασκευή τους, να διαχειρίζεται τις συμβάσεις, αλλά κυρίως να αναλαμβάνει τον συντονισμό για την επίλυση όλων των προβλημάτων που ταλανίζουν τα συγκεκριμένα έργα (δίκτυα κοινής ωφέλειας, αρχαιολογικές ανασκαφές, τεχνικά και οικονομικά ζητήματα).

Επίσης, θα αναλάβει την καταγραφή και συγκέντρωση εσόδων και κυκλοφοριακών φόρτων από τα διόδια, και κυρίως την Οργάνωση του Κέντρου Ανταλλαγής Πληροφοριών και Πληρωμών (ΚΑΠΠ) για την διαχείριση και τον έλεγχο των συναλλαγών και των ηλεκτρονικών πληρωμών του διαλειτουργικού συστήματος των αυτοκινητοδρόμων, γνωστότερο ως τηλεδιόδιο.

Η στελέχωση της εταιρίας θα γίνει από την ΓΓΣΔΕ, αλλά και την Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων (ΓΓΔΕ), καθώς και από άλλες υπηρεσίες του δημοσίου, που διαθέτουν σχετική τεχνογνωσία. Είναι, δε, βασικό ότι θα προικιστεί με τους πόρους του ΤΕΟ.

Πλήρης αναδιοργάνωση των δημοσίων έργων
Όπως πληροφορείται «Το Βήμα», στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης του υπουργείου Υποδομών που είχε ξεκινήσει ο πρώην υπουργός, κ. Δημ. Ρέππας και επιταχύνεται σήμερα λόγω των εξελίξεων, προχωρούν μεγάλες αλλαγές στο άλλοτε οργανικό σκέλος των δημοσίων έργων του παλαιού υπουργείο Περιβάλλοντος, που μεταφέρθηκε πλέον στο πρώην υπουργείο Μεταφορών.

Κύκλοι του υπουργείου μεταδίδουν ότι έχει προγραμματιστεί ο ανασχεδιασμός των Διευθύνσεων, με στόχο να δημιουργηθεί και να αναβαθμιστεί ένας φορέας επιτελικού χαρακτήρα (ΓΓΔΕ) και να δημιουργηθούν τα εκτελεστικά «παρακλάδια», όπως η «Εγνατία Οδός», το ΤΕΟ, η «Κρήτη Υποδομές» και η «Δημόσια Κτίρια» ΑΕ (το υποψήφιο όνομα για την εταιρική μετεξέλιξη του ΟΣΚ που θα απορροφήσει την ΔΕΠΑΝΟΜ και την ΘΕΜΙΣ).

Σταδιακά, σχεδιάζεται να μείνει στο σκληρό πυρήνα των κρατικών λειτουργιών μόνο το επιτελικό σκέλος, ενώ θα υπάρξει εργασιακή κινητικότητα στους υπαλλήλους με στόχο την διαρκή επιμόρφωσή τους σε νέα αντικείμενα.

Εκτιμάται ότι η εν λόγω ανασυγκρότηση θα επιφέρει μείωση του κράτους στις υφιστάμενες Γενικές Γραμματείες κατά 30%. Είναι ενδεικτικό ότι θα ενοποιηθούν Ειδικές Υπηρεσίες Δημοσίων Έργων, όπως για παράδειγμα αυτή των Λιμένων με εκείνη των Αεροδρομίων. Οι υπολογισμοί του υπουργείου δείχνουν ότι έως το 2015 λόγω συνταξιοδοτήσεων, αποχωρήσεων και εφεδρειών ο αριθμός των υπαλλήλων θα έχει υποδιπλασιαστεί.

Αποκτά ζωή το ΤΕΟ
Το ΤΕΟ λειτουργεί πρακτικά χωρίς αντικείμενο και ουσιαστικές αρμοδιότητες εδώ και τρία χρόνια. Με εξαίρεση τους δύο τελευταίους σταθμούς διοδίων που εκμεταλλεύεται - σε Μάλγαρα και Άκτιο - η εταιρία έχει χάσει πλήρως τις παλιές αρμοδιότητές της, που διέθετε από την εποχή του κρατικού μονοπωλίου στους δρόμους.

Είναι, πάντως, χαρακτηριστικό ότι απασχολεί 150 εργαζομένους, εκ των οποίων οι 70 εργάζονται στα Μάλγαρα και 20 στο Άκτιο. Οι υπόλοιποι 60 υπάλληλοι εργάζονται στην κεντρική υπηρεσία στην Αθήνα, με λιγοστές αρμοδιότητες. Το ΤΕΟ, η λειτουργία του οποίου δεν επιβαρύνει τον προϋπολογισμό, εισπράττει μία σειρά από ανταποδοτικά τέλη.
Ειδικότερα, λαμβάνει ποσοστό των τελών κυκλοφορίας που πληρώνουν όλα τα βαρέα οχήματα της χώρας, αλλά και το 0,3% όλων των ασφαλιστηρίων συμβολαίων των αυτοκινήτων που συνάπτονται στην Ελλάδα. Επίσης, διαθέτει έναν σταθμό εξυπηρέτησης αυτοκινήτων (ΣΕΑ) στο Πολύκαστρο του Κιλκίς, ενώ εισπράττει ειδικό τέλος διασύνδεσης των πρατηρίων καυσίμων με το κυρίως οδικό δίκτυο.

Το 2010 η εταιρία παρουσίασε κέρδη προ φόρων 4,6 εκατ. ευρώ, ενώ το Δημόσιο, που είναι και ο κύριος μέτοχος, έλαβε μέρισμα 35%. Η βελτίωση των μεγεθών του ΤΕΟ οφείλεται, κυρίως, στην κατά 40% περικοπή των δαπανών στη μισθοδοσία των υπαλλήλων. Τις προηγούμενες χρονιές η εταιρία παρουσίασε ζημίες. Το 2008 με την παράδοση των σταθμών διοδίων στους παραχωρησιούχους δρομολογήθηκαν μαζικές μετατάξεις σε άλλους φορείς του δημοσίου.

Ωστόσο, είναι χαρακτηριστικό της κατάστασης ότι το ΤΕΟ κατέβαλε το 2010 για 115 υπαλλήλους υπερωριακές αμοιβές ύψους 307.000 ευρώ. Την ίδια, στιγμή, όμως, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει «Το Βήμα», σε παραχωρησιούχους με διπλάσιο προσωπικό και υπερδιπλάσιους σταθμούς διοδίων κατεβλήθησαν λιγότερα από 170.000 ευρώ. Και, μάλιστα, εάν δεν είχε μεσολαβήσει το Μνημόνιο, οι προβλεπόμενες υπερωρίες του ΤΕΟ θα έφταναν περίπου το μισό εκατ. ευρώ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα