Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2011

Ολυμπία Οδός: στα δικαστήρια και στην Ευρώπη θα καταφύγει η Περιφέρεια Πελοποννήσου για το ΄κούρεμα΄

κείμενο απο το ypodomes.com
Στα δικαστήρια και σε ευρωπαϊκούς οργανισμούς θα προσφύγει η Περιφέρεια Πελοποννήσου για να μην "κουρευτούν" η Ολυμπία Οδός και ο περιφερειακός δρόμος της Καλαμάτας. Αυτό δήλωσε χθες στην Καλαμάτα ο περιφερειάρχης Πέτρος Τατούλης, πιεζόμενος από την έντονη κινητοποίηση που σημειώνεται στην Ηλεία.

Εν τούτοις, απέφυγε να αναφερθεί σε πολιτικές πρωτοβουλίες που είναι αναγκαίες προκειμένου να αποτραπεί ο κίνδυνος που διαγράφεται με την υπογραφή νέας σύμβασης η οποία θα κυρωθεί από τη Βουλή, αντικαθιστώντας αυτές που ισχύουν σήμερα και δεν εκτελούνται.

Ο κ. Τατούλης μίλησε για ασυνέπεια της κυβέρνησης, των αναδόχων και των τραπεζών, ενώ άφησε και αιχμές για τον τ. υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά.
Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών, κο Ραγκούση, υπέβαλε η βουλευτής Ν.Γιαννακοπούλου, με θέμα το μέλλον της Ολυμπίας Οδού και το τυχόν "κούρεμα" του φυσικού αντικειμένου του έργου.

Αναλυτικά, η ερώτηση παρατίθεται παρακάτω:

"Η σημασία της δημιουργίας ενός οδικού άξονα, στα πρότυπα της Ολυμπίας Οδού, στη Δυτική Πελοπόννησο είναι σαφές ότι αποτελεί κομβικό ζήτημα για την προοπτική ανάπτυξης ολόκληρης της Πελοποννήσου. Ωστόσο, πλέον η ολοκλήρωση του έργου είναι εξαιρετικά αμφίβολη, ενώ η διακοπή των εργασιών στο τμήμα Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα καθιστά πλέον το ενδεχόμενο μη ολοκλήρωσης του έργου πολύ πιθανό κι εμάς υπόλογους στους πολίτες, δίχως να γνωρίζουμε με ακρίβεια εάν έχει αποφασιστεί κάτι ή όχι όσον αφορά το μέλλον του έργου.

Συγκεκριμένα,

Α) Η πρόσφατη σύσκεψη στο Υπουργείο Υποδομών, με θέμα την «Ολυμπία Οδό», και η μη πρόσκληση των εκπροσώπων της Μεσσηνίας, οι οποίοι τελικά παρευρέθησαν,

Β) Το τελευταίο ζήτημα - κώλυμα που ετέθη από το Υπουργείο και αφορούσε τη διακοπή της χρηματοδότησης των έργων από τις τράπεζες, παρά τις σχετικές συμφωνίες, και

Γ) η πρόσφατη ανακοίνωση της εταιρίας «Ολυμπία Οδός» που κατηγορεί για ολιγωρία το Υπουργείο φανερώνουν τις προθέσεις των εμπλεκόμενων τη στιγμή που ένα έργο - τομή για την αναπτυξιακή πορεία της Πελοποννήσου φαίνεται να εγκαταλείπεται, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον.

Ωστόσο, όλα τα παραπάνω έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τη στόχευση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου που σε πρόσφατη συνάντηση, μάς διαβεβαίωσε ότι «οι διαπραγματεύσεις οδηγούνται σε θετική κατεύθυνση με τελικό σκοπό την ολοκλήρωση του συνόλου του οδικού έργου, όπως είχε αρχικά προβλεφθεί».

Χαρακτηριστικά, σε πρόσφατες διαπραγματεύσεις μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου, των παραχωρησιούχων και των εμπλεκόμενων τραπεζών, διέρρευσε ότι μεταξύ άλλων προωθείται μία σημαντική αλλαγή στις συμβάσεις. Η αλλαγή αυτή προβλέπει την περικοπή του φυσικού αντικειμένου σε δύο από τους οδικούς άξονες που κατασκευάζονται με σύμβαση παραχώρησης, ενώ συγκεκριμένα στην Ολυμπία Οδό ο αυτοκινητόδρομος θα φτάσει μέχρι την Πάτρα και περικόπτεται το κομμάτι μέχρι τον Πύργο και την Τσακώνα. Κατόπιν αυτών,

Ερωτάται ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Τι θα γίνει τελικά με τον οδικό άξονα της Ολυμπίας Οδού; Θα σταματήσει στην Πάτρα ή θα φτάσει ως την Τσακώνα, όπως προβλέπεται από τη σύμβαση παραχώρησης;"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα