Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη, 8 Απριλίου 2015

Οι Δήμοι του Πειραιά ενώνονται για την ανάπλαση της πρώην βιομηχανικής ζώνης Δραπετσώνας

κείμενο από το ypodomes.com
Για το πώς θα γίνει δυνατή η ανάπλαση και αξιοποίηση της πρώην βιομηχανικής ζώνης στη Δραπετσώνα, συνολικής έκτασης 640 στρεμμάτων, με τροποποίηση του γενικού πολεοδομικού και ρυθμιστικού σχεδίου της Αθήνας και με αποχαρακτηρισμό της περιοχής από βιομηχανική ζώνη μίλησαν σε κοινή συνέντευξη Τύπου που δόθηκε τη Μεγάλη Δευτέρα οι δήμαρχοι της περιφερειακής ενότητας Πειραιά (Πειραιά, Δραπετσώνας-Κερατσινίου, Κορυδαλλού, Νίκαιας-Ρέντη, Περάματος, Σαλαμίνας) αλλά και ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά κ. Γιώργος Γαβρίλης.

Ο δήμαρχος Κερατσινίου Δραπεσώνας κ. Χρήστος Βρεττάκος αναφερόμενος στο ρυθμιστικό σχέδιο είπε ότι η αλλαγή του θα μπορούσε να γίνει σε ένα από τα νομοσχέδια που θα έρθουν σύντομα στη Βουλή και μέσα σε αυτό να επιβάλλεται ότι στον χώρο δεν θα υπάρχουν βιομηχανικές χρήσεις πλέον.

Επίσης ζήτησε ο συντελεστής δόμησης από το 0,6% που είναι σήμερα να πάει στο 0,1% και να κατοχυρωθεί η χρήση γης στη συγκεκριμένη περιοχή ως χώρος πρασίνου, παιδείας, υγείας, αθλητισμού και πολιτισμού.

Δήλωσε ότι δεν μπορεί το 2015 στα 75 μέτρα από το τελευταίο σπίτι της πόλης να λειτουργεί διυλιστήριο. «Η πόλη δεν θα το επιτρέψει.Βρισκόμαστε μπροστά σε μια επιθετική επένδυση που βάζει σε κίνδυνο και την υγεία και την ασφάλεια του ευρύτερου Πειραιά» πρόσθεσε.

Ο κ. Βρετάκος τόνισε επίσης ότι αυτό που θέλουμε να γίνει είναι να κάνουμε τον χώρο επισκέψιμο ώστε να μπορούν οι δημότες της ευρύτερης περιφέρειας του Πειραιά να νιώσουν για το τι παράδεισο μιλάμε.

Πρόσθεσε ότι ο δήμος μαζί με την Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά η οποία κινείται προς την ίδια κατεύθυνση θα επιδιώξει να υπάρξει ένας διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός, ενώ απηύθυνε κάλεσμα στις τοπικές κοινωνίες να σταθούν δίπλα σε οποιαδήποτε πρωτοβουλία.

Ο δήμαρχος Δραπετσώνας αναλύοντας το ιδιοκτησιακό καθεστώς της συγκεκριμένης έκτασης είπε ότι η Εθνική Τράπεζα κατέχει μία έκταση 240 στρεμμάτων για χρέη του ομίλου Μποδοσάκη-Αθανασιάδη στο ελληνικό Δημόσιο.

Ανέφερε ότι υπάρχουν ακόμα περίπου 110 στρέμματα λιμενικής ζώνης που είναι παραχώρηση του ελληνικού Δημοσίου στον δημόσιο ΟΛΠ, η οποία πρέπει να περάσει στην τοπική αυτοδιοίκηση προκειμένου να σταματήσει αυτό που έχει γίνει σήμερα, δηλαδή ο ΟΛΠ να παραχωρεί τον συγκεκριμένο χώρο με σύμβαση στη HEG, θυγατρική της Aegean, για παραλαβή και διαχείριση υγρών αποβλήτων.

Στον συγκεκριμένο χώρο τόνισε επίσης ότι κατέχουν στρεμματικές εκτάσεις η εταιρεία Lafarge-AΓΕΤ Ηρακλής, η OilOne του Δημήτρη Μελισσανίδη, η εταιρεία Ελληνική Καύσιμα του ομίλου Λάτση αλλά και ο Δήμος Δραπετσώνας.

Τόνισε επίσης ότι η τοπική αυτοδιοίκηση θα πρέπει να έχει λόγο και ο δήμος συζητάει με τους ιδιοκτήτες της συγκεκρμένης γης στην κατεύθυνση όμως αλλαγής του ρυθμιστικού σχεδίου και σε συγκεκριμένες χρήσεις γης. Δεν απέκλεισε εξάλλου το ενδεχόμενο να ζητηθεί από την Εθνική Τράπεζα να παραμείνει σε αυτήν το ιδιοκτησιακό καθεστώς αλλά να παραχωρηθεί για αξιοποίηση στον δήμο ενώ δεν απέκλεισε και απαλλοτρίωση συγκεκριμένης έκτασης.

Ο δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «η σημαντική εξέλιξη για εμένα, στην υπόθεση της ανάπλασης που συζητάμε, είναι να καταφέρουμε να πετύχουμε αυτό που φάνηκε ότι είχε επιτευχθεί το 1999, αλλά στη συνέχεια για πολλούς λόγους που είναι γνωστοί ανετράπη. Αναφερόμαστε σε μια περιοχή που μπορεί να δώσει μια διαφορετική προοπτική και στον Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας αλλά και στους όμορους δήμους. Είναι μια πολύ μεγάλη περιοχή σε έκταση, η οποία μπορεί να αξιοποιηθεί και όχι να υπάρχει αυτή η κατάσταση που υπάρχει σήμερα».

Ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά τόνισε ότι την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να επιδιωχθεί συνάντηση και συνεννόηση με τη διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας για την αξιοποίηση του χώρου. Δήλωσε ότι η ανάδειξη της αξιοποίησης της έκτασης των Λιπασμάτων αποτελεί επιλογή στο πλαίσιο της προσπάθειας της Περιφέρειας και των δήμων «να διαμορφώσουν μια νέα συν αντίληψη και να αθροιστούν δυνάμεις» για ένα εναλλακτικό σχέδιο αναβάθμισης της ποιότητας ζωής.

1 σχόλιο:

Κατσιωτη Ειρηνη είπε...

Καλημερα σας θα ηθελα να σας ρωτησω για το μεγαλο αντιπλυμμηρικο στην Σαλαμινα,προυπολογισμου 10600000 ευρω.ειστε πολυ ενημερωμενο σαιτ γιαυτο ρωταω εσας.
Στις 13/3 αποδεχτηκε η περιφερεια αττικης την αποφαση 2589/2014 του διοικητικου εφετειου για την προσφυγη της ΘΕΜΕΛΗ ΑΕ και την ορισε αναδοχο του εργου ,και ξεκινουν οι διαδικασιες για την υπογραφη ττης συμβασης απο την διευθηνση τεχνικων εργων.

Η υπογραφη αυτη αναμενεται να γινει αμεσα;ωστε τα εργα να ξεκινησουν μετα το Πασχα;;

ΕΥΧ;ΡΙΣΤΩ

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα