Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή, 11 Αυγούστου 2017

Ιόνια Οδός: Από την ερασιτεχνική κατηγορία, στο Champions League των Αυτοκινητόδρομων

κείμενο από το ypodomes.com
Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο ζήσαμε την παράδοση 4 μεγάλων αυτοκινητόδρομων και σε αυτό το διάστημα πραγματικά είδαμε ότι οι οδικές μεταφορές μεταμορφώνονται στη χώρα μας. Από τον Απρίλιο του 2016 με την παράδοση του Λεύκτρο-Σπάρτη στο Μορέα, μέχρι την περασμένη Πέμπτη που παραδόθηκε στο σύνολο της η Ιόνια Οδός οι συγκινήσεις για τους νέους δρόμους ήταν μεγάλη.
Σημαντική ήταν και η παράδοση της Ολυμπίας Οδού που είχε στοιχειώσει την εθνική οδό Κορίνθου-Πατρών και η παράδοση των 25χλμ στα Τέμπη που ένωσαν την Βόρεια με την Κεντρική και κατ`επέκταση τη Νότια Ελλάδα.
Στην πορεία αυτή μου έχουν μείνει χαραγμένες δύο στιγμές, δύο παραδόσεις τμημάτων αυτοκινητόδρομων και οι δύο στην Ιόνια Οδό. Η πρώτη ήταν στα τέλη του έτους, όταν μετά από 10 χρόνια έργων ήρθε η στιγμή να λειτουργήσει το πρώτο τμήμα της Ιόνιας Οδού από τον Κουβαρά στην Αμφιλοχία. Η αδημονία των ανθρώπων της περιοχής ήταν τόσο μεγάλη που η στιγμή της παράδοσης ήταν αρκετά συγκινητική. Είχε "σπάσει" ο κύκλος των έργων και για πρώτη φορά κάποιος θα είχε στη διάθεση του 60χλμ συνεχόμενου αυτοκινητόδρομου. Μεγάλη υπόθεση...
Η δεύτερη και μακράν η πιο φορτισμένη συναισθηματικά στιγμή ήταν στα τέλη Φεβρουαρίου όταν δόθηκε το πρώτο τμήμα της κατασκευής της Ιόνιας Οδού στην Ήπειρο, από την Φιλιππιάδα μέχρι την Πέρδικα. Εκεί, το κλίμα δεν ήταν πανηγυρικό, ήταν συγκινητικό. Για πρώτη φορά, οι Ηπειρώτες που Ιόνια Οδό άκουγαν αλλά δεν την ζούσαν, μπορούσαν μαζί με το έτοιμο από παλιά τμήμα της παράκαμψης Άρτας να οδηγήσουν για 55χλμ σε ένα αυτοκινητόδρομο που παρέκαμπτε την πανέμορφη αλλά φονική διαδρομή μεταξύ των δύο μεγάλων αστικών κέντρων της Ηπείρου.
Η χαρά των πολιτών ήταν τόσο μεγάλη που υπήρχαν καμιά διακοσαριά άνθρωποι, έξω από τον αυτοκινητόδρομο, στην περιοχή της Γέφυρας του Τσαγκαρόπουλου, που πραγματικά ήταν κρεμασμένοι πάνω στα βράχια, απλά και μόνο για να δούν την τελετή και τον "δικό τους δρόμο".
Για όλους εσάς που χρησιμοποιούσατε μέχρι πολύ πρόσφατα την (κατ`ευφημισμόν) Εθνική Οδό Αντιρρίου-Ιωαννίνων, η διαφορά μεταξύ των δύο αξόνων δεν είναι απλά μεγάλη είναι χαώδης. Πολλές φορές χαριτολογώντας έχω αναφέρει ότι η Ιόνια Οδό, με αθλητικούς όρους, είναι σαν από το ερασιτεχνικό πρωτάθλημα της περιοχής να προβιβάζεσαι στο Champions League.
Όμως γιατί; από τη μία έχουμε ένα δρόμο ιδιαίτερα στενό ακόμα και για ι.χ. με μόλις μία λωρίδα ανά ρεύμα κυκλοφορίας χωρίς καμία ρήτρα ασφάλειας με πολύ άσχημα τεχνικά χαρακτηριστικά για το οδόστρωμα και εξαιρετικά μεγάλες ανωφέρεις και κατωφέρεις με επικίνδυνες κλίσεις και αμέτρητες ισόπεδες διαβάσεις και το χειμώνα πολλές φορές αδιάβατο. Από την άλλη περάσαμε σε ένα δρόμο που διαθέτει δύο φαρδιές λωρίδες ανά κατεύθυνση, με επιπλέον ΛΕΑ (Λωρίδα Εκτάκτου Ανάγκης), με στηθαίο ασφαλείας στο μέσον, με μεταλλικά στηθαία στα πλάγια σύμφωνα με τις τελευταίες Ευρωπαϊκές οδηγίες, με σήραγγες (η Κλόκοβα που αντικατέστησε την Παλιοβούνα ήταν από μόνη της ένα μικρό θαύμα), κοιλαδογέφυρες, εξαιρετικό αντιολισθηρό οδόστρωμα που απορροφά τα όμβρια ύδατα, με ανισόπεδους κόμβους, 24ωρη οδική βοήθεια και επιτήρηση, σύγχρονες, καθαρές και απολύτως ασφαλείς τουαλέτες σε πολλά σημεία του άξονα. Αυτός ο δρόμος διαθέτει τα πλέον σύγχρονα χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτει ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος. 
Αν αυτό δεν είναι αναβάθμιση, τότε αναρωτιέμαι τι μπορεί να είναι. Δεν θα ήθελα να παρεξηγηθώ και να μειώσω την αξία της λειτουργίας του Μορέα, της Ολυμπίας, του Αυτ.Αιγαίου, ακόμα και του Ε65 που θα παραδοθεί μετά από μερικές εβδομάδες, ούτε να διαφημίσω τον νέο αυτό άξονα. Εξάλλου όλα τα παραπάνω τα έχουν και οι υπόλοιποι μεγάλοι δρόμοι. Όμως πραγματικά η Ιόνια Οδός, μετέφερε την Δυτική Ελλάδα και την Ήπειρο από την ερασιτεχνική κατηγορία, στο Champions League των αυτοκινητόδρομων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα