Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 29 Αυγούστου 2017

Γαβρίλης: Προετοιμάζουμε τα νέα μεγάλα έργα του Πειραιά

κείμενο από το ypodomes.com
Μία πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη παραχώρησε ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Γιώργος Γαβρίλης στον Νίκο Καραγιάννη και το ypodomes.com μιλώντας για τα μεγάλα έργα του Περαιά, τόσο σε επίπεδο εκτέλεσης όσο και επίπεδο σχεδιασμού. Μίλησε για τα έργα Μετρό και Τραμ, τις μεγάλες Αναπλάσεις σε Φάληρο, Λιπάσματα και Νίκαια και άλλες σημαντικές παρεμβάσεις που προγραμματίζονται. Αναλυτικά σας παρουσιάσουμε την συνέντευξη του κ.Γαβρίλη:
Ν.Κ: Θα ήθελα να σας ρωτήσω για τα δύο μεγάλα συγκοινωνιακά έργα που πραγματοποιούνται στην περιοχή του Πειραιά και αναφέρομαι στις επεκτάσεις του Μετρό και του Τραμ. Που βρισκόμαστε;
Γιώργος Γαβρίλης: Είναι δύο έργα σε εξέλιξη. Προφανώς έχουν μεγάλες καθυστερήσεις, που οφείλονται στις χρόνιες παθογένειες που χαρακτηρίζουν τα δημόσια έργα. Ιδιαίτερα στην περίπτωση του τραμ οι καθυστερήσεις έχουν επιφέρει δυσμενεί επιπτώσεις στη λειτουργία της πόλης.
Πάντως, ήδη έχουν αποδεσμευτεί και δοθεί στη κυκλοφορία οι βασικοί κεντρικοί οδικοί άξονες. Το Νοέμβριο του 2017 θα παραδοθεί στην κυκλοφορία και η Βασ. Γεωργίου. Το Φεβρουάριο του 2018 θα γίνει το 1ο δοκιμαστικό δρομολόγιο και η προοπτική είναι τον Αύγουστο του 2018 το τραμ να είναι σε πλήρη λειτουργία.
Επιδιώκουμε την επέκταση του Μετρό προς τα δύο μεγάλα Νοσοκομεία της πόλης, το Τζάνειο και το Μεταξά, ενώ εκπονείται μελέτη από την Αττικό Μετρό για τη δημιουργία γραμμής Τράμ που θα ενώσει τον κεντρικό συγκοινωνιακό κόμβο του Πειραιά με το Κερατσίνι και το Πέραμα. Με την ολοκλήρωση αυτού του σχεδιασμού θα αλλάξει συνολικά ο συγκοινωνιακός χάρτης της ευρύτερης περιοχής, θα αναβαθμιστεί η λειτουργία της πόλης και η ποιότητα ζωής των κατοίκων της.
Ν.Κ: Η Αττικό Μετρό μιλά για την παράδοση των τριών πρώτων σταθμών της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά το 2019.
Γιώργος Γαβρίλης: Έτσι είναι. Πρόκειται για μια κατ’ αρχήν συμφωνία μεταξύ της Αττικό Μετρό, και όλων των εμπλεκομένων. Στόχος είναι σε πρώτη φάση να τεθούν σε πλήρη λειτουργία οι σταθμοί «Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» και σε επόμενη φάση οι σταθμοί «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» κι αυτό διότι στο τμήμα αυτό πρέπει να αντιμετωπιστούν και να επιλυθούν σύνθετα τεχνικά προβλήματα, στα οποία οφείλονται σε μεγάλο βαθμό και οι καθυστερήσεις.
Ν.Κ: Η Περιφέρεια Αττικής δημοπράτησε και ανέθεσε σε χρόνο ρεκόρ το έργο της Ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου. Τι έχει να περιμένει ο Πειραιάς από αυτό το έργο.
Γιώργος Γαβρίλης: Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο. Σ’ όλοκληρο το παραλιακό μέτωπο της Αττικής υπάρχουν εξελίξεις. Στο Φαληρικό όρμο το έργο της ανάπλασης δεν ικανοποιεί μόνο ένα πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας να αποκτήσει επαφή και σχέση με τη θάλασσα. Ο Φαληρικός όρμος είναι ένα από τα πιο προνομιούχα τμήματα της ακτογραμμής και η ανάπλασή του από την Περιφέρεια συνιστά ένα διαφορετικό παράδειγμα «αξιοποίησης», με υπερτοπικά χαρακτηριστικά. Παράλληλα, θα κατασκευαστεί ένα μεγάλο αντιπλημμυρικό έργο που είναι απαραίτητο για τις περιοχές της Καλλιθέας και του Μοσχάτου δεδομένου ότι το αντιπλημμυρικό του Κηφισού έχει αγγίξει τα όριά του.
Υπάρχει και ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο. Η παρέμβαση αυτή αποτελεί τμήμα και ολοκληρώνει ένα ευρύτερο σχέδιο αναπλάσεων στην περιοχή. Ήδη ο περιβάλλον χώρος του ΣΕΦ αποδόθηκε πίσω από το ΤΑΙΠΕΔ, θέτοντας τέλος στην εγκατάλειψη και παρακμή του χώρου. Σε συνδυασμό με την αναπλαση του Μικρολίμανου θα συγκροτήσουν ένα μεγάλο πόλο αναψυχής, πολιτισμού και αθλητισμού που θα αναβαθμίσει την ευρύτερη περιοχή και θα προσελκύει επισκέπτες από όλο το Λεκανοπέδιο.
Ν.Κ: Για τη δημιουργία του Μητροπολιτικού Πάρκου στο Φάληρο θα έχουμε ξεχωριστή δημοπράτηση;
Γιώργος Γαβρίλης: Το συνολικό πρόγραμμα περιλαμβάνει τρία έργα. Το πρώτο ήδη δημοπρατήθηκε. Για τα δύο επόμενα έργα, το Μητροπολιτικό Πάρκο και τις νέες λιμενικές εγκαταστάσεις η γνώμη μας είναι ότι πρέπει να προηγηθεί δημόσια διαβούλευση με όλους τους Φορείς, να υπάρξουν διορθώσεις και τροποιήσεις στις μελέτες ώστε να αποφευχθούν υπερβολές και να μειωθούν τα κόστη, να αναζητηθούν και νέες πηγές χρηματοδότησης και φυσικά να υπάρξει ένας ενιαίος και λειτουργικός Φορέας Διαχείρισης.
Ν.Κ: Αφού πιάσαμε τις αναπλάσεις πάμε να δούμε σε τι σημείο βρίσκεται η υπόθεση της Μεγάλης Ανάπλασης Λιπασμάτων. Εκεί έγινε ένας αρχιτεκτονικός διαγωνισμός, δόθηκε το βραβείο. Ποια είναι τα επόμενα βήματα;
Γιώργος Γαβρίλης: Η ανάπλαση της έκτασης των Λιπασμάτων, η πρόσβαση των κατοίκων της Δραπετσώνας και του Κερατσινίου στη θάλασσα είναι κοινωνικά αιτήματα πολλών χρόνων. Η συζήτησή τους εντάθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1990 όταν μετά το κλείσιμο του εργοστασίου των Λιπασμάτων, το αίτημα της ανάπλασης αφορούσε συνολικά την περιοχή αυτή δηλαδή μια έκταση περίπου 620 στρεμμάτων. Δυστυχώς, η αδράνεια, η υπόγεια σύγκρουση διαφόρων συμφερόντων και ορισμένοι άλλοι λόγοι «πάγωσαν» οποιαδήποτε εξέλιξη για περίπου 15 χρόνια!
Έτσι, φτάσαμε στο 2014, όταν μια αιφνιδιαστική τροπολογία της τότε κυβέρνησης επέτρεψε τις βιομηχανικές χρήσεις στην περιοχή και παράλληλα η έναρξη της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ έφερε «προ των πυλών» τον κίνδυνο της οριστικής απώλειας για την πόλη της λιμενικής ζώνης, που καταλαμβάνει μεγάλο μέρος των 620 στρεμμάτων.
Όταν αναλάβαμε, σε συνεννόση με το Δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας και τη στήριξη όλων των Δήμων της περιοχής κινηθήκαμε μεθοδικά και με επιμονή πάνω στο θέμα και καταφέραμε: (α) να απαλλαγεί η περιοχή από τη ρύθμιση για τις βιομηχανικές χρήσεις, (β) να εξαιρεθεί η λιμενική ζώνη από τη παραχώρηση στη COSCO και (γ) με τροπολογία έγινε η παραχώρηση του χώρου στην τοπική αυτοδιοίκηση,
Η τέταρτη σημαντική κίνηση έγινε από το Δήμο Κερατσινίου- Δραπετσώνας, που έκανε μία πετυχημένη παρέμβαση αποκατάστασης του χώρου που, συγκεντρώνει, μετά απο δεκαετίες εγκατάλειψης και υποβάθμισης, καθημερινά χιλιάδες ανθρώπους. Κι αυτό αποδεικνύει ότι ακόμη και μετά από 50 και πλέον χρόνια οι πόλεις μπορούν να αποκτίσουν ξανά πρόσβαση στη θάλασσα, πως τίποτα δεν είναι οριστικά παραγεγραμμένο από τη συλλογική μνήμη και τελικά την ταυτότητα μιας περιοχής.
Τέλος πραγματοποιήσαμε μαζί με το Δήμο αρχιτεκτονικό διαγωνισμό ιδεών για την ανάπλαση του συνόλου της έκτασης και στην επόμενη φάση θα ξεκινήσει διάλογος με την Εθνική Τράπεζα για την αναζήτηση κοινής συμφωνίας-λύσης για την αξιοποίηση του χώρου.
Αν δεν γίνει δυνατό θα προχωρήσουμε είτε σε αγορά είτε σε απαλλοτρίωση του χώρου. Για τις ανάγκες αυτής της επιλογής έχουμε δεσμεύσει 17εκατ.ευρώ.
Ν.Κ: Ένα από τα σημαντικότερα έργα που αναλαμβάνετε είναι η δημιουργία του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά και η αποπεράτωση της Περιφερειακής Αιγάλεω. Πότε θα τρέξει ο σχετικός διαγωνισμός;
Γιώργος Γαβρίλης: Το έργο αυτό είναι στοιχειωμένο εδώ και 12 χρόνια. Είναι επιλογή της Περιφέρειας να επιδιώξει την επανεκκίνηση και ολοκλήρωση του έργου. Η σκοπιμότητά του είναι προφανής: θα μειωθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος ειδικά των βαρέων οχημάτων μέσα από τον πυκνό αστικό ιστό, θα αναβαθμίσει τις πόλεις και φυσικά θα επιταχύνει την κίνηση από και προς το λιμάνι. Η Διοίκηση της Περιφέρειας είναι σε συννενοήσημε το Υπουργείο Υποδομών και πιστεύουμε ότι σύντομα θα έχουμε θετικές εξελίξεις. Άλλωστε μετά τη δέσμευση ποσού 52 εκατ. € στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας, μια σημαντική δυσκολία έχει αρθεί.
Ν.Κ: Ας περάσουμε στα έργα του Πειραιά. Έχετε αρκετά έργα που έχετε σε εξέλιξη ή προωθείτε, όμως θα ήθελα να στοχεύσουμε σε δύο συγκεκριμένα. Μιλώ για την Νέα Κλειστή Αγορά Πειραιά και το Νέο Δικαστικό Μέγαρο στο κτίριο της Ραλλείου Σχολής.
Γιώργος Γαβρίλης: Το αίτημα για τη δημιουργία κλειστής αγοράς στον Πειραιά έχει ξεκινήσει από τη δεκαετία του 1990. Από τις προτάσεις προκρίθηκε το παλιό αμαξοστάσιο της ΣΤΑΣΥ, στην περιοχή της Ρετσίνας, στην πλατεία Ιπποδαμείας με έκταση τεσσάρων στρεμμάτων. Ήδη σε συνεργασία με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά και τον Εμπορικό Σύλλογο ανατέθηκε στο Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ να εκπονηθεί η αναγκαία οικονομοτεχνική μελέτη για την προώθηση των διαδικασιών.
Ν.Κ: Έχω δύο ερωτήματα σε αυτό. Το πρώτο είναι αν δημιουργεί πρόβλημα το γεγονός ότι η ΣΤΑΣΥ υπάγεται στο Υπερταμείο και το δεύτερο είναι αν τελικά τα καταφέρετε, αν το έργο θα προχωρήσει ως απλό δημόσιο έργο ή ΣΔΙΤ.
Γιώργος Γαβρίλης: Κοιτάξτε, το γεγονός ότι η ΣΤΑΣΥ ανήκει στο Υπερταμείο από μόνο του δεν συνιστά αξεπέραστη δυσκολία από την άποψη ότι η πρότασή μας στοχεύει στην αξιοποίηση του ακινήτου, δεν βρίσκεται εκτός των σκοπών του «Ταμείου». Το αντίθετο. Αξιοποιεί ένα ακίνητο που έχει απαξιωθεί και παραμένει ανεκμετάλλευτο εδώ και πολλά χρόνια. Το θέμα της χρηματοδότησης θα μας απασχολήσει στη συνέχεια.
Σε ότι αφορά το Δικαστικό Μέγαρο γνωρίζω ότι από το Δήμο έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία παραχώρησης του ακινήτου, με σκοπό τη διαμόρφωσή του σε Δικαστικό Μέγαρο. Με τη στήριξη του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά εκπονούνται από το Πολυτεχνείο αναγκαίες στατικές και άλλες μελέτες. Η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη με 20 εκατ.ευρώ και νομίζω ότι, παρά τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, μπορούμε να επισπεύσουμε τις διαδικασίες, να κινηθούμε ταχύτερα και τον επόμενο χρόνο το έργο να δημοπρατηθεί με φορέας υλοποίησης τις ΚΤΥΠ ΑΕ.
Ν.Κ: Η Περιφέρεια Αττικής έχει αναλάβει 150 έργο τοπικού και υπερτοπικού χαρακτήρα. Τι σκοπό έχουν αυτά;
Γιώργος Γαβρίλης: Πρόκειται για 141 έργα συνολικού προϋπολογισμού 140 εκατ. στις περιοχές της Α΄και Β΄Πειραιά. Στη συντριπτική πλειοψηφία πρόκειται για έργα που διαθέτουν ώριμες μελέτες και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από τον Προϋπολογισμό της Περιφέρειας. Όμως αυτό που συνιστά τομή σε σχέση με το παρεθλόν δεν είναι ο αριθμός των έργων ή ο προϋπολογισμός. Είναι η φιλοσοφία του σχεδιασμού, η συμπληρωματικότητα και η αλληλοσύνδεση των έργων. Επίσης, τα έργα αυτά κινούνται και συμπληρώνουν την Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση που υπέβαλλε ο Δήμος Πειραιά και έλαβε την υψηλότερη βαθμολογία από την Επιτροπή Αξιολόγησης και η εκπόνηση για πρώτη φορά Επιχειρησιακού Σχεδίου για τους Δήμους της Β΄ Πειραιώς.
Ενδεικτά σας αναφέρω ότι γίνονται έργα και παρεμβάσεις γίνονται σε σχολεία, παιδικές χαρές, δημοτικά οδικά δίκτυα, αθλητικές εγκαταστάσεις, έργα πολιτισμού, νοσοκομεία. Δημιουργούμε κέντρα καινοτομίας στον Πειραιά και το Πέραμα με έμφαση το πρώτο στη ναυτιλία και το δεύτερο στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία. Παράλληλα, εξελίσσονται μεγάλες αναπλάσεις υπερτοπικού χαρακτήρα στην περιοχή που θα αλλάξουν την περιοχή του Πειραιά. Πέρα από τα Λιπάσματα έχουμε το Περιβαλλοντικό Πάρκο Σχιστού, την ανάπλαση της έκτασης των 10 στρεμμάτων, που αποδεσμεύτηκαν από τις Φυλακές Κορυδαλλού, την οποία θα χρηματοδοτήσουμε με 5,5 εκατ. €, την ανάπλαση των 45 στρεμμάτων στο παλαιό νεκροταφείο της Νεάπολης, τα 250 στρέμματα του ΣΕΦ, η ανενεργη σιδηροδρομική γραμμή του ΟΣΕ από Λεύκα προς Άγ. Διονύσιο κ.α.
Ν.Κ: Πείτε μου για τη σχέση της Περιφέρειας με την COSCO και ειδικότερα σε σχέση με το επενδυτικό της πρόγραμμα.
Γιώργος Γαβρίλης: Κοιτάξτε, είναι μία μεταβατική περίοδος που δεν έχουν ξεκαθαρίσει οι σχέσεις μας. Κατά καιρούς η COSCO κάνει ανακοινώσεις για παρεμβάσεις. Όμως για την ώρα δεν έχει εξελιχθεί κάτι, που να μας κάνει να είμαστε ιδιαίτερα αισιόδοξοι. Είμαστε σε στάση αναμονής γιατί αυτό το λιμάνι είναι μέσα στην πόλη και ο τρόπος που θα αναπτύσσεται θα επηρεάζει την λειτουργία, την οικονομία και την ποιότητα ζωής της πόλης. Αναφορικά με το πρόγραμμα της COSCO η Περιφέρεια εμπλέκεται στη χρηματοδότηση μέσω του ΠΕΠ Αττικής σε ένα μεγάλο έργο για την κατασκευή ενός νέου προβλήτα κρουαζιέρας κόστους 120 εκατ.ευρώ.
Ένα νέο πρόβλημα είναι η ατμοσφαιρική και όχι μόνο, ρύπανση στην ευρύτερη περιοχή. Διαφαίνεται ότι η συγκέντρωση κρουαζιερόπλοιων αλλά αλλά και άλλων δραστηριοτήτων έχουν οξύνει και περιπλέξει το πρόβλημα. Για να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα με ολιστικό τρόπο υπογράψαμε ήδη σύμβαση, ενα ερευνητικό πρόγραμμα, με το Αστεροσκοπείο Αθηνών μέτρηση της ρύπανσης ως προς τα ποσοτικά αλλά και τα ποιοτικά της χαρακτηριστικά. Επίσης δρομολογούμε σύμβαση με το Πολυτεχνείο και τον Δημόκριτο για να αντιμετωπίσουμε για το διαπιστωμένο φαινόμενο της δυσοσμίας που έχει εμφανιστεί τα τελευταία 3 χρόνια.
Ν.Κ: Η απάντηση σας με οδηγεί στην τελευταία μου ερώτηση καθώς το πρόβλημα της ρύπανσης έχει να κάνει και με τις συγκοινωνίες. Έχουμε τα έργα Μετρό-Τραμ που σταδιακά μέχρι το 2021 θα λειτουργήσουν, όμως υπάρχουν εκκρεμότητες στο συγκοινωνιακό πρόβλημα του Πειραιά και μιλώ τόσο για την υπογειοποίηση της γραμμής 1 από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά, όσο και τη βίαιη στένωση του δρόμου από το Καραϊσκάκη και προς το λιμάνι αλλά και τη συνέχεια των επεκτάσεων του Τραμ. Έχετε κάποιες πρωτοβουλίες για αυτά;
Γιώργος Γαβρίλης: Είναι αλήθεια ότι ένας λόγος της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι τα μεγάλα κυκλοφοριακά φορτία από/προς το λιμάνι από οχήματα βαρέως τύπου. Κάθε χρόνο στο λιμάνι περνούν 135.000 νταλίκες. Χρειαζόμαστε μία νέα συγκοινωνιακή, κυκλοφοριακή μελέτη που θα μας δώσει περισσότερες εναλλακτικές λύσεις πρόσβασης στο λιμάνι. Τις επόμενες μέρες αυτή η συζήτηση πρέπει να καταλήξει σε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες.
Σίγουρα υπάρχει η ανάγκη υπογειοποίησης της γραμμής από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά. Το έργο χρειάζεται να ωριμάσει τεχνικά και μετά να αναζητηθεί χρηματοδότηση είτε μέσω ΕΣΠΑ είτε από άλλες πηγές. Σαν έργο έχει υψηλό κόστος που ξεπερνά τα 70εκατ.ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα