Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 24 Μαρτίου 2014

Μετρό Αθήνας: Φημολογία για πάγωμα της υπογειοποίησης Φάληρο-Πειραιάς

κείμενο από το ypodomes.com
Μπαίνει τέλος στο φιλόδοξο σχέδιο υπογειοποίησης της γραμμής του Ηλεκτρικού Σιδηρόδρομου στο τμήμα από το Φάληρο ως τον Πειραιά με βασική αιτία την έλλειψη των απαραίτητων κονδυλίων σύμφωνα με δημοσίευση του euro2day.gr.

H ιστοσελίδα αναφέρει πως η εταιρεία ΣΤΑ.ΣΥ., στην οποία ανήκει πλέον και ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, ανακοίνωσε ότι από σήμερα Παρασκευή έως και τη Δευτέρα κατά τις απογευματινές και βραδινές ώρες θα διακόπτεται η κυκλοφορία των συρμών στο συγκεκριμένο τμήμα λόγω έργων που αφορούν στην αντικατάσταση των ξύλινων στρωτήρων της γραμμής.

Η ανακαίνιση της γραμμής του ηλεκτρικού και η αντικατάσταση των ξύλινων στρωτήρων στο υπόλοιπο δίκτυο είχε γίνει τα προηγούμενα χρόνια. Όμως το συγκεκριμένο τμήμα δεν ανακαινίστηκε με το σκεπτικό ότι επρόκειτο να ξεκινήσουν τα έργα της υπογειοποίησης, όπως είχε ανακοινωθεί σχεδόν δέκα χρόνια νωρίτερα.

Σύμφωνα με διαπιστωτική πράξη της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Μεταφορών, που δημοσιεύτηκε στη διαύγεια, τον περασμένο Σεπτέμβριο το Διοικητικό Συμβούλιο της ΣΤΑ.ΣΥ. αποφάσισε τη διάλυση της σύμβασης, η οποία είχε ως αντικείμενο την εκπόνηση προμελέτης, οριστικής μελέτης καθώς και των τευχών δημοπράτησης για την μελέτη υπογειοποίηση των γραμμών από το Πειραιά ως το σταθμό του Φαλήρου καθώς και την μελέτη για την κατασκευή υπόγειου σταθμού στη θέση «Κεράνης».

Το έργο δεν θα έφερνε παραπάνω επιβάτες στον ηλεκτρικό
Η ΣΤΑ.ΣΥ. ως διάδοχο σχήμα της ΗΣΑΠ.Α.Ε. η οποία είχε υπογράψει τη σχετική σύμβαση, έκρινε ότι η συνέχισή της δεν ήταν πλέον συμφέρουσα. Βασική αιτία για αυτό ήταν ότι με την υλοποίηση του έργου θα επηρεάζονταν αρνητικά τόσο στη λειτουργία, όσο και στα έσοδά της για διάστημα περίπου 2 ετών.

Επιπλέον εκτιμήθηκε ότι το έργο δεν απέφερε επιπλέον επιβάτες στη γραμμή 1, Πειραιάς – Κηφισιά, καθώς τα υλοποιούμενα έργα αστικών συγκοινωνιών στην περιοχή (ΤΡΑΜ, επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό) θα απορροφούσαν μεγάλο αριθμό επιβατών.

Η διάλυση της σύμβασης, η οποία είχε αξία 1,8 εκατομμύρια ευρώ, έγινε ενώ είχαν προηγουμένως υλοποιηθεί οι δύο από τις συνολικά τέσσερις φάσεις που προβλέπονταν και αφορούσαν στην εκπόνηση της προσωρινής και της οριστικής μελέτης. Τα τμήματα της σύμβασης που δεν υλοποιήθηκαν αφορούσαν στην μελέτη εφαρμογής και στην σύνταξη των τευχών δημοπράτησης. Η ΣΤΑ.ΣΥ. αποζημίωσε τον ανάδοχο του έργου για τις υπολειπόμενες φάσεις ενώ οι πληρωμές προς το ανάδοχο για το έργο που εκτέλεσε ξεπέρασαν τις 900.000 ευρώ.

Απαγορευτικό το κόστος
Το κόστος του έργου της υπογειοποίησης, το οποίο υπολογίστηκε περίπου στα 100 εκατομμύρια ευρώ, φαίνεται ότι αποτέλεσε το βασικό κριτήριο προκειμένου να μπει στο συρτάρι ένα έργο το οποίο πολλές φορές εξαγγέλθηκε πανηγυρικά. Επρόκειτο για ένα σχέδιο που υποστήριζαν έντονα και οι τοπικές αρχές του Πειραιά, σημειώνοντας ότι θα μπορούσε να συμβάλει σημαντικά στην αναβάθμιση της περιοχής διέλευσης. Μάλιστα είχε εξεταστεί στο τμήμα που θα απελευθερώνονταν με την υπογειοποίηση της γραμμής να τοποθετηθούν οι γραμμές της επέκτασης του τραμ.

Να σημειώσουμε ότι προ ημερών ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έβαλε επίσης τέλος στο σχέδιο της επέκτασης του Ηλεκτρικού προς τον Άγιο Στέφανο. Το σκεπτικό της απόφασης αυτής στηρίζεται στο ότι η εξυπηρέτηση περιοχών εκτός της μητροπολιτικής περιοχής του Λεκανοπεδίου μπορεί κάλλιστα να γίνει με τον προαστιακό, που διέρχεται από κοντινά σημεία, χωρίς να είναι αναγκαία η κατασκευή υπόγειου αστικού σιδηρόδρομου.

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Όπως ανακοίνωσε η ΣΤΑ.ΣΥ. λόγω των έργων που θα εκτελούνται για την αντικατάσταση των ξύλινων στρωτήρων της σιδηροδρομικής επιδομής) θα διακοπεί η κυκλοφορία των συρμών στο τμήμα Φάληρο- Πειραιάς, στη γραμμή 1 της ΣΤΑΣΥ, τις παρακάτω ημέρες και ώρες:

- Την Παρασκευή 21-3-2014 από τις 18:00 έως τη λήξη της βάρδιας.
- Το Σάββατο 22-3-2014 από τις 18:00 έως τη λήξη της βάρδιας.
- Την Δευτέρα 24-3-2014 από τις 18:00 έως τη λήξη της βάρδιας.

Κατά τη διάρκεια διακοπής της κυκλοφορίας οι επιβάτες θα μπορούν να εξυπηρετηθούν, στο τμήμα Πειραιάς- Φάληρο και Φάληρο- Πειραιάς, με το ίδιο εισιτήριο, από τις υπάρχουσες λεωφορειακές γραμμές, καθώς και από την ειδική λεωφορειακή γραμμή Χ1 Πειραιάς (Πλ. Καραϊσκάκη)- Σταθμός Φαλήρου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα