Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 4 Ιουνίου 2014

Τα μεγάλα Έργα Υποδομής μετατρέπουν την χώρα σε βασικό κόμβο μεταφορών της Ευρώπης

κείμενο από το ypodomes.com
Η κρίση που συντάραξε την χώρα για τουλάχιστον 6 χρόνια δείχνει να απομακρύνεται σιγά-σιγά. Η Ελλάδα αυτή τη στιγμή προσπαθεί να ανασυνταχθεί και να δει τις μελλοντικές της κινήσεις στην σκακιέρα που λέγεται Ευρώπη.

Αυτό που φάνηκε μέσα στα προηγούμενα χρόνια ότι μπορεί να δώσει στη χώρα μας πλεονέκτημα αλλά και ένα νέο αναπτυξιακό πεδίο, είναι οι μεταφορές. Λόγω της κομβικής της θέσης η Ελλάδα και τα λιμάνια της μπορούν να αποτελέσουν πύλες για την Ανατολική και την Κεντρική Ευρώπη για τα εμπορεύματα από την Ανατολική Ασία, την Μέση Ανατολή αλλά και την Ανατολική Αφρική.

Μέσα από την εμπειρία της  COSCO είδαμε πως ένα λιμάνι από περιφερειακό μπορεί σε λίγα χρόνια να μετατραπεί σε κεντρικό κόμβο μεταφορών. Τι χρειάστηκε; Μία εταιρεία με υψηλούς στόχους και θέληση και σύνδεση με τον σιδηρόδρομο και τον αυτοκινητόδρομο.

Το λιμάνι του Ικονίου έχει πλέον σύνδεση με τον σιδηρόδρομο ενώ η Εθνική Οδός προς Δ.Ελλάδα/Ήπειρο/Πελοπόννησο είναι σε απόσταση 5χλμ ενώ από την Εθνική Οδό προς Στερεά Ελλάδα/Θεσσαλία/Βόρεια Ελλάδα είναι περίπου 6χλμ(από το Φάληρο που ξεκινά ο Κηφισός). Αυτό την εκτόξευσε για τα καλά ενώ συνέβαλε στην μετατροπή του Πειραιά σε ένα από τα μεγάλα Ευρωπαϊκά λιμάνια.

Τώρα λοιπόν δεν είναι τυχαίο πως μέγιστη προτεραιότητα για την χώρα είναι να ολοκληρώσει τις συγκοινωνιακές της υποδομές. Τι κάνουμε; Δημιουργούμε ένα μεγάλο δίκτυο αλληλοσυμπληρούμενων αυτοκινητόδρομων, αναβαθμίζουμε τα λιμάνια μας και προσπαθούμε (καλύτερα θα ταίριαζε το ρήμα αγκομαχούμε) να ολοκληρώσουμε την βασική γραμμή του σιδηρόδρομου.

Σε περίπου 3 χρόνια η Ελλάδα θα διαθέτει 2.750 χιλιόμετρα κλειστών αυτοκινητόδρομων και 800 χιλιόμετρα διπλού ηλεκτροκινούμενου σιδηρόδρομου. Αν κάποιος πει «και τι έγινε; Τι σημαίνει αυτό, τι μπορεί να αλλάξει στην δική μου ζωή;». Η απάντηση είναι πολύ σύνθετη αλλά τόσο απλή:

Οι κλειστοί οδικοί άξονες και ο αναβαθμισμένος σιδηρόδρομος έχοντας άμεση διασύνδεση με τα σημαντικότερα λιμάνια αλλά και αεροδρόμια της χώρας δημιουργούν ένα κοκτέιλ εντυπωσιακής μεταφορικής ικανότητας σε δύο βασικούς τομείς: Εμπορεύματα και τουρισμός.

Η στόχευση είναι ακριβής καθώς είναι δύο τομείς της οικονομίας που η Ελλάδα υπερτερεί. Το έχω πει πολλές φορές αλλά δεν θα κουράζομαι να το επαναλαμβάνω. Τα έργα δεν είναι μόνο όταν κατασκευάζονται με όλη την ίντριγκα που μπορεί να περιέχουν. Είναι όταν λειτουργούν που μπορούν να «ταρακουνήσουν» θετικά την Εθνική μας οικονομία.

Αυτό που συμβαίνει λοιπόν αυτή την εποχή στην Ελλάδα, είναι η βάση έτσι ώστε η οικονομία να μπορεί να στηριχθεί πραγματικά πάνω στις συγκοινωνιακές τις υποδομές. Για όσους έχουν αμφισβητήσει ή κριτικάρει ή ακόμα και πολεμήσει τα έργα, η απάντηση είναι τα ίδια τα έργα που πραγματοποιούνται.

Το 2017 (ή το 2018 για τους απαισιόδοξους)  ο τομέας των εμπορευμάτων, του τουρισμού και των μεταφορών θα γιγαντωθεί σε τέτοιο βαθμό που θα καταστήσει τους 3 παραπάνω άξονες της οικονομίας σε πυρήνα απασχόλησης και κέρδους για την χώρα.

Αυτό θα αλλάξει την χώρα και αυτό θα αλλάξει την ζωή σε κάθε ένα από εμάς.  Η λειτουργία όλων αυτών των έργων υποδομής θα γίνει κινητήριος δύναμη της Ελλάδας και ανάπτυξη στην πραγματική οικονομία. Θα προσελκύσει ακόμα περισσότερες επενδύσεις ενώ κανένας Νομός της Ηπειρωτικής χώρας δεν θα είναι «αποκλεισμένος».

Η κεντρική ιδέα λοιπόν είναι μην κοιτάμε το δέντρο (το κάθε έργο ξεχωριστά) αλλά το δάσος (το σύνολο των έργων ως κεντρικό εγχείρημα της χώρας).  Και αν παρομοιάσουμε την Ελλάδα σαν ένα γυμνό βουνό που καταρρέει από τις συνεχείς κατολισθήσεις και τις βροχές, τότε μόνο ένα δάσος μπορεί αυτό και να το σταματήσει, και να το αποτρέψει αλλά τελικά να μας δώσει και το πολύτιμο οξυγόνο του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα