Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 14 Ιουλίου 2015

Συνδέοντας την Ευρώπη: 13,1 δις ευρώ για έργα μεταφορών ενέκρινε η Κομισιόν

κείμενο από το ypodomes.com
Το επενδυτικό σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ύψους ρεκόρ 13,1 δισ. ευρώ στον τομέα των μεταφορών, βρίσκεται σήμερα ένα βήμα πιο κοντά στην υλοποίησή του μετά την έγκριση από τα κράτη μέλη της ΕΕ του καταλόγου των έργων που θα χρηματοδοτηθούν από τη Διευκόλυνση «Συνδέοντας την Ευρώπη» (ΔΣΕ).

Στη σημερινή της συνεδρίαση, η επιτροπή συντονισμού της ΔΣΕ, αποτελούμενη από εκπροσώπους των 28 κρατών μελών, εξέδωσε θετική γνώμη για την πρόταση που υπέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 29 Ιουνίου. Μαζί με το Επενδυτικό Σχέδιο ύψους 315 δισ. ευρώ, που είχε υποβάλει η Επιτροπή το 2014, η ΔΣΕ θα συμβάλει στην επίτευξη μιας από τις κορυφαίες προτεραιότητες της Επιτροπής: τη γεφύρωση του επενδυτικού χάσματος στην Ευρώπη, ώστε να διαμορφωθούν ευνοϊκές συνθήκες για τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την ανάπτυξη.

Η επίτροπος Μεταφορών Βιολέτα Μπουλτς δήλωσε τα εξής: «Χαίρομαι ιδιαίτερα που μετά τις εποικοδομητικές συζητήσεις στο πλαίσιο της επιτροπής συντονισμού της ΔΣΕ, τα κράτη μέλη προσυπέγραψαν την πρότασή μας για το μεγαλύτερο επενδυτικό σχέδιο που έγινε ποτέ από την ΕΕ στον τομέα των μεταφορών. Τα 276 έργα που επελέγησαν θα συμβάλουν στη δημιουργία θέσεων εργασίας και θα δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα στην Ευρώπη. Χαίρομαι επίσης για το γεγονός ότι πολλοί θα εφαρμόσουν οριζόντιες προτεραιότητες, όπως ψηφιοποίηση των μεταφορών και διοχέτευση εναλλακτικών καυσίμων στην αγορά».

Οι προσκλήσεις για την υποβολή προτάσεων στο πλαίσιο της ΔΣΕ προσέλκυσαν πάνω από 700 έργα για συνολική αιτούμενη χρηματοδότηση άνω των 36 δισ. ευρώ. Δεδομένου ότι οι διαθέσιμοι πόροι ανέρχονται μόνο σε 13,1 δισ. ευρώ, η Επιτροπή έδωσε προτεραιότητα σε έργα με τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας επιλογής, τα έργα αξιολογήθηκαν σε σχέση με ορισμένα προκαθορισμένα κριτήρια ανάθεσης: την καταλληλότητα, τη διάρκεια, τον αντίκτυπο και την ποιότητα.

Σύμφωνα με τη δέσμευσή της υπέρ της διαφάνειας, η Επιτροπή δημοσίευσε σήμερα, από κοινού με τον Εκτελεστικό Οργανισμό Καινοτομίας και Δικτύων (INEA), ένα φυλλάδιο με γενικές πληροφορίες για τη ΔΣΕ καθώς και για τα αξιολογηθέντα έργα.

Επόμενα βήματα: Μέχρι το τέλος του Ιουλίου 2015, η Επιτροπή θα εγκρίνει επίσημα την απόφαση χρηματοδότησης. Οι επιμέρους συμφωνίες επιχορηγήσεων των έργων θα προετοιμαστούν από τον INEA και εν συνεχεία θα υπογραφούν με τους δικαιούχους των έργων. Τα κονδύλια θα αρχίσουν να εκταμιεύονται από το τελευταίο τρίμηνο του 2015. Ο INEA και η Επιτροπή θα παρακολουθούν την ορθή εφαρμογή των έργων.

Ιστορικό
Στο πλαίσιο της Διευκόλυνσης «Συνδέοντας την Ευρώπη» (ΔΣΕ), διατίθεται ποσό ύψους 24,05 δισ. ευρώ από τον προϋπολογισμό της ΕΕ για την περίοδο 2014-2020 με σκοπό τη συγχρηματοδότηση έργων ΔΕΔ-Μ στα κράτη μέλη της ΕΕ. Από το ποσό αυτό, τα 11,305 δισ. ευρώ θα διατεθούν μόνο για έργα στα κράτη μέλη που είναι επιλέξιμα για χρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής. Τα ετήσια και πολυετή προγράμματα εργασίας καθορίζουν τις προτεραιότητες και το συνολικό ποσό της χρηματοδοτικής στήριξης που προορίζεται για καθεμιά από τις προτεραιότητες αυτές για ένα συγκεκριμένο έτος. Το 2014 ήταν το πρώτο έτος προγραμματισμού στο πλαίσιο της ΔΣΕ.

Πέρα από τις μεταφορές, η ΔΣΕ θα ωφελήσει την ευρωπαϊκή οικονομία στο σύνολό της. Η υλοποίηση του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών αναμένεται να δημιουργήσει έως και 10 εκατομμύρια θέσεις εργασίας και να αυξήσει το ευρωπαϊκό ΑΕΠ κατά 1,8% μέχρι το 2030.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα