Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή, 10 Φεβρουαρίου 2017

Πάτρα-Πύργος: Απόλυτος νικητής ο Καλογρίτσας, μειοδότης και στην 4η εργολαβία, Βάρδα-Κυλλήνη

κείμενο από το ypodomes.com
Πριν από λίγο πραγματοποιήθηκε η δημοπράτηση της 4ης εργολαβίας του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος που αφορούσε το τμήμα Βάρδα-Κυλλήνη μήκους 9χλμ. Από την διαδικασία μειοδότης αναδείχθηκε η Κοινοπραξία ΤΟΞΟΤΗΣ-ΟΜΑΔΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ με ποσοστό έκπτωσης 50,39%. Με αυτό τον τρόπο ο όμιλος Καλογρίτσα είναι ο απόλυτος νικητής και στους 4 διαγωνισμούς που έχουν διεξαχθεί. Δεύτερη ήρθε η Κ/Ξ ΤΕΚΑΛ-Πετρής με 49,56% και τρίτη η Κ/Ξ Ξανθάκης-Αφοί Παπαϊωάννου με 47,03%. Εντύπωση προκαλεί η απουσία έστω στις πρώτες θέσεις των εκπτώσεων των εταιρειών με πτυχίο 7ης κατηγορίας που είναι και το μεγαλύτερο που υπάρχει.
Συνολικά είχαμε 11 συμμετοχές. Οι υπόλοιπες συμμετοχές είχαν ως εξής: 4ος Intrakat 45,95%, 5ος ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ 44,85%, 6ος Cyfield 44,19%, 7ος ΜΕΤΚΑ 42,63, 8ος Κ/Ξ ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ 40,65%, 9ος Κ/Ξ ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ-ΛΑΤΟΜΙΚΗ 40,04%, 10ος J&P ΑΒΑΞ 36,01%, 11ος ΑΚΤΩΡ 35,58%. 
Με αυτή τη δημοπράτηση μπαίνουμε ουσιαστικά στο δεύτερο γύρο των διαγωνισμών για τον οδικό άξονα όπου Φορέας Υλοποίησης είναι το Υπουργείο Υποδομών. Να θυμίσουμε ότι αρχικά η δημοπράτηση ήταν προγραμματισμένη να γίνει στις 27 Σεπτεμβρίου 2016 αλλά τότε είχε αναβληθεί. Εφόσον δεν έχουμε ενστάσεις τότε τις επόμενες εβδομάδες το Υπουργείο θα καταστήσει την Κ/Ξ Τοξότη-Ομάδα Κατασκευών σε προσωρινή ανάδοχο και θα ξεκινήσει η προσυμβατική περίοδος. 
Το κόστος του έργου είναι 74.010.000 ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, χωρίς ΦΠΑ είναι 59.685.483,87 ευρώ)και αφορά έργα από τη Χ.Θ 37,5 μέχρι τη Χ.Θ. 46,5. Μέχρι σήμερα είναι η μεγαλύτερη σε κόστος εργολαβία από τις 4 που έχουν βγει στον αέρα. Όπως και σε αυτή την εργολαβία έτσι και στις 3 προηγούμενες εργολαβίες ανάδοχος αναδείχθηκε η Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών, συμφερόντων Καλογρίτσα με εκπτώσεις που κυμάνθηκαν από 53%-57%. Αυτό δημιουργεί μία τάση υπέρ του Ομίλου Καλογρίτσα καθώς πλέον έχει αναλάβει το 50% του έργου.
Η διάρκεια του έργου είναι (όπως και στις 3 πρώτες εργολαβίες) 42 μήνες και πιθανή ολοκλήρωση θα είναι μέχρι το 2021 εφόσον το έργο ξεκινήσει εντός του 2017.
Όπως αναφέρει η προκήρυξη του έργου, "το έργο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (έργο 2014ΣΕ07100044, ΣΑΕ 071)". Αυτό ισχύει μέχρι το έργο να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ" και γι`αυτό το λόγο αναγράφεται πως "η Προϊσταμένη Αρχή δεν θα προχωρήσει σε κοινοποίηση προς τον ανακηρυχθέντα ανάδοχο της εγκριτικής απόφασης του αποτελέσματος της δημοπρασίας πριν την ένταξη του έργου σε Ε.Π. του ΕΣΠΑ".
Αυτό σημαίνει πως με την ένταξη του έργου στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ 2014-2020, θα μπορεί να προχωρήσει στην προσυμβατική περίοδο.
Να σημειώσουμε πως αυτή την εποχή αναμένεται και η 5η εργολαβία από την Κυλλήνη μέχρι τα Σαγέϊκα που θα φέρει το έργο στα όρια του Νομού Αχαϊας. Ακολούθως θα υπάρξει και η κατάθεση του Φακέλου Μεγάλου Έργου προς έγκριση στις Βρυξέλλες καθώς θα πρέπει να έχει δημοπρατηθεί το 75% του φυσικού αντικειμένου για να μπορέσει ο Φάκελος να εξεταστεί.
Αυτό πρακτικά σημαίνει πως πάμε πιθανότατα σε υλοποίηση 2 ταχυτήτων, δηλαδή οι 4-5 εργολαβίες να προχωρήσουν πιο σύντομα τις προσυμβατικές διαδικασίες και να υπογραφούν και με διαφορά μηνών να προχωρήσουν και οι υπόλοιπες.
Οι επόμενες εργολαβίες είναι: 5η: Βάρδα-Σαγέϊκα, 6η: Σαγέϊκα-Κάτω Αχαγιά, 7η: Κάτω Αχαγιά-ΒΙΠΕ, 8η: ΒΙΠΕ-Μιντιλόγλι. Εκεί θα ενωθεί με το τέλος της Ανατολικής Ολυμπίας Οδού που τερματίζει στο τέλος της Παράκαμψης Πατρών.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το έργο θα εκτελεστεί μέσα στα διοικητικά όρια του Νομού Ηλείας. Τα προς κατασκευή έργα είναι:
(α) Αυτ/μος Πάτρα — Πύργος στο τμήμα από Χ.Θ. 37+500 μέχρι Χ.Θ. 46+500, μήκους 9km, το οποίο διαμορφώνεται με νέα χάραξη. Σημειώνεται ότι έχουν εκτελεστεί, κατά τόπους, ημιτελείς χωματουργικές εργασίες από άλλον ανάδοχο.
(β) Ανισόπεδος Κόμβος Κυλλήνης (Χ.Θ. 46+016).
(γ) Νέοι και αναβαθμιζόμενοι παράπλευροι & κάθετοι δρόμοι.
(δ) Λοιπά σύνοδα έργα, δηλαδή έργα αποχέτευσης ομβρίων — αποστράγγισης, έργα σήμανσης — ασφάλισης — περίφραξης, τεχνικά έργα (Άνω και Κάτω Διαβάσεις, οχετοί, κ.λπ.), έργα περιβάλλοντος, εγκαταστάσεις οδοφωτισμού, τηλεφωνοδότησης, δικτύων άρδευσης — πυρόσβεσης, κ.λπ.
(ε) Εργασίες που υπολείπονται στα κατασκευασμένα/ημικατασκευασμένα τεχνικά (Άνω & Κάτω Διαβάσεις και οχετοί) για την έντεχνη ολοκλήρωσή τους.
(στ) Εργασίες πρασίνου.
(ζ) Προσωρινές παραλλαγές οδών και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κατά την διάρκεια κατασκευής των έργων.
Στο αντικείμενο του προς κατασκευή έργου περιλαμβάνεται η εκτέλεση των κάθε είδους χωματουργικών εργασιών (με τα σχετικά έργα δανειοθαλάμων και αποθεσιοθαλάμων), τεχνικών έργων (γεφυρών, Άνω και Κάτω Διαβάσεων, οχετών, κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεων, κ.λπ.), έργων ευστάθειας πρανών και βελτίωσης συμπεριφοράς των έργων έναντι υποχωρήσεων (εξυγιάνσεις), οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης (κατακόρυφης και οριζόντιας), ασφάλισης, περίφραξης των οδικών έργων, αποχέτευσης-αποστράγγισης, ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων (οδοφωτισμού, άρδευσης, υποδομής τηλεφωνοδότησης, αντλιοστάσιο, κ.λπ.), εγκατάστασης πρασίνου, άρδευσης πρασίνου, συντήρησης πρασίνου, μετατόπισης — αποκατάστασης δικτύων ΟΚΩ, κ.λπ.
Τέλος στο αντικείμενου του έργου υπάρχει η δυνατότητα για επιπλέον εργασίες (προαίρεση) ποσού μέχρι 3 300 000 EUR (με ΦΠΑ). Το δικαίωμα μπορεί να ασκηθεί οποτεδήποτε εντός τριετίας από την σύναψη της Σύμβασης και θα αφορά στην εκτέλεση εργασιών:
— για την διαπλάτυνση υφιστάμενης οδού μήκους 3,50km περίπου από τον Α.Κ. Κυλλήνης μέχρι την διασταύρωση με την Π.Ε.Ο. Πάτρας — Πύργου και
— για την ανακατασκευή του οδοστρώματος της Π.Ε.Ο. μήκους 3 km περίπου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα