Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή, 11 Αυγούστου 2017

Τέσσερις τελικά οι μνηστήρες στη δημοπράτηση της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό

κείμενο από το ypodomes.com
Τέσσερα είναι τελικά τα σχήματα που συμμετείχαν στην πρώτη φάση του διαγωνισμού για την κατασκευή της Νέας Γραμμής 4 στο τμήμα Άλσος Βεϊκού-Γουδή. Σύμφωνα με επιβεβαιωμένο ρεπορτάζ του ypodomes.com τα σχήματα που κατέβηκαν είναι: 1.ΤΕΡΝΑ-VINCI-SIEMENS, 2. ΑΚΤΩΡ-ANSALDOBREDA-HITACHI 3.J&P ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM 4.ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-FCC-AΡΧΙΡΟΔΟΝ οι οποίοι εκδήλωσαν ενδιαφέρον στέλνοντας ισχυρό μήνυμα για ένα διαγωνισμό με πολλές συμμετοχές από κορυφαίες τεχνικές εταιρείες.
Να θυμίσουμε ότι αρχικά ο διαγωνισμός ήταν να διεξαχθεί στις 30 Ιουνίου και μετατέθηκε τρεις φορές. Η πρώτη μετάθεση ήταν για τις 17 Ιουλίου, η δεύτερη για τις 31 Ιουλίου και η τρίτη για σήμερα 10 Αυγούστου 2017.
Ο φορέας Υλοποίησης του έργου Αττικό Μετρό περίμενε από την αρχή υψηλή συμμετοχή που δικαιώνει την προσδοκία της για μία δημοπράτηση που θα δώσει ένα ισχυρό ανάδοχο που θα μπορέσει να ανταπεξέλθει στο mega project  και το φυσικό αντικείμενο του έργου. Στόχος της σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του ypodomes.com είναι να έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των σχημάτων που συμμετέχουν μέχρι το τέλος του έτους και στις αρχές του 2018 να κατατεθούν οι τεχνικές και οικονομικές προσφορές. Απώτερος στόχος είναι του χρόνου τέτοια εποχή να έχουμε τον ανάδοχο που θα εξασφαλίσει το χρυσό συμβόλαιο και μετά από μία πολύμηνη προσυμβατική περίοδο (προσφυγές, Ελεγκτικό Συνέδριο, κύρωση από τη Βουλή) να υπογραφεί η σύμβαση κατασκευής κάπου εντός του 2019.  Τα έργα αναμένεται να διαρκέσουν περίπου 8 χρόνια.
Να σημειώσουμε πως το έργο της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας είναι το μεγαλύτερο έργο-μετρό όλων των εποχών, ξεπερνώντας σε φυσικό και οικονομικό αντικείμενο εκείνο των γραμμών 2 και 3 στις αρχές της δεκαετίας του 1990. To κόστος της νέας γραμμής έχει εκτιμηθεί σε 1,8δισ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 1,45δισ.ευρώ). Με τη λειτουργία της αναμένεται να εξυπηρετεί καθημερινά 220.000 επιβάτες και να καλύψει πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας.
Η νέα γραμμή 4 δεν θα μοιάζει ιδιαίτερα με τις γραμμές 2 και 3 κυρίως στα τεχνικά της χαρακτηριστικά. Σε όλους τους σταθμούς που θα έχουν μήκος 110 μέτρα θα υπάρχουν θύρες ασφαλείας που θα ανοίγουν μόνο με την έλευση και πλήρη στάση του συρμού. Περιλαμβάνεται η κατασκευή 14 νέων υπόγειων σταθμών και 13χλμ νέας υπόγειας διπλής γραμμής. Συγκεκριμένα πρόκειται να κατασκευαστούν οι σταθμοί: ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ, ΓΑΛΑΤΣΙ, ΚΥΨΕΛΗ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ (σύνδεση με Γραμμή 2), ΚΟΛΩΝΑΚΙ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ, ΙΛΙΣΙΑ, ΖΩΓΡΑΦΟΥ, ΝΗΑΡ ΗΣΤ, ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ, ΓΟΥΔΗ. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Αττικό Μετρό έχει λάβει αίτημα για την κατασκευή ενός επιπλέον σταθμού στην οδό Πάρνηθος, μεταξύ των σταθμών ΓΑΛΑΤΣΙ και ΚΥΨΕΛΗ.
Οι συρμοί θα είναι υπεραυτόματοι και θα κινούνται χωρίς οδηγό (όπως στο Μετρό Θεσσαλονίκης) ενώ στα πλαίσια της κατασκευής της Γραμμής θα κατασκευαστεί και νέο κέντρο ελέγχου.
Η γραμμή 4 σε αυτή την πρώτη φάση της (ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ) θα καλύψει τα περισσότερα πυκνοκατοικημένα σημεία της πρωτεύουσας ξεκινώντας από το Γαλάτσι, την Κυψέλη, του Γκύζη, την Αλεξάνδρας (χαμηλά), τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι και θα συνεχίζει στα Ιλίσια, στου ΖωγράφουΚαισαριανή για να καταλήξει στο Γουδή, λίγες εκατοντάδες μέτρα πριν τη Λ.Μεσογείων. Μελλοντικά αναμένονται και νέες φάσεις του έργου που προς το παρόν δεν έχουν χρηματοδότηση (ΓΟΥΔΗ-ΜΑΡΟΥΣΙ-ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ, ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΠΕΡΙΣΣΟΣ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ-ΑΝΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ). 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα