Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 13 Μαρτίου 2014

Χρυσοχοϊδης και Ραϊχενμπαχ στα Τέμπη, Αύγουστο του 2015 στην κυκλοφορία

κείμενο από το ypodomes.com
Ολοκληρώθηκε πριν από λίγο η επίσημη  επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών κου  Χρυσοχοϊδη και του Ευρωπαίου Επίτροπου  Χορστ Ραϊχενμπαχ στα έργα του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου και συγκεκριμένα στην παράκαμψη Τεμπών και Πλαταμώνα στην σήραγγα Τ3 στον Πλαταμώνα.

Τα έργα που είναι πλέον σε φουλ κατασκευαστικούς ρυθμούς εντυπωσιάζουν καθώς στα 24 χλμ που  τρέχουν οι εργασίες συμπεριλαμβάνονται 3 σήραγγες με μήκος 2χλμ, 6χλμ, και 2,8 χιλιόμετρα. Μέσα στις σήραγγες ανά 300 μέτρα υπάρχουν υπάρχει σήραγγα που οδηγούν σε ασφαλή έξοδο ενώ κάθε 900 μέτρα θα υπάρχει έξοδος για τα οχήματα εκτάκτου ανάγκης.

Στις δύο πρώτες σήραγγες τα έργα πολιτικού μηχανικού έχουν ολοκληρωθεί και πλέον  αυτό που απομένει είναι η οδοστρωσία, τα ασφαλτικά και τα Η/Μ έργα. Στην σήραγγα Τ3 (γνωστή και ως σήραγγα Πλαταμώνα) τα έργα λόγω προβληματικού υπεδάφους έχουν μείνει πιο πίσω. Για να ολοκληρωθεί η διάνοιξη της σήραγγας απομένουν 60 μέτρα στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη και 300 μέτρα στο ρεύμα προς Αθήνα.

Υπολογίζεται πως μέχρι τον ερχόμενο Ιούνιο θα έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη και στα 2 ρεύματα  ενώ τον ερχόμενο Οκτώβριο θα έχει ολοκληρωθεί και η επένδυση της. Στα έργα είναι εμφανής πλέον η κινητοποίηση των εργασιών ενώ με τις απαλλοτριώσεις έχει απομείνει ένα μικρό τμήμα 40 στρεμμάτων που το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να παραδοθεί στην εταιρεία κατασκευής.

Στα έργα συμπεριλαμβάνονται 20 γέφυρες σε σύνολο 24 χλμ ενώ υπάρχει έτοιμο (από εργολαβίες του παρελθόντος) ένα ανοιχτό τμήμα στην περιοχή της Ραψάνης συνολικού μήκους 5,5χλμ. Η χρονοαπόσταση για το τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα θα πέσει από τα 45 λεπτά σήμερα σε 15 λεπτά με την ολοκλήρωση των έργων.

Συνολικά η πρόοδος του έργου έχει φτάσει στο 77% καθώς έχουν δαπανηθεί 770 εκατομμύρια ευρώ από τα συνολικά 1,005 δις ευρώ που θα φτάσει το κόστος του έργου ολοκλήρωσης της παράκαμψης Τεμπων και Πλαταμώνα. Οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας ανέφεραν πως γίνεται συστηματική δουλειά και προσπάθεια για ορθολογική χρήση των υλικών με παράδειγμα τις εκσκαφές όπου με επεξεργασία των υλικών είτε επαναχρησιμοποιούνται στην οδοστρωσία είτε στα σκυροδέματα.

Στο νότιο τμήμα των έργων γίνονται εργασίες και σε συνεργασία με τον ΟΣΕ μιας και ο νέος αυτοκινητόδρομος θα περνά πάνω από τις γραμμές του τρένου και για αυτό το λόγο στο συγκεκριμένο σημείο τα έργα γίνονται βράδυ. Σύμφωνα με την σύμβαση αλλά και τις δηλώσεις του Υπουργού ΠΟΜΕΔΙ τα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί σε 1,5 χρόνο από σήμερα, δηλαδή τον Αύγουστο του 2015.

Για τα διόδια ο Υπουργός είπε πως δεν πάνε στην τσέπη κανενός αλλά αποτελούν μέρους του χρηματοδοτικού μοντέλου που έχει επιλεγεί για το έργο. Αναφερόμενος στο έργο είπε πως πρόκειται για έργο άριστης ποιότητας και θα ενώσει την χώρα. Όπως είπε απασχολούνται 1.500 άτομα και 100 τοπικές εταιρείες (ως υπεργολάβοι και προμηθευτές) τονώνοντας την τοπική και εθνική οικονομία αλλά και την ανάπτυξη της χώρας.

Ο κος Ραϊχενμπαχ μιλώντας για το έργο δήλωσε ικανοποιημένος από την συνεισφορά της ΕΕ στα έργα και τους χαρακτήρισε σημαντική επένδυση (για όλα τα έργα στους δρόμους δίδονται 3 δις από τα διαρθρωτικά ταμεία ενώ 750 εκ.ευρώ είναι η συμβολή της ΕΤΕπ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα