Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 1 Σεπτεμβρίου 2015

Ολυμπία Οδός: 7 χρόνια από τα πρώτα έργα, μηδέν χιλιόμετρα στην κυκλοφορία

κείμενο από το ypodomes.com
Με ολοκληρωμένο το 67% ή αλλιώς τα 2/3 του του έργου είναι πραγματικά δύσκολο κάποιος να πιστέψει πως τα έργα για το υπόλοιπο 33% θα ολοκληρωθούν όχι στο τέλος του 2015 αλλά ακόμα και στο τέλος του 2016. Ο Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Παράκαμψη Πάτρας έχει συνολικό μήκος 202 χλμ. και το αντικείμενο κατασκευής από τις αρχές του 2014 είναι το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα μήκους 120χλμ.

Τότε ξεκινούσαμε από ποσοστό προόδου που έφτανε το 30% και χρειάστηκε χρονικό διάστημα 20 μηνών για να φτάσουμε στο 67%. Με αυτό το δεδομένο, ότι σε κάθε μήνα το έργο θα προοδεύει κατασκευαστικά κατά 1,8% θα χρειαστεί να φτάσουμε στον Απρίλιο του 2017 για να δούμε το έργο να παραδίδεται πλήρως. Εκτός φυσικά αν το έργο καταφέρει μεγαλύτερες επιδόσεις και αυτό αλλάξει.

Π.χ για να παραδοθεί τον Σεπτέμβριο του 2016 θα πρέπει να παρουσιάζει πρόοδο κατά 3% κάθε μήνα, ενώ για να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2016 το αντίστοιχο νούμερο πρέπει να είναι 2,5%.

Ένα από τα βασικά και επί της ουσίας αναπάντητα ερωτήματα είναι γιατί δεν έχουμε δει ένα τμήμα του δρόμου να ολοκληρώνεται. Η εταιρεία κατασκευής λέει πως αυτό δεν γίνεται να μην παρουσιαστεί το φαινόμενο του «μπουκαλιού» (bottleneck).

Εδώ όμως υπάρχει και ο αντίλογος πως τα οδικά έργα με μεγάλο μήκος πολλές φορές παραδίδονται σταδιακά και στην Ελλάδα το ζήσαμε αυτό πολλές φορές στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Επίσης στην Ιόνια Οδό το φαινόμενο να υπάρχουν έτοιμα τμήματα αυτοκινητόδρομου ανάμεσα σε τμήματα που κατασκευάζονται το βλέπουμε και στην παράκαμψη Αγρινίου και στην παράκαμψη Άρτας.

Άρα αυτό το επιχείρημα δύσκολα μπορεί να δικαιολογηθεί πλέον. Ειδικά όταν λες ότι κατασκευαστικά βρίσκεσαι στο 67%. Η τοπική κοινωνία ήδη δικαίως δυσανασχετεί εδώ και χρόνια με την μη απόδοση τμημάτων πόσο μάλλον 8 χρόνια μετά την έναρξη των πρώτων εργασιών όταν δεν έχει λειτουργήσει ούτε ένα τμήμα π.χ 10χλμ.

Το ζητούμενο λοιπόν δεν είναι αν ο κατασκευαστής λέει ότι μπορεί ή δεν μπορεί να δοθεί κάποιο τμήμα αλλά γιατί το Υπουργείο δεν πίεσε προς αυτή την κατεύθυνση και με την επικαιροποιημένη σύμβαση και αργότερα με την αλλαγή ηγεσίας.

Να θυμίσουμε πως η πρώτη σύμβαση του 2008 με τα τόσα λάθη είχε πρόβλεψη για τμηματική παράδοση κομματιών του αυτοκινητόδρομου. Αυτό στη νέα σύμβαση δεν το βλέπουμε πουθενά και όχι μόνο στην Ολυμπία Οδό, αλλά και στις υπόλοιπες συμβάσεις.

Πλέον 20 μήνες μετά την έναρξη των εργασιών με όλες τις δυσκολίες και τα προβλήματα, ειδικά με το χρονοδιάγραμμα που μας έλεγε πως τον Δεκέμβριο (σε 4 μήνες δηλαδή) θα λειτουργούσε όλος το οδικός άξονας μπορεί να συνεχιστεί η ατέρμονη κατασκευή χωρίς να αρχίσει να αποδίδεται το έργο σταδιακά.

ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΚΟΜΑ ΑΓΚΟΜΑΧΑ
Όλα αυτά την ώρα που υπάρχουν ακόμα σποραδικές ιδιοκτησίες που ακόμα δεν έχουν απαλλοτριωθεί, 7 χρόνια μετά την έναρξη των έργων με το Δημόσιο να ψάχνει το δίκιο του χωρίς όμως να μπορεί από την πλευρά του να ισχυρίζεται ότι τηρεί τα συμφωνημένα! Αυτό συνοδεύεται και από υπόλοιπα και στις αρχαιολογικές ανασκαφές καθώς και εκεί έχουμε κάποια μικρά τμήματα που δεν έχουν αποδοθεί στην κ/ξ κατασκευής…

Στις κινήσεις ματ τα ου 2015 μπορεί να χρεωθεί η λύση με ένα κονδύλι 9,7εκ.ευρώ για την απεμπλοκή του οδικού άξονα με τον επίσης υπό κατασκευή σιδηρόδρομο στις περιοχές Άσσος, Περιγιάλι, Καθαρονέρι και  Μελίσσι Κορινθίας καθώς και τις Καμάρες Αχαΐας. Με άλλη εργολαβία έχουν επιλυθεί και εμπλοκές στις περιοχές Συκιά, Ξυλόκαστρο και Δερβένι μέσω της ΜΕΤΚΑ αναδόχου της εργολαβίας υπολειπομένων εργασιών της ΣΓΥΤ στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα