Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014

Το 2016 θα μπει στη ζωή μας το Ηλεκτρονικό Εισιτήριο

κείμενο από το ypodomes.com
To 2016 θα έχει ολοκληρωθεί το έργο εγκατάστασης μπαρών σε όλους του σταθμούς Μετρό (και στις 3 γραμμές) και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν από κοινού οι Υπουργοί Υποδομών κος Χρυσοχοϊδης και Ανάπτυξης κος Χατζηδάκης μίλησαν για το έργο ΣΔΙΤ που άργησε αλλά έρχεται.

Ο Υπουργός Υποδομών είπε μεταξύ άλλων πως "χρειάστηκαν περισσότερα από 10 χρόνια για να καταλήξει το σχέδιο του Ηλεκτρονικού Εισιτηρίου. Είναι σημαντικό ότι επιτέλους έγινε. Σε δυο χρόνια θα έχουμε αστικές συγκοινωνίες, δίκτυα μεταφοράς μεγαλύτερης αξίας, καλύτερης εξυπηρέτησης και εξυπνότερης διαχείρισης.
       
Τι κάνει το ηλεκτρονικό εισιτήριο; Δυο ιδιότητες. Θα ξέρουμε και θα ελέγχουμε. Θα ξέρουμε τη ροή των μετακινήσεων, θα έχουμε επαρκή στοιχεία για να σχεδιάζουμε ορθολογικές πολιτικές στο δίκτυο. Για τη συνεργασία των μέσων, τα δρομολόγια, την εμπορική πολιτική και τις τιμές των εισιτηρίων. Θα γίνουν οι συγκοινωνίες πραγματικά σύγχρονες, πρακτικά πελατοκεντρικές.
               
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο μαζί με την τηλεματική που επίσης θα υλοποιηθεί εντός το πολύ 12μηνου, θα δώσουν στον μετακινούμενο πολίτη τη δυνατότητα να αποφασίζει πότε, πού και πώς θέλει να μετακινηθεί με πολύ ευκολότερο και αποτελεσματικότερο τρόπο. Θα γνωρίζει με μεγαλύτερη ακρίβεια τους χρόνους διέλευσης, το κόστος των συνδυασμένων μετακινήσεων. Έξυπνες λύσεις με εφαρμογές στα κινητά θα υποδεικνύουν, λαμβάνοντας υπόψη και τους κυκλοφοριακούς φόρτους τους πιο συμφέροντες τρόπους και διαδρομές μετακίνησης".
       
Ο Υπουργός Ανάπτυξης κος Χατζηδάκης είπε πως "με την ανάδειξη των αναδόχων των διαγωνισμών για την τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο, κλείνουν κάποιες σοβαρές εκκρεμότητες που υπήρχαν εδώ και χρόνια για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.
    
Πρώτον, αυτό που έχει σημασία είναι ότι επιτέλους κλείνει το κεφάλαιο διαγωνισμοί και καθυστερήσεις και ξεκινάει το κεφάλαιο εκσυγχρονισμός των αστικών συγκοινωνιών, αναβάθμιση της ποιότητας ζωής της πόλης, σύγχρονες αστικές συγκοινωνίες χωρίς εισιτηριοδιαφυγή. Και δεύτερο και κυριότερο, το οποίο δεν είναι υποχρεωμένος κάποιος να το ξέρει:

Να σας πω ότι τα τελευταία χρόνια για το δημόσιο δεν ήταν καθόλου αυτονόητο ότι θα μπορούσαν με την ίδια άνεση να τρέχουν οι δημόσιοι διαγωνισμοί λόγω της στενότητας των πόρων και επίσης δεν ήταν καθόλου αυτονόητο ότι θα μπορούσαν να κλείνουν με επιτυχία διαγωνισμοί Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Γιατί; Διότι για τα έργα ΣΔΙΤ χρειάζεσαι ένα δημόσιο τομέα που να λειτουργεί, ένα ιδιωτικό τομέα που να ενδιαφέρεται και να έχει την κεφαλαιακή επάρκεια για να συμμετέχει στους διαγωνισμούς και ένα τραπεζικό σύστημα που να βοηθάει.
    
Εδώ σε αυτό το διαγωνισμό είχαμε στο τέλος τρεις δεσμευτικές προσφορές. Εάν δείτε ποιοι συμμετείχαν στο καθένα από τα κονσόρτια, θα δείτε ότι ήταν σε καθένα από αυτά ένας ελληνικός όμιλος και ένας διεθνής όμιλος. Αν δείτε τους διεθνείς ομίλους θα δείτε ότι και οι τρεις ήταν μεγάλης επιφάνειας. Και στο τέλος επελέγη εκείνος που έκανε τη μεγαλύτερη έκπτωση, περίπου 18%. Είναι ο όμιλος ΤΕΡΝΑ μαζί με την LG της Νότιας Κορέας.
    
Η LG είναι, όπως και οι άλλοι όμιλοι που συμμετείχαν στους άλλους διαγωνισμούς, μια μεγάλη πολυεθνική εταιρεία η οποία έχει υλοποιήσει το σύστημα συλλογής κομίστρου στη Σεούλ, όπου οι Κορεάτες έχουν 9.500 λεωφορεία και 390 σταθμούς μετρό. Δηλαδή ένα πολύ μεγαλύτερο δίκτυο από αυτό της Αθήνας.
    
Θέλω επίσης να πω ότι για το έργο αυτό, ότι η LG συνεργάζεται με μια triple-A κορεάτικη τράπεζα, πράγμα το οποίο στέλνει και αυτό με τη σειρά του ένα μήνυμα που είναι μια κάποια ψήφος εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία, όπως και να το μετρήσει κανένας.
    
Είναι μια άμεση ξένη επένδυση. Διότι το έργο αυτό είναι κατά 50% δημόσιο έργο από το ΕΣΠΑ, εγκεκριμένο μάλιστα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως μεγάλο έργο και κατά 50% ιδιωτική επένδυση. Επίσης, είναι σημαντικό να ξέρουμε ότι για 12 –νομίζω- χρόνια το έργο αυτό θα λειτουργεί υπό την επίβλεψη των αναδόχων και με ευθύνη των αναδόχων.
    
Δεν είναι ένα έργο το οποίο παραδίδεται στο δημόσιο και στη συνέχεια θα το λειτουργεί ο ΟΑΣΑ και οι θυγατρικές εταιρείες. Είναι ένα έργο το οποίο θα λειτουργεί, θα συντηρείται, θα προωθείται από τον ανάδοχο με τη λογική που έχουν τα έργα ΣΔΙΤ.       

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα