Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη, 18 Ιουνίου 2014

Συγκοινωνίες Αθηνών: 636 εκατομμύρια επιβιβάσεις το έτος, 1 εκ.επιβάτες την ημέρα

κείμενο από το ypodomes.com
O Γρηγόρης Δημητριάδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ έκανε την δική του παρουσίαση για τις αλλαγές που έρχονται στις Συγκοινωνίες της Αθήνας.

Όπως είπε "όλους αυτούς τους μήνες σκληρής δουλειάς, που προετοιμάζαμε, για να είμαστε σήμερα εδώ. Να ευχαριστήσω επίσης και την ομάδα με την οποία εργαστήκαμε, για να σχεδιάσουμε αυτές τις αλλαγές και να έρθουμε να σας τις ανακοινώσουμε".

Σύμφωνα με τον κο Γρηγοριάδη ο ΟΟΣΑ αλλάζει σελίδα και αλλάζει προς όφελος όλων των ανθρώπων, που κινούνται στην πόλη και των κατοίκων και των τουριστών. "Αναβαθμίζουμε τις αστικές συγκοινωνίες και θέλουμε να τις κάνουμε πρώτη επιλογή μετακίνησης για όλους μας μέσα στην πόλη. Θέλουμε να περάσουμε σε αυτή την εποχή, όπου οι συγκοινωνίες Αθηνών θα υποστηρίζουν ένα Δίκτυο για μια πόλη. Μια πόλη, στην οποία κινούνται 4 εκατομμύρια κάτοικοι με διάφορα μέσα και οι αστικές συγκοινωνίες είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της πόλης μας".

Ο Όμιλος ΟΑΣΑ σήμερα και σχεδιάζει και συντονίζει, αλλά και λειτουργεί το συγκοινωνιακό έργο με το Μετρό, τον Ηλεκτρικό, το Τραμ, το Λεωφορείο, το Τρόλεϊ. Με επικεφαλής τη ΣΤΑ.ΣΥ., τις Σταθερές Συγκοινωνίες, (τον κ. Παπαθανάσης) και τη Ο.ΣΥ., (κος Οικονόμου) για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Στον όμιλο ΟΑΣΑ απασχολούνται πάνω στους 8.500 εργαζόμενοι. Οι ετήσιες επιβιβάσεις αριθμούν 636 εκατομμύρια και 1 εκατομμύριο μοναδικούς επιβάτες την ημέρα. Στα θετικά έχουμε την αύξηση στα έσοδα από κάρτες στο 1ο τρίμηνο αυτού του έτους σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του ’13. Αυτό υποδεικνύει την επιστροφή των επιβατών στα Μέσα Μεταφοράς και αυξάνεται η κυκλοφορία και στα Μέσα μεταφοράς αλλά και στο Ι.Χ., υπάρχει δηλαδή μια αύξηση της αστικής κινητικότητας γενικότερα.

Η νέα φιλοσοφία του ΟΑΣΑ είναι "ένα Δίκτυο, μια πόλη". Γίνεται επανασχεδιασμός του δικτύου έτσι να υπάρχει η μεγαλύτερη δυνατή διασύνδεση. Πρόκειται για την μεγαλύτερη αναδιοργάνωση των μέσων μαζικής μεταφοράς από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Όπως χαρακτηριστικά είπε ο κος Δημητριαδης "στην ουσία σβήνουμε τον χάρτη και επανασχεδιάζουμε τα δρομολόγια, έτσι ώστε να κουμπώνουν, όπως είπαμε, καλύτερα στο σταθερό Δίκτυο, το οποίο άλλωστε όλο και επεκτείνεται".

Ο ΟΑΣΑ αλλάζει όμωε και το λογότυπο του ομίλου και θα λέγεται «Συγκοινωνίες Αθηνών». Αλλάζουν επίσης όλα τα λογότυπα σε Μετρό, Τραμ, Λεωφορεία, Τρόλεϊ. Από 1η Σεπτεμβρίου στόχος είναι με 1 ευρώ την ημέρα να κινείται ο πολίτης απεριόριστα στην πόλη, με τη νέα κάρτα απεριορίστων διαδρομών τη μηνιαία, η οποία είναι στα 30 ευρώ. Όλες οι κάρτες ενσωματώνονται σε μία.

Επίσης, μειώνεται, προφανώς αναλογικά και η μειωμένη κάρτα για όσους τη δικαιούνται. Γι' αυτό θα ήθελα να πω, ότι πλέον ένας φοιτητής θα μπορεί να κινείται με μισό ευρώ την ημέρα, δηλαδή με 15 ευρώ.

Το ενιαίο εισιτήριο, μειώνεται στο 1,20 ευρώ και γίνεται διάρκειας 70 λεπτών. Αντικαθιστά το 1,40 αλλά και το 1,20 που ήταν μόνο για μια διαδρομή, χωρίς μετεπιβίβαση μόνο για το λεωφορείο ή το τραμ ή το τρόλεϊ.

Τελικός στόχος είναι να αυξηθεί η αστική κινητικότητα και να υπάρξει μεγάλη αύξηση στη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς.

ΝΕΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Έρχεται η φωνητική αναγγελία στάσεων. Ήδη υπάρχει πιλοτικά σε κάποιες γραμμές. Έρχονται τα Fulda Mobility Centers τα οποία είναι απλά σαν κιόσκια στην Αθήνα και στον Πειραιά για να προωθήσουν την κινητικότητα στην πόλη, την κίνηση, αλλά και άλλες δράσεις κυρίως της προώθησης του ποδηλάτου, γιατί θέλουμε οτιδήποτε οικολογικό να προχωρήσει.

Επόμενο νέο είναι το θερμικό εισιτήριο και το mobile ticketing. Όσοι χρησιμοποιείτε κάρτες καρτοκινητού, παλαιότερα πηγαίναμε και ξύναμε για να πάρουμε έναν κωδικό και να γεμίσουμε με χρόνο το κινητό μας. Το ίδιο θα γίνεται με το θερμικό εισιτήριο. Αυτό θα βοηθήσει στην γρήγορη εύρεση εισιτηρίου, ακόμα και στις πιο μακρινές περιοχές της Αθήνας. Αντίστοιχα, να μπορούμε να αγοράζουμε μέσα από τη συσκευή του κινητού μας τηλεφώνου το αντίτιμο του εισιτηρίου.

Επιπλέον, είναι το google trip planner. Πρόκειται για μια εφαρμογή στο κινητό, που μας δίνει τη δυνατότητα να βάλουμε πού θέλουμε να πάμε. Υπάρχει ήδη και μπορεί να μας πει ποιά είναι η βέλτιστη διαδρομή. Να μας πει δηλαδή, ότι θα πάρουμε το μετρό, θα περπατήσουμε μετά για να φτάσουμε στον προορισμό μας, θα πάρουμε το μετρό και θα το συνδυάσουμε με ένα λεωφορείο. Υπάρχει παντού στο διαδίκτυο, μπορείτε να το κάνετε από το google maps στο χάρτη, από το σπίτι στον υπολογιστή σας ή από tablet ή από κινητό στο δρόμο. Προωθείται επίσης η χάρτα για τα δικαιώματα του επιβάτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα