Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2017

Σολομώντεια λύση για να πάει το τρένο στην Πάτρα

κείμενο από το ypodomes.com
Συνεχίζεται η προσπάθεια να βρεθεί η χρυσή τομή για να φτάσει τελικά ο σιδηρόδρομος στην πόλη της Πάτρας. Στην προ ημερών επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη στο Δημαρχείο της πόλης και την κατ`ιδίαν συνάντηση με τον Δήμαρχο κο Πελετίδη φάνηκε ότι πάει με συναινετική διάθεση.
Όπως όλα δείχνουν ο Υπουργός είναι διατεθειμένος να δώσει στην πόλη ένα κομμάτι υπογειοποίησης με τον όρο να φτάσει το τρένο μέχρι τον Άγιο Διονύσιο σε επίγεια χάραξη. Άνθρωποι του Σιδηρόδρομου σημειώνουν στο ypodomes.com ότι ουσιαστικά αυτή θα μπορούσε να είναι η Σολομώντειος λύση προκειμένου να μείνουν όλοι ευχαριστημένοι και το κυριότερο, να έλθει ο σύγχρονος Σιδηρόδρομος στην τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, πράγμα αδιανόητο σε κάποια άλλη Ευρωπαϊκή χώρα.
Να θυμίσουμε πως η χάραξη του τμήματος Ρίο-Λιμάνι Πάτρας έχει γίνει πεδίο αντιπαράθεσης μεταξύ Υπουργείου και Δήμου εδώ και χρόνια λόγω της φαραωνικής απόφασης προ δεκαετίας να γίνει πλήρης υπογειοποίηση στο τμήμα αυτό.
Όπως σημειώνουν σιδηροδρομικά στελέχη στο ypodomes θα μπορούσε να γίνει μία νέα διπλή επίγεια σιδηροδρομική γραμμή στα σημερινά όρια της γραμμή από τα Μποζαϊτικα μέχρι τον Άγιο Διονύσιο και εκεί να γίνει ένας μεγάλος σύγχρονος Κεντρικός Σταθμός. Με αυτόν τον τρόπο η χώρα θα διασφάλιζε την ολοκλήρωση του Σιδηροδρομικού ΠΑΘΕΠ που έχει την υποχρέωση να τον έχει ολοκληρώσει μέχρι το 2022 και έτσι να συνδεθεί η πόλη.
Το δεύτερο τμήμα του έργου θα είναι το Άγιος Διονύσιος-Άγιος Ανδρέας πλήρως υπογειοποιημένο με 2 εκδοχές. Η πρώτη θα περνά κάτω από τη σημερινή χάραξη και άλλη θα έχει νέα χάραξη μέσα από το λιμάνι. Βέβαια θα πρέπει να αναφέρουμε πως σε αυτή την περίπτωση θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για το δεύτερο τμήμα καθώς θα πρέπει να γίνουν εκ νέου μελέτες και φυσικά όταν μιλάμε για ένα υπόγειο έργο, τότε ο χρόνος μεγαλώνει γεωμετρικά.
Άρα το πιθανότερο είναι εφόσον η πρόταση περάσει το έργο να γίνει σε 2 φάσεις, με την πρώτη που αφορά το τμήμα Ρίο-Άγιος Διονύσιος μήκους περίπου 5χλμ να μπορεί να ολοκληρωθεί ακόμα και μέχρι το 2021. Ο λόγος; δεν υπάρχουν απαλλοτριώσεις ή κίνδυνος για αρχαιολογικά καθώς το τμήμα θα "πατά" στην υπάρχουσα υποδομή. Οι μελέτες θα μπορούσαν να ολοκληρωθούν μέχρι το 2018 και με ένα διαγωνισμό-σκούπα (υποδομή-επιδομή-ηλεκτροκίνηση) το έργο θα μπορούσε να ολοκληρωθεί σε 2 χρόνια.
Το δεύτερο τμήμα μήκους περίπου 2,5χλμ θα χρειαζόταν επιπλέον 1-2 χρόνια με πιθανότερο χρόνο ολοκλήρωσης το 2023.
Πρόκειται ίσως για την πρώτη φορά που γίνεται μία τέτοια κίνηση από την πλευρά του Υπουργείου, που δείχνει την διάθεση για να βρεθεί η χρυσή τομή και το έργο να γίνει με τις ευλογίες όλων.
ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΦΤΑΝΕΙ ΣΤΟ ΑΙΓΙΟ
Την ώρα που η Πάτρα ακόμα δεν έχει αποφασίσει τι θα γίνει με την έλευση του σύγχρονου τρένου, λίγο πιο ανατολικά τα έργα ολοκληρώνονται. Το τμήμα Κιάτο-Αίγιο ολοκληρώνεται μέσα στο έτος και μέχρι το τέλος του 2017 θα δοθεί στην κυκλοφορία. Αυτό σημαίνει ότι η απόσταση Αθήνα-Αίγιο θα μπορεί να γίνει σε περίπου 90 λεπτά ενώ στο Κιάτο θα αλλάζεται η μηχανή από ηλεκτράμαξα σε ντιζελάμαξα (όπως γίνεται στον Παλαιοφάρσαλο με το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη).
Η λειτουργία του τρένου ύστερα από 12 χρόνια απουσίας θα είναι καταλυτική για τη Βόρεια Πελοπόννησο ενώ θα μπει και στην Αχαϊα, αλλά όχι στην Πάτρα. Η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει μέχρι το 2020 (φέτος γίνεται η δημοπράτηση της).
Το τμήμα Αίγιο-Ψαθόπυργος-Ριο αναμένεται να λειτουργήσει σταδιακά από το 2019 μέχρι το 2021. Ειδικότερα τα έργα στο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο θα ξεκινήσουν τον επόμενο μήνα.
Ηλεκτροκίνηση σε αυτό το τμήμα αναμένεται να ολοκληρωθεί σταδιακά από το 2020 μέχρι το 2022.
Μεγάλο ζητούμενο παραμένει η πλήρης λειτουργία της γραμμής Αθήνα-Πάτρα που θα διανύεται σε λιγότερο από 2 (περίπου 1 ώρα και 50 λεπτά) και θα έχει τη δυνατότητα ο επιβάτης να μεταβαίνει από το κέντρο της Αθήνας στο κέντρο της Πάτρας και από εκεί να χρησιμοποιεί τα τοπικά μέσα μεταφοράς, όπως άλλωστε γίνεται σε όλες τις σιδηροδρομικές συνδέσεις στην Ευρώπη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα